Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Comodo i jego GeekBuddy cz. 1

Jak wszyscy wiemy Comodo ma swoich gorących zwolenników oraz takich samych przeciwników, punktem zapalnym tego wszystkiego na ogół jest produkt Comodo Internet Security, ja jednak nie będę dzisiaj o nim pisał.

GeekBuddy to produkt, który według zapewnień producenta ma pomóc w zaoszczędzeniu czasu i bólu głowy podczas rozwiązywania problemów z naszym komputerem, począwszy od tak prostych spraw jak czyszczenie rejestru, historii przeglądarki, aż do usuwania infekcji wirusowej.

Jako użytkownik Comodo Internet Security otrzymuje 60 dni na przetestowanie tej usługi, a potem mogę zadecydować o dalszym jej losie.

Postanowiłem, że przetestuje to cudo i dam operatorowi proste zadanie usunięcia takich śmieci jak historia przeglądarki, ciasteczka itd. Przed połączeniem z operatorem wyszukałem owe śmieci CCleanerem i pozostawiłem ja na swoim miejscu. Następnie uruchomiłem GeekBuddy.

Przywitało mnie okno informujące o tym, iż czekam na połączenie z operatorem.

Połączyło mnie z Sarą. Poniżej nasza rozmowa.

Jak widać Sara bez zająknięcia wykonała to, o co została przeze mnie poproszona i nazwała to mianem Privacy Cleanup.

Postanowiłem jednak, że sprawdzę skutki pracy Sary - jakie było moje zaskoczenie, gdy okazało się, że CCleaner wykrywa te same pliki tymczasowe przeglądarki, co poprzednio. Nic się nie zmieniło.

Dokonałem restartu komputera i sprawdziłem ponownie. Niestety prawda okazała się brutalna. Sara nie zrobiła tego, co zrobić miała. W przeglądarce nadal miałem możliwość podglądu swojej historii, ciasteczek itp.

Stwierdziłem, że zapytam dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Ponownie uruchomiłem GeekBuddy i czekałem na Operatora (trwało to, swoją drogą, bardzo krótko - około minuty, może 90 sekund).

Połączyło mnie z Karolem.

Opisałem mu sytuację i poprosiłem o wyjaśnienie. Karol nie zastanawiając się długo poinformował, żebym zaczekał, bo połączy mnie z Sarą.

Jeszcze raz wytłumaczyłem swój problem, tym razem, Sarze, która zabrała się do pracy. Po zakończeniu poprosiła bym sprawdził, czy jest ok.

Sprawdziłem - nie było.

Poinformowałem ją o tym, jednocześnie mówiąc, że na forach internetowych ludzie pokazywali, jak operator wysyła prośbę o udzielenie zgody na połączenie z komputerem - w moim przypadku czegoś takiego nie było.

Sara odpowiedziała, że wykonywana przez nią czynność tego nie wymagała - ok.

Zapytałem, co dalej z moim problemem.

No cóż - Sara stwierdziła, że jeżeli chcę uzyskać pomoc powinienem wykupić roczną subskrypcję.

Wynik CCleanera

Cóż mogę powiedzieć więcej - problem pozostał nierozwiązany, a ostatnia wypowiedź Sary wygląda jak żywcem ściągnięta z jakiegoś skryptu odpowiedzi, w końcu przed momentem stwierdziła, że wypadałoby wykupić subskrypcję, jeśli oczekuje od niej pomocy, a teraz ... sami widzicie.

Mając pewne doświadczenie z Comodo wiedziałem, że przy próbie jego odinstalowania otrzymam propozycję rocznej licencji CIS Pro pod warunkiem, że zakupie coś za pośrednictwem TrialPay.

Jak się domyślacie udałem się do (od)instalatora i wybrałem usuń, po czym moim oczom ukazała się ta propozycja, długo się nie zastanawiając wybrałem najkorzystniejszą z ofert czyli zakupienie gry w jakimś tam sklepiku z grami za połowę ceny + licencja CIS Pro na 1 rok.

Gra kosztowała mnie 4,30 $ - podejrzewam, że to aktualnie około 15 zł.

Otrzymałem grę - wybrałem właściwie byle jaką jedną z najtańszych, jej cena wynosiła ponad 6 $, 50 % z tego to 3$ z czymś tam, ale gdy zaznaczyłem opcję Country:Poland to zrobiło się 4,30$.

W każdym razie ...

Otrzymałem klucz, aktywowałem go, zaaktualizowałem bazę danych, przeprowadziłem skanowanie, po czym sprawdziłem CCleanerem jak wygląda sytuacja, a następnie połączyłem się z GeekBuddy.

Oczekiwanie na operatora chwilę trwało (około 10 minut), wynika to moim zdaniem z pory dnia, pierwsze połączenia nawiązywałem około 13:00, to połączenie około 18:00.

Nagle pojawił się Samuel, poprosiłem o to samo, co poprzednio. Tym razem obyło się bez zbędnych szamańskich metod, powiedział tylko "Sure I will do that for you." Po czym wyskoczyło okno z możliwością akceptacji połączenia zdalnego.

