Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Darmowe pakiety biurowe nie są złe – na przykładzie WPS Office

Przez wiele lat w moim domu królował Microsoft Office, który od dobrych trzech lat został zastąpiony przez darmowe odpowiedniki. Po tych trzech latach moja opinia jest taka, że dla użytkownika domowego, który nie potrzebuje funkcji oferowanych jedynie przez pakiet biurowy,z Redmond darmowy odpowiednik staje na wysokości zadania, w celu napisania jakiegoś dokumentu czy też wykonania zadania domowego przez dziecko. Na komputerach, którymi się zajmuje instalowany, jest LibreOffice, lub WPS Office. Wszystko zależne jest od upodobań użytkownika. Dziś na łamach bloga chciałbym przedstawić swoje odczucia z użytkowania pakietu WPS Office.

Co zawiera ten pakiet biurowy

Pakiet WPS Office zawiera edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i narzędzie do tworzenia prezentacji, czyli podstawowe narzędzia, które są potrzebne w domu. Pakiet możemy zainstalować na komputerach z Linuksem, Windowsem od XP, a skończywszy na 10 i na urządzeniach mobilnych z iOS i Android.

Zalety

Pełna kompatybilność z formatem MS Office 2007 i 2003

Większość ludzi korzysta z Microsoft Office, ponieważ obawia się braku kompatybilności z formatem doc., lub docx. przez darmowe odpowiedniki. WPS Office nie ma problemu z edycją i uruchamianiem formatów Microsoft Office.

Jest wstążka i nie ma wstążki

Microsoft od wielu lat pokazuje nam, że kocha interfejs oparty o wstążkę. Od czasów Microsoft Office 2007 wstążka ma wiele fanów i anty fanów. WPS Office będącą kalką rozwiązań produktu monopolisty ma również wstążkę, lecz prostym ruchem możemy ją zamienić na tradycyjny interfejs.

Darmowe 1GB w chmurze

Użytkownik po rejestracji w usłudze WPS Cloud dostaje za darmo 1GB miejsca na synchronizację dokumentów z innymi komputerami czy też urządzeniami mobilnymi. Jednak dla mnie wadą jest brak integralności z zewnętrznymi chmurami takich jak Google Drive, OneDrive, Dropbox itd. Takim sposobem użytkownik miałby dostęp do dokumentów, na jakich pracował teraz, wczoraj czy też rok temu bez rozdzielania się pomiędzy usługą od WPS, a np. Dropboxem.

Powrót do ostatnich zmian w pliku

W pakiecie biurowym od Microsoftu w wersji 2013 znajdziemy funkcję w postaci możliwości powrotu po zapisie do miejsca, gdzie ostatnio edytowaliśmy tekst. W WPS Office znajdziemy również tą funkcję i dla mnie jest to użyteczne, gdyż wiem, gdzie zakończyłem pisanie swojego postu.

Praca na wielu dokumentach

W porównaniu do LibreOffice pakiet, który dziś jest, bohaterem mojego postu umożliwia pracę, na wielu dokumentach bez potrzeby uruchamiania kolejnych okien, dzięki wykorzystaniu kart. Karty będą wam znane z przeglądarek internetowych.
Standardowo po uruchomieniu jakiegoś składnika WPS Office uruchamia nam strona umożliwiająca wykorzystanie szablonu, lecz klikając, w „New blank document” zaczynamy pracę.

W pełni po polsku

Pewnie niektórzy, czytając, że to oprogramowanie jest tworzone w Państwie Środka myśli, że jest albo po angielsku, albo interfejs kaleczy nasz ojczysty język (jak ja podczas pisania postów). A wręcz przeciwnie, bo trafiłem tylko, w dwóch miejscach znalazłem, że ktoś zapomniał przetłumaczyć w interface programu. Słownik j. polskiego znajduje się od razu i zna wiele zasad, reguł ortografii czy też gramatyki. Ciekawostką jest to, że słownik został wzbogacony o łacinę podwórkową.

Touch screen frendly

Oprócz laptopa i komputera stacjonarnego korzystam również z tabletu, który ma Windowsa 8.1. Na tym urządzeniu miałem zainstalowanego LibreOffice, lecz ten pakiet nie był dostosowany dla dotykowego ekranu. WPS Office jest idealny dla tabletów z preinstalowanym Windowsem, ponieważ nie stwarza problemu przy słabszych sprzętach, a współpraca z dotykowym ekranem jest taka sama, jak w produkcie Microsoftu.

W niektórych miejscach widać inspirację produktem Microsoftu

W pierwszych chwilach dostałem zdziwienia, ponieważ WPS Office w niektórych miejscach wygląda podobnie, jak w Microsoft Office. W kilku miejscach w tym wstążce jest tak samo 1 do 1. Taka inspiracja ma swoje plusy, ponieważ osoba, która ma doświadczenie z produktem, od Microsoftu nie będzie czuła nieswojo.
Porównaj tu Spreadsheets z Excelem

Wady

Reklamy wszędzie

Produkt darmowy musi się jakoś utrzymać, więc w kilku miejscach mamy reklamy zewnętrzne i zachęcające do zakupu wersji płatnej.

