Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

10 pytań do... Mobile Vikings - odpowiedzi (cz. 1)

Ostatnio powstał artykuł, w którym mogliście zadawać pytania operatorowi telefonii komórkowej - Mobile Vikings. Zadaliście Wikingom ponad 30 pytań. Zostały one przesłane, wraz z pozdrowieniami od jednego z użytkowników ;) Otrzymałem odpowiedzi na większość z zadanych pytań (dokładnie na wszystkie oprócz przekazywania wiadomości z poczty głosowej na e-mail). Oto one.

Odpowiedzi (cz. 1)

@Zbigniew2003

1. Czy nawiązując do nazwy Wiking, zamierzacie podbić rynek i ograbić konkurencję z ich dotychczasowych użytkowników? A jeżeli tak, to co zaoferujecie atrakcyjnego, czego brak jest konkurencji?

Jesteśmy Mobile Vikings i chcemy w Polsce pokazać zjednoczenie jakim szczycili się Vikingowie, bo przecież w grupie siła. Nie chodzi tu o grabieże a o przygarnięcie do nas tych co stawiają na jawną, prostą i ciekawą ofertę telefonów na kartę. Wiele stawiamy na budowanie społeczności. Każdy użytkownik ma czuć się wyjątkowym więc nikogo nie zostawiamy na lodzie :) To czym możemy konkurować z innymi to przede wszystkim ciekawa oferta dla użytkowników smartfonów, najbardziej pomocny helpdesk w Polsce no i programy takie jak „Rok za free”, które pomagają Ci zdobyć darmowe doładowania w zamian za polecenie Vikingów swojej rodzinie i znajomym.

@rgabrysiak

1. Wikingowie raczej nie cieszyli się powszechnym uznaniem w dawnych czasach, skąd więc pomysł na taką a nie inną nazwę operatora?

Jesteśmy częścią Belgijskiego operatora który postał trzy lata temu, wchodząc na polski rynek nazwa była oczywista. Uważamy, że nazwa jest jak najbardziej trafna, ponieważ bycie Mobilnym Vikingiem oznacza, korzystanie z najlepszej oferty i zagarnianie internetu po najniższych kosztach. Nawiązujemy do społeczności nordyckiego rodu gdyż, stawiamy na jasne warunki i podbój rynku. Dobrym traktowaniem użytkowników chcemy pokazać , że nasza wspólnota jest realna i będzie rosła w siłę .

2. Z jakiej, maksymalnej prędkości internetu można skorzystać w ramach waszej sieci? Czy można skorzystać z LTE?

Obecnie korzystamy z technologii 3G (do 7,2) oraz HSPA+ (do około 20). Jako Mobilni Vikingowie chcemy korzystać z najnowszych technologii internetu mobilnego. Wprowadzimy LTE, chcemy jednak być pewni poprawności działania usługi. Czekamy na rozwój infrastruktury.

3. Czy planujecie w przyszłości wykorzystywać przekaźniki innych operatorów niż dotychczas?

Na chwilę obecną użytkownicy nie zgłaszają problemów z zasięgiem. Współpraca z Play oraz T-mobile pozwala nam pokryć znaczący obszar naszego kraju .

4. Czy planujecie wprowadzić do oferty pakiet pozwalający na "darmowe" dzwonienie do innych operatorów?

Planujemy wprowadzenie kilku udogodnień, jednakże nie myśleliśmy o pakiecie nielimitowanych rozmów. Siła w naszej ofercie tkwi w dużym i tanim pakiecie internetu i nie zamierzamy tego zmieniać. W czasach mobilnych technologii oraz rozwoju serwisów społecznościowych coraz więcej osób do kontaktów wybiera właśnie internet, gdzie niskim kosztem można wysyłać tysiące wiadomości do wszystkich znajomych. Drogie rozmowy i SMSY powoli odchodzą w zapomnienie, bo są nieopłacalne.

@arekman5

1. Kiedyś może przejdę do tej sieci, wydaje się interesująca, jednak.. właściwie dlaczego cała sieć po wejściu na rynek stała się taka zaściankowa? Mało się o niej mówi, starterów czy kart doładowujących nie widziałem jak dotąd w sklepach. Rozumiem, że firma ma pewną strategię, ale łatwiej byłoby się do niej przekonać, zacząć korzystać ,gdyby cokolwiek wokół niej się działo. Widziałem co prawda raz, czy może dwa w internecie jakiś konkurs związany z wikingami, ale to do mnie i na to wygląda, że do żadnego z moich znajomych nie dotarło. Więc, dlaczego nie docieracie do mnie - klienta lub dlaczego tak słabo wam to wychodzi?

