Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

PlayStation 4 — pierwsze wrażenia po zakupie

Choć początkowo PS4 zamierzałem nabyć na premierę (29. listopada 2013) lub kilka dni później, zakupu dokonałem dopiero 13 września tego roku. Główne powody opóźnienia to duża ilość tytułów do ukończenia na PS3, dość mało czasu na granie jako takie oraz zbyt mała ilość gier ekskluzywnych na PS4. Uznałem bowiem, że multiplatformowe tytuły warte uwagi mogę ograć bez problemu na PS3, na które to można je kupić taniej niż edycje na nową generację konsol. Przez te 10 miesięcy doszło kilka gier ekskluzywnych a już wkrótce dojdą kolejne jak choćby Drive Club, The Order:1886. Stwierdziłem, że jest to wystarczająca liczba gier, aby dokonać zakupu PS4. Udało się to zrobić do tego w niezłej cenie bo 1599 złotych wraz z grą The Last Of Us: remastered edition, którą to ograłem już co prawda na PS3 moje wrażenie znajdziecie w tym wpisie) ale bez dodatku DLC. Na PS4 planuję przejść tylko wspomniany dodatek fabularny (którego to zakup na PS3 to wydatek 63 złotych plus jeszcze nabycie ponowne kopii gry) po czym sprzedam grę i kupię coś innego.

PlayStation 4 - zawartość zestawu

Konsola pakowana jest w niewielkie, kartonowe pudełko, w którym to zagospodarowano niemal każdy wolny milimetr - do tego stopnia, że z trudem całość spakowałem ponownie po sprawdzeniu zawartości jeszcze w sklepie. Zawartość zestawu nie jest oszałamiająca, ale jest lepiej niż gdy kupowałem PS3. W pudełku znajdziemy: konsolę PS4, pad Dualshock4, przewodowy headset, książeczki w kilku językach, grę pudełkową The Last of Us: remastered edition oraz kable: HDMI, zasilający, USB do ładowania kontrolera. Wszystkie kable niestety są stosunkowo krótkie - przykładowo kabel USB ma mniej niż 2 metry przez co ładowanie kontrolera i jednoczesne granie będzie mocno utrudnione dla większości z nas. Na domiar złego Sony postanowiło przejść teraz na micro-USB w padzie (poprzednio mini-USB) przez co jeśli mamy długi kabel do kontrolera PS3 musimy nabyć adapter - koszt to co prawda około kilku złotych ale jednak.
W zestawie nie znajdziemy pełnej instrukcji a jedynie poradnik szybkiego uruchamiania, przewodnik bezpieczeństwa i gwarancję. Pełna instrukcja dostępna jest w internecie oraz w menu konsoli.

Wykonanie konsoli i akcesoriów

Konsola pozytywnie zaskakuje wymiarami - jest mniej więcej tak duża jak PlayStation 3 slim. Stylistyka obudowy jest ciekawa a samo wykonanie wydaje się być bardzo dobre - przez pierwsze kilka godzin działania nic nie strzelało, nie było też żadnych dziwnych odgłosów z obudowy. Konsola świetnie prezentuje się pod telewizorem - zarówno postawiona jak i leżąca. Aby postawić konsolę producent zaleca dokupienie podstawki... osobiście wolę jednak jak konsola położona jest na szafce pod TV.

Konsolę wykonano w połowie z matowego i w drugiej części z błyszczącego plastiku. Osobiście nie jestem entuzjastą błyszczącego plastiku na sprzęcie ale niestety nie dano nam wyboru. Trzeba przyznać jednak, że dzięki takiemu nie innemu połączeniu plastiku PS4 wygląda po prostu świetnie. Pomiędzy tymi dwoma częściami obudowy u góry ukryto świecący pasek - w menu konsoli na biało, w trybie stand by na żółto a w razie awarii na niebiesko. Pomysł bardzo ciekawy, ale jednak przydałaby się opcja wygaszenia tego paska. Co prawda pasek świeci stosunkowo delikatnie ale są osoby, którym przeszkadzają tego typu świecidełka. Zawsze jednak możemy sobie coś cienkiego postawić na konsoli i w ten sposób go zasłonić.

Jeśli chodzi o wykonanie pada to wykonano go z plastiku. Sam pad jest odrobinę cięższy niż poprzednik ale nadal bardzo lekki. Pad (póki co) nie skrzypi, całość wydaje się być solidnie złożona. Przyciski PlayStation jak i strzałki otoczono błyszczącym plastikiem.... jak głupie to rozwiązanie chyba nie muszę tłumaczyć - każdy wie, że tego nie da się utrzymać w czystości. Spód pada wykonano z nieśliskiego plastiku dzięki czemu świetnie się go trzyma a wielogodzinne sesje nie powinny być problemem.
Dualshock czwarty to moim zdaniem ciekawa ewolucja pada, który przecież nie zmienił się znacząco od początku istnienia konsol PlayStation.

Po raz pierwszy w zestawie obok konsoli znajdziemy także (niestety) przewodowy headset mono, który służyć ma do komunikacji z innymi graczami. I to tyle właściwie co można o nim powiedzieć dobrego. Słuchawka jest zdecydowanie za duża, brak tu materiałowej osłony i przez to jest niewygodna. Kabel jest cienki a całość nie sprawia wrażenia trwałej. Jakość dźwięku jest tylko przyzwoita moim zdaniem.
Ogromna szkoda, że w XXI wieku Sony nie potrafiło jednak postawić na bezprzewodową słuchawkę, która to jest o wiele wygodniejsza dla gracza - łatwo bowiem tą dołączoną słuchawkę wyrwać z ucha w czasie gry pociągając mocno za pada, do którego wpinamy ten HS. Co gorsza, na ten moment PlayStation 4 nie wspiera słuchawek mono Bluetooth - w tym tej sprzedawanej do PS3 a jedynie kilka modeli wpinanych pod USB. Jest też możliwość wpięcia innych słuchawek z jackiem, które mają mikrofon i używać ich zamiast tej z zestawu. Na szczęście mam swoje słuchawki 7.,1 na które po prostu przerzucę głos kompanów z multi a dołączana słuchawka będzie funkcjonować tylko jako mikrofon. Póki co utrudnieniem jest fakt, że nie da się ustawić na stałe tego, aby głos kompanów był wysyłany na główne źródło audio - system po prostu nie oferuje takiej opcji a jej dostępność zależy tylko od dewelopera gry i musimy to ustawiać w każdej z gier osobno.

Jeśli chodzi o wykonanie okablowania to nie ma się specjalnie nad czym rozwodzić - ot kable.

System PS4

System jest szybki - każda czynności wykonywana jest niemalże natychmiastowo. W stosunku do PS3, gdzie PlayStation Store potrafił się wczytywać kilka minut różnica jest spora. PS Dynamic Menu (bo tak nazywa się system w PS4) jest także dość intuicyjny, choć niektóre opcje są trochę w dziwnych miejscach. Nadal brakuje wielu opcji, które były od lat w PS3 jak choćby wybrania tylko jednego wyjścia audio - nie można na przykład ustawić aby dźwięk szedł tylko na słuchawki podłączone kablem optycznym bo dźwięk zawsze wysyłany jest też do HDMI i trzeba ratować się wyciszaniem telewizora. Nadal brakuje także na przykład DLNA czy zapowiadanej podczas pierwszej prezentacji o PS4 funkcji wyłączenia konsoli z zachowaniem stanu gry i wznowienia jej po włączeniu (coś jak hibernacja w Windows). Menedżer pobierania także póki co jest ubogi - nie możemy na przykład zatrzymać pobierania jakiejś zawartości. Trzeba jednak nadmienić, że Sony naprawia różne braki w kolejnych aktualizacjach. Trwa to jednak dość długo.
Wyjście z gry do menu konsoli? tutaj to nie problem - po wciśnięciu klawisza PS na padzie zostajemy niemal od razu przeniesieni do menu konsoli skąd możemy wyłączyć naszą grę lub też wykonać inne czynności a potem wrócić do zabawy.
Mylące jest przeniesienie opcji z trójkąta na padzie do osobnego przycisku - jest to jednak kwestia przywyknięcia tylko i wyłącznie.

Pad - udana ewolucja świetnego kontrolera.

