Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

The Order:1886 — recenzja najbardziej niedocenianej gry ostatnich miesięcy

Ile gier wychodzi na PS4 każdy wie. Jeśli jeszcze odejmiemy od tego tytuły mulitplatformowe ilość gier możemy policzyć szybko. Dlatego też wyjście każdej nowej gry jest dość ważnym wydarzeniem na które wiele osób czeka z nutką niecierpliwości. Podobnie było z The Order: 1886, który to zadebiutował w piątek, 20 lutego na PS4. Gra, od której oczekiwano wiele została dość krytycznie opisana w recenzjach, jakie pojawiły się na dzień przed premierą. Zarzucano między innymi słabą fabułę czy bardzo krótki czas potrzebny na ukończenie gry - mówiono nawet o 5.5h co jak na grę za 60€ jest dużo za mało. Były jednak też informacje, że gra starcza spokojnie na około 10h jeśli nie przechodzimy jej "biegiem". Prawda jednak przecież zawsze jest gdzieś pośrodku. Dlatego też wbrew krytycznym opiniom postanowiłem, tak jak planowałem od kilku miesięcy nabyć tytuł już w dniu premiery. Jaka jest moja opina? tytuł faktycznie jest słaby? Choć po tytule moje recenzji odpowiedzi pewnie się domyślacie, to jednak zapraszam do lektury.

Gameplay

Gra zawiera w sobie bardzo wiele prostych elementów QTE (quick time events) - wciśnij wybrany klawisz/e, aby wykonać jakąś czynność. Wiele osób tego nie lubi ale moim zdaniem zostało to naprawdę dopracowane niemalże do perfekcji. Jak QTE w wielu grach wręcz nie cierpiałem tak tu wydawało mi się to naturalnym elementem gameplau. Zaskakuje także duża ilość odgrywanych cut-scenek. Niektóre rozdziały to praktycznie same generowane scenki. Warto jednak mieć na uwadze, iż taki był zamysł twórców. Gra miała być filmowym doświadczeniem a nie oferować otwarty świat i 100 rozwiązań danej misji. Cut scenki płynnie przechodzą w grę, przez co dwa razy zdarzyło mi się, że musiałem fragment po scence powtórzyć bo nie zdążyłem zareagować na czas :D

Rozrywka oczywiście sprowadza się do eliminacji wrogów - jednych likwidujemy po cichu a z innymi walczymy bronią. Wybór broni jest dość duży i każdy znajdzie coś dla siebie. Są oczywiście rozdziały, w których to gra nam narzuca sposób pokonania wrogów - np. musimy dokonać tego po cichu. Może się to podobać lub nie ale bez wątpienia jest to ciekawy tytuł.

Fabuła

Nie chciałbym tutaj streszczać całej fabuły - w końcu wpis dedykuję nie tym, którzy ograli pozycję a tym, którzy jeszcze tego nie zrobili bo wystraszyli się krytycznych opinii.

Skrótem jednak powiem, że jako członek tajnego zakonu walczymy z wrogiem w XIX wiecznym Londynie. Oprawa graficzna, atmosfera w grze łączy się z fabułą - mamy tutaj dość mroczny klimat a w grze oddano ówczesny Londyn. Bowiem to właśnie do tego miasta w alternatywnym wariancie epoki wiktoriańskiej przenosimy się w The Order. Trwa wojna ze zmutowanym gatunkiem ludzi. Główny bohater, sir Galahad od wieków stawia czoła bestiom. Mamy tu sekwencje, gdzie mamy dostępne tradycyjne bronie (strzelby, rewolwery) jak i fantastyczne bronie (m.in. Arc Gun, Combo Gun i Thermite Rifle)

Często zdarzało mi się na moment zatrzymać, aby popatrzeć na widoki... W grze spotkamy niektóre historyczne postacie jak choćby Teslę, który dostarcza nam broń i inne narzędzia potrzebne do toczonej walki. Fabuła zdecydowanie trzyma w napięciu i sprawia, że ciężko zrobić sobie przerwę a czas płynie szybko...

Za pomocą genialnej funkcji udostępniania przygotowałem filmik z gry:

Oprawa graficzna

Jak przystało na tytuł na wyłączność PS4 grafika jest bardzo dobra, zadbano o niemal każdy detal w grze. Aby uzyskać wrażenie obcowania z filmem zastosowano tutaj tzw. cinematic experience czyli czarne pasy nad i pod obrazem. Można się spierać jaki to ma sens w dobie telewizorów 16:9 ale moim zdaniem całkiem fajnie to wyszło a sam efekt wzmacnia właśnie wrażenie obcowania z filmem. Twórcy pamiętali także o takich detalach jak cienie za elementami otoczenia. Jeśli chodzi więc o oprawę graficzną to jest to jeden z najlepszych tytułów na PS4.

Audio

Od dawna już unikam jak tylko mogę polskiego dubbingu - podmiana głosów po prostu zmienia (najczęściej na gorsze) odbiór gry. Oryginalne głosy postaci (angielskie oczywiście) zostały perfekcyjnie dobrane i budują wraz z oprawą graficzną świetny klimat gry. Niestety twórcy gry zapomnieli dodać w ustawieniach gry opcji wyboru języka napisów przez co nie można zagrać z oryginalnym audio i polskimi napisami. Ogromna szkoda (język audio dostosowuje się do wybranego języka systemu PS4 - aby grać po angielsku należy ustawić język systemu w tym języku). Bardzo spodobał mi się podkład dźwiękowy przed załadowaniem gry. Z całym soundtrackiem można zapoznać się w serwisie Youtube np. tutaj.

