Linux to "sanktuarium oszustów". Twórcy gry rezygnują z takiej wersji i podają jasne powody

  • To że ktoś nie potrafi zrobić zabezpieczenia na Linuxa nie oznacza że Linux to "Sanktuarium piratów".
    19.08.2019 14:17

Krótki test Raspberry Pi 4B: Powiew świeżości i soczysta specyfikacja

  • @csrpl chodzi o to że na RPI 3 nie było możliwym uruchomienie prostych gierek homebrew. Chodzi mi przede wszystkim o to że autor używa określenia "ogranicza nas tylko wyobraźnia". Jeżeli dla kogoś szczytem wyobraźni jest zrobienie pseudo automatu do gier z emu PS2 no to widać ma on bardzo ograniczone horyzonty myślowe ;) RPI 4 nie używałem więc nie wypowiem się czy jest w stanie emulować PS2 czy nie. Ale dalej ograniczenia nie wynikają z horyzontów myślowych, a specyfikacji technicznej sprzętu.
    06.07.2019 9:51

  • Mnie zastanawia czy rzeczywiście przy pomysłach na malinkę ogranicza nas wyobraźnia... Zastanawiam się gdyż moim zdaniem nasza wyobraźnia może nas nie ograniczać do momentu gdy nie próbujemy emulować PS2? I tu właśnie tak się zastanawiam. Czy można na RPI 4 zemulować rzeczone PS2?
    06.07.2019 9:30

Steam oficjalnie wprowadził tag "LGBTQ+" dla gier na swojej platformie

  • A ja znalazłem na to cudowne rozwiązanie. Korzystam z GOG. I mam po problemie. #FckDRM
    28.06.2019 14:27

Recenzja FlashForge Dreamer. Druk 3D dwoma materiałami w niezłej cenie

  • @Shaki81 Taki urok młodych technologii. Kiedyś zastanawiano się po co kupować Commodore 64 a teraz każdy ma komputer... Nawet w swojej kieszeni.
    16.06.2019 19:39

  • @Gutek Zgadzam się w pełni pomimo braku doświadczenia ;D
    16.06.2019 19:37

  • Osobiście chyba wolałbym zakupić coś pod SLA za tę cenę. Jeżeli już bym miał brać FDM'a to kupiłbym Anycubic Chiron lub jeżeli potrzeba było by mi czegoś mniejszego to Creality Ender 3. różnica w ich wypadku jest taka że nawet w sprzedaży regularnej. Chiron jest 2-krotnie tańszy, Ender w wersji ze szkłem hartowanym jest 7-krotnie tańszy, a przy tym obie z nich oferują większe możliwości dla przeciętnego użytkownika. I co z tego że mogę drukować tylko jednym materiałem skoro pole w drukarce recenzowanej zakrawa o kpinę. O ile w drukarkach SLA małe pole można wybaczyć ze względu na oferowaną jakość wydruków, o tyle tutaj nie ma ani pola, ani wysokiej jakości wydruków. I sorry ale "jeśli wszystko zgodnie z planem" to i na najtańszych sprzętach wyjdzie piękny wydruk. To zaś co tu jest pokazane to za tę cenę to sorry ale zakrawa o kpinę gdyż nawet malutki ender-2 pozwala na lepsze wydruki.
    16.06.2019 19:36

  • @Kloze A ja bym nie kupił gdyż za tę cenę można stać się posiadaczem anycubic chiron, drukarki o niemal 4-krotnie większym polu roboczym. Albo za ok. połowę tej ceny można posiadać legendarnego Ender'a 3. I wiem że są to drukarki DIY ale pomoc społeczności przy tym sprzęcie jest nieoceniona.
    16.06.2019 19:25

  • @Sciesses Tak naprawdę ludzie głośno krzyczą że "Drukarka 3D to nie drukarka atramentowa". A wszyscy chyba zapominamy o Zapchanych głowicach, utracie jakości wydruku bez powodu czy bezpodstawnym zacięciom kartek. Żadne urządzenie mechaniczne nie jest idealne. Choć 5000 za przedstawianą drukarkę bym nie dał.
    16.06.2019 19:21

Xbox Scarlett i PlayStation 5. Kogo chcą oszukać producenci konsol?

  • @qrvishon Zgadzam się. Faty były naprawdę wadliwe. Problem jednak był inny... Cięcia budżetowe. Początkowo PS3 miało posiadać 2 procesory IBM Cell problem polegał na tym że cena takiego cacka była by równa cenie średniej klasy komputera PC. Prawdopodobnie gdyby były tam 2 procesory Cell to nie było by problemu z programowaniem. Co jednak z tego skoro cena była by taka że nikt by tego nie kupił. Pewne jest jednak to że i tak oferował większe możliwości niż X360 które nawet menu nie potrafiło w 1080p wyświetlić.

