Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Uzyskanie dofinansowania na otwarcie firmy część 3

Następny etap zmagań z biurokratyczną maszyną w celu uzyskania dofinansowania na otwarcie własnej firmy.

Słowem przypomnienia, staram się o dofinansowanie na otwarcie własnej firmy z Powiatowego Urzędu Pracy. Więcej możecie przeczytać w pierwszej i drugiej części.

Wniosek

Poprzedni wpis zakończyłem na etapie przygotowania wniosku i kosztorysu. Po ostatecznym przejrzeniu i wprowadzeniu ostatnich zmian udałem się na bezpłatne konsultacje do Punktu Wspierania Samozatrudnienia. Około godzinne spotkanie z przedstawicielem punktu zaowocowało w ostatnich poprawkach.

Wniosek wraz z mnóstwem załączników złożyłem bez problemów w umówionym wcześniej terminie.

Po około 3 tygodniach na stronie Powiatowego Urzędu Pracy pojawiła się informacja o wynikach. Przy moim nazwisku widniały dwa "TAK", jedno dla spełnienia wszystkich wymogów formalnych, drugie dla przyznania dotacji.

Pojawia się tylko jedno pytanie... Mogłem starać się o kwotę max 21000zł, a wnioskowaną kwotę urząd mógł zmniejszyć nie zgadzając się na pewne zakupy. Po telefonie do urzędu dowiedziałem się że kwoty dofinansowania nie mogą podać mi przez telefon ani nawet osobiście jeśli zjawie się na miejscu. Należy czekać na informację listowną. Zagadka: ile trzeba czekać na list z urzędu na temat decyzji która już została podjęta? 14 dni, bo to maksymalny okres czasu w którym urząd musi mnie poinformować...

Pomijając czas organizacji urzędu wszystko układało się bardzo dobrze, przyznana kwota była bardzo optymistyczna i poprawiająca humor :)

Znów dokumenty...

We wniosku jako zabezpieczenie finansowe wskazałem trzech poręczycieli. Teraz należało uzyskać od każdego z nich zaświadczenie o średnich zarobkach z trzech ostatnich miesięcy, dodatkowo skany ich dowodów oraz ich współmałżonków. Z dwoma osobami nie było problemu, z trzecim który pracuje w międzynarodowej korporacji poszło wolniej... Wystawione zaświadczenie było błędne ponieważ nie posiadało kwoty wynagrodzenia, wystawienie nowego zajęło ponad tydzień co zmusiło mnie na przełożenie spotkania uzupełniającego dokumenty. Po następnych dwóch tygodniach udało złożyć mi się ostatecznie wszystkie dokumenty. Okazało się że jeden z moich poręczycieli uzyskał dosyć fajny przychód i mogłem zrezygnować z jednej osoby co uprościło następne spotkanie.

Podpisanie umowy

Podczas uzupełniania ostatnich dokumentów została wyznaczona data podpisania umowy z PUPem. Po następnych dwóch tygodniach (17.07.13) stawiłem się z moimi dwoma poręczycielami i jedną żoną poręczyciela na ostateczne podpisanie umowy. Cały dokument był przygotowany pod konkretnie moją osobę. Po podpisaniu 3 kopi wraz z poręczycielami STAŁO SIĘ...

Kasa, kasa, kasa!

Zagadka nr 2: Ile trzeba czekać na przelew środków z PUP? 1 dzień, słownie: jeden dzień roboczy.

Następne obowiązki

W ciągu 30 musiałem otworzyć firmę, co uczyniłem i jestem widoczny jako przedsiębiorca w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dla zainteresowanych nie da się otworzyć firmy w jednym okienku. Ale prawie udało mi się założyć firmę w jeden dzień.

Po złożeniu wniosku w CEIDG musiałem złożyć deklarację VAT-R do urzędu skarbowego informując ich że chcę być VATowcem i rozliczać się na zasadach ogólnych. Mam też obowiązek złożenia ZUS-ZUA do ZUSu oczywiście, ale nie udało mi się tego dokować ponieważ moja firma nie była jeszcze widoczna w systemie u pani Krysi i dopełnienia formalności dokonała moja księgowa.