Po 30 dniach są ograniczenia

Przez 30 dni mamy wersję premium, która nie ma żadnych ograniczeń. Po tym okresie nie działa zapisu jako format Microsoft Office 2007 (.docx, .xlsx, .pptx) i eksport do .pdf. Drukowany dokument zawiera znak wodny.

Słowem podsumowania

Przy pierwszej instalacji WPS Office miałem wiele obaw, czy ten produkt nie będzie chińskim badziewiem, który bardziej zdemotywuje mnie do pracy. Obawy po półrocznym okresie użytkowania pozostały, jako wspomnienie. Jedynie mam do zarzucenia nakładanie znaku wodnego podczas drukowania po okresie bez ograniczeń. Jeśli w pracy pracujesz na najnowszych wydaniach popularnego pakietu biurowego, to będziesz czuł, jak ryba w wodzie. Zapraszam do komentowania i zwracania uwag.

 

windows oprogramowanie inne

Komentarze

0 nowych
dragon321   11 #1 06.05.2017 00:56

Zapomniałeś wspomnieć, że to chiński program i wysyła dane do Chin :)

pamix   7 #2 06.05.2017 09:07

Większość ludzi korzysta z Microsoft Office, bo twierdzi, że nic innego podobnego nie istnieje. Duża część lidzi nie wie, z czego korzysta (nie wie jak się nazywa sam pakiet i to jest problem wszystkich , jak i nie wie jak nazywają się programy w pakiecie - tu problem dotyczy osób 35+, choć non stop z tego korzystają). Inna ciekawostka. Pakiet MS Office jest rzekomo darmowy. Ludzie korzystają z MS Office z przyzwyczajenia i nie dasz rady ich przestawić na coś innego.

Co do synchronizacji z popularną chmurą. Na zrzucie, na którym widać napis 1GB jest ikonka Dropboxa.

Trochę ciężko się czyta, bo przecinki są w złych miejscach. Taka drobna uwaga.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  21 #3 06.05.2017 10:12

Napisz kilka dokumentów w WPS, odinstaluj pakiet i sprawdź co się dzieje z napisanymi uprzednio dokumentami :)

hyouka   8 #4 06.05.2017 11:38

Cena offica w abonamencie co miech to jakieś ok 30 zł na miech, dostajesz trochę miejsca w chmurze, edycję z telefonu, pc, tableta i masz spokój z update, zawsze masz najnowsza wersję i spokój. To nie jest majątek, odmów sobie jednej flaszki i masz. XD

AlbatrosZippa   13 #5 06.05.2017 11:50

@hyouka: To jest cena w USD, a nie w PLNach

Łukasz Tkacz   6 #6 06.05.2017 11:50

@hyouka: Tylko po co skoro LO jest za darmo? ;)

hyouka   8 #7 06.05.2017 12:18

@AlbatrosZippa: Program za free, jednak jest za hajs, zmień tytuł. Twój sposób na jego legalne użycie jest wątpliwy prawnie, stad to żadna darmowa alternatywa, a brak zgodności po 30 dniach z office skreśla go.

hyouka   8 #8 06.05.2017 12:23

@Łukasz Tkacz: Tylko LO jest niestety mulasty i z wsparciem dla offica jest tak sobie, w biznesie używa się offica, chmury od ms bo jest wygodna, podnosi efektywność, wspiera stare szablony, czego o LO powiedzieć nie można. Do domu możesz klepać nawet w webowych pakietach starczają. Problem to już same szkoły gdzie prezentacja z LO nie pójdzie i masz 1 bo nauczycielowi nie odpali. Darmowe masz jak już pisałem webaplikacje które są lepsze od LO, bo są szybsze, w chmurze i kompatybilne z Office, czego o LO powiedzieć nie mogę.
Jakoś nie widzę alternatywy dla choćby Excela.

hyouka   8 #9 06.05.2017 12:24

@AlbatrosZippa: Płacę jakieś ok 30 zł co miech, także cena jak najbardziej w PLN.

neverek   8 #10 06.05.2017 12:39

@Łukasz Tkacz: Bo LO to dalej śmiech na sali, rozwala dokumenty, prezentacje, a WPS nie.

w.p.   3 #11 06.05.2017 12:43

Z office 365 dostajemy 1T w chmurze. To duży plus. Duży minus opisanego programu że to chińskie. Staram się unikać takich produktów. Takie mam hobby ;)
Alternatywa to zakup używanego pudełkowego office 2007 czy co tam np u nas w korpo używają. Co do LO to masakra. Musiałbym kupić nowy komputer do tego dziwoląga ;)
Z takim oprogramowaniem zawsze jest ryzyko ze np wyślesz CV którego pracodawca nie będzie mógł otworzyć. Chociaż obecnie chyba wysyła się już PDF. Najlepiej bez znaku wodnego ;)

pocolog   12 #12 06.05.2017 13:12

@w.p.: Wyślij CV w pliku tekstowym to będziesz miał pewność, że otworzy :P Dokumenty wysyła się pdf, a nie w formacie do edytowania, tak jak zdjęcia w jpg a nie w psd czy tam innym psp. No chyba, że wysyłasz CV do pracodawcy, żeby Ci błędy poprawił:D