Nowy Dualshock, do którego początkowo byłem raczej sceptycznie nastawiony - ot dołożono niepotrzebne zdawałoby dziwactwa jak lightbar czy touchpad, które tylko skróciły czas działania pada (na baterii działa on zdecydowanie krócej od poprzednika) zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Jak już wspomniałem wyżej, jest on bardzo wygodny za sprawą nieśliskiego spodu czy wyprofilowania. Także dołożony touchpad to jednak świetny patent - bardzo ułatwia i przyspiesza on wprowadzanie tekstu co było jeszcze do niedawna na konsolach katorgą. Zamiast wskazywać każdą literę za pomocą gałki możemy teraz wybierać je dotykając touchpada i przyciskając go na wybranej literze. Można też wprowadzać tekst za pomocą żyroskopu w padzie. Oczywiście tradycyjne wprowadzanie znane z poprzednich konsol dalej jest dostępne.

Kontrowersyjną nowością w Dualshocku4 jest świecący pasek nazwany Lightbar. Służy on do identyfikacji gracza przez (opcjonalną) PlayStation Camera (niebieski kolor - gracz pierwszy, żółty - gracz drugi itd.) jak i sygnalizuje, że pad jest włączony. Jako, że póki co gier wykorzystujących kamerę nie ma (Playroomu nie liczę bo to tylko demko pokazowe) pasek ten świeci na daremnie i skraca dość znacznie pracę kontrolera na baterii. Według testów, które można znaleźć w sieci decydując się na rozkręcenie pada i odłączenie taśmy paska zyskamy nawet kilka godzin działania pada więcej. Sony po pierwszych miesiącach narzekań na ten fakt dodało opcję przyciemnienia tego paska. Różnica jednak jak dla mnie jest minimalna a Sony w ten sposób żartuje sobie z problemów swoich klientów. Pomimo obaw, które miałem pasek ten nie rozprasza jednak podczas rozrywki nocnej - owszem jest widoczny ale z racji ułożenia pod kątem nie oświetla tak bardzo otoczenia. Grając w The Last of Us: remastered edition, które to jest grą "z klimatem" paska praktycznie nie zauważamy. Warto wspomnieć, że pokazuje on stan zdrowia naszego bohatera - gdy mamy mało życia świeci on na czerwono a w sytuacji zagrożenia na żółto. Kolory zależne są od dewelopera danej gry.

Nowy Dualshock to także poprawione gałki i przyciski L2/R2- tym razem są wklęsłe, a nie jak dotąd wypukłe. Poprawiło to stabilność pada w ręku. Gałki nie maja teraz tendencji do wyślizgiwania się jak to było w poprzednim padzie.

Działanie

Konsola pracuje na prawdę cicho. Oczywiście dopóki nie włożymy płyty - wtedy bowiem szum jest wyraźnie słyszalny. Kultura pracy PS4 jest jednak zdecydowanie wyższa niż PS3, gdzie napęd pracował jakby płyta uderzała stale o coś :)

Kilka słów o The Last Of Us: remastered edition

Gra, która była dla wielu grą poprzedniej generacji doczekała się rok po debiucie odświeżonej wersji na nową generację. Mając w pamięci grę na PS3 różnicę w jakości oprawy graficznej widać od razu - tekstury są ostrzejsze a cała gra wygląda jeszcze lepiej. Momentami jest trochę "cukierkowato", ale pamiętajmy, że to port z poprzedniej generacji a do tego jesteśmy dopiero na początku życia PS4 - gry na konsolach zwykle dopiero po kilku latach pokazują faktyczną moc sprzętu. Osobiście nie jestem miłośnikiem przeniesionych gier z poprzedniej generacji - uważam, że tam było ich miejsce po prostu a na nowej generacji czas na nowe tytuły.

Podsumowanie

Z zakupu na ten moment jestem zadowolony. PS4 działa świetnie, pad jest wygodny.Nic tylko kupować kolejne tytuły ekskluzywne :) 

sprzęt gry

Komentarze

0 nowych
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #1 15.09.2014 10:43

Świetny wpis, sam przymierzam się do kupna PS4, ale poczekam do premiery Wieśka 3 ;)

Siarczyslaw   7 #2 15.09.2014 11:06

Ja tam jestem rozczarowany, miała być bomba, a 60 fps nie ma

  #3 15.09.2014 11:12

A kiedy nowa rewizja konsoli slim w mniejszej technologii np. 20nm?
W 2015 mogą wydać nową wersje, w ps3 wraz z wydaniem nowych wersji, proces technologiczny procesora i grafik się zmniejszał.

  #4 15.09.2014 11:17

Ja kupie xboxa one,ps4 jakos do mie nie dociera za mało funkcji w tosunku do xboxa one.Moze i ps4 ma wiecej fps w klatkach ale mnie to nie przeszkadza szczegolnie ze wole gry z xboxa a w tym znakomita forza.

Berion   13 #5 15.09.2014 11:20

Póki co to wg. mnie "next"geny rozczarowują. Już nawet nie tylko technicznie, na papierze, ale wykonaniem (włos się jeży na głowie od czytania o usterkach w sofcie i hw, o zgrozo, nawet "naprawach" gwarancyjnych) i line upem gier.

Autor edytował komentarz.
MiłoszW   7 #6 15.09.2014 11:22

Tja i gierki po 2 stówy : )

  #7 15.09.2014 11:30

Wszystko jest fajnie jak konsola działa. W momencie awarii, zaczynamy mieć problemy z czasem oczekiwania na naprawę i z diagnozą.
U mnie konsola miesiąc po zakupie przestała działać. Serwis autoryzowany Sony Poland nie poradził sobie i wysłał konsole do naprawy do centrali w Niemczech.
Sprawa już się trochę ciągnie a końca niestety nie widać. Byłem przekonany, że SONY „nauczone” złym startem PS3 wypuści w miarę dobry system, ale wystarczy poczytać fora dotyczące PS4 i trochę to nie fajnie wygląda. Wiem miałem pecha, bywa i tak ?. Ogólnie konsola jest bardzo udana i polecam ją szczególnie tym którzy grali w PS3.

  #8 15.09.2014 11:32

Właśnie sama konsola jest ok, nie droga, przystępna, ale jest jedna rzecz..Drogie gry, no sorry na warunki polskie są za drogie, a z racji że lubię sobie pograć w nowości to wydatek 260 zł to za dużo. Wole sobie kupić co innego, na pewno lepiej można wykorzystać te pieniądze.

xomo_pl   20 #9 15.09.2014 11:33

@Scorpions.B: polecam :) Ja tam jeszcze kilka dni temu planowałem czekać tak do listopada ale dobra cena zrobiła swoje :)

@Siarczyslaw jak nie ma jak jest 60FPS :)

@Berion stabilność softu jest wysoka - nic się nie zawiesza, wszystko się ładuje bardzo szybko :)
@MiłoszW niekoniecznie po 200 zł. Nikt nie zmusza do kupna gier w dniu premiery. Po kilku tygodniach ceny lecą w dół. Taki KillZone można mieć za ~50 złotych już. Gry możesz wymieniać, sprzedawać więc można na dobrą sprawę kupić jedną grę (albo i pozostać na tej z zestawu) i wymieniać się na inne.

gowain   18 #10 15.09.2014 11:35

@MiłoszW: Jak kogoś stać to co za problem? Zresztą są i promocje gdzie gry są dużo tańsze.

