Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Rzut oka na nowy smartfon Sony- Xperia Z

Będąc dziś w SonyCentre miałem przyjemność zapoznać się (celowo uniknąłem tu słowa recenzja gdyż tak tego ująć nie można) z nowym smartfonem Sony- Xperia Z.
Kilka dni temu przeczytałem, że smartfon będzie można zobaczyć w SonyCentre i ewentualnie zakupić przedpremierowo i nie ukrywam, głównie w tym celu pojechałem dziś do SonyCentre :D. Smartfon interesował mnie od momentu jego premiery na ostatnich targach gdyż Sony jako nieliczny producent postanowił użyć jakiś lepszych materiałów niż plastik no i "lubię Sony". Postanowiłem się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami co do Xperii Z.


1. Wykonanie

Cóż, nie zawiodłem się. Obudowa jest pokryta hartowanym szkłem (w przypadku modelu testowego był to kolor czarny) przez co widać od razu, za co się płaci (a cena nie jest niska ale o tym potem). Niestety- szkło na obudowie oznacza również, że cały smartfon jest pełny śladów od palców - model wystawowy wyglądał przez to mało zachęcająco- moim zdaniem gdy xperia będzie używana normalnie a nie na wystawie będzie wyglądać o wiele lepiej.
Moim zdaniem to jeden z najlepiej wykonanych smartfonów ostatnich lat a jedyną konkurencją może być hTC - póki co ich modele są, obok Xperii Z najlepiej wykonane.

W tym miejscu muszę dodać, że Xperia Z jest wodoodporna co jest dodatkowym plusem przemawiającym za nowym smartfonem Sony

2. System

System to, a jakże by inaczej Android Jelly Bean (4.1.x, zapowiedzieli update do 4.2). System chodzi szybko, nie dostrzegłem żadnych opóźnień, które były ponoć charakterystyczne dla topowych samsung S3. Nakładka wygląda bardzo fajnie, jest koloru czarnego co dodatkowo uważam za plus.
System oczywiście oferuje funkcje jak choćby: streemowanie multimediów z Xperii na tv (obsługuje także filmy), tethering i inne znane funkcje.

3. Aparat

Zabezpieczenie antykradzieżowe było niestety tak zamocowane, że pasek zakrywał część aparatu więc nie dało się zrobić jakiś sensownych zdjęć- kilka zrobiłem i na ekranie smartfona i na tv (funkcja streemingu) wyglądały całkiem ok.

4. Ekran

Początkowo byłem zawiedziony- w sklepie było bardzo jasno a ekran był ciemny- użytkowanie telefonu było niewygodne. Oczywiście wszedłem w ustawienia i okazało się, że włączona jest funkcja auto dopasowania jasności ekranu do otoczenia: jeśli tak to ma działać jak działało w modelu w sklepie to będzie słabo. Odhaczyłem automat i od razu było ok. Ekran był dostatecznie oświetlony i dało się już wygodnie korzystać z XperiiZ. Co do "jakości dotyku" nie mam uwag- działał jak należy.

5. Kupiłem?

Nie, nie kupiłem bo 2700zł za telefon, nawet tak dobry to dużo za dużo moim zdaniem ale jedno jest pewne- jeśli hTC nie pokaże nic sensownego to kupię go pod koniec roku, gdyż wtedy przypada "2 letni cykl życia" telefonu w moich rękach i pora na nowszy model.
Za Xperią przemawia także fakt, że Sony odkąd wykupiło udziały w spółce z Ericssonem bardzo się stara i aktualizuje swoje modele.

SpecyfikacjaJeśli macie jakieś pytania to zapraszam do komentarzy.

 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #1 12.02.2013 19:36

Smartfon wygląda nieźle, brakło mi jednak garści specyfikacji technicznej. A jeśli cena byłaby niższa zdecydowałbyś się?

xomo_pl   20 #2 12.02.2013 22:20

postanowiłem nie kopiować info o specyfikacji ze strony Sony- przedstawili ją w lepszy sposób niż zwykła tabela czy blok tekstu.
Gdyby cena była niższa i miałbym teraz wymieniać telefon to tak, zdecydowałbym się bo smarton jest bardzo dobry :)

PS: szansa na główną jest? :D

Autor edytował komentarz.
kubut   17 #3 12.02.2013 22:55

Link do specyfikacji linkuje do Twojego wpisu :D Wpadłem w pętle :P

xomo_pl   20 #4 12.02.2013 23:18

już naprawiam link- dzięki za zwrócenie uwagi.

