Windows 10: majowa aktualizacja to porażka, coś tu poszło nie tak (opinia)

  • @bystryy "1) Nie masz Intel Optane
    2) Nie masz dźwiękówki Conexanta
    3) Nie parujesz kilku urządzeń na raz przez Bluetooth"
    Twoim zdaniem wszystkie problemy powinien rozwiązać Microsoft, czy producent sprzętu aktualizując sterowniki?
    05.06.2020 16:47

  • @Anonim "BSOD"
    Jaki kod błędu?
    05.06.2020 16:43

Windows 10 20H1 nie dogaduje się z dyskami Intel Optane. Są błędy i problemy z wydajnością

  • @Anonim "Asus z kolei mi odpisał, że nie wspierają już tego niekompatybilnego sterownika."
    Nie wspierają? Dziwnie to brzmi, czyli masz nowszą wersję, czy może nowszej wersji nie ma już?
    04.06.2020 16:40

  • @Anonim "Mam najnowszą wersję tego sterownika, ale jest niekompatybilna z majową aktualizacją, a tej nowszej kompatybilnej wersji nie ma i nie powstanie"
    Kogo za to obwiniać teraz :) Microsoft, że zmiana pewne elementy w Windows, producenta, który przestaje wspierać urządzenie i nie wydaje nowych sterowników, czy może użytkownika, który nie ma ochoty płacić pieniędzy i kupować nowy sprzętu.
    04.06.2020 17:15

  • @Anonim "A kogo mam obwiniać? Wcześniej też uważałem, że problemy z aktualizacjami to wina producentów, dopóki samemu nie przekonałem się jak to jest gdy update się nie wgrywa bo producent nie wydał nowszego sterownika. Oczywiście to wina producenta, że nowszej wersji nie wydał, ale do jakich zmian musiało dojść w tej majowej aktualizacji, że nagle sterownik jest niekompatybilny?"
    Dobre pytanie :)
    05.06.2020 16:11

  • @Anonim "To jest sterownik AiCharger.sys od Asus USB Charger (taki program co daje obsługe Quick Charge dzięki czemu telefon podłączony do komputera szybciej się ładuje). Jakoś wielce potrzebny nie jest, ale sam fakt, że taki program nie jest nagle kompatybilny z aktualizacją do 10'tki daje do myślenia"
    Wiele producentów płyt głównych wspierało Windows 10 do pewnego stopnia, aktualizowało UEFI, aktualizowało sterowniki układu dźwiękowego, zarazem w tym samym czasie nie stworzyli narzędzia, które dawało pewne funkcje dla Windows 10, które było wspiera domyślnie na Windows 7. Zero, nic, absolutnie nic, to nie kwestia daty wsparcia, to kwestia brak opłacalności. Przykładem jest właśnie Fast Charger.
    05.06.2020 16:20

Windows 10: Microsoft nie dał rady. Blokuje najnowszą aktualizację

  • @przemek1234 Ciekawe czy coś z tego artykułu jest prawdą a jeśli tak to ile osób to dotyka :)
    01.06.2020 18:43

  • @Anonim "Mnie. Ja mam taki właśnie komunikat, choć jest to ostatnia strona, na której szukałbym wyjaśnienia."
    słuchaj, w 2001 obraziłeś moją mamę, tatę i siostrę, a teraz jakby nigdy nic, piszesz do mnie po latach, że masz problem, no wiem, że masz problem.
    https://techdows.com/2020/05/windows-10-2004-blocked-on-memory-integrity-enabled...
    masz to włączone ?
    "na której szukałbym wyjaśnienia"
    Nic dziwnego, chciałbym dowiedzieć się jakichś konkretów, a jedyne co dostaje to, że coś jest, ale jaka to skala, 100 % czy może 1% a może pół? Wiesz, jakie to uczucie żyć w nieświadomości ile procent ludzi nie ma najnowszej wersji Windows 10? Ja po nocach nie mogę spać.
    02.06.2020 1:52

  • @MaRa "U mnie 3 komputery o różnych konfiguracjach, na każdym wstrzymane."
    jakie masz te trzy karty graficzne, konkretnie podaj model bez względu czy to jest IGPU czy DGPU.
    Powiedz mi też czy używasz Memory Integrity.
    02.06.2020 9:51