Co do samego WPS to również nie jestem przekonany. Po pierwsze, że to chińska czarna skrzynka, a po drugie jeśli już płacić to lepiej za MSO.
Z LO czy tam dawniej OO korzystam zawodowo i prywatnie od młodości i jakoś problemów nie mam :P

rflstfnk   2 #13 06.05.2017 13:16

Gdy używałem Windowsa to lepiej mi było wykupić sobie subskrypcję Office 365. Za bodajże 29.99 na miesiąc dostawałem wszystkie potrzebne elementy Office (Word, Excel, Powerpoint, Outlook itd.) plus 1TB miejsca na OneDrive.
Zaś z darmowych dla mnie tylko LibreOffice, w WPS nie podobają mi się reklamy oraz w podstawie brak dobrego wsparcia dla Open Document. Więc gdybym używał Windowsa i gdybym miał płacić to jednak wybrałbym Office 365.

zakius   5 #14 06.05.2017 13:19

@hyouka: tylko office po 2003 nie da się używać, po co płacić za coś gorszego od darmowego libre?

xomo_pl   23 #15 06.05.2017 13:19

Nie wiem czy screeny były robione na tej samej rozdzielczości ale jeśli tak to WPS ma jedną przewagę nad wstążką w MSO - nie zajmuje tyle ekranu na wysokość :D
Szkoda, że wbrew tytułowi ten program nie jest darmową alternatywą dla MSO bo żeby mieć to co najistotniejsze (zapis do plików docx. (itd.) czy export do PDF ) trzeba zapłacić wcale nie mało.. to przecież równie dobrze można zapłacić za MSO i spokój.

@AlbatrosZippa "[...] ktoś zapomniał przetłumaczyć w interface programu." popraw sobie to bo oczy bolą od czytania :D

AlbatrosZippa   13 #16 06.05.2017 13:20

@xomo_pl: Niektóre były zrobione na laptopie, a niektóre na komputerze, który ma monitor o rozdzielczości Full HD

Kuragari91   11 #17 06.05.2017 13:40

@hyouka: Ba... A jak znajdziesz więcej chętnych, to koszt takiego nie przekracza 10 zł.

Łukasz Tkacz   6 #18 06.05.2017 13:47

@neverek: mi tam nic nie rozwala. Zapisuje w ODF i wszystko gra.

karol221-10   12 #19 06.05.2017 13:53

Ja lubiałem WPS Office wtedy, kiedy na Linuksie musiałem wykonać jakiś dokument, który potem miał być otwierany w Wordzie. Plik wykonany zarówno pod Libre jak i OpenOffice w Wordzie się rozjeżdżał. Natomiast WPS Office wykonał swoje zadanie bezproblemowo :) Niemniej, pod Windowsem używam jednak pakietu Microsoftu.

darek719   39 #20 06.05.2017 13:57

@AlbatrosZippa: A co z wbudowanym w Windows Wordpadem ?

Berion   15 #21 06.05.2017 13:58

@Pangrys: A co się dzieje? Zabiera je ze sobą? :)

  #22 06.05.2017 14:08

Niestety WPS nie obsługuje wcale formuł matematycznych i dla mnie na przykład z tego powodu, gdy trzeba napisać prosty raport....odpada.

muska96   9 #23 06.05.2017 14:13

@AlbatrosZippa Możesz jeszcze przetestować OnlyOffice - pakiet biurowy open source. Bardzo ciekawy, a mało znany. https://www.onlyoffice.com/download-desktop.aspx Sam jednak używam LibreOffice i nie narzekam.

darek719   39 #24 06.05.2017 14:19

@muska96: Kiedyś testowałem, nie było tak źle z nim :)

muska96   9 #25 06.05.2017 14:24

@darek719 Na pewno jest niezłą alternatywą dla takich Google Docs, bo można sobie postawić własny serwer, ale na desktopie ładowanie dokumentów trwa dłużej niż u Libre Office. Poza tym nie mam pojęcia z czego wynika jego niepopularność.

  #26 06.05.2017 14:57

@dragon321: Lepiej do chin niż znowu do ameryki.

pyotr_p   5 #27 06.05.2017 15:45

@dragon321: A co za różnica gdzie wysyła dane? Chiny, USA czy jeszcze coś innego. Jeśli chcemy w pełni korzystać ze współczesnych programów czy systemów (np. Android) raczej tego nie unikniemy...

pyotr_p   5 #28 06.05.2017 15:47

@Pangrys: "Napisz kilka dokumentów w WPS, odinstaluj pakiet i sprawdź co się dzieje z napisanymi uprzednio dokumentami :)"

A coś się dzieje? Tak z ciekawości pytam...

pyotr_p   5 #29 06.05.2017 15:53

@w.p.: "Z takim oprogramowaniem zawsze jest ryzyko ze np wyślesz CV którego pracodawca nie będzie mógł otworzyć."