Samurai   15 #5 13.02.2013 09:06

Trochę "z offtopuje", ale nie umiem tego pojąć jak telefon może kosztować 2,7 tyś kto wymyśla te ceny ;/ Wiem, że to nowy model, "nowa" technologia itp. ale cena z kosmosu.

WODZU   16 #6 13.02.2013 11:20

Kolejny smartfon i kolejne "System to ... zapowiedzieli update do ..."
Widzę rozwijającą się modę na sprzedaż smartfonów z obietnicą systemu.

Autor edytował komentarz.
  #7 13.02.2013 11:54

WODZU: no to kup sobie LG nexusa za 1700 zł. Masz tam Andka 4.2.1, a niedługo będzie 4.2.2 (już jest na Nexusa 7). Z tym, że wśród wszystkich nakładek producentów, nakładka Sony jest wg mnie najładniejsza.

xomo_pl   20 #8 13.02.2013 12:32

@Samurai - Sony wpisuje się w ogólny trend cenowy top modeli smartfonów :)

@Wodzu- podziękować Google trzeba, że co chwila wydaje nową wersję z poprawkami- pierdołami zamiast rzadziej ale kompleksowe zmiany.
A dostosowanie softu do urządzenia trwa i nie da się tego uniknąć. Na premierę nie mogą wypuścić nie dopracowanego softu tylko dlatego, że musi być najnowszy, a wersja 4.1 to nie jest stara- cały czas JB jakby nie było, więc nie ma co narzekać.

@kalk trudni się nie zgodzić co do nakładki. Zapomniałem wspomnieć, że jej zaletą jest bardzo mało zabierający miejsca pasek z ikonami nawigacyjnymi (home itd), w przeciwieństwie do nexusa, którego "belka" jest okropnie wielka...

Samurai   15 #9 13.02.2013 14:53

@zomo_prl
Nie chciałem tu akurat jechać po Sony, bo jak piszesz to topowe modele smartfonów innych firm kosztują podobnie. Chodziło mi raczej o sam fakt, że telefon, który ma służyć do dzwonienia może kosztować tyle samo co dobrej klasy PC.

Autor edytował komentarz.
WODZU   16 #10 13.02.2013 16:29

@zomo_prl
Nie chodzi o narzekanie, tylko o coraz popularniejszy trend. Gdy kupuję smartfon, to biorę taki, z jakim systemem chcę mieć, a nie z jego obietnicą. Oszczędza to biadolenia, jakie uskuteczniali w ostatnim czasie właściciele telefonów z Windows Phone "bo MS obiecał i nie dał". Trzeba było nie kupować z wywieszonym językiem, tylko poczekać. Kupując smartfon z Androidem 2.2 nie liczyłem na nic więcej. Ukazał się 2.3.6 - fajnie. Nie ukazałby się - nic się nie stało (widziały gały co brały).

"Na premierę nie mogą wypuścić nie dopracowanego softu tylko dlatego, że musi być najnowszy..."
Nie mogą, a tak robią. Inaczej nie byłoby tego ciągłego oczekiwania na aktualizację usuwającą błędy. Właśnie dzięki temu, że da się przez internet aktualizować oprogramowanie układowe, powstaje coraz więcej bubli, byle tylko sprzedać. W razie czego obieca się poprawkę, ale czy ją się później wyda to zależy od czynników - zwykle finansowych, które jedyne co uznają za skuteczne, to zmuszenie klienta do zakupu nowego sprzętu i napędzania sprzedaży oraz wzrostu słupków.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #11 13.02.2013 20:35

@Samurai
nie odebrałem tego jako "ataku na Sony". Co do stwierdzenia to się zgadzam całkowicie i też uważam tą sytuację za chorą- telefon za prawie 3k to w/g mnie marnowanie kasy bo za dwa lata i tak będzie starociem już. Osobiście uważam, że okolice te 1500-1700zł to taki górna granica jaką jest sens wydać na telefon :)