Czas przejścia

Dla wygody postanowiłem zagrać na sugerowanym przez twórców domyślnym, średnim poziomie trudności. Do rozdziału 8. doszedłem w około 6 godzin a do końca gry w prawie 10 godzin. Ciężko nazwać to krótką grą moim zdaniem. Zdecydowanie lepsza jest historia 10 godzinna ale zwarta, trzymająca w napięciu niż dwa razy tyle ale za to pełne bzdur, naciąganych wątków czy rozciągniętych na wiele godzin misji końcowych.

Moja ocena: 9.5/10

odjąłem 0.5 za brak PL napisów no i nie pogardziłbym jeszcze kilkoma godzinami gameplayu, ale tylko jeśli miałoby to sens i nie było na siłę wciśnięte "bo gra musi byćź długa". Poza tym mamy tutaj świetną, wciągającą fabułę, ciekawe "środowisko" zachęcające do obejrzenia pozostawionych gazet czy zdjęć.

Podsumowanie

Po raz kolejny przekonałem się, że najlepsza opinia... to własna opinia. Tytuł ten zebrał całkiem niezasłużenie średnie noty od recenzentów, którzy moim zdaniem oczekiwali kolejnego sztampowego tytułu, a cokolwiek co wychodzi poza przyjęte schematy jest z góry złe. Takie podejście mi się zdecydowanie nie podoba i uważam je za karygodne.

The Order jest świetną pozycją i jeśli tylko jesteście otwarci na nowe, ciekawe propozycje to The Order powinniście koniecznie przejść. 

gry

Komentarze

0 nowych
pcmasterrace   8 #1 21.02.2015 22:37

Co to za czarne pasy na dole i u góry?

xomo_pl   20 #2 21.02.2015 22:39

@pcmasterrace: cinematic experience - tak zrobiono grę - ma być "filmowo"

pcmasterrace   8 #3 21.02.2015 22:40

@xomo_pl: Do tego 24fps? :)

xomo_pl   20 #4 21.02.2015 22:41

@pcmasterrace: nie, 30 fps. Gra jednak wygląda bdb :)

t-m-z   8 #5 21.02.2015 23:22

Tym razem nie popełniłem błędu i zanim kupiłem obejrzałęm 2 godzinny live.

Powiem krótko - ta gra powinna się nazywać nie the order a Cut Scene 1886.

  #6 21.02.2015 23:36

Więc metoda zmniejszenia rozdzielczości renderowania poprzez dodanie czarnych pasów nazywa się 'cinematic experience'.

Muszę sobie zanotować i używać.

Grafika faktycznie rewelacyjna, chyba najładniejsza gra jaką widziałem.

xomo_pl   20 #7 22.02.2015 00:10

@t-m-z: tak, cut scenek jest masa ale to nie powód by skreślić ten tytuł. Serio. Czytając recenzje przed premierą jeszcze miałem wątpliwości ale jednak rozbieżności były spore w opiniach więc kupiłem z myślą przejdę przez weekend i sprzedam -strata nie duża jest wtedy a gra na serio teraz wiem, jest bardzo dobra. Ilość cut scenek jest duża ale po przejściu gry wiem, że nie są one bez powodu - skoro gra miała być filmowa to gracz nie może wszystkiego sam robić ;)
Do tego jest dość dużo akcji ze strzelaniem więc nie tylko cut scenkami gra stoi wbrew temu co recenzenci po

t-m-z   8 #8 22.02.2015 09:37

@xomo_pl: Ja rozumiem efekt kinowy czy też interaktwyny film, z tym, że ilość QTE czy owych cut scenek jest na prawdę masakryczna. Heavi Rain też było interaktywnym filmem ale mimo wszystko wciągało i było rewelacyjne, The order wydaje się być przeciętnym ;)

Tak jak napisałeś gra do kupienia, przejścia w 6-10h i odnieść do sklepu starając się odzyskać 250zł ;)

krychu921   7 #9 22.02.2015 09:43

10h to troszkę mało jak za taką cenę? :(
Recenzja fajna. ;)

xomo_pl   20 #10 22.02.2015 10:21

@t-m-z: taki był zamysł twórców i pozostaje się z tym pogodzić.
The Order też wciąga i pierwsze 8 rozdziałów przeszedłem bez żadnej praktycznie przerwy, resztą na drugi dzień bo jednak przyjemniej się poznaje fabułę wieczorem niż długo po północy ;) Gra potrafi zaskoczyć pozytywnie a sam gameplay, choć QTE i cut scenek jest sporo została fajnie zrobiony.

Ja kupiłem za 233 zł i myślę, że za 200-210 bez problemu sprzedam jutro więc te 20-30 zł za 10h świetnej fabuły jest niedużym kosztem. I tak
nigdy nie trzymam gier tylko kupuję, przechodzę i sprzedaję ;)

@krychu921 hmmm 6 godzin dla wielu deweloperów jest standardem więc można się spierać :)
Jak wspomniałem we wpisie - lepsze 10h ale "intensywne" niż więcej ale nudne i na siłę naciągane bo "musi być dłużej"....