Co jest na tyle skomplikowane w formatowaniu CV, że pracodawca nie będzie mógł otworzyć?

pyotr_p   5 #30 06.05.2017 15:58

@w.p.: "Co do LO to masakra. Musiałbym kupić nowy komputer do tego dziwoląga ;) "

Ja mam stary laptop HP-635 i działa jak trzeba. Co do tej masakry to nie bardzo rozumiem? Otwiera, zapisuje, sprawdza błędy, wstawia zdjęcia... itp. itd. Podobnie jak MSO...

takijeden.ninja   7 #31 06.05.2017 16:01

@AlbatrosZippa: Używasz chłopaku w karkołomny sposób najgorszego gniota jakim jest WPS i jeszcze tego syfa innym polecasz?

@hyouka: Alternatywy dla Excela są jak najbardziej. Gorzej ze 100 % zamiennikami pracującymi na wymiennych z nim samym jego plikach. Z mocnych alternatyw masz za darmo bardzo dobry arkusz kalkulacyjny gnumeric, a za kasę tylko SoftMaker Office 2016 (bardzo wysoka zgodność z MSO).

  #32 06.05.2017 17:49

Ja używam WPS i na telefonie i na Windowsie

xander21   8 #33 06.05.2017 18:29

Mam na Androidzie i sobie chwalę. Nic nie wysyła danych do Chin jak tu co niektórzy prorokują. Płynny na Andku 7, procku 4rdzenie i 2GB ramu.

Autor edytował komentarz w dniu: 06.05.2017 18:31
yuwo   10 #34 06.05.2017 18:36

W prostych zadaniach zamienniki Excela może i się sprawdzą, ale do współpracy z bazami danych się nie nadają. Albo nie działają jak trzeba, albo zrobienie analiz jest bardziej pracochłonne niż w Excelu. Dla Kowalskiego i biur bazujących na podstawowych funkcjach zamienniki pakietu M$ wystarczą w zupełności, ale w firmach, gdzie trzeba sięgać po bardziej zaawansowane funkcje - tylko Excel.

Co do kompatybilności formatów - temat rzeka.

rgabrysiak   13 #35 06.05.2017 18:37

Bez urazy, ale twój sposób na obejście ograniczeń darmowej wersji to nie głupota, tylko zwykłe cwaniactwo.
Nie stać cię na płatny produkt, korzystaj z darmowych zamienników.

hyouka   8 #36 06.05.2017 18:43

@zakius: W tej kwestii mam odmienne zdanie, elastyczność w postaci edycji online wszędzie i na dowolnym urządzeniu jest jednak sporym plusem, a kwestia wstążki to kwestia dyskusyjna, a o gustach nie wypada dyskutować.

hyouka   8 #37 06.05.2017 18:46

@rgabrysiak: Idąc dalej to jakby jawne nawoływanie do piractwa. Ale to już kwestia sumienia autora jak i moderatorów że przepuszczają takie treści, od kiedy ich przejęto poziom niestety spada.

gowain   19 #38 06.05.2017 20:56

@AlbatrosZippa zredaguj ten fragment o odnawianiu sobie licencji! Bez jaj, ale chyba nie ma tu miejsca na chwalenie się piraceniem. Teksty byłby dobry, ale bez tego fragmentu...

AlbatrosZippa   13 #39 06.05.2017 21:00

@gowain: Poprawiono

AlbatrosZippa   13 #40 06.05.2017 21:02

@hyouka: Zapomniałem w korekcie to wyciąć

AlbatrosZippa   13 #41 06.05.2017 21:02

@rgabrysiak: Wpadka przy korekcie postu

rspuka   2 #42 06.05.2017 21:09

Kiedyś trafiłem na coś takiego http://www.simpleassistants.com/simple-office/. Wygląda identycznie jak Office 2016 i jest spolszczony.

  #43 06.05.2017 21:12

@neverek: Jakie rozwala? Nigdy mi się nie zdarzyło. Jak próbujesz zapisywać w formatach Microsoftu to sam się prosisz o problemy. LO ma swoje natywne formaty i w nich nie ma żadnych problemów.

AlbatrosZippa   13 #44 06.05.2017 21:14

@rspuka: W darmowych programach biurowych można przebierać do woli:)

dthlfwp   7 #45 06.05.2017 21:27

Z darmowych Libreoffice jest bezkonkurencyjny. WPS Office jak wynika z tego tekstu wcale nie jest darmowy., MS Office też można spiracić (jak i każdy inny program), ale nazywanie ich darmowymi to spore nadużycie.

quadro555   7 #46 06.05.2017 21:27

,,Pewnie niektórzy, czytając, że to oprogramowanie jest tworzone w Państwie Środka myśli, że jest albo po angielsku, albo interfejs kaleczy nasz ojczysty język (jak ja podczas pisania postów). A wręcz przeciwnie, bo trafiłem tylko, w dwóch miejscach znalazłem, że ktoś zapomniał przetłumaczyć w interface programu.''
Za drugie zdanie szacunek wielki. Piękny przykład.

SxMaN   7 #47 06.05.2017 21:49

@dragon321: Office do USA, jaka więc różnica?

