Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Nie zgadniecie ile kliknięć trzeba, żeby zapisać PDFa w nowym Wordzie...

Warstwa abstrakcji to moje nowe ulubione słowo już nie tylko w kontekście Windows 8, ale i nadchodzącego Office 2013. Z pudrowaniem gówienka kolejnymi warstwami abstrakcji mamy do czynienia od czasów DOSa - kolejne wersje Windows (3.x, 95, 98, ME) były graficznymi nakładkami na ten system, później jeden Windows (Vista) dodawał kolejne okienka nad poprzednimi okienkami (np. dostęp do rozdzielczości pulpitu przez Personalizację albo dostęp do ustawień karty sieciowej przez Centrum sieci i udostępniania). Ósemka na ten wesoły autobus nałożyła jeszcze Metro, którego aplikacje zaczynają na powrót udawać środowisko desktopowe i nie wiem jak wy, ale ja lecę już nad kukułczym gniazdem.

Widać, że mądre głowy z Microsoftu musiały się nieźle wysilić nad tą koncepcją, bo forsują ją teraz wszędzie - nowy Office idzie w dokładnie tym samym kierunku. Używam go już na co dzień i za każdym razem, kiedy muszę zapisać PDFa, nie mogę wyjść z podziwu dla myśli twórczej firmy, której produkty uwielbiałem.

Otóż nowy Office wprowadził nową warstwę abstrakcji nad dobrze znaną operacją zapisywania pliku. Ma nowe, upudrowane okienko pozwalające wybrać lokalizację pliku, które byłoby nawet fajne, gdyby nie to, że wskazanie lokalizacji wywołuje dobrze znane gówienko pod tytułem systemowego okna Zapisz jako. Wszystko to powoduje, że nie zgadniecie, ile kliknięć trzeba wykonać, bo zapisać głupiego PDFa. Policzcie sami:

 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
webnull   9 #1 09.10.2012 17:11

O wiele wygodniejszy jest LibreOffice według mnie.

Tam wystarczy zrobić: Plik -> Eksport do PDF -> Eksportuj -> Nazwa [Enter]

Wszystko na wierzchu ; )

  #2 09.10.2012 17:17

W 2010 tak samo szybko albo i szybciej.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #3 09.10.2012 17:20

Mimo wszystko nie ma lepszego pakietu biurowego niż ten od Microsoftu. Wersji 2013 jeszcze nie testowałem, ale mam to uczynić po ponownej instalacji Windows 8. Bawiłem się też LibreOffice jak i Open Office i oprócz tego, że są darmowe nie znalazłem żadnej cechy w, której przewyższały by MSO. LibreOffice jak i Open Office przypominają mi wersją MSO 2003, ale do wersji 2007 i 2010 daleko im pod wieloma względami.

  #4 09.10.2012 17:20

Już nie kozacz webnull, użytkownicy się cieszą, że po tylu latach w MSO dostali tą funkcję :)

gargamel.pce   5 #5 09.10.2012 17:20

Autorowi przydałoby się więcej wyobraźni - wystarczy do Quick Access Toolbar podpiąć dodatkową ikonkę Save As i po kłopocie.

  #6 09.10.2012 17:21

@Scorpions.B
Ja tam nie powiem ci, bo nie testowałem, ale podobno Latex jest tak zaawansowany, że MS Word to zabawka dla dzieci. Ale to już musisz sam się bawić

underface   14 #7 09.10.2012 17:22

@webnull
tu nie chodzi o to co jest wygodniejsze czy nie. bo w office 2010 pdf, zapisuje się za pomocą 3 kliknięć, i tam też jest wszystko na wierzchu. @tomekb raczej tu odnosił się do dość nielogicznie i ciężko mi jeszcze coś powiedzieć na ten temat - abstrakcji procesu zapisywania
chyba twórcą Modern UI przyświecał cel zrobienia wszystkiego łatwiej szybciej, w kontekście operacji wykonywanych przez użytkownika - problem w tym, że jak im wyszło każdy widzi powyżej

  #8 09.10.2012 17:24

fervi.doctor - po tylu latach? Mam tą funkcję w 2010, miałem w 2007. No rzeczywiście - w 2013 dostaję ją jako nowość.

underface   14 #9 09.10.2012 17:25

@fervi.doctor
a czy Latex w LO czy tam OO wymaga dalej tytułu inż aby go obsługiwać, i aby wzory szybko ładnie i dobrze stworzyć?

