Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Sony MDR-DS 6500- recenzja słuchawek dla miłośników dobrego audio

Ten wpis to obiecana część II wpisu o technologii dźwięku przestrzennego Sony. Wpis ten ukazuje się tak późno (względem części I) z dwóch powodów:
- dopiero 2. lutego udało mi się zakupić te słuchawki
- postanowiłem nie pisać na gorąco recenzji tylko dać sobie trochę czasu na przetestowanie słuchawek.

Sony MDR-DS 6500- informacje wstępne

DS 6500 to słuchawki bezprzewodowe z opcją dźwięku przestrzennego 7:1;
do dyspozycji mamy 2 możliwości podłączenia chinch i optyk (kabel optyczny w zestawie);
w zestawie znajduje się stacja dokująca, która po odłożeniu słuchawek automatycznie je ładuje i na której są dostępne ustawienia dźwięku;
słuchawki wytrzymują w/g Sony do 20h (przyznaję najdłużej miałem je ok 8h włączone i nadal nie było potrzeby ładowania);
więcej informacji technicznych znaleźć można na stronie Sony.pl ;
słuchawki kosztują do 1000zł.

DS 6500 - omówienie

Jak już wspomniałem w zestawie dostajemy, obok słuchawek stację dokującą (pełni także rolę transmittera sygnału audio), zasilacz, kabel optyczny, instrukcje obsługi w kilku językach, w tym PL. Słuchawki są automatycznie ładowane po włożeniu ich do stacji dokującej, sygnalizuje to czerwona dioda na lewej słuchawce. Na stacji dokującej, po stronie lewej są przełączniki sceny audio (game, video, voice i off [stereo zwykłe]- dwa pierwsze to dźwięk 7:1, kolejny to stereo ale podbite są dialogi), źródła dźwięku i kompresji dźwięku (służy do podłączeń analagowych słabej jakości). Z tyłu znajdują się wyjścia chinch i optyczne, pomiędzy którymi przełączamy się przyciskiem o którym wspominałem. Przód zajmują diody power i odtwarzanego typu audio (DTS, Dolby Digital, Dolby PLIIx).
Stacja jest wykonana z dobrej jakości plastiku, w większości; poza frontem matowego.

Słuchawki wykonane są na zewnątrz z plastiku (błyszczącego), od środka pokryte są miękką skórą. Słuchawki są wygodne i można wiele godzin bez kłopotu je trzymać. Na prawej słuchawce mamy przycisk power i regulację głośności. A pro po głośności to jest bardzo dobrze- słuchawki są głośne a dzięki dobremu wytłumieniu otoczenie nic nie słyszy. Rozmiar słuchawek można łatwo zmieniać - przesuwamy "pająki" trzymające nauszniki.

Poniżej filmik prezentujący słuchawki (nie mojego autorstwa):

DS 6500 w użyciu

Słuchawki mam podłączone do 2 źródeł dźwięku:
1) Sony Playstation 3, kablem optycznym
2) TV Samsung C650, kabel chinch z adapterem na jack (tv nie ma chinch out)

Dlaczego tak?
Chciałem uzyskać jak najlepszy dźwięk w grach a taki zapewnia jedynie bezpośrednie podłączenie pod konsolę, z pominięciem TV. Do TV słuchawki wpinam tylko gdy muszę (np gdy oglądam późno w nocy tv i chcę mieć głośniej [dobry film etc]) więc tutaj jakość nie była priorytetem. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie muszę też przepinać kabla i korzystam z wygody przełącznika źródła audio na stacji dokującej.

Słuchawki z konsolą.
Scena audio ustawiona na game (gra), dźwięk 7:1 aktywny.
Słuchawki spisują się bardzo dobrze, grają czysto i głośno. Sam fakt, że są bez kabli sprawia, że gra się bardzo wygodnie, można zasiąść wygodnie na kanapie i zająć się graniem. Jak już wspomniałem słuchawki są wygodne więc wielogodzinne sesje w BF3 czy GT5 nie są problemem.

Battlefield 3

Grając na słuchawkach można się poczuć jakby się tam (na wojnie) faktycznie było. Dźwięk 7:1 (i ogólnie przestrzenny) to konieczność w tego typu grach- dzieje się tak dużo w jednej chwili, wrogowie pojawiają się z każdej strony więc bez dźwięku przestrzennego ciężko w porę odpowiedzieć ogniem. Dźwięk 7:1 spisuje się świetnie, bardzo dobrze jest oddana "lokalizacja" dźwięku. Pociski przelatujące "nad" naszą głową- świetna sprawa. Kto raz zagra z przestrzennym dźwiękiem nie będzie chciał wracać do stereo.

Gran Turismo 5
Wielu zapyta, po co 7:1 czy 5:1 w wyścigach (symulatorach)? Teoretycznie można się obyć, czy to w prostych wyścigówkach typu NFS czy w zaawansowanym GT5. Teoria teorią a praktyce często jest inaczej. I tu tak jest. Dźwięk przestrzenny zapewnia nam dwie rzeczy: większy realizm gry ale przede wszystkim dzięki niemu można szybciej rozpoznać z której strony próbuje nas ktoś wyprzedzić i w porę zareagować: na stereo usłyszymy że ktoś jedzie z tyłu, ale nie wiemy czy z lewej czy z prawej. W single player ma to może średnią rolę, tak w trybie multi jest nieocenioną pomocą.

Infamous: Festival of Blood (niezależne DLC do InFamous2)

Kolejna gra, w której bez dźwięku przestrzennego jest ciężko. Dzięki 7:1 jesteśmy w stanie rozpoznać skąd wrogowie nas atakują i przez to szybciej zareagować.

DS 6500 a gry- krótkie podsumowanie

Siła dźwięku 7:1 (ogólnie przestrzennego) to przede wszystkim gry FPS (i pochodne), w przypadku prostych rajdów w trybie multi na pewno będzie wsparciem i dzięki niemu będzie się przyjemniej grało niż na stereo ale tylko tyle. Albo aż tyle...