    Bardziej jednak zastanawiam się o co autor artykułu ma ból tyłka. Zagrywki marketingowe są znane od czasu gdy narodził się handel.
    13.06.2019 11:20

  • @qrvishon tak mnie zastanawia. Kto kupuje konsolę dla mocy obliczeniowej... Ja osobiście jestem pecetowcem, a konsolę (PS3) kupiłem dopiero ok. 1 miesiąca temu. Ale nie że względu na moc obliczeniową, a na gry. Głównie exclusive'y na konsole w które na PC bym nie zagrał. Poza tym chciałbym zauważyć że jeżeli gra była dobrze zoptymalizowana (the last of us) to w 720p była w stanie utrzymać sensowny klatkaż. Poza tym chciałbym zauważyć że w 2006 mało który komputer mógł obsłużyć FHD, a co dopiero konsola.
    13.06.2019 6:36

  • A mnie zastanawia co autora posta w tym wszystkim boli. Ani sony, ani Microsoft nie oszukują graczy. T-Rex naprawdę był uruchomiony na PS1... Tyle że to było demo! Coś co po prostu miało się uruchomić i pokazać co konsola potrafi. PS1 nie było w stanie pokazać takiej grafiki w grach... Bo żadna (albo prawie żadna gra nie wykorzysta tylko jednego obiektu w próżni. Jeżeli by się tego czepiać to rywalizacja sprzętowa rozpoczęła się już w... 1984 roku gdzie to na amidze 1000 zaprezentowano pierwsze w historii branży tech-demo. Tak samo jest i dziś 8K, 120fps, Ray Tracing to tylko funkcje obsługiwane przez konsolę. Każdy doskonale wie że 8K w PS5 oraz Xbox Scarlett skończy się tak samo jak 1080p w przypadku PS3. Będzie ono obsługiwane ledwie kilku grach złożonych z niewielu wielokątów. Więc po pierwsze jeżeli autor chciał się wyżalić na temat tego jak to firmy oszukują konsumentów to nie od PS1, a PS3 (nikt bowiem nie mówił że PS1 obsłuży 480p czy PS2 HD). Jeżeli zaś autor czepia się tech-dema to niech autor uruchomi tech demo z 8 czy 16 Borowca i zastanowi się która gra na tych sprzętach wyglądała jak to tech-demo... Odpowiedź poznacie od razu. ŻADNA!
    13.06.2019 6:06

Byłam na proteście przeciwko ACTA 2.0. Nie jestem pewna, czy dobrze trafiłam

  • Moim zdaniem każdy kto przyłożył rękę do ACTA 2.0 i je poparł powinien mieć zakaz wypowiadania się publicznie. Przecież to zakrawa o kpinę. No ja nie wierzę że to człowiek mógł popełnić.
    25.03.2019 15:12

Noir: Crytek pokazuje efektowne demo z raytracingiem na... karcie AMD Radeon

  • @Anonim Chodzi mi bardziej o to że fajnie na rynku byłoby zobaczyć coś w stylu akceleratora graficznego (właśnie jak VooDoo) Tak aby całością obliczeń związanym z modelowaniem i teksturowaniem brała na siebie grafika (załóżmy RX 580 czy GTX 1060) zaś akcelerator taki byłby odpowiedzialny za obliczenia dotyczące światła i odbić. Nie mówię że muszą to być gracze obecni na rynku (Nvidia czy AMD) gdyż może być to ktoś zupełnie nowy. Mówię też że fajnie było by go w najbliższych latach ujrzeć nie zaś że go ujrzymy.
    18.03.2019 8:26

  • Ja mam tylko nadzieję że w niedługim czasie powstanie Taki VooDoo naszych czasów. Karta pozwalająca na RayTracing przy cenie powiedzmy 1400 zł czyli zbliżonej do ceny premierowej RX 580 czy GTX 1060. Bo na razie to mamy czas takiego S3 Virge niby coś potrafi ale w grach jest za przeproszeniem że się tak wyrażę GÓWNO.
    17.03.2019 11:12

W Polsce kończy się przepustowość internetu mobilnego. Wyższe limity PEM są konieczne