bo w office 2010 i 2007 jest to banalne - a do wcześniejszych instalowało się pewną wtyczkę od MS.
office 2007 oraz 2010 ma w standardzie zapis do PDF (o ile dobrze pamiętam) więc nie piszcie, że userą MS przyszło czekać lata świetlne

Jaahquubel_   12 #10 09.10.2012 17:29

To jest to, co mnie rozwala w produktach MS - najprostsza pierdoła, aby była poprawiona/zmieniona/uatrakcyjniona wedle wskazań użytkowników, wymaga oczekiwania przez co najmniej dwie wersje produktu.
A A i tak nie ma gwarancji, że będzie lepiej - zaznaczanie tekstu w konsoli do dziś, nawet w PowerShellu, nie działa intuicyjnie, jak w Linuksie.

@fervi.doctor
Nie Latex, a LaTeX - to istotna różnica. A porównywanie poziomu komplikacji LaTeX-a i Worda jest bez sensu.

Jaahquubel_   12 #11 09.10.2012 17:40

@underface
1. userom, nie userą (wybacz, musiałem).
2. LaTeX to LaTeX, LO to LO, nie ma co tego mieszać. W ogóle w LO używa się LaTeX-a do wzorów??? Pierwsze słyszę (nie używam LO do matematyki).
3. Używanie LaTeX-a ma zupełnie inną filozofię, niż używanie WYSIWYG, czy to będzie MS Word, LO, czy OO. Nie wiem jakie postępy poczyniono w pakietach biurowych na polu wstawiania wzorów, ale nie wyobrażam sobie pisania o matematyce wyższej inaczej, niż w TeX-u.

MaXDemage   17 #12 09.10.2012 17:49

Panowanie, panowie.
Nie mieszajmy boga edytorów (LaTeX) do walki zwykłych śmiertelników (MSO, OO, LO)

Druedain   13 #13 09.10.2012 17:57

Mamma Mia! Konfigurować, żeby mieć coś pod ręką? Rany, a tyle się mówi o tym jaki to Windows prosty i od razu wszystko jest fajnie…

  #14 09.10.2012 18:18

Wystarczy kliknąć Export. Da się szybciej.

command-dos   17 #15 09.10.2012 19:26

@Druedain - o tym, że windows jest prosty, to ja już nie chcę słuchać: wczoraj i dziś (w sumie około 12godz) walczyłem, aby vista łaskawie zechciała łyknąć sp1 - uwierzcie mi, droga przez mękę. Chyba wszystkie fora windziarskie odwiedziłem. Dziennik systemowy i niektóre błędy wu już znam na pamięć. Oczywiście wszystko odbywało się na laptopie ZU, który nie zdaje sobie (chyba) sprawy, co to jest aktualizacja, bo od 2007 jedzie bez żadnego SP, gdyż żadne aktualizacje się nie instalowały. Aby dostać się do interfejsów sieciowych w viście, jak i w win7 każdy wie jak trza dojść: 2x więcej kliknięć, jak w xp - widać (z tego co piszecie) w tym samym kierunku idą pakiety office tej firmy. Nie, windows i office nie jest prosty. Prostota oprogramowania z Redmond wynika z tego, że jest ono wszędzie i każdy jest z tym oprogramowaniem jakoś obeznany. Myślicie, że przy naprawianiu tego nieszczęsnego WU obeszło się bez konsoli? sfc /scannow i inne magiczne komendy - szkoda gadać. Argumenty windziarzy, że linux jest be, bo trzeba konsoli używać, można pomijać.

TomTar   7 #16 09.10.2012 19:54

@command-dos
Trochę przesadzasz. To że jedna rzecz sprawiała Ci problemy nie znaczy, że Windows jest be i do kitu. Jak już jesteś obeznany z informatyką to chyba wiesz, że czasem proste rzeczy są trudne. A w Linuksie wszystko instaluje się tak pięknie i bez problemów?
Mimo takich problemów, to w codziennej pracy Windows to łatwy system operacyjny. Nie wiem jak MacOS bo nie miałem z nim nic do czynienia.

Autor edytował komentarz.
  #17 09.10.2012 19:59

jestem uzytkownikiem Windowsa i Linuxa, ale i tak: Amiga Rulez! (ta stara a nie ta od Commodore USA)

  #18 09.10.2012 20:00

jestem uzytkownikiem Windowsa i Linuxa, ale i tak: Amiga Rulez! (ta stara a nie ta od Commodore USA)

tfl   8 #19 09.10.2012 20:12

f12?

przemor25   14 #20 09.10.2012 21:09

Jeżeli ktoś jest betonem informatycznym to żaden system, nawet Windows, nie jest prosty. Ot taka prawda. Samo "rzycie" ;]

TomTar   7 #21 09.10.2012 21:17

W końcu zapisywanie dokumentu w Word do PDF nie wymaga zbyt wielu zabiegów. Otwarty dokument, F12, zapisz jako PDF, wybrać miejsce zapisu pliku i zapisz. Czy to jest taka ilość kliknięć?