Same słuchawki mają bardzo dobrą jakość dźwięku, więc nawet gdy gramy w proste gry/ na 7:1 nam nie zależy na pewno sprawią, że gra nabierze więcej realizmu...
Jest możliwość wyłączenia 7:1, wtedy też dźwięk jest ok. Jednak kupić słuchawki z 7:1 i nie korzystać to głupota...

DS 6500 a TV

Jak wspomniałem wyżej do podłączenia słuchawek używam kabla chinch wraz z adapterem na Jack 3.5mm (kabel chinch jakiś firmowy, adapter no name chiński). Źródłem dźwięku dla tv jest dekoder cyfry+ (HDMI 1080p); scena audio słuchawek: video (film); aktywne 7:1. Jakość dźwięku zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie- spodziewałem się dźwięku jako takiej jakości, tymczasem jest całkiem dobrze- owszem na optyku z ps3 brzmią lepiej ale z tv dźwięk też jest niczego sobie.

DS 6500 - podsumowanie

Wkrótce minie 6 miesięcy od zakupu słuchawek. Po tym czasie mogę stwierdzić, że słuchawki są bardzo dobre. Gdybym teraz wybieram sprzęt audio wybrałbym ponownie MDR-DS 6500.

Jeśli macie jakieś pytania odnośnie słuchawek to zapraszam do komentarzy 

sprzęt inne

Komentarze

0 nowych
marrrysin   6 #1 22.06.2012 11:18

transmitter, a pro po...

aa.bb   6 #2 22.06.2012 11:56

nie mam pytań, ale do gier w które nie gram... to to może być całkiem ciekawa opcja, szczególnie za tak absurdalnie niską kwotę ;)

W_tym_temaciE   5 #3 23.06.2012 01:23

1."kabel chinch jakiś firmowy, adapter no name chiński"
Po co firmowy kabel?
Adapter i tak całość rozwala.
2."DS 6500 to słuchawki bezprzewodowe z opcją dźwięku przestrzennego 7:1"
Zmartwię Cię - przetworniki umieszczone są tak blisko siebie, że nie ma znaczenia, czy to dwa przetworniki, czy 8. No i - nie pisze się 7:1, tylko 7.1
3. "Słuchawki spisują się bardzo dobrze, grają czysto i głośno" A jakieś porównanie do cenowych odpowiedników konkurencji (Sennheiser, AKG, Shure, AudioTechnica, Grado itd.) ?
Te słuchawki nie umywają się do porządnych słuchawek przewodowych za ~900zł. Do bezprzewodowych, też zresztą nie. Już tańsze Senki RS-170 i RS-180 je wgniatają w ziemię.
4.'Siła dźwięku 7:1 (ogólnie przestrzennego) to przede wszystkim gry FPS (i pochodne)"
W tych grach liczy się szeroka scena i dobre pozycjonowanie (których nie zapewniają te słuchawki Sony).
5. "Gdybym teraz wybieram sprzęt audio wybrałbym ponownie MDR-DS 6500." I ponownie przepłacił ~600zł.

xomo_pl   20 #4 23.06.2012 18:00

@ up, nie zgadzam się z tobą.
1. kabel chinch-chinch kupiłem w media markt (tylko taki był) a potem jeszcze musiałem przejściówkę kupić na jack 3.5mm bo nie sprawdziłem wcześniej czy Chinch jest out czy in... (adapter kupowałem w sklepie komputerowym na osiedlu).
2. technikalia technikaliami; ważne, że 7.1 tu działa i to bardzo dobrze. Testowane w Killzone3 multi więc wiem co piszę
3. próbowałem różnych słuchawek (z konsolą) i tylko te mi pasowały; w/g mnie grały najlepiej.
Testowałem Sennheisery i AKG - oba były gorsze.
Senk 170 grały gorzej i z tego co teraz pamiętam nie miały optyka a to był ważny czynnik bo jack 3.5mm to tylko pod tv by mógł iść a chciałem mieć dobre, czyste audio z ps3. Podłączenie optykiem z konsolą to zapewnia.
4. testowałeś te słuchawki?
ja tak, i wiem co piszę- DS 6500 zapewniają bardzo dobre 7.1, lepsze to tylko w kinie domowym, które jest niepraktyczne jak dla mnie- lubię głośno słuchać a na kinie tego nie zrobię, szczególnie nocą.
Pozycjonowanie - grałem na multi w KZ3 i jest bdb - dźwięk jest dokładnie tam gdzie być powinien.

W_tym_temaciE   5 #5 23.06.2012 20:54

@zomo_prl
Senki były gorsze dlatego, że zapewne źródło nie potrafiło ich napędzić, więc dźwięk był przekłamany, a słuchawki grały cicho. A poza tym - ile je wygrzewałeś? Niewygrzane słuchawki też fałszują.
Gdybyś podłączył słuchawki pod jakieś porządne źródło - choćby FiiO E10, czy Audiotrak Cube, to Senki by zdecydowanie wygrały.

W_tym_temaciE   5 #6 23.06.2012 20:54

@zomo_prl
Senki były gorsze dlatego, że zapewne źródło nie potrafiło ich napędzić, więc dźwięk był przekłamany, a słuchawki grały cicho. A poza tym - ile je wygrzewałeś? Niewygrzane słuchawki też fałszują.
Gdybyś podłączył słuchawki pod jakieś porządne źródło - choćby FiiO E10, czy Audiotrak Cube, to Senki by zdecydowanie wygrały.

xomo_pl   20 #7 23.06.2012 21:14

niestety po pól roku nie pamiętam z czym testowałem senki; słuchawki Sony testowałem z ps3 (tzw model sklepowy czyli słuchawki nie z pudełka bezpośrednio) i naprawdę grały bdb, po namyśle i zebraniu środków zdecydowałem się na zakup. I nie żałuję...

SalcefiX   7 #8 24.06.2012 21:03

@W_tym_temaciE - niewygrzane słuchawki fałszują? A konkretnie niby co? Raczej można powiedzieć, że grają inaczej ale nie że fałszują. Oczywiście wygrzane słuchawki grają odrobinę lepiej.

Poza tym to nie są słuchawki do słuchania muzyki tylko raczej do gier i do kina domowego.

W_tym_temaciE   5 #9 24.06.2012 23:34

@SalcefiX
Tak. Grają gorzej, niż wygrzane, nie tak jak powinny.