Autor edytował komentarz.
  #11 22.02.2015 10:36

10h to chyba odkladajac pada na 3-4 godziny i space z psem. Sorry kolego ale ta recenzja to propaganda aby wspomóc Sony, nie wiem czy Ci zaplacili, czy nie ale w grze gameplayu jest tyle co nic, czas gry zamyka sie spokojnie w 6 godzinach (platyna wbita w 7 godzin), zero replayability, brak mozliwosci skipowania cutscenek ktore sie juz widzialo, brak co-opa, brak multiplayera, brak newgame+, Polski dubbing woła o pomste do nieba, mnóstwo błędów w tlumaczeniu, wielkie czarne pasy przeszkadzajace w rozgrywce i nieścisłości fabularne oraz bardzo kiepskie zakonczenie.

Gra za to ma wybitna grafika, dzwiek i ciekawe easter eggi, ale to za mało. Ocena 9.5/10 wyssana z palca. Opłacona albo brak gustu.

Pozdrawiam.

biomen   8 #12 22.02.2015 10:59

Jak dla mnie ocena 9.5/10 dla gry która nie wprowadza żadnych innowacji a ma tylko masę filmowych QTE, przyzwoitą fabułę i prezentuje się dobrze- to sporo za dużo.

Co do długości to się nie wypowiem. Gra na dwa-trzy wieczory (sesje po 2-3 godziny) za 200 zł? Hm.. nijak mi się to kalkuluje
.

Frankfurterium   9 #13 22.02.2015 11:11

IMO gra cierpi na syndrom Watch_Dogs. Od dłuższego czasu hajpowana ponad miarę po premierze okazała się nie być doskonała. Jako gracz PC-owy, który nie wiązał z tytułem absolutnie żadnych nadziei, po godzince uważam, że gra jest fajna ale nie rewelacyjna ani rewolucyjna. Właściciel, konsolowy wyjadacz od miesięcy karmiony propagandą, po przejściu czuje się oszukany.

O4i   11 #14 22.02.2015 11:23

@xomo_pl: To jest tłumaczenie twórców, tak naprawdę "bullshit", czarne pasy są tylko dlatego, bo dzięki nim jest mniej gry do renderowania (jakieś 25%). Playstation 4 jest za słabe by udźwignąć tę grę w pełnej rozdzielczości. Ot cały filmowy efekt.. Ta gra to nic więcej jak gloryfikowane demo techniczne. Widzę pięknie kupiłeś cały marketing tego tytułu. Gry to nie filmy, jak chcę obejrzeć film, to oglądam film... Medium gier wideo pozwala na zrobienie o wiele więcej, więc próba przerobienia gry na film, jest w pewnym sensie obraźliwa dla gier...

Autor edytował komentarz.
KyRol   17 #15 22.02.2015 11:28

Problem tej gry polega na tym, że nie jest ona przeznaczona dla graczy, a mainstreamowego odbiorcy, który ma takie wymagania jak:

- nie mogę zabłądzić w grze
- nie chcę używać skomplikowanych kombinacji na padzie typu dół+O
- nie mogę się męczyć przez ciągłe duszenie pada, chcę dużo oglądać.

To nie pierwsza gra, która zawodzi oczekiwania gracza (nie mylić gracza z mainstreamowym odbiorcą). Osobiście ja po raz pierwszy doznałem szoku z grą, którą kupiłem za 5zł (a nie 220zł) pt. Ninja Blade http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=13703

Gra swego czasu graficznie robiła wrażenie, ale to był jej jedyny urok. Reszta - jest dokładnie taka jak tu komentujący przedstawiają - gra krótka, większość gry to wstawki renderowane w czasie rzeczywistym, a trzon gry to QTE. No cóż, myślę, że obejrzenie filmu na youtube w przypadku takich "gier" załatwia sprawę. Szkoda fatygować portfel chcąc zakupić takie - nie bójmy się tego powiedzieć - badziewie.

Niestety, ten niechlubny trend się utrzymuje. Z pierwszej, jakże wymagającej części Ninja Gaiden (Ninja Gaiden Black, Ninja Gaiden Sigma, Ninja Gaiden Sigma Plus) zrobiono taką oto discopolową przytupawę na wzór Ninja Blade właśnie, po prostu samograja firmowanego numerem trzy, tudzież podtytułem Razor's Edge.

Samo QTE w grach nie jest złe. QTE zapoczątkowała Sega i jeśli QTE jest elementem gry, dodatkiem, a nie podstawą to naprawdę może się podobać. Mnie nie dziwi, że pojawia się krytyka w sieci za takie "gry". Dla mnie to są interaktywne benchmarki, a nie gry. Nie wszyscy potrzebują takiej chały i zamiast chwalić, trzeba graczy ostrzegać.

Autor edytował komentarz.
Siarczyslaw   7 #16 22.02.2015 11:35

Spektakularna, klęska! Krótka, nuda, mało interesująca, długie przerywniki. Max 2,5/5

  #17 22.02.2015 11:41

Ps4 na razie to jendo wielkie rozczarowanie, dobrych gier brakuje a The Order 1886 to jedna z najgorszych gier na tą platforme, nudna nie ciekawa, za bardzo filmowa. 5/10. Nie polecam.