AndrzejG   8 #22 09.10.2012 21:18

@command-dos
Zamiast windziarskich forów, zawsze najpierw przeszukuj http://support.microsoft.com są tam nawet takie małe, śmieszne i co najdziwniejsze - działające mini-aplikacje. Microsoft FixIt się to nazywa i najczęściej wystarczy to uruchomić (zamiast bawić się w konsoli) aby naprawić problem.
Tutaj odpowiednie KB do resetowania Windows Update:
http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=971058


Co do głównego tematu to:
Ta cała wstążka nigdy mi nie pasowała, ale w połączeniu z MODERN wygląda już jakoś sensowniej. Faktem jest, że podwójne wskazywanie folderu zapisu jest po prostu głupie.

command-dos   17 #23 09.10.2012 21:39

@AndrzejG - myślisz, że nie próbowałem? ;) żaden fixit mi nie pomógł, ale problem rozwiązał się (chyba) po zainstalowaniu poprawki typu "update readyness" :) pobranej właśnie z supportu ms'u. Zanim jednak do niego dotarłem... Nie jest to jednak jednostkowy przypadek takiego naprawiania - mam nieco do czynienia z kompami, a większość z nich działa pod "kontrolą" systemów z Redmond...

KyRol   17 #24 09.10.2012 21:51

Kłopot przeciętnego użytkownika polega na tym, że taki nad skrótami się specjalnie nie zastanawia, on leci po prostu intuicyjnie, raczej drogą którą wskazał Tomek. Może nie jest to najszczęśliwszy przykład, niemniej usabilty w windows po prostu leży. Leży i kwiczy i to od dawna. Gnome 2 np. jest środowiskiem, gdzie wszystko bierze się na 2-3 kliki. Zasada ta obowiązuje wszystko, ale to wszystko. W Gnome 2 można było w jednym miejscu skupić: pasek z aplikacjami do otwarcia, przycisk zamykania okien, menu otwartej aplikacji na pełnym ekranie, a nawet wszystkie aktywne aplikacje.

W efekcie tego, w odróżnieniu od windows, nie trzeba było porzemachiwać myszą całego pulpitu za przyciskiem x i menu start czy robić niepotrzebnych klików zamykając aplikację z paska. Stan ten wyraźnie się pogarszał od czasów xp przez viste i siódemkę, gdzie w panelu sterowania było najwięcej klikaniny. Do tego jeszcze zamęt z nazwami w rzeczonym panelu sterowania (vista/7). Teraz wraz z ósemką jest jeszcze gorzej. Mało tego w windows interfejs nie jest wcale, ale to wcale konfigurowalny - wszystko user musi wykuć i tyle.

Autor edytował komentarz.
piterk2006   9 #25 09.10.2012 21:53

Tutaj akurat wystarczy w opcjach worda zaznaczyć coś w stylu skip background when saving i wtedy jak klikniemy na tym szybkim guziku u gory to od razu odpala sie zapisz nie trzeba sie bawic w menusy

gavron   4 #26 09.10.2012 22:29

@Scorpions.B
Niestety masz rację, mówię niestety, bo MS idzie w bardzo złym kierunku, odrzucanie dobrych, prostych rozwiązań i forsowanie kiepskich i skomplikowanych, to bardzo zły kierunek.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #27 09.10.2012 22:37

@KyRol
Co? Mówisz o Gnome, przecież to Gnome 3 jest nie konfigurowalne, oprócz kilku motywów i tapety nic nie możemy zmienić, a czasami zostaje nam wybór tapety. Zgodzę się, że Gnome 2 było świetne, no ale Gnome już dawno upadł.
Windows jest łatwy w konfiguracji, Panel Sterownia praktycznie od 2006 r. nie ulegał zmianie, wszystko jest przejrzyste, niestety, ale w Gnome mamy coraz mniej opcji w ustawieniach systemu, nie rozumiem tego. Widząc ustawienia systemu w Ubuntu jestem przerażony, bo bez instalacji dodatkowych programów i zabawy w Terminalu to za dużo nie mogę zdziałać, w przeciwieństwie do Windows.

