ASUS zmienia kierownika i strategię: mniej ZenFone'ów, więcej telefonów ROG dla graczy

Strona główna Aktualności
ASUS zmienia strategię (Derek Yu prezentuje ASUS ROG Phone, czerwiec 2018, ASUS)
ASUS zmienia strategię (Derek Yu prezentuje ASUS ROG Phone, czerwiec 2018, ASUS)

O autorze

Firma ASUS zmienia strategię na rynku mobilnym, a wraz z nią zmienia kierownika. Na rynku mobilnym ASUS skupi się na smartfonach wyższej klasy dla graczy, co w skrócie oznacza mniej tańszych ZenFone'ów, a więcej urządzeń w stylu ROG Phone. Jerry Shen, który zajmował stanowisko CEO firmy przez 11 lat, ustąpił ze stanowiska, a kierownictwo zmieni strukturę.

Zmiany kadrowe na najwyższym szczeblu

Shen jest z wykształcenia inżynierem i spędził w Asusie 25 lat. Podczas gdy kierował firmą, na rynek wprowadzone zostały smartfony z linii PadFone, komputery hybrydowe Transformer i smartfony ZenFone, które odznaczały się niewygórowaną ceną. Shen jest też wymieniany jako jeden z twórców dobrze znanego Eee PC, który zaczął rynek netbooków w 2006 roku. Shen przeniesie się do startupu iFast, działającego w dziedzinie internetu rzeczy i sztucznej inteligencji.

Stanowisko CEO firmy ASUS zostanie podzielone między dwie osoby. Od stycznia 2019 roku władzą podzielą się Sy Hsu, któru kieruje obecnie częścią odpowiedzialną za komputery osobiste, oraz Samson Hu, kierujący obecnie globalną obsługą klienta. Panowie już mieli okazję pracować razem i zdaniem analityków bez problemu poradzą sobie z nową sytuacją.

Więcej drogich smartfonów

Jonney Shih z zarządu Asusa opisał rynek smartfonów jako krwawe pole bitwy. Jeśli tak odbierają udział w rynku urządzeń mobilnych, nic dziwnego, że wywiesili białą flagę w obozie marki ZenFone. Przez dłuższy czas marka miała się dobrze. Smartfony przynosiły na tyle duże zyski, że ASUS zatrudnił koreańskiego aktora Gonga Yoo jako rzecznika marki, gdy na rynku pojawił się ZenFone 4. W Indiach z kolei ASUS skutecznie walczył z Xiaomi. .

Transformacja przyniosła też spore straty. Bilas firmy wymienia jednorazową stratę wysokości 6 miliardów dolarów tajwańskich, wydanych na pokrycie straty zasobów, opłat licencyjnych, kosztów produkcji i restrukturyzacji. Było to konieczne, by zapewnić dobry start nowemu działowi, zajmującemu się urządzeniami mobilnymi.

Na razie trudno powiedzieć, czy ASUS pokaże w 2019 roku rewolucyjne urządzenie mobilne, ale są na to spore szanse. Na pewno będzie to inna półka, niż rodzina ZenFone.

© dobreprogramy