SalcefiX   7 #10 24.06.2012 23:45

@W_tym_temaciE - nie przeczę, że wygrzane grają lepiej. Polecam do przeczytania bo widzę, że się interesujesz http://www.innerfidelity.com/content/measurement-and-audibility-headphone-break.

Bardzo dobra stronka.

SalcefiX   7 #11 24.06.2012 23:49

@W_tym_temaciE - najlepszy komentarz jest na końcu artykułu.

  #12 04.07.2012 17:17

Szanowny Panie kolego Zomo a jak te słuchawki sparawdzają się ,jesli chodzi o koncerty i filmy z blu-ray?

xomo_pl   20 #13 07.07.2012 00:27

filmów z BD nie oglądałem ale można założyć że tak samo jak w grach bo w końcu gry to interaktywne wideo :D Oglądałem na sluchawkach pod tv film wojenny w dobrej jakości (hd rip bodajże) i dźwięk przestrzenny w scenie film (ustawionej na stacji dokującej) powodował, że oglądało się bardzo przyjemnie, jak na kinie domowym.

Koncerty: słuchałem rockowego koncertu i było bardzo dobrze, zarówno z aktywnym i nieaktywnym audio 7,1 (odpowiednio sceny audio film i stereo).
Ogólnie słuchawki spisują się bardzo dobrze, najlepiej w grach/filmach ale słuchanie muzyki też jest przyjemne...

  #14 14.07.2012 06:57

@W_tym_temacieE
Niepotrzebnie sie tak spinasz. Zomo opisal tylko swoje wrazenia/doswiadczenia z sluchawkami Sony.
To, ze przewodowe sa lepsze od bezprzewodowych jest sprawa oczywista. Nie ma tu zadnych watpliwosci. Jesli priorytetem jest jakosc muzyki to nikt nie kupi sluchawek bezprzewodowych. Nawet wyzszy model RS 220 bedzie o wiele gorszy od przewodowych sluchawek w porownywalnej cenie.
'Twoje' porzadne sluchawki za 900zl tylko rozsmiesza audiofili, ktorzy kupuja sluchawki za 4.000+zl.
Jesli priorytetem sa sluchawki bezprzewodowe to niestety, ale wybor jest bardzo zawezony.
Moze i Senki sa lepsze ale z tego co rozumiem musisz kupic lepszy sprzet/zrodlo (nie o to chyba jednak tutaj chodzi).
Zomo uzywa DS 6500 w polaczeniu z TV i PS3 i opisal swoje obiektywne odczucia. Ja znalazlem jego wpis jako bardzo pomocny. (Sam chce kupic sluchawki bezprzewodowe dla TV i PS3).

Do Zomo_prl
Czy oczuwasz jakies opoznienia pomiedzy audio i video podczas uzytkowania DS6500 z PS3?

xomo_pl   20 #15 14.07.2012 19:32

@cezz;
nie ma żadnych opóźnień audio z PS3 dzięki bezpośredniemu podłączeniu pod konsolę kablem optycznym (w tym samym czasie idzie "obraz" po HDMI do tv i audio do słuchawek).

"
Moze i Senki sa lepsze ale z tego co rozumiem musisz kupic lepszy sprzet/zrodlo (nie o to chyba jednak tutaj chodzi)."
żeby mieć dobrą jakość audio to nie tylko firma jest ważna. Co z tego, że senki są ok jak praktycznie wszystkie modele są podłączane zwykłym jack3.5mm co jest defakto zaprzeczeniem dobrego audio, bo takie jest tylko z wyjść cyfrowych (optyczne/HDMI).
No i senki nie mają 7.1 a moim zdaniem dźwięk przestrzenny jest ważny i bardzo wpływa na odbiór gry jako takiej.

Obecne słuchawki bezprzewodowe to inna jakość w porównaniu do modeli z przed paru lat. Obecnie większość nadaje sygnał po Wifi więc jest lepszej jakości.


  #16 01.11.2012 02:22

Witam. Kupiłem wyżej wymienione słuchaweczki Sony i mam pewien problem. Mianowicie, słuchawki są podłączone do ps3 (optyk) i do tv (chinch-jack). Problem polega na tym ze przez wyjście optyczne jest cicho i graja tylko wtedy gdy coś włącze, ale przez analogowe cały czas buczą/brzęczą. Jak włączę żeby coś grało to tego za bardzo nie słychać gdyż jest zagłuszone ale na małej głośności jest słyszalne w tle. Mam pytanie czy u was też tak jest? Jeżeli słuchawki zostawie włączone bez żadnego źródła dźwięku to cały czas bzzzz. Denerwuje mnie to szczególnie, że nie są to słuchawki za 100zł. Czy jest to wina słuchawek, nadajnika czy może powinienem kupić jakiś lepszy kabel analogowy lub jakieś inne sugestie. Dodam, że gdy transmiter jest wyłączony, a słuchawki włączone i nic nie nadaje to nie brzęczy. Jeżeli transmiter włączony i dźwięk przez analog to brzęczy, a jeżeli włączony i przez optyczny to też cisza jak być powinno. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi. Mam nadzieje, że opisałem problem wystarczająco jasno.

  #17 05.11.2012 01:00

Czy w ustawieniach ps3 dotyczących kodeków zostawł pan te sugerowane przez konsole czy dodał inne

  #18 07.11.2012 10:37

Z ps3 nie ma to nic wspólnego, gdyż tak jak napisałem występuje to tylko przy połączeniu analogowym, a ps3 mam podłączony przez kabel optyczny

  #19 07.11.2012 17:04

Może być też opcja że masz router bezprzewodowy który nadaje na tych samych częstotliwościach , co zakłóca prawidłowe działanie słuchawek . Należałoby wtedy zmienić ustawienia routera .

  #20 09.11.2012 11:17

Owszem router mam ale czy nie byloby zaklocen rowniez przy polaczeniu przez kabel optyczny? Powtarzam jeszcze raz wystepuje to tylko przy przelaczeniu na dzwiek analogowy. Optyk dziala jak dzialac powinien.