Zgodziłem się - z mojego pulpitu zniknęła tapeta, a Samuel zabrał się do pracy, widziałem jak wpisuje w uruchom inetcpl.cpl i coś tam majstruje. Wszystko obserwujemy w czasie rzeczywistym na naszym monitorze.

Po około 6 minutach zakończył swoją pracę oddając komputer do mojej dyspozycji. Tapeta oczywiście wróciła na swoje miejsce. A komputer po sprawdzeniu CCleanerem okazał się być czysty jak łza. :)

Krótko mówiąc - jestem bardzo zadowolony z jego pracy, trwało to chwilę, ja mogłem patrzeć, co robi, a do tego wszystkiego był bardzo miły.

I nawet jeśli była to wymuszona uprzejmość, to wywarła na mnie dobre wrażenie, którego pewnie szybko nie zapomnę.

Cóż - ocenę usługi pozostawiam czytelnikom, których zachęcam do jej wypróbowania.

Na zakończenie powiem tylko od siebie, że jest to moim zdaniem ciekawa propozycja, choćby dlatego, że na koniec rozmowy z Samuelem zapytałem go:

"W tej chwili mam wyłączony autorun dla takich rzeczy jak CD, pendrive itd. Czy gdyby były włączone mógłbyś je dla mnie wyłączyć"

odpowiedział

"Pewnie, że tak"

Rodzi to nadzieje, że tak jak sugeruje producent, GeekBuddy możemy wykorzystać w każdej sytuacji związanej z systemem, a więc w sytuacji, w której tzw. "informatycy" wzięliby za to większe pieniądze.

PRZECZYTAJ drugą część.
 

Komentarze

0 nowych
GL1zdA   12 #1 26.10.2011 10:31

Dobry pomysł na usługę, chociaż nie jest to dla mnie nowość ;). Jakie łącze internetowe jest wymagane, żeby działało bezboleśnie?

Tomasz Wołoszyński   5 #2 26.10.2011 10:47

Ciężko powiedzieć dokładnie, na stronie internetowej, a dokładnie w umowie można znaleźć "A high speed Internet connection is highly recommended in order to avoid delays or problems with the Services.".

przemor25   14 #3 26.10.2011 13:26

Właśnie u mnie przed chwilą próba odinstalowania Comodo Internet Security zakończyła się BSODem ;) nie ma to jak "zabezpieczenia" przed próbami usunięcia "ochrony" ;p

A co do Geek Buddy to wiedziałem, że taka będzie jakość tej usługi więc od razu ją odinstalowałem ;)

szpon5   9 #4 26.10.2011 13:35

Skoro pomocnicy łączą się zdalnie z twoim komputerem, to czy pomogą ci w sytuacji gdy masz system Windows po polsku?

Tomasz Wołoszyński   5 #5 26.10.2011 14:23

Nie wiem jak jest to skonstruowane od strony technicznej, ale muszą mieć do tego jakieś specjalne narzędzie, które pozwala im na pracę w środowisku o innym języku niż angielski.

szpon5   9 #6 26.10.2011 14:37

Oni łączą się przez TeamViewer, czy jakiś inny program np. właśnie firmy Comodo o którym nie wiem?

video   10 #7 26.10.2011 15:17

Koleżanka wróciła z dziećmi z "edukacyjnych" migracji. Dzieciakowi na japońskim Windowsie 7 miałem doinstalować klawiaturę PL, Oo, Cfosspeeda, Admuncher, wyczyścić tempy, autostart i setkę toolbarów z IE.
I gdyby nie młody, który mi tłumaczył na bieżąco to nie dał bym rady... nie byłem w stanie przepisać tych rysunków do translatora :). Gdyby nie młody to musiał bym kupić iPhone z translatorem(tłumaczy tekst za pomocą kamery).
Chciałem powiedzieć że pomocy da się udzielić w ramach czcionek, które da się przepisać, reszta bez tłumacza u boku jest awykonalna.

Ave5   8 #8 26.10.2011 16:50

Takie usługi to przyszłość Sieci i tylko czekać, aż ktoś to wprowadzi lokalnie też u nas. I piszę to dość dosłownie.

Tomasz Wołoszyński   5 #9 26.10.2011 17:44

Chyba widać, że całą pomoc odbywa się za pomocą klienta GeekBuddy :)

przybylski   8 #10 26.10.2011 18:22

Nie wiem, czy mogę o tym pisać ale taką pomoc online szykuje Xenium, dostałem zaproszenie na emaila od redakcji DP.

  #11 26.10.2011 20:08

@przybylski
Fajnie by było gdyby userzy dobrychprogramów mogli się sprawdzić w roli pomagacza :>

przybylski   8 #12 26.10.2011 20:49

@bartek46op

Było by świetnie, chętnie odnalazł bym się w tej roli, w końcu robię to codziennie, tylko tyle, że fizycznie jestem przy komputerach ;)

matzu   5 #13 27.10.2011 01:25

Ciekawy wpis. Czyli to 60 dni GeekBuddy jest oferowane w ramach instalacji CIS Premium (ja najprawdopodobniej u siebie tą opcję odznaczyłem, bo nie widzę tego nigdzie)? Czy jak to jest?