Nasza oferta skierowana jest do ludzi korzystających przede wszystkim z internetu i to właśnie w sieci można nas znaleźć. Nie inwestujemy w drogie salony i sprzedawców, naszym sklepem jest nasza strona internetowa, na której można doładować konto, zmienić taryfę, sprawdzić saldo. Obsługą naszych użytkowników zajmuje się Help desk, który wszystko trzyma pod kontrolą , bo jest w stałym kontakcie z działem technicznym. W ten sposób, wiemy, że dobrze dbamy o naszych Vikingów, znamy ich, rozmawiamy z nimi, korespondujemy. To nowoczesne rozwiązanie pozwala nam dotrzeć do użytkownika w szybkim czasie, oszczędzając mu czasu, pieniędzy i nerwów. To jest nasza najlepsza reklama. Nie inwestujemy w kosztowne kampanie reklamowe, bo ludzie są tym zmęczeni. My koncentrujemy się na dostarczaniu naszym Vikingom najlepszych usług i produktu, a nie na robieniu rozgłosu.

@Piorunik

1. Czy doładowując konto np. za 29zł, można te środki wykorzystać na zakup pakietu za 8zł z darmowymi rozmowami do Wikingów i PLAY'o pochodnych operatorów? Czy może trzeba wykonać dodatkowe doładowanie na 8zł by mieć ten pakiet? Moim zdaniem fanie by było gdyby ten pakiet można byłoby kupić z już dostępnych środków.

Pakiet Play Viking jest w naszej ofercie traktowany jako pakiet ekstra, dlatego jego dokupienie wiąże się z dodatkowym doładowaniem. Kwota 19 zł lub 29 zł jest w całości wykorzystywana na pakiet Internetu, smsów oraz rozmowy, zatem nie ma możliwości włączenia pakietu z posiadanych już na koncie środków.

2. Czy operator przewiduje w przyszłości udostępnienie doładowań w innych kwotach?

Jesteśmy młodym operatorem, ale mocno wiążemy się z własnymi użytkownikami, dlatego każde sugestie wprowadzenia zmian na lepsze są brane pod uwagę. Obecnie oferujemy doładowania w kwotach: 8 zł, 19 zł i 29 zł, jednak nie wykluczamy tego, że w przyszłości oferta zostanie wzbogacona o nowe kwoty doładowań. Takimi informacjami będziemy się oczywiście na bieżąco dzielić, zarówno na stronie, jak i na portalach społecznościowych.

3. Co sądzicie o takim przedziale doładowań:

- doładowanie od 0zł do 18zł -> daje tylko gotówkę na konto

- doładowanie od 19zł do 28zł -> daje tak jak teraz 2000sms i 2GB neta

- doładowanie od 29zł do 50zł -> daje 2000sms i 2GB neta oraz 19gr/min

- doładowanie powyżej 50zł -> daje 2000sms i 2GB neta oraz 19gr/min a także 100min do wszystkich?

Każda sugestia „z zewnątrz” jest dla nas ważna, ponieważ mówi nam o potrzebach Vikingów. Dlatego również ten pomysł zostanie przez nas przedyskutowany na naszej radzie ?

4. Czy zamierzacie wprowadzić możliwość doładowania wielokrotnego (zaraz wyjaśnię o co mi chodzi), czy będzie możliwość wyboru podczas doładowywania Wikinga wielokrotności kwoty 19zł oraz 29zł, by można np. doładować jednorazowo 3x19zł=57zł lub 3x29zł=87zł itd. do jakiegoś rozsądnego limitu maksymalnego doładowania jednorazowego powiedzmy nie więcej niż 290zł?

Kilkukrotne doładowanie konta jest możliwe, a właściwie nieograniczone, należy jedynie pamiętać o limicie pakietu Internetu (maksymalnie 4GB) oraz smsów (maksymalnie 4000). Jest to maksimum, jakie można w danym momencie posiadać na koncie. Dane pakietowe są ważne przez 31 dni od ostatniego doładowania, natomiast saldo przez rok.

5. Czy planujecie w przyszłości wprowadzenie doładowań zdrapkami PLAY'a?

Wprowadzanie udoskonaleń do oferty wymaga wcześniejszych negocjacji z naszym partnerem infrastrukturalnym. W tym momencie możemy powiedzieć, że rozważamy różne opcje, które mogłyby ulepszyć naszą ofertę.

6. Czy operator pozwala wybrać rodzaj karty sim? np. standardowa/mini/micro

Oczywiście, że tak! Standardowo wysyłamy kompatybilne karty micro, czyli karty micro z adapterem, które można wyłamać dla nowszych urządzeń. Nie zapominamy jednak o właścicielach telefonów i tabletów, które wymagają kart nano. W takim przypadku wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówieniowym.

7. Czy może karta oferowana przez Wikingów jest uniwersalna (wyłamywana)? [potrzebuję standardowej to nic nie robię, mini to wyłamuję ją z standardowej, micro to wyłamuję ją z wyłamanej mini]

Zgodnie z odpowiedzią do poprzedniego pytania, oferujemy dwa rodzaje kart: kompatybilne micro (2ff/3ff), które można wyłamać w razie potrzeby oraz karty nano.