  #11 15.09.2014 11:35

xomo_pl - Killzone SF tyle kosztuje ale po roku, daj spokój prawie każdy chce grać w nowości, ale one są drogie...

angh   8 #12 15.09.2014 12:49

ps4 mialem juz od jakiegos czasu, a wraz z Destiny wzialem biala, czarna oddajac w spadku rodzince. Kosztowala mniej, niz karta graficzna ktora kupilem miesiac wczesniej, wiec cene jest raczej calkiem dobra. System robi to co ja potrzebuje - dziala szybko, stabilnie, gry dzialaja bardzo dobrze, bez przyciec, granie online jest czysta przyjemnoscia. Uzywam headsetu playstation, ktory sie swietnie integruje z systemem, a opcja regulacji glosnosci miedzy dzwiekiem gry a komunikacja z graczami dziala tak, jak powinna - swietna sprawa.
ps4 jest moim zdaniem doskonalym uzupelnieniem PC. Byc moze kiedys dolaczy do niej wii, ale to chyba juz w nowszej wersjii. Infamous, Destiny, tlou, watch dogs, bf4 - kupa niezlej zabawy. No i don't starve. To jest swietna gra, i port na konsole zostal wykonany naprawde solidnie. Pad zaskakujaco dobrze zastapil klawiature i mysze, i cieszy pauza w ekwipunku.
Generalnie, jezeli ktos ma ochote na ogranie rzeczy niedostepnych na PC, oraz lubi jrpg, to to jest dobra inwestycja. Jezeli ktos woli gearsy i halo to xone tez jest solidna, nowoczesna konsola.
A biala ps4 wyglada jeszcze fajniej;)

KyRol   17 #13 15.09.2014 12:57

@gowain: Ja czekałem na Tekken 5 DR w promocji ponad dekadę... Co prawda się doczekałem, tyle, że nie znam dnia ni godziny kiedy ucięty będzie tryb online, a producent oczywiście nie udostępni żadnej furtki aby taki serwer samemu założyć, a szpil straci na wartości o ile możemy mówić, że szpile z dystrybucji cyfrowej są wartościowe. Ja za grę mogę dać 200PLN, ale niech to będzie np. kart MVS, a nie plastikowy krążek z artworkiem czy inna figurka z brązu...

Autor edytował komentarz.
Jusko   12 #14 15.09.2014 13:03

Do PS4 robię przymiarki, ponieważ po raz pierwszy chcę mieć current-gena i cieszyć się nim przez daj sprzęt - całą generację. Dotychczas wchodziłem w albo przestarzałą generację, albo jak w przypadku PS3 - kupiłem w zeszłym roku a miesiąc później była premiera PS4 :-) Tym razem nie chcę już grzebać się ze "starociami", lecz po prostu kupić po bożemu konsolę w miarę po starcie i okrzepnięciu.

Niestety PS4 zakupię dopiero od kolejnej rewizji sprzętowej - zapewne będzie to PS4 Slim. Powody są prozaiczne - obecna generacja konsoli jest zbyt wadliwa. Nie chce mi się grać w ruletkę i przynieść do domu konsoli za ciężką kasę, a sama konsola może w ogóle nie odpalić choćby. Ryzykantem nie jestem, a i gumki na dualshockach się urywają - przyjrzyjcie się choćby padom na stoiskach promo - gumki na analogach prawie brak :-) Naprawy serwisowe - byle jak najdalej od nich :-/ Można uznać nieśmiało, że po odesłaniu konsoli przez serwis do Francji czy Niemiec na naprawdę - otrzyma się porysowany złom :-/

PS4 jako pierwsza konsola skłoniła mnie też do przemyśleń, czy nie lepiej postawić obok TV wypakowanego PC w małej obudowie i podpiąć przez HDMI. Miałem PSX, PS2 (gram do dziś), PS3, PSP, PS Vita, Wii, Famicona. Niemniej poprzednie sprzęty to były realnie specjalizowane jednostki do grania z bebechami, których próżno szukać w świecie PC. Skoro konsole zamieniają się w komp-sole, no to różnica się nieco zaciera, a mit o tweakowaniu PC co roku prawdziwy nie jest. Mało tego - kiedy możliwości konsol okrzepną, to i wymagania portów na PC się stabilizują, a ja w sumie purystą graficznym nie jestem, więc nie muszę mieć ultra detali w 60FPS, mogę mieć średnie i low, nie rusza mnie to (ważne, że gra działa solidnie).

Kolejny minus, który odbija mnie póki co od PS4 mimo, że jestem miłośnikiem konsol - CENY GIER! Musiałbym upaść na głowę, abym obecnie kupował w sklepie gry w cenie 250-300zł za sztukę :-/ Oczywiście jest Allegro i używki, ale nie łudźmy się - gry za 300zł ktoś nam za 50zł nie odda po premierze. Jeszcze w erze PS2 gry taniały wraz z biegiem lat, ale od PS3 wygląda to inaczej (nie tanieją zbytnio). Dlatego konsola to dziś nieco rozrywka dla bogatych. PC zwyczajnie bardziej się tu opłaca (gry prócz exów te same, a różnica w cenie spora).

Autor edytował komentarz.
Siarczyslaw   7 #15 15.09.2014 13:03

@xomo_pl: w 1 grze może

gowain   18 #16 15.09.2014 13:11

@KyRol: Ja kupuję gry na tygodniowych promocjach z Xboxa (zwłaszcza, że dostałem 100zł kupon za Lumię :P) - więc nie narzekam na ceny gier. Potrzeby kupna w dniu premiery czy zaraz po niej też nie mam. Ja wolę gry typu Free to Play - World of Tanks czy Fifa World - jak tylko jest możliwość zmagania się z graczami online, to mi więcej nic nie trzeba :)

leda79   3 #17 15.09.2014 13:17

Zauważyłem że nowe konsole nie mają już euro złącza ;) wiem zacofany jestem.Ostatnie konsole jakie miałem to Dreamcast i PS2.Fakt ceny gier jak na Polskie warunki cholernie wysokie.

arekman5   8 #18 15.09.2014 13:22

Sadzicie, że cena Ps3 w najbliższym czasie spadnie jeszcze jakoś szczególnie? Nie wiadomo może kiedy zakończą produkcję? Zastanawiam się czy kupić już teraz czy poczekać...

Jusko   12 #19 15.09.2014 13:31

@arekman5 #18: Nie czekaj - za bezcen nikt nie odda, a ja swoją końcem zeszłego roku kupiłem w sklepie przez Allegro za 620zł już z przesyłką kurierem. Wersja PS3 Super Slim, jednak na starcie dolicz sobie tu dysk, a jak masz dysk to jeszcze sanki do dysku (lub ustabilizuj dysk domowymi sposobami).

Taniej raczej nie zejdzie - PS2 po 13 latach kosztowało nadal w sklepach ~400-450zł. Prędzej zakończą produkcję niż jeszcze będą ceny zbijać ;-)

Aczkolwiek musisz szukać przez internet - sieciówki nadal walą kosmiczne ceny za PS3, nawet w wersji Super Slim (w okolicy 800-950zł). Oczywiście cena z czapki, dlatego pewnie nie schodzą :-)

Pytanie tylko czy warto - gry cross-platform będą może jeszcze wychodzić z rok czy dwa, a potem konsola zwyczajnie odejdzie w niepamięć (rynkową). Sony daje okres supportu na sprzęty z reguły 10 lat, więc wychodzi to w 2016 roku. W każdym razie Sony już przed premierą mówiło, że nie ma co liczyć na tak długie wspieranie PS3, jak to było z PS2. A nawet, jeśli byłoby wspierane, to deweloperzy musieliby robić gry - PS2 też końcówką było na rynku, ale wychodziły tylko Fify lub porty z PSP (pewnie jeszcze jakieś gry japońskie).

Co prawda nadal jest cała biblioteka gier PS3 do ogrania, ale do nowości jeszcze trochę i tak potrzebowałbyś PS4/XONE :-)

Autor edytował komentarz.
Jusko   12 #20 15.09.2014 13:37

@leda79 #17: Ba - przecież kabel RGB to i tak był bajer do osobnego zakupu. Domyślnie konsole przychodziły bowiem z kablami cinch :-) Osobiście nie wiem, jak można było na nich grać :-/ PS4 to faktycznie pierwsza konsola, która już z pudełka stawia na HDMI :-)

Co do cen - no, na razie dla mnie zaporowe, szczególnie gier. Konsola o dziwo chwilowo jawi się jako rozrywka dla bogatych ;-)

  #21 15.09.2014 13:51

a mp3 i dlna masz ?

xomo_pl   20 #22 15.09.2014 14:05

@Jusko: kontrolery na sklepie to nie jest dobry materiał do badań- tam nikt o to nie dba. Wystarczy popatrzeć jak wygląda pad od ps3, który normalnie jest nieznsiszczalny niemal w sklepie ledwo się trzyma.
Kupując masz przecież 7 (markety jak MM) do 10 dni (online) na zwrot towaru lub wymianę na wolny od wad. Potem też możesz wymienić na podstawie niezgodności towaru z umową k/s....
ceny gier? 250 zł to tylko w markecie i empiku bo online gry można mieć pudełkowe za mniej niż 190pln na premierę a potem to już w ogóle ceny lecą w dół. Jak ktoś chce może się bawić w cyfrowe sloty, konta i wtedy gra wychodzi jeszcze taniej ale na ps4 nie tak łatwo z tym jak na ps3

@Siarczyslaw w wielu grach jest 60FPS

@arekman5 już teraz jest tanio ps3 :) ograj exy i przechodź na ps4

MiłoszW   7 #23 15.09.2014 14:11

@gowain: Nie no pewnie, nie problem. Chodzi tylko o sam fakt, że drogie giery są na konsole.

xomo_pl   20 #24 15.09.2014 14:21

@MiłoszW: nie, to polskie zarobki są niskie a nie ceny produktów wysokie :)
przypominam, że i tak mamy taniej niż gry w niektórych krajach strefy €.

