Tworzenie gier w Godot Engine — omówienie wyglądu i podstawowych elementów silnika

Z racji tego, że poprzedni wpis o premierze i nowościach cieszył się całkiem dużym zainteresowaniem, to postanowiłem teraz opisać i przybliżyć nieco wygląd i podstawowe elementy Godota 3.1.

Dla tych co nie czytali TEGO WPISU przypomnę, że Godot Engine jest silnikiem do tworzenia gier, udostępnionym na licencji MIT umożliwiającej na używanie silnika bez żadnych opłat i obostrzeń.

Czekania nadszedł kres, oto nadchodzi Godot Engine 3.1

Dzisiaj ma miejsce premiera darmowego i otwartoźródłowego silnika do tworzenia gier Godot Engine. Ten niewymagający instalacji silnik, ważący po rozpakowaniu nieco ponad 60MB, oferuje wypełnione funkcjami środowisko do tworzenia różnorakich programów. Pośród swoich braci o otwartym kodzie źródłowym wyróżnia się m.in. tym, że posiada graficzny interfejs użytkownika oraz ogromną społeczność dzięki czemu ostatnio stał się trzecim najszybciej rozwijającym się otwartoźródłowym projektem na Githubie. Co ważne, działa on natywnie na Linuxie, Windowsie i macOS.