8. Czy Wikingowie oferują darmową pocztę głosową?

Dobra wiadomość, nasi Vikingowie nie ponoszą opłat za połączenie z pocztą głosową.

9. Czy można zablokować u operatora usługi premium? (np. sms, mms, rozmów i prenumerat o podwyższonej opłacie)

Tak, oczywiście są możliwe takie blokady przy użyciu krótkich kodów (USSD)

10. Czy można zablokować otrzymywanie sms z numerów skróconych? (oczywiście poza wysyłanymi przez samego operatora)

Można zablokować wiadomości ze wszystkich serwisów PREMIUM, numerów specjalnych, przy użyciu krótkich kodów.

11. Czy można zablokować możliwość dodzwonienia się do nas z nr-ów zastrzeżonych?

Oczywiście można zablokować możliwość dzwonienia z numerów zastrzeżonych.

12. W jaki sposób można w chwili obecnej doładować konto Wikinga? (swojego nr-u tel)

Można to zrobić poprzez stronę internetową www.mobilevikings.pl za pomocą karty VISA, MasterCard, przez portal DotPay oraz Punktami Vikinga. Niedługo uruchomiona zostanie usługa łatwego doładowania przez SMS.

13. Czy z internetu można korzystać będąc w zasięgu GSM/EDGE? Czy tylko w 3G/UMTS/HSPA?

Z Internetu można korzystać we wszystkich standardach od EDGE, przez 3G, HSPA, aż po HSPA+.

14. Czy z internetu można korzystać tylko w zasięgu PLAY'a czy może też T-Mobile? A może u obu krajowych partnerów roamingowych?

Z Internetu, jak i z rozmów oraz wiadomości można korzystać poprzez nadajniki sieci Play oraz w ramach bezpłatnego roamingu krajowego przez nadajniki T-Mobile.

15. Czy planujecie sprzedaż starterów przez allegro? [mogło by to poszerzyć dystrybucję starterów w miarę niedużymi kosztami]

Nie planujemy na razie żadnych nowych metod dystrybucji kart SIM innych niż przez naszą stronę internetową.

Na lekturę drugiej części pytań zapraszam w najbliższy poniedziałek :)

P.S. Wpis opublikowany z porozumieniu z pomysłodawcą serii "10 pytań do..." - @djDziadkiem.  

internet urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
tomeeek64   10 #1 24.04.2014 17:08

@Zbigniew2003, przeczytaj PW na forum :)

rgabrysiak   11 #2 24.04.2014 20:32

Nie sądziłem że na jakiekolwiek z moich pytań zostanie udzielona odpowiedź ;)
Dziękuję.
A same odpowiedzi są ... ciekawe, bez zbędnego PR bełkotu.

soanvig   9 #3 24.04.2014 20:35

"jakim szczycili się Vikingowie"
Po pierwsze przez "w", bo jesteśmy w Polsce, po drugie z małej litery.

Over   9 #4 24.04.2014 22:05

@soanvig
Czepiasz sie lepiej wygląda przez V niż przez W to tak jakbyś miał pisać spolszczone wyrazy typu mikrosoft, arktik koolink, zamiast western digital to western cyfrowy etc .....

rm7   4 #5 25.04.2014 00:00

"12. W jaki sposób można w chwili obecnej doładować konto Wikinga? (swojego nr-u tel)
Można to zrobić poprzez stronę internetową http://www.mobilevikings.pl za pomocą karty VISA, MasterCard, przez portal DotPay oraz Punktami Vikinga. Niedługo uruchomiona zostanie usługa łatwego doładowania przez SMS."
Ponoć można także Bitcoinem?
http://blog.mobilevikings.com/vikings-can-top-up-using-bitcoin

tomeeek64   10 #6 25.04.2014 07:30

@rm7, BitCoinami za doładowania można płacić tylko w belgijskim oddziale operatora.

Autor edytował komentarz.
rm7   4 #7 25.04.2014 11:08

Nie doczytałem. Szkoda. To kiedy będzie można w Polsce? Czy też już za późno na pytania do Mobile Vikngs? :)

tomeeek64   10 #8 25.04.2014 12:40

@rm7, na Facebooku otrzymałem odpowiedź "Wszystko po kolej :)".

soanvig   9 #9 25.04.2014 22:23

@Over
Bynajmniej, nie czepiam się. Microsoft to nazwa własna, nie mam żadnego prawa, a już tym bardziej obowiązku jej spolszczać. Pisząc
"jakim szczycili się Vikingowie"
mamy na myśli oczywiście nordyckich średniowiecznych wojowników i tę nazwę zapisujemy małą literą i przez "w".

