Kompendium wiedzy o bezpieczeństwie danych — cz.I — nośniki oraz RAID

Kopia zapasowa – jest to, jak wszyscy dobrze wiemy, jedna z najpewniejszych możliwości odzyskania uszkodzonych lub straconych danych. Przydaje się bardzo, kiedy stracimy (np.: przez awarię sprzętu) projekt, program, czy cokolwiek innego, nad czym pracowaliśmy szmat czasu. Taki „uszczerbek” może być bardzo bolesny. Najboleśniejszą prawdą jest to, że każdy z nas kiedyś doceni istnienie tego wynalazku. Dzieje się to najczęściej w momencie, kiedy właśnie stracimy dane i nie mamy jak ich odzyskać.

Kurs Packet Tracer 6.2 — od zera do sieci tworzenia cz. 5.1 — protokoły: TCP

W ostatniej części kursu sieci komputerowych, zajmowaliśmy się protokołami routingu RIP i EIGRP. Wiemy już, jak pakiety w sieci mogą być przekazywane pomiędzy komputerami jednego lub różnych systemów autonomicznych. W tej części odejdziemy trochę od tematyki routingu (wrócimy do niej później, omawiając jeden z zewnętrznych protokołów trasowania (BGP) oraz bardzo popularny OSPF. W trakcie poprzednich części pominęliśmy kilka ważnych zagadnień teoretycznych. W dalszym ciągu nie wiemy, co to jest enkapsulacja pakietów.

Rozwój trybu dla wielu graczy na przestrzeni lat

Multiplayer – tryb, który towarzyszy nam praktycznie od początków istnienia gier wideo. Możliwość rywalizacji z drugim, żywym człowiekiem zamiast z bezrozumnym komputerem zawsze była bardzo pociągającą perspektywą. Dużym problemem we wczesnych produkcjach stanowił Internet. Niestety, początkowo był dostępny jedynie dla nielicznych. Z tego samego powodu powstał tryb, który umożliwiał grę w koleżeńskim gronie, bez dostępu do ogólnoświatowej sieci – LAN. Niestety, Local Area Network czasy swojej świetności ma już za sobą.