  • @Krzysztof. "Czyli wpadka. Dobrze, że w porę wstrzymali tę aktualizację. Prawdę mówiąc aktualny system działa mi na tyle dobrze, że chętnie obyłbym się bez dalszych aktualizacji."
    Właśnie niekoniecznie, Jak wiadomo, większość problemów dotyczy sterowników lub Memory Integrity, więc może się okazać, że pomimo krzykliwych artykułów, które nie podają często zbyt wiele konkretów, a już zupełnie nie podają skale problemu 2004, może się okazać całkiem niezłą odsłoną nowej aktualizacji. Memory Integrity na moim procesorze działało, już nie, już jest oficjalnie niewspierane, działało to tragicznie, wykorzystywało połowę mojego ramu a jeszcze więcej mocy obliczeniowej, teraz nawet nie mogę tego włączyć z poziomu ustawień i bardzo dobrze zrobili, jeśli mój sprzęt jest za słaby, to o tyle powinni zrobić to samo na innych sprzętach, na których występują problemy. Pytanie moje brzmi czy to wina sprzętu, czy sterowników, bo jeśli to wina sterowników, a producenci, tacy jak Nvidia lub Intel nie wydają sterowników do starych sprzętów, to z jednej strony Microsoft wydaje nową wersje Windows 10 do starych urządzeń, które z poziomu sterowników nie są wspierane, z drugiej mamy Intela czy Nvidie, który ma głęboko w poważaniu stare sprzęty.
    Równie dobrze DP.PL mogłoby wydać artykuł pod tytułem: intel wypiął się na Microsoft, nie wspiera nowego Windows 10 2004! Byłoby to równie prawdziwy artykuł jak ten :)
    02.06.2020 10:10

  • @Anonim "mialem SZYBKO polecial do kosza po kolejnych nic nie dajacych aktualizacjach i KOLEJNYCH przywracaniach systemu, Win 7 przynajmniej DZIALA"
    Aha, aha, aha, niesamowita historia, poczekaj, idę po popcorn i paluszki, chłopaki mi nie uwierzą, że na dp.pl są tak interesujące komentarze. Jesteś Bogiem!
    02.06.2020 10:25

  • @Benek_USA "Problem z Windows maja ludzie z zabytkami na który instalują Windows 10. Tyle tu było artykułów o wadliwym Windows, a w mojej Firmie ponad 200 komputerów nie ma żadnych problemów. Nie wspomnę ze w domu mam 4 i tez zero problemów."
    witaj, czy robiłeś może wtyczki do tlena?
    02.06.2020 22:35

  • @Anonim "sorry system (nie komp)."
    Nie wiem do kogo był ten komentarz, ale chyba nie do mnie. Wszyscy macie ten sam nick, przez co rozmów staje się uciążliwa, jeśli tylko tyle.
    03.06.2020 5:48

Nowość w Google Chrome. Można wygodniej usuwać niechciane podpowiedzi z omniboksa

  • @CezaR83 "Zgapili od Vivaldiego... tam od dawna jak nie od początku x był i jest. ;) Za chwile bedzie w Firefoxie i Edge'u :)"
    skoro jest w chromium. Tylko bez X, trzeba użyć kombinacji klawiszy jak na razie.
    Vivaldi ma tę funkcję dlatego, że oni z jakiegoś powodu nie mają podpowiedzi, tzn. mają, ale po pierwsze działa bardzo słabo, po drugie trzeba link samemu dodać do silnika wyszukiwarki. BTW. Vivaldi działa okropnie. To najwolniejsza przeglądarka na Blinku, czekałem aż coś z tym zrobią, ale nic nie zrobili od lat. Samo poruszanie kursora po elementach interface przeglądarki dawało wysokie obciążenie CPU. Samo przełączanie kart jeśli jest ich bardzo dużo, mocno spowalnia przeglądarkę, a przełączanie odbywa się z takim lagiem, że cała przeglądarka na moment się przywiesza.
    31.05.2020 13:51

