Aktywny subwoofer i nowoczesna wiedza o nim oraz ta z elegancko ilustrowanego magazynu

  • @Viliae ... separacja na płytach lepszego kalibru dzisiaj też robi swoje

    Oczywiście daje to poprawę, ale jako referencję używam nadal starszej, która tego nie ma.

    IDG zawsze stawiało na bardziej masowy profil, bo jest zaawansowanym biznesowo wydawcą. Mniejsze podążają ich śladem. Przeglądałem niedawno szwedzkie czasopismo z długą tradycją. Testy zaawansowanych wkładek zrobili z Technicsem 1200. Wprawdzie ramię w tym urządzeniu ma zalety, które nie są powszechnie doceniane, ale to nie wystarcza, by test zrobić w ten sposób. Dobrej klasy wkładki "walczą w innej wadze".

    Dzięki za literówki - klawiatura laptopa jest dla mnie mniej przyjazna :-)
    18.09.2020 10:31

Audio z telefonu i telewizora nie zachwyci, ale lepiej wprowadzi nowinki

  • @Anonim To oprogramowanie w TV nie radzi sobie z poziomami.

    Zgadza się, ale program trochę trudno przesterować.
    24.08.2020 19:05

  • @Anonim
    Zamieszczając komentarz nie zaszkodzi się chwilkę zastanowić. W tekście jest wyraźnie napisane:

    "W cyfrowych i analogowych połączeniach, które są zrobione prawidłowo nic takiego nie powinno mieć miejsca. "
    24.08.2020 19:08

  • @MrSound Ja napiszę o Atmosie

    Czekamy. A tak na marginesie, gdzie w tekście jest o porównywanie do 9 kanałowego kina domowego?
    25.08.2020 7:39

  • @MrSound mam 9 kanałowe kino domowe Marantz+Klipsch

    Tematy do pochwalenia się podpowiedziałam w PS pod wpisem - z uwagi na ambitny nick "Mr Sound" przy tym anonimowym komentarzu
    25.08.2020 13:29

  • @dr.iit
    W 100% jestem na serio zainteresowany jak działa kalibracja Marntz z Klipsch, ale z tego powodu nie kupię przecież tych urządzeń, więc Mr Sound może podzielić się widzą, której nie mam okazji pozyskać samodzielnie.
    25.08.2020 20:28

  • @MrSound samo istnienie loga Atmos nie wystarczy

    Zgadza się i do tego właśnie nawiązuje tekst. Wprawdzie w telefonie jest nie tylko loga, ale jeszcze coś, co w nieco lepszej klasie sprzęcie może działać zupełnie inaczej, ale to już inne zagadnienie. Temat Atmos to nie tylko kino domowe, bo jest także dla słuchawek, ale to są 2 oddzielne tropy.

    Ciekawy jestem jak się w praktyce sprawdza właśnie ten trop z kinem domowym. W salonach kinowych zrobiona jest profesjonalna kalibracja, a w domach różnie z tym może być. Średniej i wyższej kasy sprzęt ma do tego automaty, które lepiej lub gorzej się sprawdzają. Teraz Atmos pojawia się z popularnym sprzętem i jak to działa mogą dowiedzieć się tylko od zwykłych użytkowników. Liczę, że tacy są wśród czytelników.
    26.08.2020 11:35

  • @MrSound

    Wspomniałem w PS o kalibracji z Windows 10, ale nie wiadomo co i jak zadziała z konkretnym sprzętem kina domowego. Teoretycznie jego DAC powinien być widoczny jako karta dźwiękowa, a w jej sterowniku może zaistnieć jakiś wariant dla Room Correction. Jak jest w praktyce z konkretny sprzętem trudno powiedzieć. Powiedzieć o tym może producent lub użytkownik.
    26.08.2020 20:30

  • @MrSound
    Rzeczywiście bez sensu jest zgłębiać ten temat. Napisałem przecież:
    " jak zadziała z konkretnym sprzętem kina domowego. Teoretycznie jego DAC powinien być widoczny jako karta dźwiękowa"

    Życzę przyjemnych wrażeń z posiadanym sprzętem. Ukłony dla żony.
    27.08.2020 18:00

  • @Rosemary_Kid czystych i głębokich niskich tonów

    Chyba awykonalne. Można jedynie zainwestować w słuchawki, które zredukują problem do najniższego możliwego poziomu. Wzmacniacz ma oczywiście znaczenie i nie musi być nawet drogi, żeby było nieco lepiej.
    27.08.2020 18:09

  • @MasterSound cały czas mam na myśli zestaw stereo

    i widać ktoś się przyczepił, by móc chwalić się posiadaniem przeciętnego sprzętu, który został ustawiony przez eksperta, co jest zupełnie nieadekwatnym kosztem, o ile nie zrobił tego jakiś partacz. Zabiera do tego głos o 9 kanałach, a na myśli ma tylko dwa.
    28.08.2020 15:42

  • @MasterSound
    czyli kilerów dwóch
    29.08.2020 13:54

  • @AudiofilPC czyli kilerów dwóch
    a w PS 9 IX 2020 dodałem, że miliony ludzi na całym świecie podłączają już sobie PC do sprzętu audio, czego ktoś chyba jeszcze nie zauważył
    02.09.2020 12:31

Sharp PS-929 Power Audio — przenośny głośnik imprezowy za mniej niż 600 zł!