Autor edytował komentarz.
Jusko   12 #25 15.09.2014 14:25

@xomo_pl #22: Czasem 10 dni to za mało na wystąpienie problemu (niektórym pada dopiero po miesiącu albo zaczynają się ejecty). Poza tym jak czasem PS4 jest wadliwe seriami, to nic się nie poradzi. Mój znajomy już 3 lub 4 miesiąc buja się z naprawami, nawet nowy egzemplarz mu dali, ale na upartego zawsze to samo (Blue Line Of Death, freezy podczas gry lub eject co parę minut lub częściej). Gumki też mu się wycierają (obrzeża analogów).

W internecie też można spotkać więcej osób, którym coś nie działa niż działa. Dlatego nie ryzykuję - czekam na PS4 Slim. PS3 z początku też padały - dopiero potem to ogarnęli - po prostu ta pierwsza seria z czasem zawsze ma jakiś feler. To nie dla mnie - za dużo kasy abym mógł kupować z myślą, że jak się zepsuje to nic ;-) A czekanie tygodniami na zwrot z gwarancji mnie już nie śmieszy - PSP między 2012-2013 oddawałem na gwarancję z 4-5 razy, więc wystarczy mi na razie czekania :-)

190zł za gry - no właśnie, dla mnie to nieakceptowalna suma. Stać mnie, owszem, ale za grę wideo tyle nie wydam. Dlatego dopiero teraz do mnie dociera, że co z tego, że konsola jako sprzęt wyjdzie taniej, skoro wydam więcej na grach. Do 100zł na grę jeszcze wydam, może 120zł jak jest na PC premiera i na grze mi zależy, ale wyżej - no way, szczególnie, że lubię nówki a nie używki. Nie wspomnę o samym kodach na Steam, które są na Allegro, czasem tanio (ostatnio za 8,50zł zakupiłem kod do gry za 40 parę zł) :-)

Stąd właśnie po raz pierwszy przy okazji PS4 - myślę nad zbiciem solidnego PC o wymiarach zbliżonych do konsoli, bo wyjdzie mnie taniej na grach. Bądź po raz pierwszy dla odmiany kupię coś innego - Xbox One :-) Co z tego, że nieco słabsze - PS2 też było najsłabszą konsolą swej generacji i wymiotła konsola mimo to konkurencję :-) Patrzę na gry - moc mnie nie interesuje, ani nawet wyścig na 1080p w 60FPS :-)

Autor edytował komentarz.
KyRol   17 #26 15.09.2014 14:33

@Jusko: Nie zaglądam Ci do portfela, ale takich decyzji można żałować. Byli tacy, którzy kupili pierwsi Vitę i nie można powiedzieć,, że Vita to jakiś mega niewypał, jak dla mnie w każdym razie Vita szału nie robi. Napewno bym jej nie kupił tak na hurra, ja wszystkie konsole kupowałem dopiero po tym jak system był wart tych kilkudziesięciu gier, bo cena sprzętu za jedną grę wedle mnie się w żaden sposób nie amortyzuje. Było na rynku trochę konsol-niewypałów. Teraz może i się kombinuje na sposobów sto i dziesięć aby do tego nie dochodziło bo mowa o olbrzymich budżetach, ale za to odgrzewanych kotletów jest zasyp, a świerzej krwi - brakuje. Co chwilę słyszę o jakichś remake-ach z ps3. Jaki ma sens zakup ps4 w takim razie? No ale kto co woli. Jeden preferuje niedojrzały agrest, inny soczyste brzoskwinie ;P

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #27 15.09.2014 14:35

@Jusko: tylko weź pod uwagę, że gry na PS4 możesz odsprzedać. Kupujesz za 180 (a w praktyce to i za mniej), sprzedajesz za 160 tracisz te 20zł max. Możesz też wymieniać się na inne gry po kupnie jednej. Gry na pc tak nie odsprzedasz bo większość łączy się jak nie z steam'em to z innym ustrojstwem a zakłądanie nowego konta/grę to żadne wyjście.

po2. kto każe kupować w dniu premiery? parenaście dni potem kupujesz grę taniej, często są już używki. PS4 jest już trochę na rynku więc nie ma tego problemu, który był w ub roku, że używek nie było a nówki po 200+

po3. jak ma Ci paść to i slim padnie. Kupując w porządnym sklepie masz wygodne wymiany na nowe, szybkie naprawy. Nikt normalny nie bawi się z serwisem sony, który ma 3 tygodnie na reakcję z tego co pamiętam.
Problemy z konsolami mają ci, którzy chcą zaoszczędzić i kupują w sklepiku na allegro, który po zakupie ma ich gdzieś i muszą się użerać z serwisem sony, który jak każda firma traktuje polskich klientów gorzej niż zachodnich.
Jak się boisz kup PS4 w amazonie UK- oni przez rok od zakupu wymieniają na zasadzie - ty wysyłasz swoją uszkodzoną oni nowa w tym samym czasie.

MiłoszW   7 #28 15.09.2014 15:46

@xomo_pl: No tak, ale ja porównuję do gier PC, nie do polskich "zarobków"... no taniej mamy, bo jeszcze 5-7 lat temu to sieka była, heh.

xomo_pl   20 #29 15.09.2014 16:11

@MiłoszW: ale nie bierzesz nadal pod uwagę tego, że gry konsolowe możesz wymieniać/sprzedawać a gier na pc nie bo są przywiązane do którejś z usług pokroju steam,origin.

Przemo78   6 #30 15.09.2014 16:18

@Siarczyslaw: Kup sobie kompa za 5 tys. zł i za dwa lata kolejnego za 5000 zł. Będziesz miał ciągle 60 fps.

PS4 to konsola w cenie lepszej karty graficznej - wymagania jak student, który za 15 złociszy chciałby zjeść obiad w renomowanej restauracji.

  #31 15.09.2014 16:57

xomo_pl - Mało kto wypożycza gry, je się kupuje a nie wypożycza, więc PS4 odpada. PC i tak lepszy.

Jusko   12 #32 15.09.2014 17:57

@Przemo78 #30: Wiesz, możliwości PS4 wcale nie są takie hiper-mega-ekstra, czas PS2 dawno za nami, kiedy takiej konfiguracji w świecie PC zwyczajnie nie było (no, Cell przy PS3 też nie był czymś znanym z PC). Obecne konsole to po prostu tweakowany PC - magii podzespołów już tu nie ma jak za dawnych konsol. Tak naprawdę tylko Nintendo z WiiU stara się być jeszcze w miarę wierne zasadom konsolowym (w tym wkładam płytkę i po prostu gram od ręki).

Już teraz twórcy The Order: 1886 mówią, że gra będzie w 30FPS, ale za to takich bajerów to próżno szukać w innych tytułach. Zresztą - ja tam nie wiem co to za hype z tym 60FPS, trochę żywsza gra i wielkie halo. Grafika się rozwija, metody programistyczne też, także wiecznie 60FPS w 1080p bez cięć mieć nie będziesz. Taka jest rzeczywistość - konsola jest przez parę lat niezmienna sprzętowo, więc spadków FPS czy cięcia po detalach nie unikniesz. Tak było z każdą konsolą - PS4 nie będzie wyjątkiem.

Natomiast czasy konsol jako super pudełka do grania na TV nieco się zdezaktualizowały. PSX i PS2 to było rzeczywiście coś, bo miały moc, były czymś WOW, nie przypominały PC, a podłączenie PC do TV wcale nie było takie proste (konwertery były drogie, jakość obrazu wcale nie taka dobra, były lagi). Zatem do grania przez TV automatycznie wygrywała konsola, w tym mocą (na czas premiery).

