Blog (121)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (1)
@AudiofilPCABBA z Universal Music Group i Spotify, Deezer, Tidal

ABBA z Universal Music Group i Spotify, Deezer, Tidal

06.09.2021 11:12, aktualizacja: 28.09.2021 11:51

5 listopada 2021 pojawi się płyta, której producentem jest Universal Music Group, co znaczy, że nagrania z niej pojawią się również w ofertach Spotify, Deezer, Tidal, a na 27 maja 2022 zapowiadany jest koncert w specjalnie zbudowanej w Londynie arenie. Soptify i Tidal powstały w Szwecji, a Deezer we Francji, ale łączy ich Uniwersal, a konkretnie inwestycje jakie ma w tym Access Industries i są one także w Facebook. Empik już teraz ma ofertę prezentującą tą płytą.

765535
Powrót stulecia! Legendarna szwedzka grupa ABBA wydaje pierwszy od 40 lat całkowicie nowy album studyjny. Na „VOYAGE” 10 premierowych nagrań ikonicznego skandynawskiego zespołu.

Tracklista:
I Still Have Faith In You
When You Danced With Me 
Little Things
Don't Shut Me Down
Just A Notion
I Can Be That Woman
Keep An Eye On Dan
Bumblebee
No Doubt About It 
Ode To Freedom

Zwiera dodatkowo: plakat, booklet, naklejka z logo, 3‑4 karty z artworkiem.

Opis dotyczy wersji de lux za 129 zł, a bez dodatków kosztować będzie tylko 59 zł. Oferta strumieniowa powoduje, że nie trzeba będzie jej nawet kupować, a słuchanie może być całkowicie bezpłatne, co może tłumaczyć ceną wersji de luxe. Na nią będzie największy popyt, bo standardowa płyta wydaje się najmniej atrakcyjna. Właściwe statystyki klasyfikujące ją na rynku muzycznym zapewnią odtwarzania ze strumienia i w tych bezpłatnych drzemie największy potencjał.

I Still Have Faith In You jeszcze miesiąc przed premierą zyskał w ciągu pierwszych 2 dni ponad 10 mln wejść na YouTube

765538

O tym koncercie można przeczytać

Cyfrowe wersje ABBY powstawały przez wiele miesięcy w technologii motion-capture i technice performance z udziałem czwórki z zespołu i ekipy składającej się z 850 osób, z firmy Industrial Light & Magic założonej przez George’a Lucasa. To pierwsze muzyczne przedsięwzięcie tej firmy.

W ciągu 4 godz. pojawiło się 719 serduszek pod notką na twiteerze:

Hey all, please bear with us. As you can imagine we are experiencing huge demand for presale tickets. The systems are doing their best to operate on a first come first serve basis. Please keep trying, there are plenty of tickets still available. Thank you! ❤️

Nie ma w tym zaskoczenia, bo tego typu oferta z hologramem odnosi już sukcesy kasowe i ma całkiem szeroki zakres. Na takich koncertach można zobaczyć zarówno Franka Zappę, jaki i Roya Orbisona z Buddym Hollym. Zapowiedziana była także Amy Winehouse. Ten temat był już wcześniej poruszony we wpisie z 14 lutego 2020

ABBA z nową płytą i koncertem są bez wątpienia ofertą Metawersum

Edwin Bendyk porusza temat na 59 stronie tygodnika Polityka nr 36(3328) z 1‑7.9.21 pod tytułem "Władcy Metarwersum". Na wstępie jest w podtytule: "Pandemia przyspieszyła masową migrację do internetu, co przełożyło się na krociowe zyski cyfrowych korporacji. Potężniejsze niż kiedykolwiek myślą o kolejnym etapie ekspansji – Metawersum". Cyfrowa wersja artykułu, która dostępna jest w całości tylko w prenumeracie ma tytuł "Nadchodzi potężny supercyfrowy świat. Kto za tym stoi?".  Autor artykułu to:

765546
Pisarz, publicysta, prezes Fundacji Batorego, do 2020 r. szef działu naukowego w „Polityce”. Zajmuje się tematyką cywilizacyjną (modernizacja, cyfrowa rewolucja, ekologia). Autor książek „Zatruta studnia. Rzecz o władzy i wolności” (2002), „Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci” (2004), „Miłość, wojna, rewolucja. Szkice na czas kryzysu” (2009), „Bunt w sieci” (2012), „Jak żyć w świecie, który oszalał” (2014, wspólnie z Jackiem Santorskim i Witoldem Orłowskim). W 2020 r. ukazała się książka „W Polsce, czyli wszędzie”. Bendyk prowadzi popularnego bloga „Antymatrix II. Z dziennika kogniwojażera”. Jest wykładowcą akademickim, szefem Centrum Badań nad Przyszłością w Collegium Civitas, członkiem Polskiego PEN Clubu oraz European Council on Foreign Relations.

Wcześniej na 90 stronie noworocznego numeru Polityki (3242) opublikowany został artykuł, który nie dotyczy ABBA, ale jest jednak w temacie. Ma mile brzmiący tytuł " Słychać zmiany." Rozwinięcie w podtytule jest już jednak lekko makabryczne: "Rynek muzyczny w najbliższej przyszłości? Zmarli artyści wstaną z grobów, a żyjący będą z trudem walczyć o przetrwanie". W internetowej wersji tekst dostał tytuł "Hologramowe gwiazdy i wirtualni didżeje, czyli jak się zmienia muzyka". Autor tego artykułu to Bartek Chaciński

765549
Dziennikarz i publicysta zajmujący się muzyką, kulturą popularną (komiks, gry, telewizja) oraz nowym językiem. W „Polityce” od kwietnia 2010 r. Wcześniej w starej „Machinie”, „City Magazine”, „Przekroju”. Współpracuje z Polskim Radiem. Autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny” wydawanych przez Znak i książki „Wyż nisz”.

Podsumowanie

Trudno powiedzieć coś o płycie, która się jeszcze nie ukazała i o koncercie, który się jeszcze nie odbył, ale udostępniony publicznie materiał przy odtwarzaniu z YouTube HD brzmiał z dobrymi głośnikami podobnie do ABBA, a przy niższej rozdzielczości, jak amatorski zespół na jarmarku. Najprawdopodobniej w tym drugim wariancie stanie się bardziej znany i będzie w to pełni kompatybilne, z tym co usłyszą z każdą wersją korzystający tylko z telefonu.

PS po komentarzach

Odtwarzanie z serwisu Apple Music nie zmieni tego, co jest w podsumowaniu. Ze sprzętem Apple także trudno coś zmienić w tym zakresie. Wikipedia podaje, że Apple zainwestowało w serwis z muzyką dopiero w 2015 roku i dla obsługi z iOS 8.4 oraz Mac OS X 10.9.5. Natomiast o Spotify podane jest, że ruszyli już w 2006 roku, jako usługa dla wszystkich zainteresowanych. Apple uważa jednak, że ich klienci są ich niewolnikami i w tym temacie Wiki w j. ros. informuje (wg tłum. Google):

Po premierze w 2008 roku Spotify szybko stał się popularny w Europie i ukradł niektórych swoich użytkowników z iTunes firmy Apple. Daniel Ek twierdził, że dyrektor generalny Apple Steve Jobs zadzwonił do niego pod koniec 2010 roku i przez kilka minut oddychał przez telefon. Według dziennikarzy Svenska Dagbladet i Seana Parkera, Apple uniemożliwia uruchomienie Spotify w Stanach Zjednoczonych od 2010 roku.

W lipcu 2015 roku aplikacja Spotify iOS bez funkcji płatności została odrzucona przez Apple, który otrzymuje 30% każdej transakcji. Spotify pisze list do Unii Europejskiej w sprawie nieuczciwej konkurencji, który został rozpatrzony dopiero w 2017 r. Unia Europejska postanawia utworzyć komisję do rozpatrzenia sprawy.

W marcu 2019 r. Daniel rozmawia z Komisją Europejską i Komisarzem ds. Konkurencji, wyjaśniając, że Apple, który jest zarówno właścicielem jedynego sklepu z aplikacjami na iPhone'a, jak i konkurencyjnej usługi strumieniowego przesyłania muzyki, ma konflikt interesów i wymaga, aby wszystkie aplikacje płacić 30% dochodu narusza uczciwą konkurencję. Komisja przyjmuje skargę do rozpatrzenia.