freyah   15 #10 12.03.2015 16:46

Przeniosłam się do Wikingów z Orange, bo już mnie szlag trafiał. Później mąż zamówił sobie u nich kartę jako nr roboczy oraz przeniósł numer. Dziś dotarła do nas czwarta karta dla ojca. Zasięg z Orange u nas w mieszkaniu był tak tragiczny, że szkoda słów, jak były dwie kreski to było święto lasu. Teraz zasięg na full nawet w miejscach, gdzie zasięgu nigdy nie było (łazienka i salon). Do tego te taryfy, no miodzio! Z obsługi klienta również jestem zadowolona, szybko odpowiadają na maile, można z nimi pokonwersować również na TT. Jak najbardziej polecam :)

  #11 14.03.2015 20:29

Ja również polecam, oferta i obsługa o niebo lepsza o orange, czy plusa :)

  #12 10.05.2015 19:57

WITAM wszystkich nie tylko VIKINGÓW. Od niedawna jestem w gronie Vikingów jako że korzystałem z oferty na kartę u konkurencji i od pewnego czasu rozglądałem się za zmianą operatora zaczołem bacznie przeglądać ofertę Mobile Vikings.Na co zwracałem uwagę przy wyborze : 1.Zasięg 2.Koszt połączeń tam 0,29 tu 019gr 3.Internet 4.Pakiety które nie uszczuplają konta To skłoniło że wybrałem MV. Przeniesienie numeru w całości trwało dwa tygodnie całkiem nieżle .Podczas operacji przeniesienia numeru trochę mnie zdziwiło że muszę wpłacić kwotę doładowania już podczas pierwszego etapu przenoszenia numeru.W moim przypadku pieniądze były ,,zamrożone,, przez 14 dni ,ale gdybym miał abonament u poprzedniego operatora proces wydłużył by się o okres wypowiedzenia. Mamy tu do czynienia z coraz rzadziej stosowaną praktyką płacenia za produkt którego nie ma. Zacząłem korzystać z telefonu aż środki na koncie się skończyły i trzeba było doładować konto. I tutaj zaczyna się moje rozczarowanie .Była godzina 21,30 piątek. Wszedłem na stronę z doładowaniami tam do wyboru są opcje : 1.Kartą VISA 2.Kartą MASTERCARD Te opcje pominąłem ponieważ zdrowy rozsądek podpowiadał mi że podawanie nr karty to mniej bezpieczny sposób niż przelew .Więc wybrałem DOTPAY tu do wyboru 1.Szybki transfer 2.Przelew online Wybrałem szybki transfer ,pomyślałem będzie najszybciej. Wybrałem bank,kwotę doładowania zostałem automatycznie przekierowany na stronę mojego banku strona do przelewu została skopiowana z wszystkimi danymi potwierdziłem i moje konto w banku zostało uszczuplone o kwotę doładowania .Powróciłem na stronę Mobile Vikings sprawdzam stan konta i…....…...nic. Odczekuje 15 min. sprawdzam i nadal brak środków .Czuje że coś jest nie tak ale zmęczony po pracy z ,, głuchym telefonem,,idę spać. Następnego dnia doładowanie też nie dotarło wieczorem wysyłam maila na helpdesk. Reakcja bardzo szybka wymiana maili z pytaniem z jakiego banku jaka metoda itd. Dziś jest niedziela konto nadal nie doładowane .Z hepdesk dostałem maila że przelew był po 20 a bank po tej godzinie nie księguje wpłaty wię czas oczekiwania na doładowanie może się przedłużyć do 3 dni roboczych,czyli mogę czekać nawet do środy .Marne to pocieszenie przecież ja chciałem tylko doładować konto sposobem który wybierałem u poprzedniego operatora i który jest praktykowany tam nie ma znaczenia kiedy chcę doładować mogę wybrać doładowanie przez stronę operatora ,tutaj trwa to kilka minut albo przez strony z doładowaniami tam jest to praktycznie od razu. Swoją drogą zastanawiam się co by było gdybym wybrał opcję 2. przelew online. Może kiedyś to sprawdzę i podzielę się opinią. Przyznam że wyboru sposobu doładowań jak na ofertę prepaid jest znacząco za mało ,a wybór doładowania na które trzeba czekać kilka dni to jakieś nieporozumienie no chyba że operatorowi chodzi o dorabianie DOTPAY naszymi pieniędzmi. Reasumując uczulam wszystkich którzy wybrali by tę opcję doładowania. Może za bardzo się czepiam,mamy przecież wiosnę . TRZYMAJMY SIĘ VIKINGOWIE POZDRAWIAM

  #13 22.07.2016 20:53

@Over: no właśnie w ten sposób który propagujesz zbywasz się własnego języka i zatracasz własną godność no ale to ci imponuje bo tak się dowartościowujesz.