SxMaN   7 #48 06.05.2017 21:51

@neverek: Mi tam WPS nie otwierał poprawnie exceli z komentarzami innych osób, LO sobie z tym radził.

pyotr_p   5 #49 06.05.2017 22:10

@dthlfwp: Dobrze powiedziane. Zresztą LO bije WPS na głowę pod względem funkcji i możliwości. Pamiętajmy, że o "lepszości" pakietu biurowego nie decyduje przecież jego większe lub mniejsze podobieństwo do Office'a i (być może) nieco większa zgodność z tym ostatnim...

Autor edytował komentarz w dniu: 06.05.2017 22:10
hyouka   8 #50 06.05.2017 22:53

@AlbatrosZippa: Skoro w tytule jest napisane, że to darmowy pakiet a jednak po 30 dniach traci on część kluczowych funkcji, czy to nie oznacza iż tytuł jest mylący?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  21 #51 06.05.2017 23:20

@hyouka: Tak, tytuł w istocie jest mylący. Niestety, AlbatrosZippa to człowiek, którego osąd i i pisanie pozostawiają wiele do życzenia ...

sgj   11 #52 06.05.2017 23:42

@pyotr_p: Jak się formatuje tekst używając spacji zamiast tabulatorów i tego typu rzeczy to się potem rozłazi formatowanie :D

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #53 06.05.2017 23:45

Nie wspomniałeś, że można zainstalować go na Windowsie i chyba zapomniałeś, że WPS darmowy jednak nie jest - w przeciwieństwie do LO.

hyouka   8 #54 07.05.2017 00:00

@Pangrys: Wiesz co, część newsów ostatnio miewa podobne tytuły, heh.

Thadrion   6 #55 07.05.2017 01:37

"Darmowe pakiety biurowe nie są złe" - racja, są fatalne.

ArtiDiTu   3 #56 07.05.2017 09:18

WPS : nie jest darmowy ( coś w rodzaju miesięczny trial, potem wersja mocno ograniczona) , używałem jakiś czas na tablecie z Chin i potem miałem tonę reklam nawiazujących do wpisów . Poza tym nie jest w pełni kompatybilny z Office 2003 : wykrzacza, zmienia czcionkę, zmienia marginesy, a w Excelu przenosi chaotycznie zawartośc komórek. LO jest zdecydowanie lepszy.

  #57 07.05.2017 09:33

@Łukasz Tkacz:
"Tylko po co skoro LO jest za darmo? ;)"
Widać, że poważna praca w arkuszu kalkulacyjnym jest Ci nieznana skoro porównujesz MSO do OO/LO. Czy tego chcemy czy nie, Excel bije na głowę Calca zarówno pod względem funkcjonalności jak i wydajności. Ten drugi jest strasznie niedopracowany pod tym względem i nie mam tutaj na myśli nieznacznych różnic. Przy bardziej złożonym dokumencie nawigacja po nim to droga przez mękę i istna mordęga. Ani Excel ani Spreadsheets nie mają takich problemów.

  #58 07.05.2017 09:35

@w.p.:
"Z takim oprogramowaniem zawsze jest ryzyko ze np wyślesz CV którego pracodawca nie będzie mógł otworzyć. Chociaż obecnie chyba wysyła się już PDF."
Kto wysyła CV w DOC/DOCX/ODT zamiast PDF?! Dla mnie taka osoba byłaby na starcie skreślona.

  #59 07.05.2017 09:38

@pocolog:
"Wyślij CV w pliku tekstowym to będziesz miał pewność, że otworzy :P"
Lepiej nie bo jeszcze się w Notatniku rozjedzie jeśli będzie stosował LF jako znak końca linii. Albo zamiast polskich liter pojawią się krzaczki jeśli wybierze nieodpowiednie kodowanie. ;)
Ale zgadzam się z tym, że do takich rzeczy jest PDF.

  #60 07.05.2017 09:40

@zakius:
"tylko office po 2003 nie da się używać, po co płacić za coś gorszego od darmowego libre?"
To, że czegoś nie potrafisz bo ogarnięcie tego przerasta Twoje możliwości nie znaczy, że nie da się tego używać czy, że jest to gorsze.
To, że Excel bije na głowę Calca pod względem możliwości to fakt, z którego nawet twórcy OO/LO zdają sobie sprawę.

  #61 07.05.2017 09:44

@pyotr_p:
Wystarczy, że w systemie nie będą zainstalowane odpowiednie fonty a nie zostaną one osadzone w dokumencie, system renderowania będzie się różnił albo wręcz inne będą domyślne marginesy do druku a dokument może się rozjechać.

  #62 07.05.2017 09:47

@takijeden.ninja:
Nazywasz pakiet WPS gniotem a wychwalasz pod niebiosa Calca z LO a nawet Gnumerica, który jest totalną popierdółą?! :D
Widać, że nigdy nie miałeś do czynienia z poważną pracą w arkuszu kalkulacyjnym.

pamix   7 #63 07.05.2017 10:33

@Pangrys:
Dajmy mu się nauczyć :-)

wielkipiec   16 #64 07.05.2017 11:19

> Office Professional Plus 2010
absolutnie nie wzbudza najmniejszych podejrzeń :D

mrugal76   5 #65 07.05.2017 11:21

LibreOffice też zapamiętuje miejsce ostatniej edycji dokumentu - trzeba w opcjach uzupełnić dane użytkownika (wystarczy imię i nazwisko).