pawcio1212   6 #28 09.10.2012 22:46

@KyRol
Chciałeś pewnie powiedzieć że windows 8 jest "INTUYCYJNY" tak bardzo intuycyjny że google zawodzi w niektórych przypadkach(dość błahych) tak samo jak umiejscowienie przycisku wyłącz komputer w ustawianiach(czy to ma jakiś sens)
Intuicyjny będzie windows 11 kiedy od win8 nic nie zmienią

GL1zdA   11 #29 09.10.2012 22:50

A tak niedawno:
http://www.dobreprogramy.pl/Historia-wstazki-z-Microsoft-Office-2007,Wideo,14975...
słyszeliśmy o tym, jakich to MS badań nie robi, by zredukować kliknięcia do minimum ;)

KyRol   17 #30 09.10.2012 22:59

@Scorpions.B: Piszę o tym, że m$ od lat niczego nie ulepszył, tylko postępowo dorzucał nowości. Efekt takich działań się wyraźnie zbrylił i mamy co mamy. windows od lat jest zapuszczony w wielu sferach i nikt z tym nic nie robi. Nowe systemy to bezskrupulatne łupienie portfela.

Przykład Gnome 2 pokazuje, że od lat windows pod względem usabilty, niestety jest za murzynami. Piszesz o niegotowym Gnome 3, aby ten system był conajmniej na tak dobrym poziomie jak Gnome 2 pod wieloma względami trzeba niestety, czasu. Nie dla wszystkich użytkowników tego środowiska jest to apokalipsa.

Ja doskonale radzę sobie Mintem z MATE, który jest działającą i utrzymywaną pochodną Gnome 2, którą można konfigurować dokładnie jak Gnome 2. Znowu Cinamon to distro, które jest jak gdyby o krok do przodu od niegotowego jeszcze Gnome 3.

Pisałem już abyś nie poruszał tematu niegotowego Gnome 3, bo równie dobrze mogę się wziąć za wytykanie błędów Longhornowi http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Longhorn

LukaszWizla   2 #31 09.10.2012 23:00

Proszę nie zapominać, że to cały czas beta

KyRol   17 #32 09.10.2012 23:13

@LukaszWizla: po pierwsze to nie beta tylko RTM (ang. Ready to Manufacture - gotowy do produkcji). Oznacza to ni mniej ni więcej, że teraz płytki z windą ósmą właśnie są tłoczone dokładnie w takim stanie, jak teraz jest to opisane...

Autor edytował komentarz.
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #33 09.10.2012 23:17

Miało być lepiej a wyszło jak zwykle :)

KyRol   17 #34 09.10.2012 23:40

@pawcio1212: może i masz rację, ale jako niedzielny użytkownik tego systemu, spodziewałbym się tej intuicyjności na wyższym poziomie, na pewno nie w formie zbrylonej kupy cukru, jaką jest ósemka... Najwidoczniej od windows pozostaje mi się uzależnić, jeśli mam ochotę na intuicyjną jego obsługę...

Autor edytował komentarz.
  #35 10.10.2012 01:26

W pięć kliknięć dodałem do quick access toolbar opcję eksportu do pdf/xps i teraz mogę to zrobić jednym kliknięciem (inna sprawa, że zrobiłem to dla sprawdzenia, bo mnie ta funkcja raz na ruski rok potrzebna). I tutaj jest siła nowego offica - w szybkości i łatwości dostosowania do indywidualnych potrzeb, a nie odgadywaniu przez MS których funkcji tomekb będzie używał najczęściej;)

Druedain   13 #36 10.10.2012 01:27

@command-dos Też ostatnio kolejny problem z systemem miała jedna siostra. Co prawda XP, ale to jest wciąż wspierany system. A druga siostra problemy mi zgłasza z Win7. Jaki system jest lepszy? Lepszego nie ma, są tylko takie, które gdzieś indziej zawodzą.

StabiL   4 #37 10.10.2012 01:57

Cofnąłem się na WIN7 właśnie z racji klikania. Klikania jest tam co niemiara. Wejść na pulpit - muszę raz kliknąć. Sprawdzić godzinę-muszę najechać na róg. Zmienić głośność znowu więcej czasu należy na to poświęcić. Skok z XP na Viste nie był dla mnie żadnym problemem, tutaj niestety zaczynają się schody...