Zakupy

Aktualnie jestem w trakcie wydawania kasy, co jest oczywiście najbardziej miłym etapem całego przedsięwzięcia.

Po weekendzie składam wniosek o zmianę kosztorysu ze względu na drobne zmiany kwot przeznaczonych na konkretne przedmioty. Na jednych trochę zaoszczędziłem dzięki promocjom a inne niestety podrożały od czasu składania dokumentów np Office.

W ciągu 60 dni muszę rozliczyć się z otrzymanych środków, przedstawić faktury i potwierdzenia zapłaty.

Firma

Jako firma wystawiłem pierwszą fakturę która już została opłacona :) W najbliższym czasie będę współpracował głównie z jedną firmą dzięki czemu mam w miarę stały przychód.

Plan na najbliższy miesiąc to opracowanie całej identyfikacji graficznej firmy, stworzenie strony internetowej i druk wizytówek.

Następnie poinformowanie każdego członka mojej rodziny i każdego znajomego że otworzyłem firmę wraz z przedstawieniem ogólnej oferty.

W międzyczasie robię porządki w moim małym CMSie i dopisuję brakujące moduły, aby mieć gotowe narzędzie dla pierwszych klientów.

Księgowa

Nieocenioną pomocą podczas zakładania firmy była moja księgowa. Ona także otworzyła firmę dzięki dofinansowaniu i bardzo szanuje swoich pierwszych klientów. Pomogła mi w wypełnieniu wszystkich dokumentów do CEIDG, US i ZUSu a także służy radą we wszystkich kwestiach związanych z prowadzeniem firmy.

Dzięki upoważnieniom jakie złożyłem w urzędach może Ona załatwiać w moim imieniu wszelkie sprawy. Zdejmuje to ze mnie obowiązek jeżdżenia i użerania się z paniami Halinkami.

Polecam każdemu taką swoją panią księgową, która zna się na wszystkim. W firmie mojej wielkości cena takich usług to rząd 100-150zł co jest na prawdę małą kwotą. Dzięki Niej nie muszę załatwiać wszystkiego osobiście. Oczywiście atutem jest także znajomość aktualnego prawa, wszelkich przepisów i obowiązków które mnie dotyczą.

Narzędzia/Programy

W chwili obecnej podczas pracy wspomagam się:

  • ifirma - wystawianie faktur,
  • Money Zoom - na razie testowo, do zarządzania finansami.

Mam zamiar korzystać także z Evernote i Dropboxa ale nie miałem czasu sprawdzić licencji ;)

Podsumowanie

Mam nadzieję że PUP zgodzi się na moje korekty w kosztorysie a rozliczenie środków odbędzie się bezproblemowo.

Macie pytania? Zostawcie komentarz.

Może polecanie jakieś programy/usługi przydatne młodej, jednoosobowej firmie?

Pozdrawiam

ziggurad 

inne

Komentarze

0 nowych
xomo_pl   20 #1 22.08.2013 00:47

biurokracja kwitnie.... pół roku potrzebowałeś jak nic żeby otworzyć firmę (liczę od pierwszego wpisu o tym) ...

xomo_pl   20 #2 22.08.2013 00:48

powodzenia w biznesie ;)

gowain   18 #3 22.08.2013 01:23

Do fakturek polecam: http://www.dobreprogramy.pl/Faktura,Program,Windows,13080.html
Niezależny program, nie będziesz miał problemów jak firmie odwidzi się utrzymywanie programu, a po za tym życzę terminowych płatności od klientów, mało użerania się i braku kontroli z US i PIP :P

A to na koniec: http://www.zuchrysuje.pl/wp-content/uploads/2013/08/moment_OLD.jpg

:)

ziggurad   11 #4 22.08.2013 08:22

@zomo_prl o możliwości otrzymania funduszy zacząłem interesować się w grudniu 2012, pół roku to pierwsza sprawa a druga ilość spotkań i papierów...