Od czasów PS3 natomiast - mocne PC i HDMI to coś normalnego, zatem całość sprowadza się już tylko do tego tak naprawdę, jakie pudełko położy się pod telewizorem. Można się zatem zastanawiać futurystycznie, czy PS5 będzie jeszcze tradycyjnym pudełkiem z podzespołami, bo ten realny podział sprzętowy między PC a konsole, zwyczajnie minął (wraz z Cellem PS3).

Ja preferuję kupowanie gier w sklepie - metoda na używkę jest pudrowaniem rzeczywistości, gdyż gry sklepowe są zwyczajnie cholernie drogie. Za wyjście z 3-4 grami ze sklepu, to miałbym już przyzwoitego budżetowego składaka PC :-/

Zatem dochodzimy do pytania: co bardziej opłaca się w ciągu całego życia konsoli? Mieć droższy PC na start i tanie gry oraz jakieś tam aktualizacje sprzętowe, czy tani sprzęt, ale drogie gry. Czas gier taniejących adekwatnie do lat konsoli na rynku minął wraz z epoką PS2. Ciężko orzec zatem, co tak naprawdę bardziej ekonomicznie wychodzi w perspektywie tych paru lat.

I moje refleksje są właśnie z punktu widzenia miłośnika konsol, który nawet przed chwilą odszedł od niej, aby napisać ten komentarz.

Autor edytował komentarz.
Siarczyslaw   7 #33 15.09.2014 18:01

@Przemo78: Mam aktualnie droższego i raczej starczy na dłużej, i mam nawet 120fps ;/ monitor 120 herców i można grać

Neo   11 #34 15.09.2014 19:07

No i widzisz, tak mnie kusisz na kupno PS4 i kusisz. :)

xomo_pl   20 #35 15.09.2014 19:32

@Jusko: " co bardziej opłaca się w ciągu całego życia konsoli? Mieć droższy PC na start i tanie gry [...] czy tani sprzęt, ale drogie gry. [..]Ciężko orzec zatem, co tak naprawdę bardziej ekonomicznie wychodzi w perspektywie tych paru lat."

temat praktycznie nadaje się na wpis, ale póki co pozwolę sobie odpisać jednak w komentarzu bo mało czasu mam ostatnio :D

generalnie w graniu głupotą jest patrzenie na to przez pryzmat - co się bardziej opłaca -łatwo bowiem o odp mniej więcej taką: nie grać a wtedy zaoszczędzisz kasę xD. Granie to hobby a nie przeżycie do pierwszego dlatego też myślę, że należy wyjść nad ten temat a skupić się na wygodzie. W skrócie:
konsole: kupujemy raz na generację sprzęt za te 1500PLN w przybliżeniu
- gry drożej ale każdą jedną możesz sprzedać, wymienić na inną - za raz zainwestowane te 100-160 zł możesz mieć setkę gier przez cały okres życia konsoli pod warunkiem, że nie jesteś kolekcjonerem pudełek (bo to, że do jakiejś gry w przypływie nowych gier wrócisz szanse są małe). Nikt też nie zmusza Cię do zakupu gry w momencie premiery - odczekaj kilka tyg. a zaoszczędzisz.
- komfort gry- wkładasz płytę i grasz. tyle.

a na pc
- tansze gry ale nie do odsprzedania za sprawą wiązania ich z kontami jak nie steam to innym! (więc te ~~120PLN są nie do odzyskania)
- sprzęt co jakiś czas wymaga modernizacji - wystarczy popatrzeć na wymagania gier kolejno wychodzących więc znowu co jakiś czas setki zł lecą
- użeranie się ze sterownikami, łatkami, DRM i innymi problemami typowymi dla pc....

dla mnie rachunek jest prosty: konsola >pc bez względu na teoretyczne koszty.
@Neo bo warto :)

Przemo78   6 #36 15.09.2014 20:11

@Siarczyslaw: ps4 też mogłoby mieć takie parametry za kilka tysięcy, tylko nikt by tego nie kupił.

Jusko   12 #37 15.09.2014 23:03

@KyRol #26: Ano z Vitą sytuacja jest ambiwalentna. Pewnie będzie jak z PSP - dużo gier bo gier, a perełki od czasu do czasu. Ostatecznie konsola ma jeszcze trochę lat przed sobą. Mnie przyda się z pewnością jak wejdzie PS Now do ogrania gier z PS3 - niestety miałem trójkę tylko jakieś 2mce, a przez nieprzewidziany wydatek to była pierwsza rzecz pod młotek, zatem nie nacieszyłem się długo :-) Trochę gier jest na Vicie wbrew pozorom - ale wpierw trzeba zmusić się do przestawienia z AAA na polubienie Indie. Jeśli ktoś jeszcze lubiłby japońskie gry, to będzie w raju. Handheld sprzedaje się bowiem w azjatyckich klimatach świetnie, tylko my tutaj mamy posuchę z grami, bo raczej przywykliśmy do innych gier.

Niemniej chciałem tylko skupić się na tych kotletach, a wychodzi mi duży komentarz :-)

Co do kotletów obecnie na konsolach to jest z tymi grami taki problem, że ta kompatybilność wsteczna jest bardzo zachwiana - PS3 szybko przestało domyślnie odpalać gry z PS2, a PS4 nie jest kompatybilne z PS3 (co logiczne - Cell to zupełnie inny typ procesora). Na konsolach zatem pozostaje mieć sprzęt dla danych gier tak długo, aż się nie rozpadnie (stąd mam jeszcze PS2 i pewnie będę miał aż nie padnie). Na PC to nie problem, bo gry są długodystansowe - DOSBox, a pod gry Windowsowe zazwyczaj ktoś napisze patch kompatybilności lub pod widescreen. Na konsoli skoro zatem ta kompatybilność wstecz nieco umarła, a niektóre gry są fajne - no to jest masa reedycji HD. Sens to ma spory, choć płacić 2x za to samo...no średnio :-) Ale obecnie pozostaje albo mieć PS2 i PS3 w domu dla kompatybilności co zajmuje fizycznie miejsce (konsole + gry mają swoje gabaryty), albo kupić reedycję.

Aktualnie zastanawia mnie tylko, czy wznowienia HD gier wydawane na PS3 dotychczas, doczekają się wznowienia wznowionego pod PS4 :-) Bo w końcu był jakiś czas szał na reedycje HD z PS2 na PS3...a czas PS3 dobiega końca i mamy już PS4 :-) Zatem ciekawi mnie, czy będzie reedycja reedycji pod PS4 wielu pakietów wydanych na PS3 (np. Devil May Cry Classic, Silent Hill Collection, God of War HD itd) :-)

Autor edytował komentarz.
StarterX4   10 #38 15.09.2014 23:18

@pablosox123 (niezalogowany): Znam wiele osób które znacznie bardziej wolą PS4 od Xbox One, i mają rację, Xbox One to kit, poczytaj sobie starsze newsy na DP i poczytaj se troche o nim też w necie, to się dowiesz o co mi chodzi.

command-dos   17 #39 16.09.2014 06:13

wiecie co? ja się chyba zestarzałem ;) dlaczego te nowe gry nie wychodzą po prostu na xbox360 i ps3? Co w tych nowych konsolach jest takiego innowacyjnego, że trzeba je mieć? Oprócz nowych gier niedostępnych na starsze generacje (jak to nazywacie). Typowe wymuszanie kupna przez producenta... Możnaby powiedzieć: "gracze! śpieszmy się nap...arzać w te gry, bo konsole tak szybko odchodzą" ;)

xomo_pl   20 #40 16.09.2014 08:28

@command-dos: wiele by tu wymieniać można. Nowe konsole to po prostu wydajność, o jakiej ps3/x360 mogą tylko pomarzyć. Ograniczeń nie oszukasz- poprzednia generacja była za słaba na to, aby uciągnąć nowe gry, jakość FULLHD, 60 fps. To, że gry z ostatnich lat w dużej mierze wyglądają tak: cutscenka, przejdź x metrów, zabij wrogów, cutscenka itd., albo fakt, że w grach był sztucznie ograniczany zasięg widoku dla gracza to zasługa ograniczonych mocy poprzednich konsol. Co prawda zmian w tym zakresie jeszcze nie widać, ale konsole są dopiero ~~10 miesięcy na rynku a na start nigdy nie ma wielu gier.
Powiem Ci, że jeszcze w ub roku byłem przeciwny next genom- po prostu było za wcześnie na to a takie TLOU pokazało, że jak dev chce to gra może być ładna na starej generacji. Ale i tak wersja na nową gen. działa jeszcze lepiej.
Do tego dochodzi taka kwestia jak wygoda- nowa konsola zapewnia wreszcie szybkie ładowanie interfejsu konsoli nie tylko jak nic nie ma w tle ale w każdej sytuacji - np. odpalona w tle gra czy coś innego.
Nowa generacja w końcu wyjść musiała - zbytnio ograniczały rynek gier :)

Warto wspomnieć, że poprzednia generacja była bardzo długo bo 2006-2013 (a xbox jeszcze rok dłużej) a na rynku przez lata utrzymały się bo sony i MS władowali naprawdę mocne podzespoły... teraz tego raczej nie doświadczymy bo konsole nie są aż tak mocne ale za to tańsze.