BlueWolfPoland   4 #18 22.02.2015 11:55

Gra jest niesamowita. Zgadzam się z opinią i oceną. Pograłem 6 gdzin na spokojnie i jestem na koniec 5 rozdziału. Wszystkie negatywy i hejt przed premierą to kłamstwa.

xomo_pl   20 #19 22.02.2015 12:02

@O4i: Marketing mnie nie interesuje... Tytuł kupiłem bo w sumie od dawna to planowałem a rozbieżności w opiniach tylko mnie w tym utwierdziły, że powinienem kupić...i nie żałuję decyzji. Jutro zamierzam grę sprzedać (zawsze po przejściu to robię...) i stracę jakieś 20-30zł co będzie mniej niż wypad do kina ;p można się spierać czemu mamy tu cinematic experience ale jedno jest pewne, że wzmacnia to wrażenie filmowości...

Ky@KyRola odniosłem wrażenie, że jest to tytuł właśnie nie dla mainstreamu a dla osób chcących czegoś mniej sztampowego, wyróżniającego się od klepanych przez ostatnie lata gier... problem chyba w tym, że coraz mniej jest takich graczy...

Pewnie, że cut scenek jest tu trochę dużo ale dla mnie nie jest to powód by przekreślać jednak dobrze zrobiony produkt z ciekawą fabułą, klimatem.

KyRol   17 #20 22.02.2015 12:02

@BlueWolfPoland: Ta, pewnie tak pitolisz bo też chcesz się pozbyć tego szajsu, ktoś kto się ma za gracza tego nigdy nie powinien kupić. Jak wspomniałem, wystarczy takie dzieło obejrzeć na youtube i wyjdzie na to samo.

KyRol   17 #21 22.02.2015 12:07

@xomo_pl: Ale ja nie piję do tematyki fabularnej jaką to coś porusza. Ja piję do tego, że to nie do końca jest w ogóle grą.

Mrok al Bundy   1 #22 22.02.2015 12:25

Dobra recka :)

Voltar   8 #23 22.02.2015 12:31

"najbardziej niedoceniania gra ostatnich miesięcy" że niby co? gra wyszła kilka dni temu i dopiero od kilku dni pojawiają się negatywne recenzje branżowe, wcześniej był tylko jedne wielki hype i rozbudzanie oczekiwań na mega hit; 9,5/10? bez przesady, a gdzie multiplayer? to ile musiałby dostać taki Uncharted 2? 17/10 ?

O4i   11 #24 22.02.2015 12:48

@xomo_pl: O mamo... "Wrażenie filmowości" wcale nie jest "wzmacniane" (cokolwiek to znaczy) przez obecność czarnych pasów, jest dokładnie odwrotnie! Jeśli ktoś ma wybór, to stara się je wyeliminować, pojawiły się nawet monitory "Ultra Wide" o proporcjach 21:9 aby właśnie osiągnąć proporcje zbliżone do kinowych i wyeliminować pasy. Producenci reklamują takie monitory jako idealne do filmów, a nie celowo produkują wyższe niż szersze, aby dodać więcej czarnych pasów i "zwiększyć efekt filmowości".

Kupiłeś, grę udającą film, czy raczej film udający grę, bo nie ma za bardzo w co grać na PS4, ok rozumiem, ale nie wmawiaj nam, że ta gra wyróżnia się spośród innych i nie jest sztampowa. Mnóstwo przerywników filmowych, mnóstwo QTE, prowadzenie gracza "za rączkę" "na torach", czekanie aż ktoś otworzy tobie drzwi, wilkołaki mutanty. Przecież to jest kliszą na kliszy podparta kliszą, a Ty piszesz, że ta gra jest oryginalna? Co w niej jest takiego oryginalnego nie "mainstreamowego"? Nie napisałeś nawet o rodzajach broni, tylko, że niby dużo ich... Jakiś jeden ciekawy system? Drzewko progresji, tworzenie przedmiotów, może jakieś ciekawe umiejętności, możliwość wpływania na fabułę, wybór bohatera, budowa postaci, zmiana wyglądu, cokolwiek?

Rozumem, że gusta są różne, ale są standardy, nie ma nic złego w tym, że komuś podoba się kiepska gra, ale naprawdę trudno brać twoją recenzję na poważnie. Jeśli masz ochotę na film w klimatach wiktoriańskiego alternatywnego Londynu, to dużo taniej znajdziesz coś na wyprzedażach dvd...

  #25 22.02.2015 13:09

@xomo_pll Cinematic experience nie zostało wprowadzone po to, żebyś ty czuł się jak byś oglądał film. Zostało to wprowadzone by ukryć słabą moc obecnych konsol. The Evil Within miał to samo czarne pasy i limit 30 fps. W momencie premiery na PC to była marnym portem z konsol, w którymś patchu to wszystko zlikwidowano. Dlaczego pozbawili tego wrażenia pececiarzy? Dlatego, że pc ma większe możliwości i potrafi wyświetlić więcej i nie musi być blokowane na 30 klatkach. Twórcy nie są głupi, reklamują to jako lepsze wrażenia, ale chyba nikt nie powie, że gra wygląda gorzej w 60 klatkach. Ta gra to typowy mainstream i jak napisałeś, że nim nie jest to się nieźle uśmiałem. Gra ma pomysł na siebie wyróżniające uniwersum, ale wykonanie jest po prostu dla niedzielnych graczy, którzy po wyczerpującym dniu siadają przed konsolą i chcą pograć. Prowadzi cię zawsze za rękę, nie jest zbyt trudna i co najważniejsze krótka. Dla mnie 10h to i tak mało. Nawet sami twórcy przyznali, że gra jest tak "długa", bo to dzisiejszy standard. Zagraj w Dark souls. To nie jest mainstream, która cię nigdzie nie prowadzi, swoją mechaniką i wysokim poziomem trudności, który wychodzi poza ramy dzisiejszego poziomu nie raz da ci w kość. The order to samograj.