@gowain właśnie się zastanawiałem nad programem do faktur.
Z jednej strony chciałbym serwis do którego mam dostęp z każdego urządzenia z internetem, a z drugiej strony wolałbym trzymać wszystko na swoim komputerze... Ostatecznie po opinii dwóch osób które są zadowolone z ifirmy na nią się zdecydowałem. Po pierwszych klikaniach wszystko wygląda całkiem fajnie. Duży plus za fajną pomoc konsultantów których męczyłem już kilka razy.

Co do Zucha, śledzę go na bieżąco i w jego komiksach jest bardzo dużo prawdy :)

  #5 22.08.2013 08:35

A ja Ci jeszcze dorzucę - zarejestrowałeś się jako czynny podatki VAT i jeśli skorzystasz z odliczenia VAT z zakupów finansowanych dotacją z PUP od swojego VAT ze sprzedaży to ... musisz w określonym terminie (a jakim terminie to zależy od okoliczności) oddać ten VAT do PUP.

  #6 22.08.2013 08:40

w Polsce nie warto tworzyć firmy, bo po co? Sam ZUS Cię zje.

darekkkk   6 #7 22.08.2013 09:14

Jeszcze Ci dorzucę taki drobiazg.
Skoro się zarejestrowałeś jako czynny podatnik VAT to w sytuacji, kiedy swój podatek nalezny VAT (ze sprzedaży) pomniejszysz o podatek naliczony VAT (z zakupów) sfinansowany dotacją z PUP to ... oddasz ten VAT z powrotem do PUP (w terminach zaleznych od okoliczności).

darekkkk   6 #8 22.08.2013 09:15

Ups - nie poszedł mój wczesniejszy komentarz (dot. VAT) więc napisałem jeszcze raz - proszę usunąć ten pierwszy.

ziggurad   11 #9 22.08.2013 09:16

@Anonim (niezalogowany)
Tak, wiem o tym i zdaję sobie z tego sprawę.
Zadeklarowałem że nie będę ubiegał się o zwrot podatku VAT - mniej papierologi.

@niemapoco (niezalogowany)
Wychodząc z tego założenia nie wstawaj w ogóle z łóżka i nic nie rób.

darekkkk   6 #10 22.08.2013 09:24

@niemapoco (niezalogowany)

niemapoco nie wstaje z łóżka bo i tak nie ma w tym kraju pracy dla ludzi z jego wykształceniem (cytując klasyka).

GBM MODERATOR BLOGA  19 #11 22.08.2013 09:25

@Zigguard: Nic tylko życzyc powodzenia w biznesie ! :)

Widzę że masz zdrowe i racjonalne podejście do całej sprawy, więc śmiem twierdzić że na pewno Ci się uda - wytrwałości, odporności i przede wszystkim rozwoju - zaczynaj jak Ci wielcy, od rzeczy małych, a po kolei idąc coraz wyżej, osiągniesz swoje cele! :)

ziggurad   11 #12 22.08.2013 09:28

@GBM
dzięki, dzięki :) Mam nadzieję że kiedyś ktoś napisze o mnie książkę :)

FaUst   11 #13 22.08.2013 09:35

Po co płacić ZUS - i tak bankrut ;)

ziggurad   11 #14 22.08.2013 09:52

@FaUst
Ciebie to nie zrozumiałem teraz ;)

Samurai   15 #15 22.08.2013 10:04

@ziggurad
Piszesz, że po zakupach musisz rozliczyć się z PUPem. Czyli dajmy na to dostałeś dotacji 15 tyś. zakupów zrobiłeś za 10 tyś. to te 5 wraca z powrotem do PUPu?