Sprzedawali pendrive'y anty-5G za 300 funtów. Sami zgadnijcie, czy działały

  • @koneton Polsce tej zasady się nie stosuje. - ale po co ta generalizacja :)
    Spokojnie, twoja emocjonalna reakcja nie idzie w parze z rozsądkiem, wtedy część ciebie próbuje przekonać siebie, że masz racje, a przecież z powodu zbyt małych informacji sami często nie wiemy, jaka jest prawda, prawda? :)
    28.05.2020 18:24

  • @koneton
    "potrafią tylko wyzywać" każda akcja ma swoją reakcje - prawo Newtona.
    "Po drugie, akurat w przypadku nadajników 5G w Polsce, nie stosuje się zasady dużej ilości słabych nadajników, to po prostu fakt. To nie jest generalizacja."
    Być może właśnie tak jest, nie mam pojęcia, jaka jest minimalna ilość i maksymalna, oraz skąd wziąłeś dane, które to potwierdzają, że właśnie tak jest, jeśli prawo jest łamane, czy problem został zgłoszony?
    "trudno nie okazywać emocji gdy wprowadza się na rynek technologię, która nie jest sprawdzona pod względem bezpieczeństwa"
    Na pewne rzeczy nie mamy wpływu, a dyskusja na dp.pl nie sprawi, że będziesz bardziej lub mniej przekonany do swoich racji, lub tego, że ocalisz ludzkość, bo o co chodzi w tej emocjonalnej dyskusji tak naprawdę, jak nie o próbuje przekonania samego siebie, że masz racje?
    28.05.2020 18:36

Windows 10: majowa aktualizacja i masa problemów. Microsoft bada pierwsze usterki

  • Chłopaki z DP dobrze robią swoją pracę i robią to skutecznie, zarazem nie widzę żadnych błędów, nie dostrzegam ich, one nie istnieją. Z drugiej, z powodu zmian, w jakim idzie sposób dystrybuowania informacji, artykuł o błędach jakiegoś korporacyjnego potwora zawsze będą mieć miejsce, bez względu czy problem dotyczy garstka, czy miliony.
    Nie mniej, zgłoszona lista, przedstawia nie tyle problem z Windows 10, ile problem ze sterownikami, sterowniki są powiązane z producentem sprzętu. Rozsądnie spróbujmy spojrzeć, że przy tak wielkim i skomplikowanym tworze, który tworzymy, w jakimś sensie wszyscy, trudno jest, aby nie powstały trudności, które dotyczą braku komunikacji między producentem sprzętu.
    28.05.2020 17:45

  • @Socket24 "u mnie też na czystej instalce występuje dość dziwny problem pomijając kilka innych mniejszych. Próba instalacji programu który ( mówię o instalatorze ) chce instalować pakiet np C++ - program się instaluje. Bez pakietu. Program się nie uruchamia - trzeba biblioteki zassać ręcznie z MS zainstalować i dopiero można używać programu. Dziwne i niespotykane. Zobaczymy po testach w wiekszej ilości tego typu instalatorów."
    instalatorze jakim? Jeśli mówisz o instalacji Windows 10 która pyta o Visual C++ Redistributable to faktycznie dziwne, jeśli jednak to jakiś program, który chcesz zainstalować po instalacji Windows 10, to przyczyna tkwi w samym programie, a nie Windows 10.
    A te inne drobne problemy, wymień prosze :)
    30.05.2020 1:48

  • @Anonim "tja, cała moja firma siedzi na windach i Admini średnio raz w miesiącu blokują aktualizacje, bo ludziom kompy nie wstają potem. Niedawno doszło to do tak absurdalnego poziomu, że również w domu sprawdzam, czy wpisanie numerku aktualizacji nie wyrzuca miliona artykułów "breaking system""
    pewnie przyczyną nie jest Windows, ale konfiguracja i stare programy, jakie są na nich zainstalowane. Napisałeś, że Windows nie wstaje, rozumiem, że to skrót myślowy oznaczający, że włącza się, ale jakieś aplikacje nie działają.
    30.05.2020 1:55

  • @wielkipiec "Czy naprawdę zawsze trzeba być stuprocentowo bezpośrednim?"
    Raczej komentarze dla wielu ludzi są po to, aby pokłócić i udowodnić sobie lub innym racje, niż po to, aby się czegoś nauczyć lub porozmaiwać :)
    A co do wpisywania polskich fraz w Google, samo wpisywanie usług Windows może irytować.
    30.05.2020 2:05