Apple odpowiedział w komunikacie prasowym na twierdzenia, że ​​jest podmiotem komercyjnym, a wszystkie aplikacje podlegają tym samym warunkom korzystania z iTunes; obniżenie trzydziestoprocentowej stawki dla aplikacji muzycznych byłoby niesprawiedliwe w stosunku do wszystkich innych aplikacji.

Pod wpisem niniejszym znalazło się także pytanie, które nie jest chyba odosobnione, bo w sieci można znaleźć tekst "Jak włączyć wyrównanie głośności dźwięku w systemie Windows", który rozpoczyna się:

Zdarza się, zwłaszcza podczas słuchania muzyki czy oglądania filmów na głośnikach komputerowych, że dźwięk jest bardzo nierówny. Niektóre partie muzyki są bardziej wyeksponowane, inne z kolei słabo słyszalne. Podobnie jest w filmach, gdzie wybuchy i efekty specjalne są bardzo głośne, a dialogi ledwo słyszalne. Jak sobie z tym poradzić?

Inny jest z tym samym tytułem, ale zaczyna się nieco inaczej i może błędnie zasugerować czytelnika, że problem dotyczy tylko tego OS

Podczas odtwarzania różnych rodzajów dźwięku w systemie Windows możesz zauważyć, że niektóre są głośniejsze niż inne, a inne mogą być ciszej. Może to być bardzo frustrujące doświadczenie, które możesz naciskać, zmieniając regularnie głośność. Jest to problem, który można rozwiązać, zmieniając ręcznie głośność urządzenia audio lub dostosowując ustawienia dźwięku w aplikacji odtwarzającej dźwięk.
768589

Dostawca sprzętu ma nawet poradnik, gdzie jest podtytuł

Wyrównanie głośności – jak użyć tej funkcji do zwiększenia głośności audio?

Użytkownicy systemów Windows 10, 8 i 7 zdecydowanie powinni znać ciekawą opcję, jaką jest wyrównanie głośności. Uwaga: funkcja ta jest dostępna dla laptopów ze sterownikami Realtek – jeśli Twój sprzęt nie jest wyposażony w te sterowniki, sprawdź inne sposoby. Ponownie znajdź na pasku zadań ikonkę głośnika. Kliknij ją prawym przyciskiem myszy i z dostępnych opcji wybierz „Urządzenia do odtwarzania”. Z listy urządzeń wybierz to, na którym chcesz zwiększyć głośność. Kliknij je prawym przyciskiem myszy i z podręcznego menu wybierz „Właściwości”. W nowym oknie otwórz zakładkę „Rozszerzenia” i z listy dostępnych opcji wybierz „Wyrównanie głośności”. Zatwierdź wprowadzone zmiany – po prostu kliknij „OK” lub przycisk „Zastosuj”, a następnie sprawdź, czy metoda pomogła zwiększyć głośność do pożądanego przez Ciebie poziomu.

Jest tam przy okazji link do innej strony poradnika, gdzie pt Sterowniki – czym są i jakie części w komputerze ich potrzebują?" można przeczytać m. in.:

Przede wszystkim warto zastanowić się, czym są sterowniki. Sterownik to nic innego jak specjalistyczne oprogramowanie, dzięki któremu komputer może komunikować się, czyli może wykorzystywać określone narzędzia i sprzęt, który posiada.

Ciekawe jest, że funkcja "wyrównania" w sterowniku Realtek jest od Microsoft. Nie znalazłem jest natomiast w systemowym sterowniku Microsoft dla procesorów Realtek.

771198

Zrezygnowałem ze sprawdzenia wspomnianego w komentarzu Nero. Zbyt dużo się z nim instaluje, by zrobić tylko szybki test. Tu w serwisie jest obszerny opis tego programu, który rozpoczyna się:

Nero WaveEditor to bezpłatne narzędzie, wchodzące w skład pakietu Nero, które umożliwia przechwytywanie dźwięku z zewnętrznego źródła, a także obróbkę ścieżki audio np. pliku z muzyką. Z jego pomocą łatwo usuniemy niedoskonałości dowolnej ścieżki dźwiękowej, zredukujemy szumy, znormalizujemy głośność i wiele, wiele więcej.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)