AlbatrosZippa   13 #66 07.05.2017 11:24

@wielkipiec: Wersja niezaktywowana używana przez krótki okres na potrzeby Accessa

rgabrysiak   13 #67 07.05.2017 13:12

@hyouka: Typowy Clickbait jakich teraz pełno.
"...od kiedy ich przejęto poziom niestety spada." Im bardziej kontrowersyjne tytuły, newsy etc. tym większa liczba odsłon, tylko to się tutaj teraz liczy, jakość już dawno odeszła w zapomnienie.

scribe   3 #68 07.05.2017 14:48

wywoołaj te swoje pakiety biurowe z poziomu innych aplikacji, np eksport do excela, podgląd w word...na przykład z SAP, Comarch ERP itp albo chociaż w Outlooku

użyj podstawowego wyszukaj.pionowo lub tabeli przestawnej....

bełkot teoretyka amatora

  #69 07.05.2017 15:33

@pamix: "bo twierdzi, że nic innego podobnego nie istnieje."

Nie bo niestety Microsoft wprowadzając swoje standardy zawsze coś tam zmieni i zamin takie OO/LO czy WPS dogonią to już mamy kolejną wersję. Ile razy to otwierając plik w LO z MSO trzeba było go na nowo formatować.

Grellenort   8 #70 07.05.2017 15:36

Ograniczenia po 30 dniach całkowicie skreślają ten produkt z mojej listy potencjalnych zamienników MS Office.

fiesta   15 #71 07.05.2017 16:00

"Pakiet możemy zainstalować na komputerach z Linuksem i na urządzeniach mobilnych z iOS i Android."
A na Windowsie nie możemy?
A to co to jest:
https://www.wps.com/office-free
???

AlbatrosZippa   13 #72 07.05.2017 16:42

@fiesta: oczywiście, że możemy tylko zapomniałem dopisać

happypiotr   8 #73 07.05.2017 20:41

365 w wersji na 3 komputery to wychodzi 13zł/mc. Znaleźć 2 osoby w rodzinie czy u przyjaciół chyba nie trudno.

Szowinista   5 #74 07.05.2017 20:50

@hyouka: ok 30 zł na miech, dostajesz trochę miejsca w chmurze,

Po pierwsze, za tyle to ja kupują klucz do prawdziwego Office 365 a po drugie dostaję nie 1 GB tylko 1 TB w chmurze, czyli 1000 razy więcej. Gdzie tu sens kupowania chińskiego badziewia ?

Szowinista   5 #75 07.05.2017 20:54

@zakius: "office po 2003 nie da się używać"

A kto ci tak powiedział ? Znam wszystkie wersje, obecnie używam 365 czyli 2016 z updatami i stwierdzam autorytatywnie, że z każą wersją było zawsze tylko lepiej a obecnie jest prawie doskonale. Prawie, bo wstążkę chciałbym móc zadokować po lewej stronie a nie na górze.

  #76 07.05.2017 21:10

Proszę o dowód. Bądźmy konkretni, inaczej to pustosłowie - "wydaje mi się bo to chińskie.

  #77 07.05.2017 21:26

@neverek: Jakoś nie zauważyłem. Od co najmniej 5 lat używam LO i nie miałem nigdy problemów, a piszę dużo. A co do uruchamiania - na Mincie uruchamia się w 1 (jedną!) sekundę, pod XP w ok. 3 (trzy sekundy) Żadnego dokumentu nie miałem rozwalonego. Piszę o LO Writer, prezentacji używam sporadycznie, ale też nie miałem problemów. I refleksja natury ogólnej - z programami jest tak jak z samochodami, trzeba je często używać aby mieć własne zdanie. 14 lat temu kupiłem swój pierwszy samochód z automatem - opinie znajomych - " nie pojeździsz, nie ma przyspieszenia, nie ma jak "powajhować lewarkiem" Zrobiłem to wbrew ich opiniom - później okazało się że żaden z tych "specjalistów" nie jeździł automatem. Dziosiaj inego już nie kupie. Aby o czymś wydawać opinie trzeba mieć własne zdanie (z własnego doświadczenia) a nie bazować na obiegowych opiniach "znafcuf"

zakius   5 #78 07.05.2017 21:41

@Szowinista: wstążka powinna zostać zutylizowana wraz z jej pomysłodawcą

Szowinista   5 #79 07.05.2017 21:55

@zakius: "wstążka powinna zostać zutylizowana wraz z jej pomysłodawcą"

Jak się pojawiła też tak myślałem, ale po latach użytkowania sprawdza się. Szczególnie na monitorach o dużej rozdzielczości, ikonki z 2003 są absolutnie wykluczone. Jakby się dało tę wstążkę zadokować z boku byłoby duuużo lepiej! Do tego ciemny motyw strony aby nie waliła białością w oczy i psuła wzrok - i jestem gotów dopłacić :-)

zakius   5 #80 07.05.2017 21:59

@Szowinista: jak potrzebowałem coś szybko zrobić to nawet mając 365 używałem libre, bo po prostu szło znacznie szybciej