WP to inna sprawa trochę- MS cały czas gadał, że wszyscy dostaną itp a potem wyszło, że jednak nie.
W przypadku androida sprawa wygląda inaczej- tu wszystko zależy od producenta (pomijam XDAdev tu) i jego woli czy wyda czy nie.
Google aktualizuje androida zbyt częśto- przez to jest taki stan, że teoretycznie jest android 4.2.x a w praktyce mało kto ma go bo producenci potrzebują dużo czasu na przygotowanie wszystkiego i prace nad systemem w finalnym produkcie trwają zapewne do 4 miesięcy albo i dłużej. Dlatego topowe modele dostają wersję zwykle przedostatnią a tą ostatnią już po premierze urządzenia. Zwróć uwagę, że pomiędzy 4.1 a 4.2 różnice są małe więc praktycznie to bez większej różnicy czy masz 4.1 na start czy 4.2. Ten stan mogłaby zmienić tylko przebudowa androida tak by móc go łatać na wzór Windowsów - mechanizmem podobnym do Windows Update. Wtedy by nie było tego bajzlu bo nowy android wychodził by rzadko...

BOLO1990   8 #12 13.02.2013 21:31

Napaliłem się na ten telefon... Zdecydowałem jednak, że nie dam za niego tyle pieniędzy i poczekam, ew. kupię Xperię T.

Najbardziej zastanawia mnie ile czasu będzie wytrzymywać bateria i tutaj trzeba poczekać na pierwsze prawdziwe recenzje :)

Soren   7 #13 13.02.2013 21:41

Mi tam znudziło się topienie kasy w smartfonach.
Za dwa lata to będzie warte 500zł.
Inaczej bym na to patrzył gdyby u nas zarobki były wyższe bo dla nas 2700zł to jakieś 1,5 średniej pensji a w takich krajach jak Niemcy, Francja, UK to pewnie nawet nie połowa.

Gdyby jeszcze to jakoś trzymało cene niestety postęp technologiczny jest zbyt szybki. W nieco ponad pół roku mój SGS3 stracił na wartości jakieś 600zł.

Jedynie iphone sie jakoś ratuje bo dużo lepiej trzyma cene.

djfoxer   17 #14 13.02.2013 22:04

Zgadzam się, że zakup drogiego smartfonu to jedna z najgorszych decyzji jakie można zrobić. Otóż kupując smartfon, już po wyjściu z salonu tracimy ponad 30%. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest rynek wtórny. Wiele osób sprzedaje np. na allegro nowe smartfony, które otrzymali w promocji od operatora, dużo poniżej realnej ceny.

  #15 13.02.2013 22:27

Witam. Właśnie kiedy Zetke będzie można zobaczyć w salonach Play?

hubhub   3 #16 14.02.2013 01:26

Na starym HTC Desire który posiadam brakuje trochę pamięci i jest pewnie archaiczny Android. Ale ogólnie wszystko ładnie działa.

Co mi da przesiadka na andka 4.2 jaki ma być w tym modelu?
Czy będą jakieś nowe faktycznie istotne funkcjonalności?

arlid   14 #17 14.02.2013 09:30

@djfoxer dokładnie. Poza tym telefon ma służyć do dzwonienia, smsowania i ewentualnie jakiś kalendarz czy mail. Niestety sporo osób wybiera najdroższe modele, a nie korzysta z ponad połowy możliwości. Patrząc na to z drugiej strony za te 3000 kupimy nawet samochód...

xomo_pl   20 #18 14.02.2013 11:57

@arlid; telefon to teraz nie tylko "telefon" a też aparat (często bardzo dobry także można nawet w pewnych okolicznościach zrezygnować z noszenia klasycznego aparatu) :)
Sporo osób kupuje najdroższe modele bo obecnie rynek wygląda tak:
tania tandeta vs drogi i mocny sprzęt. Mało jest wypośrodkowań: nie ma praktycznie modeli tańszych oferujących dobrą jakość wykonania i dobre parametry - 99% tanich smartfonów jest nimi tylko z nazwy...