  #21 18.11.2012 18:21

A co wtedy gdy ogladamy 3d kodek dźwięku to dts hd ma 7.1 sluchawki nie mogą tego obsługiwać bo kabel optyczny nie prześle .jakieś rozwiązanie żeby usłyszeć przes sony ds 6500 dzwięku w formacie dts hd ma 7.1?
Proszę o pomoc

xomo_pl   20 #22 02.12.2012 19:50

@szocher

jak słuchasz na chinczach to użyj "podbijacza" dźwięku- na stacji dokującej znajdziesz taki mały przełącznik z tyłu nad wejściem zasilacza. Służy on właśnie do tego by dźwięk z chinchów dobrze chodził...

  #23 06.12.2012 11:36

Mam pytanie tego typu czy te słuchawki maja mikrofon, bo jeśli ktoś gra w BF 3 to bez nie go nie ma sensu kupować słuchawek za 700zł.

  #24 09.12.2012 22:41

sluchawki nie mają mikrofonu ;)

zomo_prl.

'podbijacz' dzwieku nic nie daje. w sumie to chyba nie jest to podbijacz dźwięku, a 'obniżacz';) jako, że pisze -8db lub 0 db czyli normalnie. Tak czy siak nic to nie daje. Co do problemu brzęczenia to ostatnio odkryłem, że telewizor mi troche buczy szczególnie na czarnym tle i być może to sie jakoś przenosi na słuchawki przez kabel analogowy (na optycznym to nie robi wiekszego wrażenia i jest cisza). Powiem, że nie kupiłbym ich drugi raz bo za tą cenę spodziewałem się lepszego dźwieku (szczególnie głębszego bass-u). Przewodowe Denony ah-d1100 mają go więcej, a kosztowały połowe mniej :) no ale, że sony jeść nie wołaja to niech stoją, czasem fajnie mieć je na uszach podczas porządków domowych (dobrze zagłuszaja odkurzacz ;P ) co do brzęczenia to będe szukał dalej rozwiązania bo myśle, iż nie jest to wada słuchawek badź nadajnika, gdyż na optycznym też by buczały. Orientuje się ktoś jak działa gwarancja europejska SONY? Można je wysłać pocztą do serwisu jeśli problem nie ustanie c

  #25 11.12.2012 14:28

A są może podobne słuchawki z mikrofonem? Mugby ktoś polecić jakieś modele? (zastosowanie do PS3,TV no i PC) będę wdzięczny za odpowiedz

xomo_pl   20 #26 27.12.2012 12:51

słuchawki nie mają mikrofonu ale to nie jest wielki problem- wystarczy słuchawkę bluetooth nałożyć na koszulę (czy w czym tam jesteśmy ubrani), w ustawienia ps3 dać audio chatu na główne wyjście audio a nie na słuchawkę bluetooth i po problemie. Ja mam obok tego modelu słuchawkę mono od Sony do chatu (oryg "ps3") i nakładam ją pod szyją na koszulkę jak gram i gotowe- mikrofon zbiera bardzo ładnie a ja innych słyszę na głównych słuchawkach.
Gram dużo w FPSy (killzone3+ BF3 właśnie+ DS2, CRYSIS2) i zaletą tych słuchawek jest jakość audio a chat można nie jako "dodać" jak pisałem wyżej.

@furios- jeśli koniecznie z mikro to zainteresuj się najnowszym pulse od Sony- dedykowane ps3 ale zgodne z PC jak najbardziej. Z tv też CHYBA.

@schoher
do buczenia na analogowym sygnale- jeśli tv Ci buczy to bardzo prawdopodobne jest, że to się przenosi na TV. Sprawdź ten problem na jakimś innym źródle sygnału- mp3 czy cokolwiek
Zawsze możesz też wymienić kabel analogowy.
Gdzie kupiłeś słuchawki?
jeśli chodzi o gwarancję- jest międzynarodowa- w PL serwisu jako takiego nie ma, jest w Niemczech, Czechach i UK tylko chyba- unas jest tylko centrum "zarządznia" naprawami. Dzwonisz tam ono wysyłją kuriera po towar i biorą do serwisu. (tak to wyglądało z moim vaio od Sony i pewnie z resztą sprzętów też tak jest. Możesz też zadzwonić do jakiegoś Sony centre i zapytać dokładniej jak wygląda to z słuchawkami.)

"Powiem, że nie kupiłbym ich drugi raz bo za tą cenę spodziewałem się lepszego dźwieku (szczególnie głębszego bass-u). Przewodowe Denony ah-d1100 mają go więcej, a kosztowały połowe mniej :) "

co kto lubi, mi tam bassu wystarcza :D

  #27 11.01.2013 18:39

Witam. Jestem zainteresowany kupnem takich słuchawek. Mam pytanko do was, czy te słuchawki wyżej wymienione MDR-DS 6500 mają odczyt na zasadzie fal radiowych czy są to sensory?? Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale dawno temu miałem słuchawki bez przewodowe i jedne z nich działały na zasadzie czujnika jak pliot-tv a drugie na zasadzie fal radiowych. Rożnica polegała na tym, że te działające na fale radiowe miały zasiąg 100 metrów i odbierały za ścianą bez problemu, natomiast te na sensor tylko w pobliżu zasięgu sensora. Pytanko proste działają w drugim pokoju, czy nie ? Bo jeśli nie to nie potrzeba mi bezprzewodowych :)
pozdro dzięki za odpowiedź

xomo_pl   20 #28 13.01.2013 22:32

@up już nie radiowe ani nie jakieś "sensory" a przez technologię wifi- od razu powiem, że nie kolidują z routerami- u mnie stoją obok routera i jest wszystko ok
Działają przez ściany- ja często chodzę po całym mieszkaniu i nawet przez 3 pokoje mam sygnał cały czas więc kupuj bo są bdb.