  • Dzięki za kolejny tekst, który mnie zainteresował. Wygląda na to, że nowe funkcje będą się pojawiły ze sprzętem dla szerszego grona użytkowników i być może z czasem zostaną doszlifowane dla bardziej wymagających.

    Zaciekawiła mnie dość popularna już funkcja dla karaoke. Mikrofon do tego nie spełnia wymogów dla kalibracji głośników, ale przecież cyfrowe filtry mogą to skorygować. Taki filtr może być softwarowy i zaoferowany, jako indywidualny serownik dla danego mikrofonu. Mówiąc inaczej, każdy tani mikrofon można podrasować, by służył do kalibracji głosników.
    03.08.2020 11:29

  • @Anonim szkoda, że taka genialność jest anonimowa - przecież za takie odkrycie należy się przynamniej Nobel
    04.08.2020 8:47

Bezprzewodowe słuchawki dla każdego czyli o JBL Endurance PEAK słów kilka

  • @lordjahu Jest jakaś aplikacja
    celne pytanie, które może wskazywać, że Samsung bierze z marką JBL mniej pod uwagę potrzeby klienta
    19.07.2020 8:59

  • @lordjahu
    Rzuciłem okien na opis techniczny producenta i lepiej rozumiem, czemu brak oprogramowania. Chodzi o deklarowaną tam "zgodność: Smartfony, tablety i komputery" - czyli potrzeba oprogramowania pod różne OS

    Nieco dziwne wydaje się, że nie podano TV, bo to silna pozycja rynkowa Samsunga, ale to mogło nie sprawdzić się w marketingu, bo ten segment słabo kojarzy się z jakością dźwięku ;-)
    21.07.2020 9:47

  • @lordjahu zintegrowane z działaniem sprzętu

    Zastosowano w tych słuchawkach rozwiązanie najprawdopodobniej z myślą o uniwersalności i to ogranicza nieco zintegrowanie. Niemniej w aplikacji producenta można oczywiście precyzyjnie uwzględnić specyfikę tego modelu, co jest znacznie trudniejsze w przypadku niezależnego oprogramowania.

    Niewykluczone, że ten model może zostać uwzględniony np w jakieś aplikacji Dolby dla Windows. Jest to chyba obecnie najbardziej prostym rozwiązaniem dla producentów. To może być uniwersalna aplikacja dla Dolby, w której może działać jakiś serownik dla tego modelu wg danych producenta. W trybie stereo będzie to wówczas tylko "dopasowanie" produktu, by zredukować w nim przekłamania, ale skala zapotrzebowania na to nie jest chyba duża.
    22.07.2020 10:45

  • @RubasznyRumcajs systemowym załatwić

    racja, ale najlepiej wyjdzie we współpracy z producentem, o czym wspomniałem wyżej
    22.07.2020 10:51

HiFiMAN Deva – słuchawki z wbudowanym przetwornikiem DAC i łącznością Bluetooth

  • Najprawdopodobniej nigdy nie poznam jakości odtwarzania muzyki z tym słuchawkami, ale są dobrym przykładem dla czekającej nas rewolucji. Chodzi o wbudowany DAC, co nie jest oczywiście niczym nowym. Taki może być całkowicie tandetny przy pracy w tradycyjnej formie. Nawet przy 24 bit/192 kHz, co w praktyce może mieć jednak zaletę - bo chyba mało kto ma takie ustawienie w smartfonie, czy komputerze osobistym.

    Użyte w tekście hasło audiofilskie daje pretekst do skomentowania tego produktu. Z lektury tekstu można wyciągnąć wniosek, że być może w tych słuchawkach sygnał z 24/192 jest wysyłany bezprzewodowo - co nie jest jeszcze rozwiązaniem optymalnym. Jednak bardziej prawdopodobną alternatywą wydaje się, że to tylko DAC z tym pracuje i wówczas są tu klasyczne już ograniczenia. Potwierdzeniem tego może być zawarte w tekście zdanie "Tradycyjna metoda połączenia, która zawsze się sprawdza"- co dotyczy rozwiązania analogowego z kablem. Z jednej strony znaczy to, że DAC w PC może się lepiej sprawdzić, ale z drugiej zintegrowany ze słuchawkami układ elektroniczny może zostać lepiej do nich dopasowany i takie wyzwanie jest na miarę tego producenta, czyli doktora nanotechnologii. Zastosowanie uniwersalnego rozwiązania z mini jack 3,5 mm sugeruje jednak, że nie ma tu tak zaawansowanych układów elektronicznych.

    Natomiast z nowymi rozwiązaniami takie DAC mogą pełnić tylko określone funkcje i zostać w tym celu optymalnie wysterowane przez OS, jako wyspecjalizowane urządzenie peryferyjne. Trudno jeszcze o konkrety w tym zakresie, ale temat poruszyłem w marcu 2020 pt "Audio ze standardem WiSA Association zaawansuje w czasch #zostanwdomu"
    https://www.dobreprogramy.pl/AudiofilPC/Audio-ze-standardem-WiSA-Association-zaa...
    18.07.2020 10:10