microfon1984   6 #16 22.08.2013 10:17

@ziggurad
Fajnie się czyta te wpisy. Każdy kto będzie chciał podjąć się otworzenia własnej małej działalności wie co go czeka. No i powodzenie i sporych zysków życzę :)

gowain   18 #17 22.08.2013 10:26

@FaUst a masz jakiś magiczny sposób na niepłacenie ZUSu? Raczej nie. Przez pierwsze dwa lata to i tak luz. Górka się zaczyna później, jak co miesiąc musisz oddać ponad 1000zł niezależnie czy coś zarobisz czy nie, a potem wychodzi jeden poseł z drugim chwaląc się ile to razy podwyższyli płacę minimalną. Lud się cieszy, a przedsiębiorcy kolejny raz klną, bo podwyższenie płacy minimalnej = wyższy ZUS.

xomo_pl   20 #18 22.08.2013 10:46

Faust'owi chodziło o to, że zus bankrut chyba ;)

gowain   18 #19 22.08.2013 10:50

@zomo_prl bankrut nie bankrut, ale nie ma możliwości niepłacenia.

ziggurad   11 #20 22.08.2013 11:06

@Samurai
Muszę udowodnić urzędowi że wydałem pieniądze zgodnie z kosztorysem który zatwierdzili.
Jeśli wydam na coś innego lub nie wydam w ogóle kasę muszę zwrócić.
Słyszałem że wniosek zwrotu ma 10 stron i urząd jest bardzo za tym aby zmienić kosztorys i kupić cokolwiek aby nie trzeba było zwracać kasy.

@microfon1984
Właśnie zastanawiam się nad jakimś wpisem podsumowującym trzy części które już powstały i pewnie czwartą, aby w jednym miejscu zebrane były wszystkie moje uwagi i spostrzeżenia.

@gowain
No niestety masz rację i tak to u nas wygląda :)

@zomo_prl
Teraz zrozumiałem o co chodzi, myślałem że @FaUst już mnie ma za bankruta :)

darekkkk   6 #21 22.08.2013 11:41

A'propos ZUS-u - ulgowe składki można opłacać (o ile się spełnia dwa ustawowe warunki) przez okres 24 miesięcy kalendarzowych a nie jak to podano wyżej że 2 lata; jest różnica.

GBM MODERATOR BLOGA  19 #22 22.08.2013 12:14

@darekkkk: Hmm.... szczerze powiedziawszy to przeczytałem Twój komentarz N razy i naprawdę próbuję go zrozumieć, ale...

2 lata == 24 miesiące kalendarzowe...

gowain   18 #23 22.08.2013 12:21

@GBM Może chodziło o nieprzerwane 24 miesiące, 24 miesiące niekoniecznie od początku roku, też nie wiem, dla mnie to czepianie się dla czepiania...

darekkkk   6 #24 22.08.2013 12:27

@ GBM
@gowain

Rozważcie dwie sytuacje:
1. rozpoczynam działalność 01.09.2013r.
2. rozpoczynam działalność 02.09.2013r.

Ad. 1 Ulgowy ZUS do 31.08.2015r.
Ad.2 Ulgowy ZUS do 30.09.2015r.

W drugim wariancie wychodzi jakość "dziwnie" właściwie 25 miesięcy.

Podstawa: art. 18a ustawy o systemie ubezp. społ.

GBM MODERATOR BLOGA  19 #25 22.08.2013 12:27

@Gowain: No logiczne jest że dwa lata w sensie okresu .

Aleee... no bezsensowna przyczepka... ;)

Samurai   15 #26 22.08.2013 12:35

@ziggurad
Czyli PUP nie powinien Ci robić żadnych problemów w momencie gdy dokonasz zmian w kosztorysie i taki poprawiony kosztorys im przedstawisz. Dodatkowo z twojej wypowiedzi wnioskuję, że PUP się bardziej ucieszy jak wszystko wydasz i nie będziesz miał zwrotu.