xomo_pl   20 #26 22.02.2015 13:46

@O4i:
"Jeśli ktoś ma wybór, to stara się je wyeliminować"
no tak, sam to zwykle robię na filmach zoomując obraz w tv ale tu mi pasy nieprzeszkadzały...
AD2 to już twoja osobista opinia... ta gra ma prawo mi się podobać tak samo jak mainstream lubi w grach multiplayer i świata poza tym nie
chce widzieć. Powoli zaczyna to dotykać też recenzentów, którzy zabijają sprzedaż nowych gier jak tylko
nie ma co-opa/multi czy szeroko pojętego "rozwoju postaci" albo gdy gra się kończy po 12-12 godzinach inensywnej kampanii
a nie po 30h nudy i porozciąganych wątków (nie chcę tu teraz wymieniać konkretnych tytułów bo sporo by się znalazło).

Inaczej mówiąc, nie każda gra ma być taka sama a dzieło RAD jest na prawdę dobre tylko niedocenione...
ale to też głównie w USA (za którymi ślepo podążają inni recenzenci) bo już w UK ale i na Reddicie można
znaleź masę pozytywnych opinii, na polskich forach PS także.

"naprawdę trudno brać twoją recenzję na poważnie."
nie wymagam tego od czytelników. Skoro Ci gra nie pasuje to dołączaj do grona graczy youtubowych, którzy nie grali a opinie
głoszą :D

"Jeśli masz ochotę na film w klimatach wiktoriańskiego alternatywnego Londynu"
od gier wymagam przedewszystkim dobrej fabuły, gameplayu, ciekawego pomysłu na grę a nie tylko pełnej swobody, multiplayera i koniec. Może nie pasuję do współczesnych trendów, gdzie gracze wolą dać 250zł za 5 godzin kiepskiej kampanii + multiplayer i tyle....

  #27 22.02.2015 13:49

Jestem w rozdziale Xl i gra wciąga 7 godzin za mną zapłaciłem za The order 65€

Deliryk   9 #28 22.02.2015 14:08

Nie ma to jak dorabianie filozofii...
Te czarne pasy miały "wzmacniać wrażenie kinowości" czy ratować płynność grafiki 3D?
Swoją drogą kiedyś, dawno temu już to było: obraz 3D był otoczony dość szerokimi ramkami z ozdobnikami.
"Ciężko nazwać to krótką" - Aż tak ciężko? To było poprosić kogoś ze znajomych, żeby to napisał zamiast Ciebie ;-)
Jakoś innym się udaje robić wielokrotnie dłuższe gry i to bez " bzdur, naciąganych wątków czy rozciągniętych na wiele godzin misji końcowych"...

Tomi915   5 #29 22.02.2015 14:16

9,5/10? czyli 90% portali O GRACH na świecie dając 3/5 6/10 65/100 i się myli...filmiki z YT ludzi, którzy przez 5 GODZIN robią Platynę czyli zrobili WSZYSTKO w grze - też nie mają racji, że za krótka, że niemal POŁOWA gry to filmiki i cut scenki, których NIE da się pominą, a czas "gry leci? Myślę sobie jak tutaj recenzent - mylą się! Kumpel kupił slota za 90zł, siadł do gry o 15-ej, KONIEC gry i Platyna na średnim wpadła o 21.25 podać PSN dla wiarygodności? Płacić 250 zł za grę na płytce, którą można ukończyć w 6 godzin (na YT ludzie, niektórzy w 5) ? NIE, ja poczekam, kupię slota za 80zł, szybka platyna i zapomnieć. Kto kupił za 250 niech szybko przechodzi i szuka sobie podobnego frajera, żeby używkę za 200 sprzedać.

Autor edytował komentarz.
angh   8 #30 22.02.2015 15:44

Gra jest swietna - doskonala opowiesc, dobrze zaprezentowana, spojna i ciekawa. Bardzo dobra mechanika walki, totalny blag lagow i spadkow fps. Generalnie gra na miare innych, podobnych produkcji - od strony filmowej daje niemal tyle frajdy co Heavy Rain, a poza tym jest to taka gra jak Bioshock czy Uncharted - swietna przygoda z ciekawa fabula i postaciami.

I to, ze polowa (polowa, nie 90%...) portali ocenia ta gre ponizej 65%, pokazuje jedynie ze oceny sa dosc spolaryzowane. Polowa ludzie nie jest w stanie bawic sie w to, co zaproponowali tworcy, druga polowa gre uwielbia. Dla mnie jest to pozycja obowiazkowa dla graczy, ktorzy szukaja dobrych, nietuzinkowych historii.

xomo_pl   20 #31 22.02.2015 15:47

@Tomi915: niestety ale recenzenci się nie popisali w tym przypadk ale cóż, każdy ma prawo do swojej oceny i nie ma o czym tu dyskutować.
Widać jednak, że zaczynają się pojawiać pozytywne opinie (jak wspominałem, wśród userów reddita ale i na europejskich stronach, forach).
Czas przejścia to sprawa subiektywna- ja to zrobiłem w 10h niecałe a i tak nie wszystkie trofea wpadły. To, że ktoś grę przeszedł
"biegnąc czym prędzej do mety" zamiast cieszyć się fajnym tytułem to sorry ale już nie mój problem...