Szowinista   5 #81 07.05.2017 22:03

@zakius: " jak potrzebowałem coś szybko zrobić to nawet mając 365 używałem libre, bo po prostu szło znacznie szybciej"

Wiesz, są najrozmaitsze wizje po alkoholu, zboczenia i upodobania, niektóry np. usilnie twierdzą, że portale internetowe najlepiej im się programuje w... notatniku. Jeśli już tak masz to natychmiast musisz zgłosić się o pomoc najpierw otoczenia a potem lekarzy... Libre rozwala każdy dokument i nic nie umie jak się zaczynają tabelki... Maasaakra ((((

zakius   5 #82 07.05.2017 22:10

@Szowinista: wszystkie moje dokumenty są zupełnie normalne, a do tego powstały w krótkim czasie i nie wymagały wizyt u specjalistów po ich stworzeniu, a wstążka gdzie mimo znacznie większych ikon nie wiadomo co która oznacza i gdzie co jest to masakra... nawet paint się do niczego nie nadaje przez nią

Szowinista   5 #83 07.05.2017 22:14

@zakius: "wszystkie moje dokumenty są zupełnie normalne"

Możesz mieć swoje zdanie co nijak się nie ma do znanego faktu, że LO rozwala dokumenty. Oczywiście jeśli tworzysz proste CV i używasz najwyżej wcięć, wypunktowania czy wytłuszczenia i rozmiaru czcionek to może nawet w 80 % działać. Ale jak podrośniesz, pójdziesz do pracy i zaczniesz używać prawdziwego Worda czy Excela to szybko życie zweryfikuje twoje poglądy na LO. Zapewniam.

zakius   5 #84 07.05.2017 22:22

@Szowinista: po co miałbym używać wordfa czy excela w pracy?
owszem, bywało że generowałem coś, ale i to libre otwierał zupełnie normalnie

Szowinista   5 #85 07.05.2017 22:25

@zakius: "po co miałbym używać wordfa czy excela w pracy? "

Zależy gdzie się pracuje. Jeśli pracujesz na budowie czy w chlewie albo jako "ochroniasz" - to rzeczywiście - Word i Excel ci po nic, kolejne CV możez równie dobrze napisać smsem albo w mailu, nawet LO tu po nic ;-) Ale jak masz mieć kiedykolwiek pracę siedzącą w biurze to LO - tu na nic!

hyouka   8 #86 07.05.2017 23:13

@Szowinista: Mowa była o office od ms.

  #87 08.05.2017 10:22

@AlbatrosZippa: "@hyouka: To jest cena w USD, a nie w PLNach"

Bzdury.... O365 na rok do domu to wydatek 199zł. Do firmy w zależności co potrzebujesz. Za około 650zł masz full pakiet w dodatku na 5 urządzeń także podziel sobie odpowiednio.

  #88 08.05.2017 10:24

Polskiej wersji na Linuxa nie ma...

Azerty2   7 #89 08.05.2017 10:48

@Szowinista: "co nijak się nie ma do znanego faktu, że LO rozwala dokumenty"

LO nic nie rozwala w swoim formacie .odt. To nie tak, że Google, WPS czy inni nie potrafią prawidłowo wdrożyć standardu ISO. To Microsoft z premedytacją umieścił wadliwą implementację tego standardu. Office 2010 zapisywał wadliwie pliki a owe wady rozumiał tylko inny Office 2010 (i wcześniejsze z doinstalowaną oficjalną wtyczką). Przez ten zabieg alternatywne programy, takie jak OpenOffice.org, mimo iż szybko zyskały implementację otwartego OOXML, nadal gubiły formatowanie dokumentów i / lub je psuły przy zapisie, nie ze swojej winy. Założę się, że robią to samo do dziś?

linuxsupport1   6 #90 08.05.2017 14:21

@Pangrys: możesz pisać zwięźlej? jak zapiszę na dysku zewnętrznym to wszystko jest ok z moimi dokumentami? czy też znikną, bez jaj piszcie więcej jak o czymś wiecie do cholery!

GioWDS   14 #91 08.05.2017 17:36

@AlbatrosZippa: PPlus 2010 w ciągu 30 dni, czyli ogarnięty w przeciągu ostatniego powiedzmy to kwartału, a od kilku lat nie jest dostępny w dystrybucji (poza oczywiście torentami) nawet trial ;)
@linuxsupport1Ale przecież Pangrys nigdzie w prost nie napisał, że znikają.
Nawet jeśli fizycznie działoby się tak, że przy usuwaniu znikają z dysku to jak może zniknąć z odłączonego nośnika zewnętrznego... W pamięć wody też wierzysz? Czasem się zastanawiam czy nie jesteś jakimś alter-ego tego ptasiego archiwum...

dragon321   11 #92 08.05.2017 17:54

@SxMaN: To był ironiczny komentarz. Osobiście wyśmiewam takie gadanie, zwłaszcza, jeżeli osoba pisząca komentarz używa Windowsa z Chrome.

