Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

cz. 3 | Bloodfrontier/RedEclipse (Wieloplatformowe gry komputerowe)

Witam.

Ostatnio przypomniałem sobie o niezłej sieciówce na silniku Cube 2 (z dobrą fizyką i nawet niezłą grafiką), jednak złą informacją było usłyszeć, że projekt umarł.

Na szczęście projekt jest OpenSource'owy dlatego szybko powstała z tego nowa gra - RedEclipse.

Stary projekt upadł ze względu na problemy wewnątrz grupy rozwijającej całość, w nowym projekcie biorą udział już całkiem inne osoby z tego co widać.

Czym się wyróżnia gra

Dzięki zastosowaniu silnika Cube 2 gra posiada świetną fizykę oraz w miarę niezłą grafikę jak na grę rozwijaną przez niewielką liczbę deweloperów ochotników.

Styl gry jest bardzo podobny do Quake 3, nie zabrakło także odpowiednich efektów dźwiękowych; "Headshot", "Fragged".

Jednym z ciekawych opcji są "rakietowe buty" dzięki którym można przez krótki czas latać, dzięki nim można wspiąć się w szybkim czasie na różne wysokie obiekty.

Broń dostępna w grze:

SMG - szybki karabin maszynowy, potrafi strzelać seriami Plasma - karabin plasmowy, strzela dosyć powolnie, potrafi wytworzyć "chmurę" która zabija Flamer - miotacz ognia, podobne działanie do Plasmy, jednakże trochę szybszy Shotgun - strzelba, dwa tryby ognia Rifle - karabin snajperski, laserowy Sword - miecz (dostępny tylko w RedEclipse)

Odnośnie map to jest wiele zarówno w zamknięciu jak i na świeżym powietrzu, ogólnie mapy też wyglądają bardzo ciekawie.

Grę można pobrać pod adresem:Redeclipse.net 

Komentarze

0 nowych
TestamenT   11 #1 14.04.2011 08:31

Interesująca gra ale wymaga jeszcze sporo pracy choćby przy dźwiękach i animacji bo nie czuje że strzelam.
Najbardziej spodobał mi się miecz.

4lpha   9 #2 14.04.2011 08:40

Już się biorę za instalację :)

januszek   18 #3 14.04.2011 17:30

Na przykładzie gier widać jaka przepaść dzieli projekty społeczne od komercyjnych...

Ja już lata czekam na grywalne wersje FreeOriona (freeorion.org) i UFO Alien Inwasion (ufoai.ninex.info) ;)

webnull   9 #4 14.04.2011 17:46

@januszek
No nie bardzo.

Porównaj zatem Internet Explorer czy Safari z Firefoksem czy Chromium/Chrome.

Gry wymagają większego wysiłku, modele, mapy, tekstury to nie są takie proste rzeczy jak programowanie.

Programować każdy może, ale tworzyć tekstury jest już nieco trudniej.

W dodatku komercyjne gry idą naprzód, wymagania graczy rosną dlatego trzeba tworzyć jeszcze lepsze modele, tekstury, mapy i dźwięki co wcale do łatwej pracy nie należy.

januszek   18 #5 14.04.2011 19:05

@Webnull: Co konkretnie ma porównywać? Kto więcej wyłożył kasy: MS na MSIE, Apple na Safari czy Google na FF i Chrome? O cichym wsparciu innych wielkich koncernów, które bały się dominacji MS i też wspierały Mozillę nie wspominając?

webnull   9 #6 14.04.2011 19:12

W takim razie MS mniej wyłożyć pieniędzy na rozwój MSIE niż Mozilla i Google na Firefoksa? Raczej trudno w to uwierzyć.

Jaahquubel_   12 #7 14.04.2011 19:29

Krótki ten wpis.

"SMG - szybki karabin maszynowy"
SMG oznacza "submachine gun", czyli pistolet maszynowy.
"potrafi strzelać seriami"
Zarówno karabin jak i pistolet maszynowy umie strzelać serią z definicji.

Czy możecie podać przykład FPSa na Linuksy, w którym jest tryb gry dla jednego gracza, w stylu kampanii z poziomami, lub czymś podobnym?

januszek   18 #8 14.04.2011 19:34

Chyba się nie rozumiemy bo IMO i MSIE, i Safari, i Firefox i Chrome to są projekty komercyjne. Porównaj je z K-Meleonem :)

webnull   9 #9 14.04.2011 20:18

@januszek
Odkąd Firefox to produkt komercyjny?