@Deliryk "Jakoś innym się udaje robić wielokrotnie dłuższe gry i to bez..."
owszem i takie gry tez ogrywam ale nie skreślam jednocześnie gier krótszych ale dobrych

Rayearth   6 #32 22.02.2015 16:23

A idź pan w pi*u z taką recenzją. Za ile się sprzedałeś? Warto było chociaż tak się zbłaźnić za reklamę produktu?

Jusko   12 #33 22.02.2015 16:37

@Rayearth #32: A Ty za ile się "sprzedajesz", idąc codziennie do pracy? No bo skoro sprzedawanie się jest tak pejoratywne i linczowane w sieci, no to trzeba też zaprotestować i iść na bezrobocie w imię tej idei :-P

Tak już na poważnie - to tak na serio, czy tylko dla żartu?

---------------------------------------------------------------

Co do gry, to czekałem na nią i była na liście, jako jedna z pozycji zachęcających mnie do kupna PS4 (choć nie jestem z tych co czekają na exy, dla mnie konsola to zamiennik PC do grania we wszystko z mainstreamu).

Co najwyżej mam dylemat w kwestii grafiki - twórcy zachwalali, że to będzie full wypas, ekstra, hiper, mega czad, że nikt takiej grafiki nie ma. Patrząc na screeny muszę jednak powiedzieć, że nie zobaczyłem niczego, czego nie widziałem na lepszym PC. Generalnie jednak to screeny, w ruchu zawsze gry wyglądają lepiej :-)

Co do tego, że gra ma cut-scenki w sporej ilości - dla mnie ekstra. Osobiście nie traktuję gier jako coś do popykania bez sensu i głębi (czyli zapełniacze czasu pokroju Mortal Kombat czy większość MMO). Gram dla historii, świetnego klimatu - niejednokrotnie, nawet w FPS gram tylko po to, aby dowiedzieć się jak rozwinie się fabuła od następnego przerywnika filmowego. A że grę można ukończyć do 10h - cóż, chyba takie mamy już czasy.

Autor edytował komentarz.
  #34 22.02.2015 16:57

Ocena za wysoka, większość portali daje tej grze średnio 5,6 na 10, więc bardzo słabe noty. Tym bardziej, że oceniają ludzie którzy od pana xomo_pl lepiej znają się na grach. Te270 zł lepiej wydać na coś bardziej pożytecznego.

xomo_pl   20 #35 22.02.2015 17:32

@Jusko: grafika jest tu miodem dla oczu serio- gra wygląda naprawdę bardzo dobrze - co się objawia w detalach pomieszczeń czy przedmiotów się w tychże znajdujących. Z tego co opisujesz to The Order:1886 jest idealny dla Ciebie :) to czego wymagasz od gier znajdziesz tu właśnie...

  #36 22.02.2015 18:43

grę zalecam niestety jest o szczyt możliwości PS4...
dlatego PC-et góra...

  #37 22.02.2015 19:53

Przyznam że to dość odważna recenzja.

yatq   6 #38 22.02.2015 20:26

Na pewno zagram. Miałem kupić w premierę, ale po ostatnich wydarzeniach (assassin's creed unity m.in.) wolę poczekać 2 miesiące, i poczekać na większą łatkę. Opłaciło mi się to z Lords of the fallen i mam bardzo dobrą opinię o tej grze. Poza tym cena używanej gry spadnie w 2 miesiące o 80 zł, a wtedy będzie to bardziej przystępna cena :)

Kunktator   5 #39 22.02.2015 21:06

Ta gra chyba jest na monitory 21:9, wtedy nie ma pasów, na Redicie jest zdjęcie jakiegoś szaleńca z takim monitorem.

xomo_pl   20 #40 22.02.2015 22:25

@Kunktator: widziałem to zdjęcie...fajnie wyszło :D

  #41 22.02.2015 23:15

Jesli ktos ma za duzo kasy to 250zl za 7 godzin gry to nie duzo bo jutro pojdzie i kupi sobie inna ale jak ktos pracuje na 250zl 2 dni to ja dziekuje..

angh   8 #42 23.02.2015 04:57

@Kunktator: Szalenca?:) swietny monitor, kupuje z miejsca jak pojawi sie model ze wsparciem freesync;)

Berion   13 #43 23.02.2015 11:09

Czy scenek liczonych/fmv jest więcej niż w MGS4?
Czy QTE jest więcej niż w Heavy Rain?
W 5h platyna?

Jeśli tak to gra musi być skrajnie niegrywalna. ;p

Autor edytował komentarz.
  #44 23.02.2015 12:07

To jeden wielki GNIOT. Ta gra ani nie jest heavy rainem (swoją drogą czas na przejście HR to dobre 15 godzin), ani normalną grą..... Tylko właśnie co to jest? JEDNA WIELKA ŁADNA WYDMUSZKA. Wszyscy później narzekają, że gry się casualizują, że krótkie, że słabe.... A co mają myśleć producenci i wydawcy gdy widzą jak ładnie można strzyc baranów takich jak xomo_pl?

xomo_pl   20 #45 23.02.2015 12:08

@Berion: 1) scenek jest dużo, w MGS4 nie grałem więc nie porównam ale tragedii nie ma
2) QTE trochę jest ale w odróżnieniu od HR zostało to zrobione dobrze i jest wygodne
3) bzdura - przynajmniej nie przy pierwszym podejściu - nie da się bowiem wszystkiego zrobić tak by wpadły wszystkie trofea w 5h.

