Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

D, DD, DDD ... 3D

Nie ma co ukrywać, jestem i zapewne dalej będę programistą. W tym kierunku w końcu kształcę się. Dodatkowo uważam się za grafika (ukierunkowanego na modele 3D) ponieważ potrafię obsługiwać Blendera z satysfakcjonującym mnie rezultatem. A od paru tygodni chodzi mi po głowie opcja połączenia tych dwóch umiejętności i stworzenie czegoś ciekawego.

Ready …

Do tej pory moja twórczość jako programisty ograniczała się do konsoli (1D ? :) ) i aplikacji okienkowych (2D). Lecz jako człowiek spragniony wiedzy i wyzwań chcę uderzyć w wymiar nr 3! Model do testowania mam, osobiście wymodelowany :) Teorię w postaci Google i tutoriali, też mam. Książki mieć zamierzam. Droga przede mną stoi więc otworem.

… Steady …

Liczących się bibliotek do tworzenia programów z grafiką trójwymiarową (najczęściej gier) jest dwie. OpenGL oraz DirectX. Jak na razie przekopuje nieprzebrane zasoby internetu pod kątem OGL’a w wersji 3.* ponieważ chciałbym aby to co stworzę było obsługiwane przez większą ilość platform niż tylko tą spod znaku czterokolorowej flagi, ot np. przez pingwinka.

Środowisko w jakim będę pisał to Visual Studio 2010. Biblioteką pomocniczą do OpenGL’a będzie freeglut, zaś wczytywanie modeli będzie się odbywać za pomocą biblioteki Assimp. Kwestię kompilacji na inna platformę pozostawiam na razie otwartą.

… GO !!

Swoje poczynania, przemyślenia i efekty planuję umieszczać na blogu. Dlatego też, jeśli również planujecie wejść do świata macierzy, przekształceń, wektorów, interpolacji, kwaternionów, oraz całej masy rzeczy związanych z matematyką i być może nawet fizyką to prawdopodobnie gorzej trafić nie mogliście. Dlaczego? Bo zaczynam, można powiedzieć, od zera. No może poza pewną wiedzą z algebry liniowej :D

Co dalej …

Jestem niezwykle ciekawy co z tego wyjdzie, pewnie na początku będzie to kolejny tutorial cykl artykułów/wpisów traktujących o OpenGL, których w internecie jest mnóstwo. Chociaż nie powiem żebym nie miał dalszych planów co do tego projektu:) Jeśli wszystko pójdzie dobrze, jest duża szansa, że wystartuje nawet grupa tematyczna poświęcona programowaniu grafiki 3D w KNI KUL. Nie zacznę narzekać jeśli będziecie towarzyszyć mi w tej przygodzie ;)

Ciao :) 

porady programowanie gry

Komentarze

0 nowych
Frankfurterium   9 #1 23.06.2012 10:42

Bardziej w celu zabawy, ale całkiem przyjemnie grafikę 3D tworzy się w narzędziu, co się zowie Pov-ray. Efekty są świetne, a do tworzenia wykorzystuje się język zbliżony do C.