  #29 13.03.2013 11:58

Mam pytanie takie.Czy ktoś sprawdzał opóźnienie ( czy w ogóle istnieje ) ?
W zasadzie powinien napisać przyspieszenie :). Otóż pytanie moje bierze się z takiego doświadczenia.
Mam dekoder sat podłączony hdmi z tv i potem też hdmi z kinem domowym.
Ale dekoder też podłączony cinchem z kinem.
Jak dźwięk leci w pierwszym przypadku wszystko jest ok.
Ale w drugim dźwięk w kinie jest szybszy niż obraz w tv.
W kinie jest fajna opcja - opóźnienia dźwięku i mam ją tam na maksa ustawioną czyli 120 ms i wtedy dźwięk "zgadza się z obrazem.
Obawiam się że jak kupię te słuchawki i podłączę optykiem to będę miał dźwięk szybszy od obrazu i będzie się kijowo filmy oglądało.

xomo_pl   20 #30 14.03.2013 22:37

@up: nic takiego nie ma miejsca.
Jak wspomniałem we wpisie słuchawki są optykiem podłączone pod konsolę i brak opóźnień/przyspieszeń- jestem na to dość mocno wyczulony bo to mocno przeszkadzałoby w grach więc szybko bym to wykrył :)

co do problemu z za szybkim dźwiękiem- czemu masz 2x dekoder podłączony do kina?
zostaw tylko na HDMI dekoder to będzie po problemie.

Jeśli musi być jak jest to aktywuj sobie tryb gry w ustawieniach tv - bo prawdopodobnie twój tv ma opóźnienia i na HDMI działa to ok bo obraz i dźwięk idą "jedną prędkością" do tv ale na chinchach audio idzie szybciej niż obraz jest przepuszcany przez TV na HDMI i stąd problem.Włączając tryb gry wyłączasz wszelkie "bajery" jak motionFlow itp które spowalniają wyświetlanie obrazu. Jak nie wiesz jak aktywować ten tryb to wpisz model tv i tryb gry bez i...

  #31 15.03.2013 09:40

Mam tak podłączone (trochę dla eksperymentu - bo głownie teraz patrzę przez HDMI) przede wszystkim dlatego że dekoder cyfry (Pace) na wyjściu hdmi podaje tylko stereo, a na wyjściu cyfrowym dolby digital - też nie wiem czemu to tak wymyślili. A opisałem ten problem dlatego że jeśli bym kupił te słuchawki to tak właśnie bym to podłączył - słuchawki bezpośrednio pod dekoder, a tv tak jak jest teraz hdmi i ewentualnie jeszcze tv jackiem ze słuchawkami - chociaż dvb-t nie oglądam w ogóle. wszelkie ulepszacze w tv mam powyłączane, ale spróbuję ten tryb gry i zobaczę jaki będzie efekt wtedy. Nie wiem czy winny nie jest też kabel hdmi (taki z lidla za 30 zł - chociaż nie bo poprzedni dekoder sagem też tak miał) bo na niektórych programach, szczególnie to można zauważyć na raporcie TVN Turbo, jeśli po materiale wideo zaczyna gadać reporter ze studia to przez jakieś 2 sekundy nie ma głosu. Dziwne to jest zjawisko i tylko na tym programie to występuje zawsze, na innych sporadycznie i nie ma znaczenia czy ogląda się na żywo czy nagrane. Zanik dźwięku na innych materiałach zdarza się rzadko i wtedy jak cofnę materiał to przy ponownym odtworzeniu nie ma tego, ale na raporcie to jest i mogę cofać i puszczać jeszcze raz i zawsze w tym samym miejscu jest ten efekt, tak jakby z dynamicznego bardzo obrazu zmieniało się na statyczny i wtedy tv się "jakby wycisza". W TV jest funkcja stabilizująca głos, ale mam ją wyłączoną. Najpierw myślałem że to wina dekodera i się kłóciłem z cyfrą - bo sprawdzałem na wielu kablach hdmi i było to samo. Ale jak kupiłem kino to widzę że efekt ten nie występuje na połączeniu cyfrowym z kinem. Jeszcze może być coś z wyjściem hdmi dekodera, bo sprawdzałem wszystkie 5 wejść hdmi w tv. A i jeszcze mi się teraz przypomniało że efekt braku fonii występuje jak włączę nagranie nagrane na dysku dekodera fonia startuje później o jakieś 2 sekundy, jest to upierdliwe też podczas oglądania przy pauzie bo z pauzy to samo się dzieje, ale już na przykład przy przełączaniu kanałów tego nie ma dźwięk pojawia się równo z obrazem, ale to tylko taka dygresja była, najważniejsze jest aby słuchawki nie były szybciej od obrazu :)

xomo_pl   20 #32 19.03.2013 23:55

prawdę mówiąc to dekodery cyfry to jeden wielki badziew i co nowszy i jeszcze bardziej bogaty w funkcje tym bardziej problematyczny...

ale z zanikiem dźwięku przez kilka sekund mogę chyba pomóc: w ustawieniach dekodera jest coś w stylu ustawień audio i jest tam zaznaczone AC3- przestaw na coś innego i będzie ok...

opis twojego problemu (dość chaotyczny ale mniejsza o to) skłania mnie cały czas do opóźnień w wyświetlaniu na tv obrazu idącego z HDMI. Oczywiście może być winny tandetny kabel hdmi ale nie powinien- sygnał cyfrowy (a taki jest hdmi) albo jest albo nie- nie ma gorszej/lepszej jakości..
Także szuka trybu gry/sceny gra etc w tv i włącz to - powinno pomóc...

  #33 20.03.2013 23:36

@W_tym_temacieE

Odnośnie pierwszego wpisu - jaki sens ma porównywanie tych Soniaków z dźwiękiem przestrzennym do Senków z dźwiękiem stereo? To tak jakby porównywać Ferrari do Land Rovera... Dzięki wszystkim za komentarze, zdecydowałem się na zakup tych słuchawek Sony.
Pozdro

  #34 21.03.2013 10:29

W Pace'u są tylko dwa ustawienia stereo / mono. W innym modelu sagem'ie było jeszcze AC3. Zmiana trybu w tv na gra nic nie daje.