PS. Bo nie pisałem wcześniej, oczywiście życzę powodzenia :)

darekkkk   6 #27 22.08.2013 12:36

@ GBM

Nawet Ci podałem podstawę prawną a Ty dalej, że to jest pozbawione sensu.
Mnie nie musisz wierzyć (choć zęby na tych sprawach zjadłem) i nawet mi na tym nie zależy ale ... jesli odwazysz się otworzyć własną działalność to, oj będziesz uważniej i z większym szacunkiem podchodził do takich podpowiedzi.

Ave5   8 #28 22.08.2013 12:52

Meanwhile, in Estonia:

Założenie firmy wymaga wejścia na jedną stronę internetową i wypełnienia nie tak znowu dużej ilości pól. Biurokracja po założeniu aż do końca świata - wszystko przez Internet. Prosto, szybko i przyjemnie.

gowain   18 #29 22.08.2013 12:59

@Ave5 mnie to najbardziej śmieszy, że problemem jest zakładanie firmy, jedno okienko, internet, a tak prawdę powiedziawszy ile razy w życiu to robisz? Raz? Dwa? No góra pewnie trzy. Problemem nie jest zakładanie firmy, dla mnie to i może trwać nawet miesiąc. Problemem są bariery i wysokie koszta prowadzenia.

@darekkkk ale powiedz mi co to ma do rzeczy? Raz, że różnica na 2 latach wynosi 30 dni, tyle co nic. Po drugie mając księgową, to ona pilnuje wysokości moich składek i zawsze jak jest jakaś zmiana to przesyła mi info o tym, więc ja dalej twierdzę, że Twoja uwaga była niepotrzebnym czepieniem się...

gowain   18 #30 22.08.2013 13:01

Dodam jeszcze, że "jedno okienko" to głupie, populistyczne hasło. Niech politycy się tym zajmą jak uporządkują masę innych rzeczy, głupich zaświadczeń, barier, obciążeń. Na jedno okienko zazwyczaj łapią się te osoby, które nigdy nie zakładały firmy i myślą sobie "o jak to super, w końcu założę firmę w jeden dzień"...

djDziadek   16 #31 22.08.2013 13:02

Powodzenia ci życzę... nie, nie powodzenia.
WYTRWAŁOŚCI, to będzie Ci bardziej potrzebne, bo chwil zwątpienia będziesz miał bez liku, wierzę, że Tobie się uda :) - ja poległem... ale cytując klasyka - to kwestia wykształcenia ;)

ziggurad   11 #32 22.08.2013 13:05

To o czym pisze @darekkkk to prawda, firmę zakładałem dokładnie drugiego dnia miesiąca, dzięki temu uzyskałem jeden miesiąc więcej na niższym ZUSie.

@Samurai
Do urzędu składam pismo z prośbą o zmianę kosztorysu. Dyrektor urzędu musi się na wszystkie zmiany zgodzić i decyzję muszę dostać na piśmie. Osobiście dużych zmian nie poczyniłem więc wydaje mi się że nie powinno być problemów.

Kolega jest w takiej samej sytuacji jak jak i na jego zmiany w kosztorysie urząd wyraził zgodę.

@Ave5
Musisz rozgraniczyć dwie rzeczy, samo założenie firmy i otrzymanie dofinansowania na otwarcie firmy.

Jeśli po prostu zakładałbym firmę i księgowa pomogłaby mi we wszystkich formalnościach wystarczyły by dwie moje wizyty w celu zarejestrowania działalności i druga w Urzędzie Skarbowym.

Ilość spraw do załatwienia i dokumentów do uzupełnienia potęguje samo uzyskanie dofinansowania.

@djDziadek
Dzięki :)

darekkkk   6 #33 22.08.2013 13:21

@gowain

Tyle ma do rzeczy, że o jeden miesiąc dłużej opłacasz ulgowy ZUS.
Oczywiście dla Ciebie to nie znaczenia ale wierz mi, że zdecydowana większość szanuje tym sposobem zaoszczędzone prawie 700 zł; dlaczego więc piszesz o dużych kosztach działalności?

