Blog (1)
Komentarze (0)
Recenzje (0)

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, co zrobić, aby był lepiej widoczny w Google? Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad, dzięki którym poprawisz pozycję swojego e-commerce w SERP-ach.

799989
Źródło zdjęć: © unsplash.com

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to rozległy proces, gdzie z jednej strony należy zadbać o odpowiednie treści, a z drugiej o optymalizację techniczną. Poniżej poruszamy kilka najważniejszych aspektów.

Podział na kategorie

Dużą rolę w SEO e-commerce odgrywają kategorie, które powinny być funkcjonalne, tak aby użytkownik łatwo poruszał się po stronie i mógł znaleźć upragniony produkt. To też dobra okazja, by przemycić do adresów URL kategorii słowa kluczowe. Idealną sytuacją jest również dodawanie opisów kategorii, które będą dobrym sygnałem dla wyszukiwarek. Można w nich zamieścić na przykład linki do wpisów blogowych, czyli najważniejsze frazy.

Meta tagi

Istotne jest również uzupełnianie meta tagów – title i description, nie tylko na stronach kategorii, ale i produktów. Meta description to krótki, liczący 160 znaków opis widoczny w wynikach wyszukiwania. Powinien zachęcać użytkowników do kliknięcia. W tym celu warto w nim zawrzeć wezwania do działania, czyli tzw. call to action. Zmorą wielu sklepów internetowych jest natomiast generowanie automatycznych meta title, czyli tytułów stron, które pojawiają się na karcie przeglądarki. Tymczasem powinny one być dedykowane pod każdą stronę, uwzględniając również słowa kluczowe. Meta title to jeden z ważniejszych czynników rankingowych.

Blog

Firmy, które blogują, mają zwykle większy ruch organiczny. Nic dziwnego, ponieważ wyświetlają się na więcej fraz kluczowych. Artykuły udzielają odpowiedzi na zapytania użytkowników, na przykład „Jak wymienić oponę?” lub „Gdzie pojechać na wakacje z dziećmi?”. Takie treści poradnikowe są doceniane przez Google’a, który lubi strony tworzące wartościowy content. To także korzyść dla czytelników, którzy chętnie sięgają po treści poradnikowe i inspiracyjne. Poza tym to dobra okazja, by pozycjonować sklep internetowy na frazy długoogonowe, czyli mniej konkurencyjne.

Szybkość strony

Ważnym czynnikiem w sklepach internetowych jest jej szybkość. Wolno ładujące się witryny powodują, że zwiększa się ich współczynnik odrzuceń. Użytkownik, który długo czeka na załadowanie się treści, opuszcza stronę i przechodzi na stronę konkurencji. Szybko ładujące się strony z produktami zachęcają do konwersji. Są także istotne w procesie indeksowania.

Sitemap

Warto również wdrożyć w obrębie swojej strony mapę xml, czyli spis wszystkich adresów w witrynie. To szczególnie istotne w przypadku dużych e-commerców lub nowych sklepów internetowych. Sitemapa ułatwia indeksowanie strony przez Google’a. Jeżeli sklep ma tysiące URL-i warto przygotować kilka map, na przykład osobną na podstrony i osobną na zdjęcia. A sklepy internetowe mają to do siebie, że obrazów akurat im nie brakuje.

SSL

Certyfikat SSL, który powoduje, że witryna prezentuje się jako zabezpieczona, to już prawdziwe must have. Jego brak odstrasza użytkowników, którzy nie mają pewności, że mają do czynienia w pełni bezpieczną witryną. Certyfikat gwarantuje, że dane klientów i wszystkie transakcje będą przetwarzane bez obaw.

bEUVoPDX

O tym, jak jeszcze zwiększyć ruch w sklepie internetowym przeczytasz https://smartbuzz.pl/blog/jak-zwiekszyc-ruch-w-sklepie-internetowym

Komentarze (0)
bEUVoPET