  #35 26.03.2013 14:23

Co ciekawe po zmianie listy kanałów na dekoderze na tą syfiastą z tvn na pierwszej pozycji, problem z kanalęm tvn turbo HD ustał - nie ma tego zjawiska, pojawiło się natomiast na tvn 24 HD, tak więc to ewidentnie wina dekodera a nie kabla ani tv. A ze słuchawkami się na razie wstrzymam , bo przejdę chyba do polsatu , a nie wiem jakie tam dekodery proponują

xomo_pl   20 #36 26.03.2013 15:37

jeśli zostaniesz w c+/nc+ to żądaj zmiany dekodera na inny skoro masz na swoim problem z audio jednego z kanałów i wyeliminowałeś możliwość, że to inne elementy są winne :)

  #37 28.03.2013 11:20

nie zostaję - idę do Polsatu - zażądali o 60 % więcej kasy za 30% mniej kanałów niż mam teraz - w dupie ich mam umowa kończy mi się z końcem miesiąca . Tylko teraz mam zgryz jaki wybrać dek Polsatu. Widzę że wszystkie wysyłają DD po hdmi a jeden nawet chyba Echostar 7400 ma optyka
A co do zaników dźwięku to jest już i na turbo i tvn 24 - na obydwu HD i tylko na tych kanałach

xomo_pl   20 #38 29.03.2013 13:39

skoro przechodzisz (i bardzo dobrze w sumie) to się już nie przejmuj tymi dwoma kanałami.
Przy wyborze dekodera zwróć uwagę na to jak można je podłączyć- najlepszy model połączenia to moim zdaniem wszystko pod kino domowe via HDMI i tylko kino pod tv- wtedy powinno być wszystko ok.
Jeśli twoje kino ma optyka out to podłączasz tam zakupione słuchawki- w ten sposób wszystko powinno działać bez problemów.

dekodery c+/nc+ to jeden wielki francuski shit, który nadaje się tylko na utylizację. Niestety przez brak tunera DVB-S w tv jestem zmuszony korzystać z tego dziadostwa....

  #39 03.06.2013 16:46

@zomo_prl #28
To jest technologia radiowa. Wifi to radio! Te słuchawki działają na tej samej częstotliwości co większość routerów bezprzewodowych czyli 2.4GHz. Prawdopodobnie Sony wpakowało tutaj jakiś mechanizm zapobiegający zakłóceniom, zmiany kanałów itp. Generalnie znacząca większość rzeczy bezprzewodowych w domy działa na 2.4GHz - trzeba o tym pamiętać...

  #40 27.11.2013 21:40

mam pytanie, czy te słuchawki będą działały z xbox 360 które również ma wbudowane złącze optyczne?

  #41 17.01.2014 11:47

W żadnym wypadku. Słuchawki działają tylko z PS3, TV różnych marek jak i amplitunerami, dekoderami i ogólnie urządzeniami generującymi dźwięk i wyposażonymi w wyjścia audio ...ale nie z XBOX'ami.
...
...żartowałem oczywiście.

  #42 01.02.2014 22:44

Zgadzam się z wypowiedzią zomo_prl,
te słuchawki naprawdę robią dobrą robotę.Dzwięk jaki wychodzi i wrażenia z odsłuchu w grach, czy też z filmu HD z DTS dzwięku.To bajka, kupiłem je tydzień temu, micha się cieszy jak je założę.Naprawdę są warte wydania tych pieniędzy.Wachałem się z miesiąc , co wybrać, a brałem też pod uwagę "Senki 170/180"...Traz wiem, że dobrze wybrałem.Polecam :)

  #43 12.02.2014 16:06

Zomo, czytalem, ze podłączyles PS3 bezposrednio po optyku ze wzgledu na jakosc i ewentualne opoznienia. A czy robiles chociaz przez chwilę test z podłaczeniem słuchawek do TV, czyli PS3 do TV po HDMI i dzwięk z TV do stacji słuchawek po optyku?

Pytam, bo jestem zainteresowany tymi słuchawkami, ale zalezy mi tez na dobrym przestrzennyjm dzwieku z TV (filmy, koncerty).

Pozdrawiam.

xomo_pl   20 #44 12.02.2014 16:12

tak podłączyłem kiedyś pod tv optykiem- nie było na co narzekać. Z racji tego, że i tak na słuchawkach tylko gram to podłączyłem je optykiem pod PS3 a dla tv mam drugi kabel Chinch>jack 3.5mm co by nie musieć "latać z kablami" tylko przełączam sobie z przycisku na stacji źródło sygnału

  #45 12.02.2014 22:37

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie - na stronie:
https://www.sony.pl/support/pl/product/MDR-DS6500/specifications

znalazłem info: Typ z osłoniętymi uszami (circum aural) - NIE

Czy to oznacza, ze one nie okalają uszu? Patrząc na foty byłem przekonany, że całe uszy wchodzą do słuchawek i nie uciskają małżowiny.

xomo_pl   20 #46 13.02.2014 00:20

polska strona sony jest średnim źródłem informacji ;)
wchodzą całe uszy do słuchawek i są "otoczone" przez to wybrzuszenie na każdej słuchawce.
na tej fotce to widać http://www.google.pl/imgres?client=opera&hs=j4P&sa=X&channel=suggest&...

  #47 13.02.2014 11:20

Nooo, to ugla, dzięki :] To jeszcze ostatnie pytanie i już nie męczę - czy pamiętasz może, czy te słuchawki są zapakowane tak, że można je bez problemu przetestować i ewentualnie odesłać, gdyby nie odpowiadały? Chodzi mi o to, czy w opakowaniu nie ma jakichś trwałych elementów, które trzeba uszkodzić, zeby dobrac się do słuchawek?

xomo_pl   20 #48 13.02.2014 16:01

z tego co pamiętam poza folią na okablowaniu nie było tam nic trwałego- żadnych blistrowych opakowań etc. Słuchawki były zapakowane w takim materiałowym pokrowcu i to tyle. W środku był 2x karton i tyle.

Myślę jednak, że nie zechcesz ich odsyłać :D

  #49 30.04.2014 15:58

Witam, dzięki za recenzję, zakupiłem słuchawki i ogólnie jestem z nich zadowolony.
Trochę nie mogę się przyzwyczaić do tak jakby echa dodanego do głosów w przypadku ustawienia na game i cinema ale nie o tym chciałem zapytać.