  • @tez_informatyk Tak jak pisałem. Dla mnie 480p jest w zupełni wystarczające i osobiście dalej głównym telewizorem w domu jest kineskop 27". Nie chodzi jednak o to. Co do kodeka AV1 to i tak nie zmienia faktu że LTE sobie w 8K ledwo będzie radzić (chciałbym zauważyć że dalej jest to 200Mb/s a dla 16k będzie to Mbps już na poziomie 800. I nawet jeżeli jest to czysty lobbing (temu nie przeczę) to nie zmienia to faktu że działa on na ludzi i kupują oni ekrany 4K, a za niedługo kupować będą i 8K, a nawet 16K. Co do filmów to zauważ że już nawet w Polsce (zadupiu europy ;D) coraz śmielej operatorzy wprowadzają standard 4K w nadawaniu. Poza tym dlaczego nie do końca się zgadzam z lobbingiem. Otóż z technologią 4K wszedł na salony HDR, a producenci mądrze pomyśleli że bez sensu wydawać jest monitory HDR 1080p i 2K skoro razem z nim wchodziła technologia 4K. Poza tym nie bez powodu wspomniałem tu o HDR. Mianowicie wymaga ono nadpisania filmu 4 krotnie większą liczbą danych o kolorze. Dlaczego to jest ważne? Ano dlatego że nie ująłem tej technologii w obliczeniach, a technologia ta powoduje że film waży 4 krotnie więcej. co powoduje że nawet zapisane w AV1 zajmują 2 razy więcej miejsca niż film SDR w tej samej rozdzielczości zapisany w x264. To też zapominałem że technologia 8K wspiera HDR natywnie. Oznacza to tyle że 1,6Gb/s nie starczy i będzie potrzebne 3,2Gb/s. Co do słów anonima to nie mogę zgodzić się z tym że oko widzi to samo. Porównaj sobie choćby obraz w 144p a 480p. Różnica jest zauważalna. Między 1080p a 4K trochę mniej ale również jest ona widoczna. Dlatego też wyższa przepustowość będzie potrzebna czy nam się to podoba czy nie. Poza tym istnieje jeszcze inny problem, nie poruszany w tematach a mianowicie gry. Niektóre gry już ważą po 100 GB czyli nawet z łączami przewodowymi 1Gb/s (biorąc pod uwagę idealna sytuacje bez strat na łączu) jest to ok. 13 minut pobierania. Przy czym często nadawca nie jest w stanie nadawać z prędkością 1Gb tak więc prędkość średnia wynosi 100Mb. czyli już nie 13 minut, a 2 godziny. Dlatego też potrzebne są szybsze łącza. Ale nie możemy ich zastosować gdyż nawet kable z tego co wiem emitują promieniowanie elektromagnetyczne (o wiele wiele mniejsze niż sieci radiowe ale jednak). Dlatego też bez względu na gadkę o lobbowaniu wyższa prędkość łączy będzie potrzebna.
    11.03.2019 21:11

  • Jestem tylko informatykiem więc się nie wypowiem na temat tego jaka norma PEM jest bezpieczna, a jaka nie. Jednakże chciałbym wypowiedzieć się na ten temat z perspektywy informatyka właśnie. Otóż ludzie chcą ekranów 4K,8K i łączy pozwalających na przesłanie tych danych do naszych odbiorników. Dodatkowo jednak oczekujemy od tych danych (tutaj filmów) coraz płynniejszego odbioru. 10 lat temu film w 480p i 30kl/s był ok. zaś 720p i 30kl to było coś. Teraz chcemy mieć 1080p w 60kl, a nawet został opracowany standard 8K gdzie podstawą ma być nie 60kl jak dotychczas, a 120. Aby film zachowywał sensowną jakość (.mp4 x264) w standardzie 240p 30kl musi być przetwarzany z prędkością ok. 1200 Kb/s. Czyli dla 360p 30kl będzie to ok. 1800 Kb/s dla 1080p 30kl będzie to już 5400 Kb/s (oczywiście przy wysokiej kompresji i częściowej [akceptowalnej] stracie na jakości). Żeby nie zanudzać dla 8K 120kl będzie to 345,6 Mb/s czyli doliczając stratę na łączu powinno ono dostarczać dane z prędkością 400Mb/s. Za niedługo i 8K będzie za mało. Ludzie będą sobie życzyć 16K 120kl i już nam 400Mb/s nie starczy, będzie potrzebne 1,6Gb/s. Osobiście jestem z tych co to im do życia 480p wystarcza. Jednakże postęp jest postęp i czy to nam się podoba czy nie będzie on trwał. Nie chcę się kłócić czy i jaka norma jest bezpieczna ale trzeba coś zrobić aby to czego ludzie oczekują im dostarczać. Dlatego też uważam że mówienie że 5G jest niepotrzebne jest rozumowaniem częściowo złym. Dlaczego częściowo? Ano dlatego że z jednej strony Podwyższanie częstotliwości powoduje zły wpływ na organizm człowieka, z drugiej jednak chcemy coraz szybszego internetu i lepszej jakości filmów.
    09.03.2019 19:49

PlayStation 5 może zaoferować raytracing. Deweloper Gran Turismo ma na to sposób

  • @Anonim O S3 Virge również opowiadał NrGeek. Poza tym sam tą kartę posiadałem ;)
    02.01.2019 20:22

  • @blank2 S3 Virge miało być w założeniu osobnym akceleratorem 3D (nie potrzebującym voodoo)
    02.01.2019 20:21

  • Jak dla mnie PS5 nie zaprezentuje technologii Ray Tracingu z tego względu że Raytracing w czasie rzeczywistym nadal jest nazwijmy to "nieefektywny" dla porównania Battlefield 5 bez raytracingu na ultra chodzi w ok. 90-100kl/s przy raytracingu zaś wartość ta spada do 25-30kl/s lepiej niech konsole przystosowane zostaną do wyświetlania 4K w 60kl/s i wzbogacone o wyjścia wysokiej częstotliwości odświeżania 120 czy 144 Hz. Co do Ray Tracingu to z nim jak na moje jest trochę jak z S3 Virge, miała być rewolucja a wyszło gówno.
    30.12.2018 14:36