Gra jest grywalna, ale trzeba od gier oczekiwać czegoś więcej niż rzuconej mapki i broni do postrzelania...

Jusko   12 #46 23.02.2015 14:20

Myślę sobie nad czasem przejścia gier, w tym powyższej i tak naprawdę - pęd za coraz lepszą grafiką się do tego przyczynia.

Stworzenie zaawansowanego silnika graficznego nigdy nie było łatwe i zabierało czas. Dziś, kiedy trzeba dbać pieczołowicie o każdy detal - coraz więcej, więcej i więcej czasu trzeba poświęcać samej grafice, zatem nie dziwne, że nie zostaje dużo miejsca na sam gameplay, bo deadline goni i trzeba produkt wydać...

Fajna grafika jest istotna, bo cofać się do konsolowej ery PS2 już bym nie chciał (konsolę lubię, ale perfidne jaggies zbyt mnie drażnią). Niemniej pęd do coraz nowszej grafiki może tylko coraz bardziej, negatywnie odbijać się na samym czasie rozgrywki i jakości.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #47 23.02.2015 14:24

@Jusko: oczywiście, że w jakimś stopniu konieczność stworzenia bogatego w detale świata w grze sprawia, że stają się one krótsze ale nadal jednak myślę, że nie możemy na to narzekać bo sporo jest gier, w których sam tryb fabularny to wiele godzin dobrej rozrywki.

BTW: w UK The Order jest obecnie najlepiej sprzedającym się tytułem:
http://www.ppe.pl/news-34080-pomimo_krytyki_the_order__1886_sprzedaje_sie_swietn...

  #48 23.02.2015 23:38

Gra istotnie jest bardzo fajna i dostala zbyt niskie, niesprawiedliwe oceny. To co bym w niej poprawil, to zwiekszyl wielkosc napisow dialogowych.

  #49 24.02.2015 14:24

@xomo_pl: naprawdę zobacz 2 dni po twoim zakupie jest już KILKA za 190 zł razem z kosztami wysyłki. Gra na 6 godzin stąd cena spada na dno. Poczekaj tydzień i będą używki po 150 zł. Stąd widzę że PS4 w przyszłości może się opłacać promocja pół na pół czyli kupować używki za pół ceny po pół roku od premiery ;-)

Berion   13 #50 25.02.2015 10:41

@xomo_pl: I po co ten wtręt? Odnosiłem się do mechaniki, nie do "merytoryki". Jeśli ta pierwsza jest zepsuta to nawet najlepiej poprowadzona fabuła, najlepiej rozpisane dialogi i najpiękniejsza grafika na nic się zdadzą bo gra zwyczajnie będzie irytować. Heavy Rain, mimo kilku sporych nieścisłości fabularnych było merytorycznie niezłe, emocjonalne, a to dość rzadka cecha - ale grę pogrzebały QTE do picia kawy z kubka...

Twoje wpisy na blogu dotyczące gier i konsol wyglądają jak reklamy, tylko utwierdzają mnie w tym przekonaniu Twoje odpowiedzi które odwracają kota ogonem. Jak w tym przypadku: zestawiam najczęściej wymieniane bolączki tej gry, wyczytane z recenzji i komentarzy, ale Ty musisz na końcu zmienić wydźwięk pytań zakładając że oczekuję od gry shootera, tym samym dyskredytując moją osobę, przyrównując mnie do hamburgera który świata nie widzi poza CoD i BF. Nie wiem czy to celowe czy tylko seria przypadków, nie wiem też ile masz lat, ale ja w swoim życiu ukończyłem tysiące gier, a w kilkanaście grałem. Więc uwierz mi, że od każdego gatunku (już pomijając teraźniejszy synkretyzm) oczekuję czego innego.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #51 25.02.2015 11:13

@Berion: po to, że najwięcej ocen negatywnych dla TO:1886 poszło od osób, które albo nie grały albo wolą zrobiony na odwal się multiplayer
od ciekawej fabuły...
Mechanika gry, jak już pisałem jest moim zdaniem OK. QTE jest co każdy wie ale zrobione tak, że nie irytuje a wydaje się całkiem naturalne.
Jeśli komuś nie pasuje, jego sprawa. Mi gra się spodobała, pokazuje to co najlepsze w grach (fabuła, klimat itd).

"tym samym dyskredytując moją osobę,"
stwierdziłem tylko fakt, że gry pokroju The Order nie pasują głównie tym, którzy poza CoD/BF świata nie widzą i oczekiwali tego ale w realiach XIX wieku....

Berion   13 #52 25.02.2015 11:15

@xomo_pl: Znowu robisz to samo. ;)

xomo_pl   20 #53 25.02.2015 14:40

@Berion: co poradzę, że taka jest rzeczywistość? :)

  #54 01.03.2015 10:51

"Niedoceniona gra" Ubawiłem się przy tym nieźle, założę się, że jedyne, co was rozwaliło to oprawa wizualna.

DonaldT   7 #55 04.03.2015 15:21

Hahahahahahahahah. Jaka nierzetelna recenzja. Dałeś jej ocenę niemal arcydzieła!