TestamenT   11 #10 14.04.2011 21:42

Wiele pracy trzeba włożyć aby gra dobrze wyglądała a im bardziej złożony projekt tym jest ciężej. I raczej nie umniejszał bym roli programisty bo to głównie od jego umiejętności zależy na co sobie graficy mogą pozwolić.

I z tego co zauważyłem to w grach tworzonych przez amatorów głównie brak dobrego programisty. Bo modele i tekstury zawsze można znaleźć na stronach poświęconym modyfikacjom do gier.

TestamenT   11 #11 14.04.2011 21:54

Powinienem dodać że na brak dobrych programistów również mogą cierpieć komercyjne gry.

Ryan   15 #12 15.04.2011 13:25

"Programować każdy może, ale tworzyć tekstury jest już nieco trudniej."

Nie, oba zadania wymagają specjalistów z odpowiednich dziedzin. Nie lepszych, gorszych, mniej lub bardziej uzdolnionych, łatwiej dostępnych lub nie. Innych.

A sama gra wygląda słabo. Sube 2 to archaiczny silnik i wyraźnie to widać po screenach. Proste oświetlenie, ciosana geometria, nieciekawe tekstury. :/

webnull   9 #13 15.04.2011 14:05

@Ryan (redakcja)
No dobrze.

Ale zauważ, że zdecydowanie więcej jest programistów niż grafików 3D chętnych do pracy po godzinach nad ciekawym projektem.

Ryan   15 #14 15.04.2011 14:19

Wśród społeczności programistycznych - z pewnością. ;) Ale wystarczy wejść na DA i inne strony pełne huraoptymistycznych artystów, żeby znaleźć ludzi związanych z luźnymi projektami. Albo skłonnych do związania się. W obu przypadkach zresztą okaże się, że ludzi z dużym doświadczeniem jest niewielu. Więc i kod będzie przeważnie "taki sobie" i grafika też.

  #15 21.04.2011 20:56

Grałem i powiem jedno: po połączeniu z serwerem wrzuciło mnie do gry (może teraz jest więcej serwerów). Pograłem chwilę i była zmiana planszy, jak i rozgrywki - wybrałem sobie coś innego, czyli bieganie za piłką, kto ma piłkę ten ucieka - TOTALNY CHAOS, strzela się do każdego bo piłka szybko zmienia właściciela. Podobnie było w grupowym wybijaniu się, nie ważny jako miałem kolor, strzelali do mnie swoi i ci drudzy.
Gram nie równe bronie i słabe plansze, choć jak napisałem może to się już zmieniło, ale kiedy ja grałem z 2 tyg. temu, to marnie one wyglądały, goło wszędzie, ściany puste i ludziki próbujący trafić w siebie. Ja wyprułem cały magazynek w kogoś, a ten ktoś dalej stał... gra ma potencjał, ale brakuje dobrych map i lepszych grafik odnośnie plansz, bo gra nudzi wizualnie.
Takie jest moje zdanie :)

webnull   9 #16 22.04.2011 10:07

@myswiat (niezalogowany) | 21.04.2011 20:56
A ja myślę całkowicie odwrotnie - ta gra mnie ostatnio wciągnęła ponieważ jest na swój rodzaj świetna.

Bronie są bardzo dobre według mnie i przemyślane.

Być może grałeś w BloodFrontier te dwa tygodnie temu ale RedEclipse to kontynuacja projektu w której na prawdę bardzo dużo zmienili.

Ale fakt, większość map jest z BloodFrontier.

Bardzo podoba mi się tryb instagib, a także z broni granaty i shotgun (uważam, że karabinki są dla prostaków, najlepiej się gra z plazmą czy shotgunem ;-))

  #17 16.03.2012 01:12

Zdążyła wyjść wersja 1.2, sporo usprawniona, warto spróbować jeszcze raz. ;)
Na stronie głównej projektu niestety jeszcze video z 1.1, ale na YT można znaleźć gameplaye graczy. :)

  #18 05.04.2012 20:32

BloodFrontier martwy? Nigdy :D
BloodFrontier zawsze w mej pamięci!

Niestety, RedEclipse zostało rozwinięte w 'nieco inny sposób', gdyby nie fakt, że jestem tam globalnym moderatorem oraz społeczność to bym dawno już w to nie grał.

BloodFrontier mimo wszystko ma kilka serwerów, niestety nie znam żadnego innego prócz mojego (z miesiąc temu jeszcze istniał inny, niestety albo ma teraz inny adres, albo już nie istnieje).
Aby korzystać z nowego masterserver (wyszukiwarka serwerów) należy postąpić zgodnie z krokami opisanymi tutaj: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/BloodFrontier/bloodfrontier.html?w=09cfdee4