Blog (3)
Komentarze (96)
Recenzje (0)
@adam9870O tym jak przejechałem się z DPD

O tym jak przejechałem się z DPD

09.01.2013 20:30, aktualizacja: 09.01.2013 21:15

Chyba każdy z nas miał w swoim życiu styczność z firmami kurierskimi - albo jako odbiorca albo jako nadawca. Ostatnio pierwszy raz miałem okazję zająć tę drugą z wymienionych stron.

Trasa przesyłki Chodziło o wysłanie paczki z Białegostoku do okolic Olkusza.

04.01.2013, piątek Niedawno Grupa Allegro otworzyła serwis sendit.pl. Pozornie fajna sprawa - przesyłki tańsze aniżeli zamawiane bezpośrednio na stronie kuriera, do wyboru UPS i DPD, płatność przez PayU. Po szybkiej rejestracji, wycenie i uregulowaniu płatności otrzymałem na e‑mail list przewozowy do naklejenia na paczkę oraz protokół przekazania towaru - dla mnie i dla kuriera.

07.01.2013, poniedziałek Najmniej nieprzewidziany dzień - kurier przyjechał odebrać paczkę, podpisał protokół i zabrał kopię sobie.

08.01.2013 Zarówno sendit.pl jak i DPD oferują możliwość śledzenia paczki przez internet. Jaka jest różnica? Jeżeli DPD wpisze dnia 09.01.2013 o godz. 9, że dnia 08.01.2013 o godz 16 paczka została awizowana, to w DPD zobaczymy wersję DPD (paczka została awizowana 08.01.2013 o godz 16) natomiast w sendit.pl będzie informacja, że paczka została awizowana 09.01.2013 o godz. 9.

Według strony "Zlokalizuj przesyłkę" na dpd.com.pl paczka rano trafiła do Krakowa, następnie do Olkusza, po godzinie 11 została przekazana kurierowi do doręczenia. Po godzinie 18 zadzwoniłem do DPD, poczekałem kilkanaście minut na rozmowę, zapytałem konsultanta czy paczka zostanie dziś dostarczona i otrzymałem odpowiedź, że stanie się tak dzisiaj do godziny 21.

Niedługo po rozmowie z pracownikiem DPD odświeżyłem stronę internetową, która pozwala na monitoring trasy przesyłki. Zdziwiłem się gdy zobaczyłem około godziny 19, ze paczka o godzinie 23 trafiła z powrotem na magazyn. Dzwonię ponownie na infolinię DPD, czekam kilkanaście minut na połączenie, rozmawiam z konsultantem, pracownik DPD próbuje nawiązać połączenie z kurierem ale nie udaje mu się. konsultant tłumaczy, że informację o przekazaniu paczki na magazyn nie wpisał kurier. W końcu zostaję poinformowany, że jeśli przesyłka nie zostanie dzisiaj dostarczona to będę mógł złożyć reklamację. Tylko co mi z reklamacji jeżeli zależy mi na szybkim dostarczeniu paczki do adresata?

09.01.2013 Według strony "Zlokalizuj przesyłkę" na dpd.com.pl przesyłka wczoraj o godzinie 16 została awizowana. Szybki kontakt z osobą, do której adresowana jest przesyłka i wiem, że adresat spędził cały wczorajszy dzień w domu i nie otrzymał awizo. Tymczasem przesyłka podobno jest w Krakowie. Dzwonię na infolinię, czekam kilkanaście minut i wyjaśniam od początku o co chodzi. Tym razem dowiaduję się, że nie jest wiadome co dzieje się z tą przesyłką, że wysłano zapytanie w tej sprawie i za jakiś czas będzie wiadomo. Pojawiła się sugestia, że być może przesyłka jest w samochodzie u kuriera a nie w magazynie.

Dzwonię za dwie godziny do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, dowiaduję się że przesyłka trafiła do Olkusza i chyba zostanie dziś doręczona.

Dzwonię za kolejne 3 godziny do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, konsultantka próbuje zadzwonić do kuriera, czekam ale tracę połączenie.

Dzwonię kolejny raz do DPD, czekam kilkanaście minut, przedstawiam sprawę, konsultantka próbuje nawiązać połączenie z kurierem, dziękuje mi za cierpliwość i mówi, że przesyłka ma trafić do adresata dzisiaj po godzinie 17.

Po godzinie 17 otrzymuję informację od osoby, do której adresowana jest przesyłka, że paczka dotarła.

Za każdym razem dzwoniąc na infolinię musiałem przedstawiać sprawę od początku, czekać po 15 min. na połączenie, podawać numer listu przewozowego (już chyba nauczyłem się go na pamięć), dane odbiorcy (imię, nazwisko, adres).

447878
447879

A Wy jakie macie doświadczenia z firmami kurierskimi?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (149)