Krótki test LAMAX C9: Kamerka samochodowa z GPS i bazą fotoradarów

  • @Waka Ale GPS nie oznacza, że kamerka ma nawigację. Moduł GPS odpowiada za lokalizację auta względem fotoradarów itp.
    01.02.2020 23:13

SsangYong Tivoli: Systemy bezpieczeństwa, standardowe audio i prosty system

  • @toones może się mylę, ale czy podobnie nie było jakiś czas temu z Kią i Hyundaiem? Bo SsangYonga postrzegam właśnie tak, jak Kię i Hyundaia kilka lat temu. Wtedy nikt poważnie nie myślał o kupnie "koreańczyka", a i ich eksploatacja była problematyczna. Dziś to naprawdę dobre auta. Mam nadzieję, że za kilka lat podobne opinie będzie zbierał SsangYong. Ja im kibicuję.
    30.01.2020 23:06

  • @toones Rozwiniesz? :) Bo aż jestem ciekaw.
    30.01.2020 22:52

Krótki test Prido i7 pro: Kamerka samochodowa z optyką Sony Starvis, WiFi i 1080p60

  • @prozor Tak jak napisałem, miałem cichą nadzieję i się nieco zawiodłem. Szkoda. Ogólnie kamerka bardzo dobra, ale w dobrych warunkach oświetleniowych. Jak ktoś jeździ dużo w nocy niech poszuka czegoś innego. P.S. dzięki za wideo, mocno rozjaśnia umysł :)
    17.01.2020 9:06

Ford Edge: audio B&O PLAY, wspomaganie parkowania i system Ford SYNC 3

  • @edmun a no to się nie kłócę
    07.01.2020 12:46

  • @edmun Wszystko polega na tym, abyś nie był w 100% zadowolony i żeby zawsze pozostał jakiś niedosyt dopingujący do dopłacenia itp. Chyba tylko w markach premium lub luksusowych wszystko możesz sobie zrobić tak, jak chcesz bo za to płacisz mnóstwo kasy. Niżej zaczyna się walka o dodatki ;)
    07.01.2020 18:32

  • @edmun Nie do końca, bowiem patrząc na ceny i różnice w wyposażeniu, to Twoje stwierdzenie pasuje bardziej do Vignale i ST-Line. Titanium z tym silnikiem i napędem kosztuje 206 250 złotych, a ST-Line i Vignale odpowiednio 223 950 oraz 230 750 złotych. Różnica między Titanium i ST-Line nie ogranicza się tylko do wyglądu.
    06.01.2020 18:46

Skoda Octavia RS: audio Canton, zmienne tryby jazdy i system Amundsen

  • @Maciej_S Premiera tej generacji miała miejsce w 2012 roku, a lifting był w 2016, więc nie jest to nowość. Obecna generacja wygląda o wiele lepiej w środku.
    29.12.2019 16:11

  • @Anonim Byś się zdziwił, jak wiele sportu, przy odpowiednim prowadzeniu i umiejętnościach, może być w aucie powyżej 200 KM ;) Moc i moment to nie wszystko.
    29.12.2019 16:45

  • @Anonim Octavia RS jest dostępna z 4x4 (choć to "tylko diesel"). Ale jeśli ktoś szuka samochodu na co dzień w normalnej cenie, nowego, funkcjonalnego itp. hot hatch (no dobra - hot lift) to świetne rozwiązanie. Rzecz jasna nie twierdzę, że FWD jest lepsze i bardziej sportowe od RWD czy 4X4, ale naprawdę można się tym pobawić, szczególnie, jeśli ma szperę :)
    29.12.2019 18:55

  • @Manyek Nie, to nie jest portal motoryzacyjny, dlatego też test nie jest skupiony wokół samochodu, napędu etc. tylko wybranych elementów wyposażenia, które, w dzisiejszych czasach, mają wiele wspólnego z elektroniką, gadżetami itp. Dlatego powstał dział "TechMoto" traktujący właśnie o tej dziedzinie motoryzacji.
    29.12.2019 19:22

  • @Helga88 Rozumiem, czyli wszystkie artykuły w sieci, testy producentów świadczące o tym, że auta z elektrohydraulicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu osiągają lepsze czasy na torach niż te bez to bzdury, bo Ty masz rację. Okej, nie będę z tym walczył :)
    30.12.2019 8:01

  • Statystyki mówią co innego ;)
    30.12.2019 10:28

  • @Helga88 chyba powoli dochodzimy do porozumienia Ja nie napisałem, że po włączeniu systemu auto prowadzi się komfortowo, ale daje sporo frajdy i czuć, że wkreca się w zakręt. Na co dzień nie jest to fajne i pilnowanie auta na każdym zakręcie nie jest komfortowe. Za to osiągi i pewnie czasy na torze lepsze. Ogólnie temat fajny ale nie na co dzień i nie do każdego auta.
    30.12.2019 14:36

  • @Helga88 Przykro mi, ale nie masz kompletnie racji :) Cytując z WP Autokult:

    "Szpery pomagają przenosić moment obrotowy na koła w samochodach o dużej mocy. Przy klasycznym, otwartym dyferencjale, wystarczy uślizg jednego z kół, by drugie w takim samym stopniu przestawało przenosić moment na podłoże. Warto pamiętać, że stożkowy mechanizm różnicowy stosowany powszechnie w wielu samochodach, zawsze rozdziela moment obrotowy po równo na obie strony. Jeżeli jedno z kół ma zdolność do przeniesienia tylko 20 Nm momentu w wyniku niskiej przyczepności, to drugie, nawet jeżeli ma bardzo dużą przyczepność, także przenosi tylko 20 Nm momentu.

    Szpera ma za zadanie ograniczyć takie właśnie działanie. O ile podczas ruszania nie ma ona aż takiego znaczenia, o tyle w zakręcie wręcz przeciwnie. Koło po wewnętrznej stronie zawsze jest odciążone, przez co jego przyczepność jest niska. To z kolei powoduje spadek zdolności do przenoszenia momentu przez koło po zewnętrznej stronie łuku. Tym samym auto traci możliwość przyspieszania w zakręcie, np. na jego wyjściu do czasu gdy w wyniku wyprostowania auta nie wyrównają się siły (masy) dociskające oba koła.

    Dzięki szperze, samochód w zakręcie może nie tylko sprawniej przyspieszać, ale także redukowana jest podsterowność. Z otwartym mechanizmem różnicowym wewnętrzne koło w łuku bezradnie się ślizga, a zewnętrzne niewiele mu pomaga. Dzięki szperze, zewnętrzne koło ma większą zdolność do przenoszenia momentu, a mocniej obciążone przez dynamiczny rozkład masy, może w pewnym sensie "dokręcić" auto do środka zakrętu."
    29.12.2019 13:07

Mercedes CLA: System MBUX, wirtualny kokpit i audio Burmester

  • @GEZG Za pobraniem :D
    21.12.2019 20:26

  • @cheshireCat IMO lepiej, ale fakt, dość specyficzny i niespotykany design i nie każdemu to się podoba.
    21.12.2019 21:32

  • @zaemka Napisałem jaki procesor i grafa ;) RDR2 może na LOW pójdzie.
    22.12.2019 9:04

  • @Maciej_S Postaram się :D
    22.12.2019 12:38

  • @luxs Pokaż jak :) Każdy ma swój gust i auta celują w różne targety. Dla mnie to auto jest naprawdę świetne i mi się podoba, ale tak samo podoba mi się Mazda 6, doceniam również minimalizm Passata itp. O gustach się nie dyskutuje.
    23.12.2019 20:11