Autor edytował komentarz.
MiL-   8 #41 16.09.2014 08:43

@command-dos: Biznes musi się kręcić a kasa lecieć. Na starych konsolach już tyle się nie zarabia więc trzeba wypuścić nowe, a czy one są potrzebne to już inna bajka. Gry będą tak samo płytkie, tylko grafika może lepsza.

Star   4 #42 16.09.2014 09:35

ja tam mam od 4 miesięcy i jestem zadowolony . Wszystko chodzi jak trzeba :) Wcześniej miałem ps3 w wersji fat i tez bylem zadowolony . Narzekają Ci przeważnie co nie maja ale skomentować trzeba

cinkibolek   5 #43 16.09.2014 09:39

Chyba nikt nie wspomniał o "abonamencie" za granie online. Ile tego jest z 200 zł/rok, czy ile?

Siarczyslaw   7 #44 16.09.2014 09:53

@Przemo78: Wiadomo że nie, muszą nauczyć się pisać pod nią gry bo na chwile obecną PC > reszta

command-dos   17 #45 16.09.2014 10:14

@MiL-: obawiam się tego właśnie...
@Star: Mam na chacie xboxa360 i nie widzę potrzeby wprowadzania niekompatybilnego modelu, w innej obudowie, jedynie z podrasowanymi klamorami w środku - jak wspomniał @MiL-: "Biznes musi się kręcić...". Inna sprawa, że nie potrzebuję fotorealistycznej grafiki, żeby cieszyć się dobrą grą...

xomo_pl   20 #46 16.09.2014 10:35

@command-dos: nie tylko grafika bo nowe konsole to też możliwości dla twórców, jakich nie mają na starych generacjach.
"Inna sprawa, że nie potrzebuję fotorealistycznej grafiki, żeby cieszyć się dobrą grą..."
spróbujesz nowej generacji i raczej już nie będziesz chciał wrócić :D

@cinkibolek abonament za online- ps+ kosztuje oficjalnie 195 PLN ale bez problemu można kupić za ok. 165 zł na rok. W ramach abonamentu dostaje się gry na PSVitę, PS3 i PS3. W październiku PS+ otrzyma darmową wersję najnowszej gry wyścigowej Drive club pozbawionej kilku tras i aut w stosunku do wersji pudełkowej + możliwość taniej kupna upgrade do pełnej wersji. Także nie płaci się tylko za online :)

xomo_pl   20 #47 16.09.2014 10:36

@command-dos: co do zarabiania... to sony na ps3 dopiero ostatnie lata zaczęło zarabiać więc to też nie tak, że nagle przetali zarabiać i wydali PS4...

lukas-g   2 #48 16.09.2014 10:47

Poczekam jak wypuszczą nowe rewizje pozbawione wieku dziecięcego i trochę stanieją. W tej chwili mam X360 i póki co spokojnie wystarcza do rozrywki.

Jusko   12 #49 16.09.2014 15:48

@command-dos #39: Wiesz - tak naprawdę PS3 i X360 mogły służyć jeszcze jako domyślna generacja z rok, może dwa, jednak nie więcej. Jednakże dałyby radę - nie ma tym razem rozkwitu technologicznego w kwestii sprzętu i grafiki jak między PS2 i PS3, gdzie sprzęt rozwijał się tak szybko, że PS2 w zasadzie postarzało się w ciągu może 2-3 lat i zwyczajnie ładniej było na PC.

Co prawda możliwości układów graficznych były już w X360 oraz PS3 dobrze wykorzystane i raczej wielkiego zaskoczenia w kwestii grafiki już by nie było, tak choćby Cell z PS3 miał jeszcze zapas mocy - to naprawdę potężny procesor, choć rzekomo programować go to masakra (ręczne zarządzanie rdzeniami było na tyle makaronem, że wydano nawet automat do przystosowania kodu pod wiele rdzeni).

Prawdę mówiąc obecna generacja konsol, to chyba po raz pierwszy w historii bardziej update niż coś naprawdę nowego. Po raz pierwszy PC i konsole są na równi mocą, a prawdę mówiąc high endowy PC spokojnie przeskoczy konsole (zazwyczaj było odwrotnie, przynajmniej na starcie - to konsole przeganiały PC). Zatem doszliśmy do momentu, kiedy cenowo ciężko porównać co wychodzi taniej i tak naprawdę wiele zależy od tego, jakie pudełko wolimy podłączyć pod TV (PC czy konsolę, bo możliwości obu są te same).

Niemniej wiesz - tym razem marketing ma dużą rolę. Więcej pamięci i procesor na grafikę i tekstury, potem wielki szał na 1080p i 60FPS. O to się tak naprawdę rozchodzi, gdyż technicznie - gry nadal dałoby się upchnąć w stare konsole. Ba - przy odpowiednim silniku to i do PS2 dałoby się wepchnąć nowe gry (pomijając, że konsola poległa wraz z nadejściem HD i gry rażą po podpięciu do takiego TV). Biznes musi się jednak kręcić - ostatecznie konsole to produkt do sprzedaży, konta bankowe muszą się zapełniać, a my gracze jesteśmy tylko przemyślanym z góry targetem na zakup, czas więc było na nową generację.

W każdym razie - chyba po raz pierwszy tego wielkiego efektu WOW nie było, bo to bardziej dostosowanie się pod obecny rynek graficzny i więcej cali TV (1080p). W internecie nie brakuje dyskusji na ten temat i każdy gracz wprawiony widzi, że to po prostu progres a nie wyznaczenie nowej jakości - te czasy raczej minęły.

Autor edytował komentarz.
p_mache   5 #50 16.09.2014 20:20

PS.: PS Dynamic Menu bazuje na *BSD :>

xomo_pl   20 #51 16.09.2014 23:17

@p_mache: dodajmy, żę mocno dostosowanym przez sony :)

  #52 17.09.2014 15:09

@StarterX4: wiesz co ? Lepiej nie czytać tego co jest w sieci, a szczególnie komentarzy :) Nawet tutaj na DP sa takie kwiatki że głowa boli. Kup, pograj a potem się wypowiedz. Ja ma One, moje dzieci grają w One, żona korzysta i wiesz co ? Nikt nie mówi że chce PS4. Czy mój komentarz jest tak samo miarodajny jak twój ?

Berion   13 #53 18.09.2014 12:43

@xomo_pl: Tak, ja wiem, co upd fw jest coraz bardziej stabilna. Za jakiś czas to Ziemia zacznie krążyć wokół Orbis...

Wybacz, ale trochę znam CellOS, którego OrbisOS jest dzieckiem i do stabilności mu daleko. Już nie mówiąc o wpadkach, które trzykrotnie ubiły ludziom konsole... Warto też poczytać tematy na forach z problemami z fw napędu i konsoli.

Rzecz niedopuszczalna i skandaliczna, co w moich oczach czyni z PS4 zwyczajny złom. Fanatycy XBO i opłacani trole MS też niech się za bardzo nie cieszą bo to samo można napisać o ich konsoli.

@p_mache: Nie. Menu to menu, jest w miarę autorskie. To OS bazuje na FreeBSD.