Tomasz Wołoszyński   5 #14 27.10.2011 04:57

Dwie istotne sprawy...

1. Owymi GeekBuddy są najprawdopodobniej ludzie certyfikowani przez Microsoft, a w każdym razie nie jest to jakaś otwarta społeczność.

2. W odpowiedzi dla matzu - w lewym dolnym rogu CIS Premium powinieneś mieć "Talk to a Certified Techician" , jeśli tego rzeczywiście nie masz to musiałeś po prostu odznaczyć instalację GeekBuddy. Ewentualnie możesz sprawdzić w menu start pod pozycją Comodo powinien być CIS oraz GeekBuddy.

matzu   5 #15 27.10.2011 14:47

@szpon5
Połączenie jest szyfrowane, odbywa się tunelem VPN. A przynajmniej takie informacje umieszczone są na tej stronie http://www.comodo.com/home/support-maintenance/geekbuddy.php . Pytanie o tą wersję językową systemu jest w pełni uzasadnione i sam jestem ciekaw jak sobie z tym radzą.

@Tomasz Wołoszyński
Nie, nic takiego nie mam. Jesteś pewien, że instalowałeś CIS Premium, a nie trial wersji CIS Pro?

Poza tym to, że ktoś ma certyfikat Microsoftu nie wyklucza możliwości bycia członkiem otwartej społeczności. W każdym bądź razie tutaj można poczytać o "geekach" http://www.geekbuddy.com/about.php . Dość ogólne informacje, ale w sumie czego więcej można się było spodziewać.

Tomasz Wołoszyński   5 #16 27.10.2011 14:57

Matzu - oczywiście, może i są to ludzie jakiejś otwartej społeczności, ale samo bycie członkiem tej społeczności nie czyni ich GeekBuddy :P

Co do wersji - jestem pewien :) Podczas instalacji masz możliwość dostosowania składników instalacji na 100% są tam 3 elementy Comodo Firewall , Comodo Coś (nie pamiętam) i Comodo GeekBuddy, jeśli instalowałeś CIS przed wydaniem wersji 5.8 to domyślnie wybierałeś sobie te składniki, w wersji 5.8 dobierasz je sobie już tylko w trybie instalacji zaawansowanej (domyślnie wszystkie są włączone).

Tomasz Wołoszyński   5 #17 27.10.2011 15:06

Myślę, że spokojnie możesz użyć instalatora CIS (wybrać opcję zaawansowaną) i zaznaczyć tylko comodo geekbuddy, które zostanie w tym przypadku doinstalowane. Jeśli nie pojaiw się w oknie CIS premium to po prostu uruchom przez wejście do programu - według niektórych osób związanych z Comodo dosyć istotne jest by zaznaczyć operatorowi, że chce się by zdalnie się z nami połączył - tzn. np. "Could you remotly connect to my PC and clean it up?"

matzu   5 #18 27.10.2011 15:33

@Tomasz Wołoszyński
Masz rację, instalator aplikacji GeekBuddy jest zawarty w instalatorze CIS Premium (właśnie sprawdziłem). Ja aktualizację CIS-a do najnowszej wersji wykonywałem przez automatyczne aktualizacje (zresztą robię tak już od dobrego roku) i teraz możliwe, że opcja doinstalowania tej aplikacji nie była dostępna lub po prostu ją odznaczyłem. A pytałem dlatego, żeby rozwiać wątpliwości :) Nie planuję instalacji tej aplikacji (bo po prostu nie jest mi to potrzebne), choć jest to ciekawa usługa i za na prawdę śmieszne pieniądze.

Tomasz Wołoszyński   5 #19 27.10.2011 21:39

Nie planowałem tego, ale już wkrótce, na dniach czeka Was druga część tego wpisu ... Wynikła pewna smutna, a jednocześnie komiczna sytuacja z GeekBuddy. Chce, jednak dać okazję wypowiedzieć się Comodo w tej sprawie... Zobaczymy, co odpiszą.

Axles   17 #21 31.10.2011 10:08

@przybylski tyś jest gorzej niż te przekupy z targów, fajnie że dostałeś maila, ale wypadało go chociaż przeczytać bo w nim była prośba o zachowanie tajemnicy.
Ciekawy artykuł, jakby w GeekBuddy była jeszcze możliwość konsultacji po polsku było by cacy.

  #22 04.10.2012 11:12

beznadzieja samemu mogę sobie wyczyścić ciasteczka. Takie programy tylko zamulają windows;/

  #23 30.01.2013 07:12

taaaaa

  #24 06.12.2016 16:51

@przemor25: Bardzo proszę o pomoc w odinstalowaniu Geek Buddy. Niestety nie jestem w stanie togo zrobić, gdyż ten program blokuje mi deinstalację. Próbowałem poprzez zakładkę dodaj usuń program i in. wielokrotnie albo jeszcze więcej i wyświetlany komunikat zawsze przeskakuje od razu automatycznie na instalację tego programu. Za szczegółową pomoc z góry dziękuję. Wojtek