Reklamacje cz. 5 - dzis trochę wakacyjnie i "abstrakcyjnie" :-)

Sezon ogórkowy już się rozpoczął, urlop też, więc dzisiaj wakacyjnie, a zatem trochę bardziej "abstrakcyjnie" ale nadal z nutą powagi :-)

Przedmiotem dzisiejszego wpisu będzie: reklamacja crappware'u

Już od dość dawna temat chodzi mi po głowie, głównie za sprawą dość często poruszanego tematu niechcianego oprogramowania w nowo zakupionym sprzęcie. I tak ostatnio wpis zomo_prl

Reklamacje cz. 4 - jak się bronić? I.

Dzisiejszy wpis będzie dotyczył możliwości obrony czy też reakcji w sytuacjach, które występują podczas zakupów oraz po ich dokonaniu, a które sprawiają, że transakcje nie przebiegają tak jak powinny. W celu pomyślnego zamknięcia takiej nieprzewidzianej sytuacji mamy różne możliwości postąpienia i takie też możliwości chciałbym w dzisiaj opisać.

Ponieważ jest to temat stosunkowo obszerny, będzie publikowany w dwóch częściach aby nie powstała nużąca dłużyzna ;-)

Reklamacje cz. 3 - Podstawy prawne

W dzisiejszej części wymienię oraz krótko scharakteryzuję jakie podstawy prawne obowiązują w polskim prawie, które regulują kwestie sprzedaży, zawierania transakcji oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń.

Ważnym aspektem działania danej podstawy prawnej w konkretnej sytuacji jest to kto od kogo kupił/sprzedał. Czy sprzedawała firma, czy osoba fizyczna. Czy kupiła firma, czy osoba fizyczna. Niestety ten aspekt nie ułatwia zadania w przypisaniu od razu właściwego prawa do konkretnej transakcji.

Najogólniej na wstępie przyjmijmy, że:

Mała rzecz a cieszy :-) "Szybka trasa w Google Maps"

Co i po co?

Co: wyszukiwarka w, i na przykładzie Opery.Po co: bo to fajna opcja :-) dająca ciekawe możliwości - a przykładem będzie opcja szybkiego wyznaczania trasy w Mapy Google.

A zatem dzisiaj dwie pieczenie na jednym ogniu: opis wyszukiwarki oraz praktyczne zastosowanie na jednym przykładzie.

Tych, którzy znają już bliżej opcje "Wyszukiwarki" od razu zapraszam do "Pieczeniu drugiej" na końcu wpisu, gdzie opisuję tytułową opcję.

Reklamacje cz. 2 - Tylko i wyłącznie gwarancja(?)

"A jaka jest gwarancja?"

Proste, często zadawane pytanie podczas dokonywania zakupów sprzętu elektronicznego. Pytanie, na które aż chciałoby się odpowiedzieć: "Gwarancja jaka jest każdy widzi". Problem niestety polega na tym, że praktycznie niewiele osób "widzi". Pal licho, że nie "widzi" jaką gwarancja jest, nie "widzi" również, że ...

Reklamacje - jak skutecznie korzystać ze swoich praw cz. 1

Od jakiegoś czasu ;-P jestem jak Wy użytkownikiem DB, dość biernym użytkownikiem, należałoby dodać. Wstyd się przyznać ale chyba od 2-3 lat zbieram się aby przestać "żerować" na tym co dajecie mi Wy (zarówno redakcja jak i użytkownicy), a dać też coś od siebie. Kilka pomysłów jest, zobaczymy jak to wyjdzie ;-)

Co na początek?

Na początek poruszę tematykę reklamacji oraz praw jakie przysługują nabywcom sprzętu wszelakiego, kupowanego na odległość jak i stacjonarnie.