@Jusko: Równe mocą? Konsole obecnej generacji są już w dniu premiery jeszcze bardziej zacofane technologicznie niż poprzednia generacja. To są zwykłe HTPC. Jeśli ta tendencja spadkowa się utrzyma to nasze konsole czeka śmierć rynkowa. ;) "Każdy wprawiony gracz" widzi, że to kpina z klienta. Nie dość że słabe bebechy to jeszcze jakość wykonania niska (schodzące gumki z gałek, krzywe obudowy, napęd-predator itp. historie).

Co do wstecznej kompatybilności. Tutaj nie chodzi o to, że PS3 miało PPC a PS4 x86 tylko zasoby. PS4 jest zwyczajnie za słaba na emulację PS3 i to się nie zmieni.

PS3 dalej jest wstecznie kompatybilna zarówno z PS2 jak i PSX. Najnowsza wersja emulatora po prostu nie obsługuje płyt. ;) Gry na PS2 w paczkach to są obrazy 1:1 gier z PS2, wystarczy obciąć nagłówek, nagrać i wiola. Oczywiście nie mówimy o tzw. PS2 Classics to to są porty, kod natywny (nędzne swoją drogą).

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #54 18.09.2014 17:50

@Berion: przesadzasz i tyle. Każdy sprzęt po premierze ma prawo mieć problemy techniczne. Od tego masz gwarancję/niezgodność towaru z umową k/s by nie przejmować się tym.

Berion   13 #55 18.09.2014 19:53

@xomo_pl: Najwyraźniej mamy inne podejście. Ja nie znoszę tandety i kiedy producent z premedytacją wypuszcza sprzęt z takimi wadami to jest to jasny sygnał jak bardzo szanuje klienta... Od tego jest R&D, ale widać że amerykańskie podejście do maksymalizacji zysku, zabiło japoński perfekcjonizm lata temu - i co gorsza, klienci racjonalizują wszelkie niedoróbki, więc nie ma szans na zmiany.

xomo_pl   20 #56 18.09.2014 19:55

@Berion: przesadzasz i tyle.

pocolog   11 #57 18.09.2014 20:06

@xomo_pl: "Każdy sprzęt po premierze ma prawo mieć problemy techniczne." ty tak naprawde myslisz......

xomo_pl   20 #58 18.09.2014 20:12

@pocolog: tak bo to tylko rzecz a nie nie wiadomo co.

pocolog   11 #59 18.09.2014 20:16

@xomo_pl: ja sobie nie wyobrazam takiego stosunku do zycia ;)

Berion   13 #60 18.09.2014 20:16

@xomo_pl: Powiedz to ludziom, którym umarły konsole bo odkleiły się GPU/CPU po kilku latach, w przypadku PS3, zabierając ze sobą nie-z-backup-owane save'y i niezsynchronizowane trofea, a te z-backupowane z blokadą kopiowania w PARAM.SFO nie przywrócą się na innej konsoli. Mam ogromny żal do Sony i MS za takie podejście.

PS4 kiedyś, kiedyś pewnie kupię, ale dopiero jak dorobi się pozadnych exclusive'ów i będę mógł zmodyfikować fw, wydłubać klucze, np. szyfrujące HDD. Bez tego to bomba zegarowa za ponad 1500zł.

A teraz porównaj to z "prawdziwymi konsolami", czyli PS2, Xbox, GC i od biedy Wii. Gdzie Rzym a gdzie Krym? ;)

xomo_pl   20 #61 18.09.2014 21:48

@Berion: podziękuj UE za to, że nie mogą używać choćby ołowiu na płytach głównych tylko eko materiałów... przez to sprzęt się psuje szybciej niż lata temu, kiedy nikt nie mówił producentom co mogą a co nie....

exy porządne już są... za chwilę kolejne. Bomba zegarowa? hahaha :D

od 2012 możesz kupić ps+ z dyskiem ONLINE na zapisy gier.

@pocolog spoko ;)

Autor edytował komentarz.
Berion   13 #62 19.09.2014 02:44

@xomo_pl: Luty to swoją drogą, ale jakoś w USA, Japonii itd. nie ma takich obostrzeń, a popatrz, montują ten sam szajs. ;)

Które to są te porządne exy? Killzone? Porty z PS3? Knack, który powinien być dodawany jak film do gazet? Indyki? Aktualnie nie ma w co grać (jeszcze nie ma, oby jeszcze).

A dlaczego mam pozwolić na to aby firma wymuszała na mnie wykupienie usługi abym mógł trzymać moje dane, które sam wytworzyłem? Jawne oszustwo. Na dodatek kiedy przestaniesz płacić abonament to nie tylko tracisz dostęp do danych (co jest logiczne), ale przeniesione save'y do chmury wszystkie z automatu dostają blokadę kopiowania, a więc nie skopiujesz ich na pendrive! Samo miejsce to tylko 100MB (chyba że się coś zmieniło). Dobrze że o tym mi przypomniałeś, to jeden z większych wałków w tej branży i kolejna rzecz która mnie wpieniła.

Także sorry, ale nie podoba mi się jak ktoś mnie trzyma za mordę na łańcuchu. Zaczekam na CFW i będę mógł robić co chcę, kiedy chcę i jak chcę. Tak jak to było dawno, dawno, dawno temu bez hackowania...

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #63 19.09.2014 08:12

@Berion: spoko chcesz piracić soft konsoli pod pretekstem kopii zapasowej to sobie to rób i czekaj nie wiadomo ile i na co.... masz do tego prawo... tak samo jak ja by twierdzić, że szerzysz herezje i wymyślasz bzdurne problemy...

usługę ps+ i tak potrzebujesz do grania przez sieć więc w czym problem?

exy: Killzone, Infamous, za moment Drive Club, The Order itd.. The Last of US z PS3 też jest bdb. Akurat jest dobry moment na zakup konsoli bo można na spokojnie ogrywać kolejne exy a nie naraz wszystko...

obostrzenia się na cały świat jeśli chodzi o materiały na luty a nie tylko UE ale to od UE się zaczęło....

cinkibolek   5 #64 19.09.2014 10:42

@xomo_pl: Ja znam ludzi którzy rąbią tylko w coda, ja natomiast tylko w bf4, więc dla takich jest to tylko abonament online.

xomo_pl   20 #65 19.09.2014 11:09

@cinkibolek: jak się już opłaca abo to wart czasem zagrać w coś innego niż mainstreemowy COD/BF, który jakościowo jest po prostu na niskim poziomie względem innych gier tego gatunku ;)

Berion   13 #66 19.09.2014 12:38

@xomo_pl: Piracić? "Szerzę herezje" bo oczekuję konsoli, której szlag nie trafi po kilku latach grania, a nieraz to nawet i szybciej; oczekuje produktu dopracowanego? Swobodnego dostępu do MOICH danych? lol

Nie gram przez sieć. W ogóle nie pociąga mnie gra online, tym bardziej że jest bardzo mały % trafienia na kogoś kto w ogóle potrafi grać.

Z tego co wymieniłeś to same IMHO crapy (The Order zapowiada się ciekawie - no ale właśnie, zapowiada się, nie ma tej gry, pytałem o exy, te które są w sklepach - sam widzisz że pustynia), a portów przecież nie wliczamy do exów.

Nieprawda... Tylko w UE funkcjonuje ten absurd.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #67 19.09.2014 13:32

@Berion: myślisz, że producenci robią sprzęt na różnych liniach z podziałem na rynek? nie - wszystko idzie na jednej linii więc nikt nie będzie rozróżniał sprzętu produkowanego na USA CZY EU

to, że coś uważasz za crap to twoja opinia i tylko tyle...

tak szerzysz herezję bo oczekujesz od sprzętu kosztującego połowę tego co poprzednie na premierę by wytrzymywała 100 lat bo tak chcesz. Czasy wiecznego sprzętu odeszły dawno i weź się lepiej z tym pogódź bo nie zmienisz tego... zresztą jak kto dba tak ma... moja ps3 po 4 latach działa nadal... no ale ja nie robię tak jak niektórzy, że kończę grę i wciskam off tylko daję konsoli czas na wydmuchanie gorącego powietrza ze środka co zapobiega w pewnym stopniu problemom.