@hunhub;
skoro masz desire to zakładam, że masz max androida 2.3 wgranego- jeśli tak to różnic trochę jest jak np Google Now, większy ekran - mój obecny ma 3.7" i wydaje mi się już mały :D
Android 4.2 to w większości poprawki wydajności do 4.1- z tego co mi wiadomo to nic nowego dla usera tam nie ma poza tym, że chodzi wszystko szybciej i płynniej jeszcze. A to jest ważne vo android lubi się przycinać nawet na mocnych sprzętach jak s3 od samsunga :D
Nowości w 4.1 było trochę względem ICS4.0 a jeśli patrząc z perspektywy posiadaczy 2.3 i starszych to już w ogóle zmian jest dużo.

@FisherBK
Z jest póki co tylko w SonyCentre do obaczenia, co do play to nie wiem nic o dostępności tego modelu u nich. Choć mam abo w play to jeśłi będę brał Z to nie u nich- ostatnio ceny smartfonów w play w normalnych abo to jakaś kpina niestety...

  #19 14.02.2013 21:59

Miałem również okazję pobawić się ostatni SXZ w Sony Centre i oczywiście bardzo mi się podobał.
Super wyświetlacz, kolory, wygląd - cały szklany, dość duży ale cienki i zaskakująco lekki. Bardzo szybko chodzi, żadnego cięcia, appki odpalają się w ułamkach sekundy, net na Chromie śmigał aż miło. Ciekawie zrobili multitasking. Jedyna wada to to, że jak wszedłem do sklepu to jeden koleś już się nim bawił, kolejny czekał w kolejce więc wziąłem go do reki po pół godziny testowania przez innych i był mocno nagrzany i nie było tego odczucia że te powierzchnie są szklane. Ale podejrzewam, że w normalnych warunkach te szyby są zimne i dają ten przyjemny efekt szkła.
Generalnie super ino kwota jedwabista…;)

gowain   18 #20 15.02.2013 19:01

@zomo_prl jak chcesz to masz okazję: http://testuj.orange.pl/xperiaz/rejestracja - może Ci się powiedzie :)

xomo_pl   20 #21 17.02.2013 17:35

@gowain,
dzięki za cynk ale raczej sobie odpuszczę bo gdy odpowiem w zgodzie ze sumieniem na pytanie "Czy polecił(a)byś usługi sieci Orange innej osobie, która dopiero zastanawia się nad wyborem operatora telefonii komórkowej?" to nie mam szans na dostanie się a nie mam ochoty by mieli wszystkie moje dane a ja żadnej korzyści z tego.

Autor edytował komentarz.
  #22 17.02.2013 22:12

Jest taka teoria o najefektywniejszym wydawaniu pieniędzy. Mówi ona, żeby ocenić jak dużo czasu spędzamy z przedmiotami i inwestować w te, których używamy najdłużej i najczęściej. Skoro na sprzęt narciarski (którego jeszcze ani razu w tym roku nie użyłem) mogę wydać 3k zł to tym bardziej powinienem móc wydać te pieniadze na telefon, który oglądam dziesiątki razy dziennie. Telefon to często najważniejsze narzędzie codziennego użytku, jak można narzekać na parę stówek więcej skoro samochód, którym dojeżdżamy tylko do pracy kosztuje kilkunastokrotnie więcej. Oczywiście wiem o szybkiej deprecjacji i starzeniu się moralnym sprzętu i wszystkich innych argumentach przeciw płaceniu takich pieniędzy. To tylko głos dyskusji przedstawiający drugą stronę medalu.

Over   9 #23 18.02.2013 13:29

@Soren
Tak iPhony trzymają cenę ale pod warunkiem że masz go w stanie idealnym jak nówka, jak masz jakieś rysy czy coś to już jesteś 100 jak nie lepiej w plecy..

Thor1990   5 #24 19.02.2013 08:33

@Samurai
"Trochę "z offtopuje", ale nie umiem tego pojąć jak telefon może kosztować 2,7 tyś kto wymyśla te ceny ;/ Wiem, że to nowy model, "nowa" technologia itp. ale cena z kosmosu."

A ten sam telefon kupiony za granicą wyszedłby pewnie taniej ;)

xomo_pl   20 #25 19.02.2013 16:49

@Thor1990;
różnica nie jest duża: UKL 524.99 = 2 547. (amazon UK/ przeliczone via Google)