Słuchawki mam podłączone tak jak ty tj. kablem optycznym do Sony Playstation 3 ale nie wiem dlaczego nie odpala mi się DTS (świecą się tylko dwie czerwone diody - chyba Dolby Digital, Dolby PLIIx) choć wiem że na 100% gra obsługuje ten format (np. diablo, battlefield 4 itp) - w ustawieniach dźwięku mam zaznaczony również ten format.

xomo_pl   20 #50 30.04.2014 17:05

@#49 a odznaczyłeś inne formaty w ustawieniach PS3?

generalnie nie polecałbym tego wyjścia (bo jak gra nie będzie mieć DTS to nie będziesz mieć dźwięku) ale skoro chcesz mieć DTS to chyba jedyne wyjście)

oraz poczytaj te linki:
http://www.digitaltrends.com/home-theater/demystifying-the-audio-settings-on-you...

http://www.avforums.com/threads/forcing-dts-output-in-all-ps3-games-good-idea.10.../

http://www.engadget.com/2009/04/21/hd-101-how-to-use-dolby-truehd-and-dts-hd-wit.../

  #51 07.05.2014 16:02

Dzięki za linki, pokombinuje i po testuje.

Odpowiem jeszcze na Twoje pytanie:
Nie nie odznaczałem innych formatów, zostawiłem kilka i w tym DTS.

Ostatnio samoczynnie odpaliło mi się na słuchawkach pierwszy raz DTS w grze Puppeteer (z nowego PS PLUSa) ale tak jak wspominałem Battlefield 4 ma niby DTS, na kartoniku DIABLO 3 również jest napisane a się DTS nie odpala :)

W wolnej chwili sprawdzę te konfiguracje i dam znać.

  #52 18.06.2014 01:25

czesc wszystkim
takie pytanko czy ktos sie orientuje czy sluchawki sony pulse elite 7.1 można podłączyć jakos bezposrednio do tv nie uzywajac zadnej konsoli ?????
i czy ktos potrafi porownac omawiany przez Was model sony MDR-DS 6500 a sony pulse elite 7.1
dzieki i czekam na jakas szybka odpowiedz bo zastanawiam sie nad wyborem sluchawek

  #53 18.06.2014 01:29

czesc wszystkim
takie pytanko czy ktos sie orientuje czy sluchawki sony pulse elite 7.1 można podłączyć jakos bezposrednio do tv nie uzywajac zadnej konsoli ?????
i czy ktos potrafi porownac omawiany przez Was model sony MDR-DS 6500 a sony pulse elite 7.1
dzieki i czekam na jakas szybka odpowiedz bo zastanawiam sie nad wyborem sluchawek

  #54 18.06.2014 10:18

czesc wszystkim
takie pytanko czy ktos sie orientuje czy sluchawki sony pulse elite 7.1 można podłączyć jakos bezposrednio do tv nie uzywajac zadnej konsoli ?????
i czy ktos potrafi porownac omawiany przez Was model sony MDR-DS 6500 a sony pulse elite 7.1
dzieki i czekam na jakas szybka odpowiedz bo zastanawiam sie nad wyborem sluchawek

xomo_pl   20 #55 18.06.2014 14:39

@pk5 sprawdź jakie złącze mają te pulsy. Jeśli jack 3.5mm lub optyk to można je pod tv podłączyć. Jeśli usb to zapomnij.

  #56 17.01.2015 03:49

SONY Wireless Stereo Headset 2.0 Boxed czym różnią się od tych słuchawek sony MDR-DS 6500 czy tylko ceną bo dzwięk w pierwszych i drugich słuchawkach jest 7,1

  #57 04.02.2015 13:31

Witam wczoraj kupiłem te słuchawki w promocji w Media Markt za 447zł są super dzięki wszystkim za opinie

  #58 10.02.2015 20:37

Wczoraj skończyłem po tygodniu testowania sony 6500 mogę się podzielić spostrzeżeniami. Brzmienie mają całkiem przyjemne (subiektywna ocena). Wykonanie rewelacja ale pokrętełko od natężenia dźwięku troszkę za małe jak na moje paluszki (głęboko schowane w obudowe). 7.1 to hłit marketingowy. Testowałem je podpięte do ampli harmana po optyku. Zacząłem od helikoptera w ogniu a skończyłem na stompie. Jak bardzo bym się nie wysilił to słychać albo z lewej albo z prawej i tyle. Kina domowego nie zastąpią ale poza tym ok. Za 500-600 warto.

  #59 29.03.2015 22:51

a czy sluchawki sa kompatybilne z ps4 i jak je podlaczyc??

xomo_pl   20 #60 29.03.2015 23:26

@kogi (niezalogowany): tak, mam je teraz pod ps4 podłączone identycznie jak do PS3 poprzednio - optycznym kablem do konsoli

Autor edytował komentarz.
  #61 30.03.2015 18:26

dzieki wielkie stary :)

marson1   12 #62 12.04.2015 22:24

Witaj

Mam pytanie, przymierzam się do zakupu tych słuchawek SONY ale nie rozumiem jednej rzeczy, czy do nich jest dołączony kabel chinch>jack czy trzeba jeszcze coś dokupować? Pytam, ponieważ będę ich głównie używać do komputera a nie chcę podpinać ich przez wyjście optyczne bo mam tam wpięte kino domowe, dlatego chcę je połączyć do wyjścia audio w karcie dźwiękowej, ale z Twojego wpisu wnioskuję, że w stacji bazowej jest tylko chinch i optyk, więc chyba by podłączyć je do PC muszę kupić jakąś przejściówkę z chincha na jacka - dobrze myślę?

P.S waham się pomiędzy tym SONY a Sennheiser RS 170 może ktoś mógłby się wypowiedzieć? niestety nie mam możliwości odsłuchu tych słuchawek więc trzeba niestety kupić w ciemno

xomo_pl   20 #63 13.04.2015 10:18

@marson1: Tak, stacja ma 'tylko' chinch + optyk. W zestawie jest tylko kabel optyczny*. Kabel na wejście chinch musisz dokupić osobno+ do tego adapter na jack 3.5mm lub od razu kupuj kabel jack-chinch. Ewentualnie zerknij czy Twoje kino domowe nie ma wejścia na słuchawki optyczne i tam możesz wtedy podłączyć stację dokującą.