A po drugie - nawet jeśli Twoim księgowym byłby sam Minister Finansów to nie on a TY decydujesz kiedy zaczynasz działalność.

Rzucasz się nie wiadomo o co i bronisz nie wiadomo czego - czasami nie ma się racji albo jednak czegoś się nie rozumie ale przyznanie się do tego wymaga pewnej dojrzałości.

gowain   18 #34 22.08.2013 13:53

@darekkkk czego bronię? do czego mam się przyznać? Przecież napisałem, że niepotrzebnie się przyczepiłeś i dalej tak twierdzę. To już posiadanie własnego zdania i przedstawianie własnej opinii jest zabronione?

  #35 22.08.2013 13:54

/* Tak, wiem o tym i zdaję sobie z tego sprawę.
Zadeklarowałem że nie będę ubiegał się o zwrot podatku VAT - mniej papierologi. */

Ale to chyba nie ma znaczenia czy będziesz się ubiegał czy nie. U mnie wyjaśnili to tak , że nie dają dotacji na zobowiązania podatkowe. A jeśli nie będziesz chciał zwrotu , to zapłacony VAT pomniejsza twój VAT do odprowadzenia. Wystąpiłem o zwrot i właśnie mam pierwszą kontrolę z US. ;-).
PS.
Kup sobie książke kontroli ....

gowain   18 #36 22.08.2013 14:26

@Anonim Nigdy nie chciej zwrotu VATu :) przecież prędzej czy później i tak go zapłacisz, a chcąc zwrotu to jest niemalże 100% zależność, że będziesz miał kontrolę.

ziggurad   11 #37 22.08.2013 14:36

@Anonim (niezalogowany)
Przy podpisywaniu umowy musiałem się zadeklarować czy będę ubiegał się o zwrot Vat.
Jeśli tak to muszę do oddać urzędowi, jeśli ni to nie.

Zdecydowałem że nie będę się o to starał.

Prawdę mówiąc zaraz wejdziemy na poziom gdzie moja wiedza się kończy i będę musiał się wspomóc księgową ;)

ziggurad   11 #38 22.08.2013 14:36

Aaaaa widzę swoje literówki i nie mogę ich poprawić :(

kwachu68   1 #39 22.08.2013 14:37

gowain ( już się zalogowałem)

Wiem, księgowa powiedziała mi od razu o kontroli jak tylko ruszył temat dotacji. Ale musiałem się zarejestrować jako VATowiec. A 3tys VATu jaki się znalazł na fakturach do rozliczenia piechotą nie chodzi. Tak więc w urzedzie zgodzili się poczekać na zwrot aż dostanę z US.

gowain   18 #40 22.08.2013 14:40

@kwachu68 bo wiesz w przyszłości może wyjść coś nie tak podczas kontroli i to nie z Twojej winy, a z "inicjatywy" kontrolujących :P

GBM MODERATOR BLOGA  19 #41 22.08.2013 14:40

@darekkkk: Zauważ że wrzuciliśmy post dokładnie w tym samym czasie, a ja nie zauważyłem Twojego posta ;)

Szanuję Twoje doświadczenie w tej kwesti, ale odbieram to co napisałeś za zbędne czepianie się ;)

kwachu68   1 #42 22.08.2013 14:41

A widzisz, to jesteś do przodu, u mnie nie uzależniali tego od wystąpienia o zwrot, tylko od samego faktu bycia VATowcem....

darekkkk   6 #43 22.08.2013 14:45

@gowain

Nie rozumiem dlaczego to co napisałem określasz jako "przyczepianie" się; przecież to co napisałem to podanie na tacy pewnej normy prawnej, która ze swej natury nie ma ładunku emocjonalnego i nie może stanowić przedmiotu dywagacji na tym forum - ta norma ustala taki i nie inny sposób postępowania i basta - tu nie ma dyskusji.
Może wyartykuuj wyraźniej co masz na myśli.