" Aby uzyskać wrażenie obcowania z filmem zastosowano tutaj tzw. cinematic experience"
hahahah. Tak na prawdę te paski dodali po to by zwiększyć wydajność gry, mniej pixeli do liczenia dla karty graficznej, ale skoro lubisz się łudzić "cinematic experience" to łudź się :D

Nie napisałeś nic o AI w grze. Jest bardzo proste, rzekłbym żałosne jak w większości gier. Wrogowie nie stanowią żadnego problemu, są głupi bardzo.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #56 04.03.2015 16:16

@DonaldT: nierzetelna bo Tobie się nie podoba tak? hahaha :D

DonaldT   7 #57 04.03.2015 17:15

@xomo_pl: ja nigdy żadnej grze w historii mojego życia nie wystawiłem oceny 9.5/10, bo żadna gra świata nie zasługuje na razie na taką ocenę. A ty takie oceny wystawiasz tak często jak faktury w sklepie, dlatego nazwałem recenzję nierzetelną. Musiałbyś dopisać wady gry, czyli minusy, a nie same plusy, później musiałbyś na podstawie wszelkich informacji wystawić ocenę. Najwyraźniej jesteś bardzo mało wymagającym graczem i ogółem nie dostrzegasz wad w grach, a jeśli jakieś są, to dla ciebie mają nikłe znaczenia, niemal zerowe, rozumiem to i masz prawo wystawiać takie oceny, możesz nawet dać grze 10/10, twoja wola, jednak w moich oczach (i pewnie w oczach jakiegoś procentu graczy) będziesz recenzentem nierzetelnym, nieodpowiednim. Przeczytać przeczytają recenzję, jednak nie będą zbytnio sugerowali się twoim zdaniem, bo będą woleli brać bardziej do serca krytyczne recenzje, które są bliższe prawdzie dla danych osób).

Recenzje Skyrim paru serwisów też mnie śmieszyły, recenzent dawał Skyrimowi 10/10, ewentualnie 9.5/10 i od razu wiedziałem, że nie ma sensu traktować takich recenzji poważnie, zagrałem osobiście w Skyrim i miałem rację, wyszło tak jak myślałem, gra przereklamowana i z wieloma wadami. Zawsze czytając recenzje, szukam tych, gdzie najwięcej wad recenzent dostrzega i wystawia grze niższą niż większość ocenę i właśnie te recenzje są bliższe prawdy. A te recenzje 9/10, 9.5/10 i 10/10 czytam by się pośmiać jak ktoś zachwala grę, widzi w niej doskonałość bez minusów.

xomo_pl   20 #58 04.03.2015 17:51

@DonaldT: jeśli Tobie gra się nie podoba to sobie dawaj nawet 0/10 ale nie wymagaj by każdy szeł tą samą drogą.
The Order:1886 jest świetną pozycją ale jak już gdzieś wyżej pisałem trzeba oczekiwać od gier czegoś więcej od kilku mapek, broni i serwera multi...

Mówisz, że często wystawiam wysokie noty... to chyba mnie z kimś pomyliłeś
bo jak mi się coś nie podoba to o tym mówię i oceniam odpowiednio... tak samo jak mi się coś
podoba to nie zamierzam pisać, że mi się nie podoba tylko po to by nielicznym się przypodobać

DonaldT   7 #59 04.03.2015 21:10

@xomo_pl:
nigdy nie dawałem 0/10 ani 3/10 żadnej grze, dlatego moje oceny są bliższe prawdzie niż twoje xD, ale kwestia gustu, jeden oceni Call of Duty na 10/10 oraz Mario z pegazusa na 10/10, a inny stwierdzi, że COD to 7/10, a mario 5/10, wolę te drugie oceny, niższe, są bliższe prawdy

RMK_99   7 #60 05.03.2015 18:04

Miałem okazję grać u kumpla w weekend, gra jest rewelacyjna ale 30 fps to tragedia dla mnie, do tego nienawidzę wydawców którzy dają grę na jedną platformę ja jestem zwolennikiem PC.

  #61 20.03.2015 09:48

Najlepiej niech Ci, co w grę nie grali nic nie piszą, bo się tylko ośmieszacie...
Ta gra miecie wszystko pod dywan!!! Jak ktoś nie rozumie fabuły, nie potrafi czerpać radochy z rozgrywki to naprawdę smutno. Jestem w połowie gry i mam ponad 6h także gra jest nie krótsza niż taki np Uncharted 1, na którego jakoś nikt nie narzeknarzekał...

  #62 29.03.2015 13:44

"Trwa wojna z zmutowanym gatunkiem ludzi."
Z zmutowanym, tego nie da się przeczytać. Czyż nie lepiej wyglądałoby "ze zmutowanym"?

  #63 18.12.2015 18:23

Eh srednia

  #64 04.04.2016 17:39

Wielcy gracze obrażeni, ze nie ma multiplayer... Przyzwyczajcie się, że nie każda gra, która wychodzi musi być e-sportowym dziełem sztuki dla maniaków, który 300 godzin ćwiczą skilla. Niektóre tytuły są takie, żeby usiąść wieczorem ze znajomymi, popatrzeć, wciągnąć się w klimat i przechodzić ją na spokojnie. W dodatku można się nacieszyć najlepszą grafiką jaka w grach istnieje. Jak dla mnie 10/10