Co do Sen. RS170 to miałem okazje je kiedyś sprawdzić i nie zachwyciły w żaden sposób. Jak dla mnie Sony się bardziej postarało.

*zawartość odkąd kupiłem słuchawki teoretycznie mogła się zmienić, ale raczej mało prawdopodobne

marson1   12 #64 13.04.2015 10:35

Dzięki za odpowiedź a powiedz mi jeszcze jak to jest, słuchawki mają regulację głośności na słuchawkach czy na tej stacji dokującej?

xomo_pl   20 #65 13.04.2015 11:21

@marson1: pokrętło regulacji głośności jest na na prawej słuchawce.

  #66 16.04.2015 13:09

Siema, ktos testowal z kompem?
Planuje opcje ps4 optyk I komp optyk - oba na switchu.
Dobrze lykaja sygnal DTS/DD z kompa po optyce?? A jak ewentualnie jakosc po chinchu?
Z gory dzieki.

xomo_pl   20 #67 16.04.2015 16:07

@lulzmaster (niezalogowany): chinchem mam podpięte pod tv (przez adapter na jack) i na jakość nie można narzekać. Wiadomo, że z optyka lepiej jest ale i na chinchu tragedii nie ma.

polkiu   1 #68 08.05.2015 14:05

Nie moge rozgryzc pewnej zagwozdki. Moze rozwiazanie jest proste, ale na razie utknalem...
Opis moze byc troche zagmatwany, ale de facto chodzi o 2 na krzyz ustawienia.
Sprzet:
Sluchawki Sony MDR-DS6500, telewizor szajsung UE48H6400.

Sluchawki maja takie ustawienie na podstawce:
EFFECT:
pozycje:
OFF - normalne odtwarzanie w sluchawkach
GAME - dokladny dzwiek przestrzenny
CINEMA - dzwiek przestrzenny o bardziej naturalnym brzmieniu
jest jeszcze VOICE (STEREO) - ale to mnie nie interesuje.

Podstawka sluchawek ma wskazniki trybu dekodowania:
Dolby Digital,
DTS,
Dolby PLIIx (wg instrukcji: analogowy sygnal wejsciowy, cyfrowy sygnal wejsciowy PCM lub sygnal DD przetworzony przez DOLBY PRO LOGIC IIx. Jezeli przelacznik EFFECT jest ustawiony w pozycji OFF lub VOICE STEREO sygnal nie bedzie przetwarzany przez DOLBY PRO LOGIC IIx.)

Konfiguracja jest nastepujaca - sluchawki sa polaczone z telewizorem kablem optycznym.
I tak:
Jezeli mam material video z audio DTS - jestem w stanie ustawic w menu audio telewizora dekoder na DTS - na podstawce sluchawek wlacza sie wtedy dioda DTS i dzwiek jest w porzadku. Na ustawieniach EFFECT CINEMA i GAME - dzwieki testowe graja jak trzeba jest nawet LFE (mile buczenie). Jednak w ustawieniach EFFECT OFF nie ma LFE. Myslalem ze ustawienie OFF to czysty dzwiek wejsciowy, ktory ma zostac zdekodowany przez podstawke sluchawek, a tu wychodzi na to, ze sygnal w trybie OFF to psiakies stereo???
Ale (i tu zagwozdka):
Jezeli mam material video z audio DD - jestem w stanie ustawic w menu audio telewizora dekoder na DOLBY DIGITAL - na podstawce sluchawek wlacza sie wtedy i dioda DD i dioda Dolby PLIIx przy trybie EFFECT GAME i CINEMA (czyli sygnal jest przetwarzany analogowo)? Natomiast przy trybie EFFECT OFF zapala sie tylko Dolby Digital - ale on z kolei nie ma LFE??????

Generalnie pytanie jest takie: jak zrobic, zeby dioda Dolby PLIIx mi sie nie swiecila w przypadku sygnalu DD - bo jak dobrze rozumiem wowczas dzwiek jest degradowany na analog (tak?).

xomo_pl   20 #69 08.05.2015 23:06

@polkiu: w przypadku gdy ustawisz sobie tryb (Effect) na Off otrzymujesz dźwięk stereo
zawsze. Tryby gra/video uaktywniają dźwięk przestrzenny.

" Dolby Pro Logic II pozwala na zapis w sygnale stereo pełnej ścieżki 5.1 (lewy, centralny, prawy, lewy surround, prawy surround i głośnik niskotonowy subwoofer)." za wiki. Także nie przejmuj się diodą PLIIx :)

  #70 26.05.2015 17:20

Czy słuchawki podpięte pod PS4 optykiem są GŁOŚNE ?
Aktualnie posiadam Skullcandy PLYR1 ale gdy działają w trybie surround ( chat only) jest dla mnie zdecydowanie za cicho.

xomo_pl   20 #71 26.05.2015 20:41

@Bogoos (niezalogowany): tak, są na tyle głośne, że praktycznie nigdy nie słucham na pełnej mocy

  #72 22.12.2015 09:59

witam, mam pytanko. Posiadam kino domowe połączone hdmi z tv ,dekoderem n i ps3. czy jeżeli podłacze baze pod tv optykiem to bede mógł słuchać n,ps3 i filmów z kd na słuchawkach?

  #73 23.12.2015 11:03

@Anonim (niezalogowany): tak, wystarczy podłączyć bazę pod TV i cała reszta jeżeli jest podłączona również pod TV będzie słyszalna na słuchawkach

  #74 27.07.2016 12:06

Witam jaka słuchawkę polecacie do rozmowy do ps 3 w multi?planuje kupić te słuchawki ale nie mają mikrofonu.Najlepiej bezprzewodowy żeby podpiąć pod koszule

xomo_pl   20 #75 28.07.2016 21:02

@Anonim (niezalogowany): z uwagi na wygodne parowanie polecam dedykowany do PS3 HS Sony PS3 Mono BT Headset- może on działać jako mikrofon, a głos być na głównych słuchawkach http://www.mcvuk.com/cimages/5bc7790dcf3eb9df538fe22c28d159c1.jpg
Generalnie kompatybilne są wszystkie słuchawki mono-bluetooth więc nie ma z tym problemu by coś dobrać.