Akcja świąteczna Nexto i RUCH, czyli do kiosku po e‑booka
Księgarnia Nexto i RUCH S.A. — firma kojarzona od lat głównie z kioskami — szykują ciekawą ofertę świąteczną dla moli książkowych. Na platformie dystrybucji Nexto i w kioskach będzie można kupić nie tylko książki papierowe, ale także elektroniczne i urządzenia do czytania w postaci czytników i tabletów.
Dystrybucja ebooków w kiosku, gdzie idziemy po bilet czy gazetę, brzmi może dziwnie, ale będzie przypominać sprzedaż doładowań do telefonów. Klient otrzyma specjalny kod, który należy wpisać w aplikacji mobilnej Nexto lub na stronie i w ten sposób uzyskać dostęp do kupionej książki. Dystrybucja będzie też działać w drugą stronę — na stronie Nexto można zamówić książkę papierową lub urządzenie, a następnie odebrać je „pojutrze” w wybranym kiosku RUCH-u (z tych zaznaczonych na mapie).
Akcja ma charakter pilotażowy i potrwa do 7 stycznia lub do wyczerpania zapasów. W przyszłości ten model sprzedaży ma bardziej zaangażować partnerów, a wydawcom i autorom umożliwić dotarcie do szerszego grona odbiorców. O ile dystrybucja ebooków w taki sposób może nie okazać się wielkim sukcesem, bo i tak trzeba do tabletu, smartfona czy komputera usiąść aby zrealizować swój kod, traktowaniu kiosku jak paczkomatu (nie trzeba czekać na kuriera ani iść z awizo na pocztę, można pójść odebrać przesyłkę o prawie dowolnej porze) ma szanse powodzenia. Zobaczymy jeszcze jak będzie rozwijać się oferta.