  #38 10.10.2012 07:33

nie szkoda czas panu na pisanie ttakich bzdur i wrzucanie zrzutow ekranu na kazde klikniecie, podczas gdy panowie z microsoftu trzepia kase? pozdrawiam myslacych

  #39 10.10.2012 08:04

jesli Microsoft pozyczylby speca od marketingu od Apple to on uspokoilby uzytkownikow slowami:
"Windows bez tylu okien nie bylby Windowsem. To jest ficzer a nie problem. Konkurencja ma mniej okien bo ich nie stac a nas stac"

artymienek   6 #40 10.10.2012 08:45

Eee tam ja się ciągle zastanawiam jak ludziom oczu nie wypala od tych kolorów - nie mogłem na tym normalnie pracować.
Można coś zmienić w konfiguracji zapisu .pdf - kompresja, zabezpieczenia itp.?
Ile kliknięć w LO? Przecież ikona eksportuj do .pdf jest na pasku.

klisza   7 #41 10.10.2012 08:58

Rzyć. Genialne!

  #42 10.10.2012 09:59

może i skopali zapis pliku, ale za to jak sweetaśnie wyglądają te okienka :)

Axles   16 #43 10.10.2012 10:18

Jakoś wczoraj czytałem, że MS pracują nad wersją Windows 9, czytając ten wpis i masę innych podziękuję i poczekam na 9-tkę gdy już wszystko będzie sprawne, bo Windows 8 póki co chyba zostanie wydany w celu przetestowania go przez uzytkowników.

@andrzejG "Zamiast windziarskich forów, zawsze najpierw przeszukuj http://support.microsoft.com są tam nawet takie małe, śmieszne i co najdziwniejsze - działające mini-aplikacje. Microsoft FixIt się to nazywa i najczęściej wystarczy to uruchomić (zamiast bawić się w konsoli) aby naprawić problem. "
To coś mi zadziałało z 3 razy na 7 różnych problemów więc nawet połowy skuteczności nie ma.

SinTom   7 #44 10.10.2012 10:22

@pawcio1212

czyli jednak jest przycisk wyłączania! :) Jak używałem myślałem, że niema i kompa z palca wyłączałem.

marson1   12 #45 10.10.2012 13:04

ło matko jakie to wszystko brzydkie, kanciaste, jednokolorowe bleeee ;)

wojtekadams   18 #46 10.10.2012 13:07

Doinstalować PDFprimo i jest wszystko pod skrótem ctrl+P lub przyciskiem drukarki

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #47 10.10.2012 13:46

@Axles analizując historię to co drugi system Windows jest udany. A ponieważ W7 był udany to W8 trzeba sobie odpuścić ;)

xomo_pl   20 #48 10.10.2012 14:32

zgadzam się z autorem. Co nowszy Windows to coraz więcej nie potrzebnych kliknięć...

Zapis do pdf powinien się odbywać w całości w oknie office'a a nie najpierw wybrać lokalizację, żeby się otworzyło coś na wzór folderu żeby kliknąć zapis. Widać tu, że MS poraz kolejny skupił się, nie żeby było wygodnie a żeby było kolorowo (vide modernUI) i "ładnie"... Moim zdaniem wyszłop okropnie, szczególnie przez brak przezroczystości na ramkach okien- styl metro przypomina mi kolory z painta ...

a brakuje tylko 2 elementów w oknie office by się pozbyć okienka save (typ pliku i przycisku zapisz)...

nie bardzo chce mi się zaśmiecać system tym pseudo nowoczesnym pakietem (wolę 2007 :D)
więc zapytam: przypadkiem wciśnięcie na klawiaturze ctrl+s nie otwiera od razu okienka zapisz? byłby więc problem z głowy ze zbędną klikaniną...

pawcio1212   6 #49 10.10.2012 18:22

zomo_prl
co z tego żę przypomina kolory z painta jak jest w HD :O

użyj skrótu CTRL+SHIFT+S(działa jak "zapisz jako")

xomo_pl   20 #50 10.10.2012 21:43

@up hd nie hd ale po prostu Windows8 jest brzydki i tego nic nie zmieni, nawet HD :)

przemo_li   11 #51 11.10.2012 17:39

LO
Ma ikonkę PDFa na pasku narzędzi ....

PS WoW trick z F12 niezły, ale gdzie wy się go k***** nauczyliście ? :P Geeky jedne :P To tak jak z Alt.... Ktoś kocha chować dobrą funkcjonalność pod najmniej spodziewanymi klawiszami. Później ZU robią się wielkie oczy jak "informatyk" zasiądzie do komputera.