r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Activision patentuje kontrowersyjny system selekcji graczy w multiplayerze

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Jeśli gracie w gry online to pewnie nie dziwi was fakt, że przepełnione są one różnymi mikropłatnościami w postaci specjalnych skrzyń z przedmiotami, kluczy czy skórek do postaci. Pomimo premiery pełnowartościowego produktu, niebawem wychodzi do niego płatne rozszerzenie uzupełniające w jakimś stopniu rozgrywkę. Activision podjęło bardzo kontrowersyjny krok, jeśli chodzi o opróżnianie naszego portfela.

W 2015 roku firma Activision złożyła wniosek do Urzędu Patentowego dotyczący nowego systemu matchmakingu w grach wieloosobowych. Matchmaking w większości gier polega na dobieraniu graczy o podobnym poziomie doświadczenia/zaawansowania zarówno do drużyny sojuszniczej, jak i przeciwnej. Dzięki takiemu zabiegowi gracz, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki w grze nie będzie rywalizować ze starymi wyjadaczami. Odpowiedni system dobierania graczy to podstawa każdej gry online, bo pozwala on zachować balans pomiędzy drużynami i każdy może czerpać radość z rozgrywki. Nowy matchmaking od Activision w założeniu polegać ma na parowaniu ze sobą doświadczonych graczy z początkującymi, by zachęcić tych drugich do nabycia ekwipunku używanego przez „weteranów”.

Co więcej, tzw Microtransaction Engine 128 łączyć będzie graczy również pod względem zakupionych przedmiotów w taki sposób, że ci, którzy nie wydali złotówki na specjalną broń ułatwiającą rozgrywkę (poprzez zwiększenie celności, obrażeń, itp.) dobrani będą z osobami posiadającymi płatne dodatki. Takie zestawienie stawia pierwszą grupę w bardzo niekorzystnej sytuacji, ponieważ osoby te z góry są na straconej pozycji. Celem tego systemu jest zmuszenie graczy do sięgnięcia po portfel, by zwiększyć swoją szansę na wygraną. Dodatkowo system jest o tyle zaawansowany, że będąc po świeżo dokonanym zakupie przedmiotu, zostaniemy przydzieleni tam, gdzie okaże się on najefektywniejszy, dzięki czemu będziemy zadowoleni z transakcji, ponieważ od razu zauważymy różnicę w rozgrywce i być może odwiedzimy sklep gry ponownie. Część schematu blokowego nowego systemu zamieściłem poniżej.

r   e   k   l   a   m   a

Ostatecznie firmie Activision przyznano patent na nowy system matchmakingu, co wywołało fale mało przychylnych komentarzy. Gracze są oburzeni faktem, że wielkie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać takie zagrywki, by wyciągnąć od graczy jak najwięcej pieniędzy. Activision oznajmiło, że póki co nowy system dobierania graczy nie został wprowadzony i nie funkcjonuje aktualnie w żadnym produkcie firmy.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.