@
Wydaje się, że korzystniej jest jednak VAT odliczyć (o ile jesteś VAT-owcem) i oddać go do PUP ponieważ jeśli nie odliczysz to i tak tylko kwota netto będzie kosztem w podatku dochodowym a w razie sprzedaży tej rzeczy czy likwidacji działalności i tak należy z powrotem VAT naliczyć (niekoniecznie od tej samej podstawy) i go zapłacić gdyż wystarczy tylko PRAWO do odliczenia tego podatku niezależnie czy z tego prawa się skorzysta; a tak oddasz VAT do PUP ale jednocześnie odliczasz w US.
Kontrola z US - cóż, też dla ludzi; w tym przypadku to w zasadzie rutynowe czynności sprawdzające.

ziggurad   11 #44 22.08.2013 15:44

@darekkkk
Niestety to co piszesz nie do końca rozumiem :) To chyba przez zmęczenie.

Decyzja została podjęta i nie jestem w stanie jej zmienić, jeśli w przyszłości będę jeszcze dokonywał zakupu ze środków unijnych postaram się pamiętać żeby to sprawdzić ;)

darekkkk   6 #45 22.08.2013 16:41

@ziggurad


Zachęcam do skorzystania z BEZPŁATNYCH usług informacyjnych:

http://ksu.parp.gov.pl/pl/oferta_ksu/opieka_nad_klientem_oraz_doradztwo/zapytani...

ziggurad   11 #46 22.08.2013 18:19

@darekkkk
Korzyatałem z usług Kujawsko-Pomorski Związek Pracodawców i Przedsiębiorców w Bydgoszczy ;)

przemor25   14 #47 22.08.2013 19:33

Bardzo dobry cykl. Mam nadzieję, że nie zakończy się na jednym lub dwóch wpisach. Powodzenia w prowadzeniu firmy i mam nadzieję, że od czasu do czasu zdasz relację na swoim blogu ze swoich poczynań :)

freyah   15 #48 23.08.2013 10:07

Bardzo fajnie to wszystko opisałeś, dla wielu osób Twój cykl na pewno będzie pomocą przy ubieganiu się o dotację z PUP i zakładaniu działalności gospodarczej.
Ja prowadzę biuro projektu- moi UP ubiegają się o 40 tys zł na rozpoczęcie działalności, są to oczywiście wybrane grupy, które mogą otrzymać taką dotację w ramach działania 6.2. Póki co jestem przed składaniem wniosków o przyznanie dotacji i jestem cholernie ciekawa jak to wszystko wyjdzie...

  #49 01.09.2014 20:54

Mam pytanie odnośnie wniosku o zmianę kosztorysu? Mógłbyś mi pomóc jak to w dobry sposób napisać?

ziggurad   11 #50 03.09.2014 18:45

Mój wniosek wyglądał tak:
-miasto, data,
-kto pisze (moje dane)
-do kogo (Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy)
-formułka w stylu:
Zwracam się z prośbą o zmianę specyfikacji wydatków w stosunku do analizy finansowej załączonej do wniosku nr: ... z dnia ....
-dalej miałem tabelę gdzie miałem kolejne produkty i dwie kolumny, z wnioskowaną kwotą (np 1000 albo 0 jak coś nowego wymyśliłem) oraz kwotę po zmianach,
-potem opisywałem dlaczego coś zmieniam, np że cena rynkowa się zmieniła, że jednak mi to nie potrzebne itp - to już raczej indywidualna sprawa.

Pozdro

  #51 16.11.2014 12:00

witam, ja tez własnie zakładam firmę i chce zmienić kosztorys narzędzi ale do tego muszę napisać podanie i nie wiem jak by to muiało wyglądać . proszę o pomoc ,

ziggurad   11 #52 17.11.2014 18:17

@Anonim (niezalogowany): Przeczytaj poprzedni komentarz...

  #53 06.04.2016 11:37

@niemapoco (niezalogowany): chyba ciebie zus zjadł