Berion   13 #68 19.09.2014 13:53

@xomo_pl: Ale co mnie to obchodzi jako klienta? Jeśli jestem Amerykaninem, żyjącym w USA to chcę mieć luty z ołowiem. Skoro nie dostaję to jest to brak szacunku do klienta, ponieważ firma nie dba o jakość.

Użyłem akronimu IMHO...

Odeszły ponieważ tacy Xomo na to pozwalają, a nie dlatego że technologia nagle stała się nie do okiełznania. Nigdy nie wolno godzić się na bylejakość, inaczej takie będzie całe Twoje życie i życie Twoich dzieci.

To nie jest kwestia dbania tylko stosowanych technologii... A takie szamańskie techniki to tylko dowód na pogardę klienta.

Racjonalizujesz zakup. Sam mam PS3 i uważam, że to jest kupa złomu. Gdyby nie garstka gier, nigdy bym tego szmelcu nie kupił.

xomo_pl   20 #69 19.09.2014 16:33

@Berion: odeszły dlatego, że UE i inne kraje pod naciskiem eko-terrorystów wprowadziły takie nie inne rozporządzenia i zamiast długowiecznych sprzętów mamy co mamy. W USA tak samo to obowiązuje jak i wszędzie.

ja racjonalizuję? to ty próbujesz mi na siłę bzdurnymi argumentami na poziomie "panie mi się należy bo tak" udowodnić, że konsole i sprzęt są złe bo Ty chciałbyś kupić jedną na 100 lat... ehhh z mojej strony EOT bo szkoda mojego czasu.... betonu nie skruszę...

yatq   6 #70 21.09.2014 09:55

Też miałem kupować w dniu premiery, ale się powstrzymałem. Niestety ilość gier na razie jest zbyt mała. Ale jak wyjdzie The Order:1886 to myślę że będę już mógł kupić :)

  #71 26.09.2015 19:10

@Scorpions.B: strasznie glosny jest cd rom jak w starym pc lol. Za taka cene mogli by sie bardziej postarac. Czasem problem jej z odpaleniem youtuba jak sie ma dwa pady. Trzeba konsole restartowac. Nie orzewidziano tez kabla (przedłóżki) do kamery. Pley jest podlaczony pod projektor a kamere to mam sobie w kieszen wsadzic? 2 metry kabla lol jak do sciany mam 5... mam nadzieje ze ktorys z3 skosnookich glow technicznych zacznie siekac taki kabel na duza skale. Bo jak narazie nawet na geek niema...

marson1   12 #72 27.10.2015 21:55

Witaj mam pytanie, wiem, że stary wpis ale może jeszcze ktoś tu zagląda, chciałbym kupić PS4 ale mam mętlik bo wyszedł jakiś nowy model PS4 no i nie wiem jak go rozpoznać? OK, ja wiem, że jest matowa całość ale jak są w pudłach to nikt w markecie nie otworzy, po za tym... dziś zdębiałem w sklepie stały obok siebie dwie konsole PS4, jedna biała, druga czarna, czarna była za 1450 a biała za 1700 zł. z czego mogła wynikać tak wielka różnica w cenie, dodam, że oba modele miały dysk 500 GB, nie ukrywam, że chciałbym właśnie kupić PS4 dla gry Uncharted kolekcja a później uncharted 4, na PS3 ograłem uncharted 2 i 3, jedynki nie ruszałem ze względu na brak dubbingu. Jeszcze jedno możecie polecić jakieś podobne gry do uncharted na PS3 / PS4? założenia, spolszczenie pełne, dubbing i autoodnawialna energia no i wciągająca fabuła.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #73 27.10.2015 22:52

@marson1: z zaglądaniem jest kiepsko ale powiadomienia na DP działają perfekcyjnie więc mogę Ci pomóc :D Odpowiedzi dla ułatwienia w punktach
1. nie trzeba otwierać, żeby dowiedzieć się jaki model siedzi w pudełku. Na kartonie obok pamięci masz oznaczenie kodowe. Najnowszy to CUH 1216. Zmiany: ponoć jest cichszy od poprzednich, oczywiście matowa cała obudowa i zwykłe przyciski w miejsce dotykowych. CUCH 11xx to starsze modele z błyszczącą klapką, fajniejszymi dotykowymi klawiszami na obudowie, ale mogą być głośniejsze.

2. ceny... no cóż jeśli to były te same modele CUCH, ten sam zestaw (np. gry) to... po prostu sklep szukał jelenia i tyle. Rozejrzyj się jeszcze za zestawem
PS4+ Assasins creed najnowszy + watch dogs + Uncharted kolekcja - kikka dni temu był za 1599 w MM, w biedronce +100zł.

3. Co do gier... typowo Unchartedowych jest mało ale ja polecam na pewno w grę tego samego studia The Last Of US (tylko zagraj w to z PL napisami i eng audio!), Infamous second Son też warty zagrania z uwagi na fabułę. Polecę też Until dawn i The Order 1886 - fabuła jest bdb + te gry czerpią sporo z filmów więc i oprawa jest ciekawa

marson1   12 #74 28.10.2015 08:37

Dzięki za odpowiedzi, co do zestawu to wg. informacji sprzedawcy to w obu wypadkach była sama konsola nic więcej a powiedz mi jeszcze jedno, czy pad od PS3 będzie działać z PS4 czy niestety będę musiał kupić sobie drugiego pada? P.S The Last Of Us mnie nie przekonuje do siebie... przyzwyczaiłem się do stylu z uncharted gdzie nie muszę ganiać za apteczkami ;)

xomo_pl   20 #75 28.10.2015 09:58

@marson1: niestety związku z zastosowanymi nowymi funkcjami pada trzeba mieć nowy pad (w tym z ps3 brakuje choćby używanego w wielu grach gładzika, nie mówiąc już o przycisku share do udostępniania multimediów). 1 pad jest zawsze w zestawie, czasem są też z dwoma padami, także jak grasz sam to nie musisz dokuwać pada (sprzedawca mówiąc, że jest sama konsola miał na myśli to, że bez gier). Rozejrzyj się nim kupisz bo teraz najbardziej się opłaca brać zestawy z grami (szczególnie tymi co dopiero wyszły bo mocno obniża to koszt konsoli samej w sobie)

Co do The Last Of Us grając na easy nie jest to problemem a ta gra od twórców Uncjarted na prawdę jest warta zagrania. Wersja na ps4 ma na płycie też fabularny dodatek

Zobacz sobie ofertę MM bo jest atrakcyjnie teraz choc promocja na 3 gry w zestawie jest skończona:
http://www.mediamarkt.pl/czestochowa/produkty.html?query=sony+Playstation+4&...=

przy zakupie jest zwrot - każde 500zł daje 50zł na paliwo teraz. Lekko można mieć 150zł taniej zestaw z samym uncharted :D

Autor edytował komentarz.
marson1   12 #76 28.10.2015 10:21

@xomo_pl: Dzięki za odpowiedź a możesz mi jeszcze powiedzieć czy te gry co poleciłeś tj. the order, until dawn i infamous son mają wersje demo? The last of us jest na PS3 więc wiem czego mniej więcej się spodziewać ale tych pozostałych zupełnie nie znam i przed wydaniem pewnie ze 250 zł chciałbym liznąć czy mi się spodobają. Z resztą na PS3 właśnie tak zrobiłem z uncharted.

xomo_pl   20 #77 28.10.2015 11:41

@marson1: Niestety, na ps4 praktycznie nie ma wersji demo wielu gier, w tym tych o które pytasz. Natomiast mogę Cię zapewnić, że są na prawdę dobre :D
Zresztą tutaj ryzyko jest niskie bo the order czy infamous kupisz grubo poniżej 100 złotych. Until Dawn będzie trochę droższe, ale też aczej trochę ponad 100zł.
Gry na ps4 możesz sprzedać jak nie spodobają się bez problemu.

BTW: The Order i Until Dawn robiłem recenzje na blogu więc pozwól, że Cię do nich odeślę bez opisywania kolejny raz :)

Pełna lista demo na PS4, jakie są dostępne:
https://store.playstation.com/#!/en-pl/demos/cid=STORE-MSF75508-DEMOS%7Cplatform...

marson1   12 #78 28.10.2015 11:52

@xomo_pl: Dzięki raz jeszcze, poczytam

xomo_pl   20 #79 28.10.2015 14:20

@marson1: ok, w razie czego pytaj :D