@pyotr_p: To była ironia.

pyotr_p   5 #93 08.05.2017 17:55

@Anonim (niezalogowany): "Wystarczy, że w systemie nie będą zainstalowane odpowiednie fonty a nie zostaną one osadzone w dokumencie, system renderowania będzie się różnił albo wręcz inne będą domyślne marginesy do druku a dokument może się rozjechać."

Zgadza się. Ale czy to wina MSO/LO/WPS? Chyba raczej braku odpowiednich fontów...

AlbatrosZippa   13 #94 08.05.2017 18:53

@GioWDS: PPlus miałem instalkę zachowaną na jakimś nośniku w domu bez żadnego keygena, cd key itd. (wgrany był Access na potrzeby przedmiotów zawodowych i teraz odinstalowany).

windowsfun   1 #95 08.05.2017 19:37

Najlepiej stworzyć konto Microsoft i skorzystać z Office online a po za tym mamy 15 GB w OneDrive na doki, fotki i tam inne pierdołki.

rgabrysiak   13 #96 08.05.2017 21:35

@windowsfun: "Najlepiej stworzyć konto Microsoft i skorzystać z Office online a po za tym mamy 15 GB w OneDrive na doki, fotki i tam inne pierdołki."

Od dłuższego już czasu nowy użytkownik dostaje na OneDrive tylko 5GB.

dthlfwp   7 #97 08.05.2017 23:21

@windowsfun: darmowy (płatny zresztą tez) office online to bardzo ograniczone narzedzedzie, możliwe że nawet google docs są pod tym względem lepsze.

marcin1510   8 #98 09.05.2017 08:18

WPS Office jest całkiem w porządku.
LibreOffice jest ok ... ale tylko jeśli chodzi o Writera i Calca. Spreadsheets to jakieś nieporozumienie - PowerPoint jest wygodniejszy.

Waka   10 #99 09.05.2017 08:50

@Łukasz Tkacz: LibO to żadna alternatywa... pomijam, że to badziew, ale do tego średnio radzi sobie z plikami MSO :/

Łukasz Tkacz   6 #100 09.05.2017 09:10

@Waka: Nie wymieniasz żadnych argumentów za wyjątkiem tego że "to badziew" co niewiele mówi o LO, a sporo o Twoim sposobie wypowiedzi (sorry, ale sam na to zapracowałeś tym komentarzem).

Dlaczego niby "średnia obsługa plików MSO" ma być wadą? Czy MSO jest jakimś urzędowym standardem? W Polsce nawet do urzędów wysyłać można ODF i mają zasrany obowiązek Ci przyjąć to. Między firmami - zapis do PDF i najczęściej problemu nie ma. Prowadzę od ponad roku firmę, mam jeszcze aktywną subskrypcję O365 a mimo to pakietu MS nie używam, bo LO starcza w zupełności.

Jeśli ktoś sam się przywiązał do niego i założył sobie kajdanki (mowa o MS Office) to jest to problem globalny, czy tylko jego? To pytanie retoryczne. Jedyne co wolałbym mieć w LO z MSO to interfejs, bo wstążka jakoś bardziej mi leży. Ale.. wydawać kasę tylko na to, to bez sensu (z OneDrive nie korzystam, minuty na Skype też mi zbędne itp.).

Waka   10 #101 09.05.2017 09:53

@Łukasz Tkacz: "Nie wymieniasz żadnych argumentów za wyjątkiem tego że "to badziew" co niewiele mówi o LO, a sporo o Twoim sposobie wypowiedzi (sorry, ale sam na to zapracowałeś tym komentarzem)."
Zapracowałem? Jednym komentarzem? Ach te Internety... jedna wypowiedź wystarczy im, by wyrobić sobie opinię i na jej podstawie dokonać ostracyzmu. Cóż... o tym czemu ktoś woli MSO niż LibO można gadać godzinami. Poza lepszą obsługą OOXML, pakiet z Redmond oferuje lepszą wygodę pracy (tutaj benchmark powołuje się badania, w których wyklikanie tego samego w LibO wymaga 2-3 kliknięcia więcej) i stabilność (to drugie swego czasu było szczególnie problematyczne w LibO na Maki). Do tego dochodzi lepsze, jak na moje, moje wsparcie społeczeństwa. Mark w VBA masz od cholery i jeszcze trochę, dodatków do MSO też jakby więcej i to dużo. No i, co ważne dla mnie, jest dużo więcej bibliotek programistycznych dla MSO. Wygenerować .docx? No problem! Wygenerować *.odt? Zaczynają się schody. O wsparciu profesjonalnym nie wspominając, za MS stoi firma, której zapłaciłeś, za LibO tylko pasjonaci dysponujący ograniczonymi środkami i czasem, więc dla firm LibO praktycznie odpada... Excel z tego co widzę ma dużo więcej wbudowanych formuł niż Calc, ogólnie MSO zdaje się wygrywać na polu funkcjonalności. Poza tym LibO jakby zatrzymało się z estetyką na etapie Office'a 2003. Spójrz na prezentację z PowerPointa i z Impressa... niebo, a ziemia. No i nie zapominajmy o integracji z usługami takimi jak OneDrive czy 365.
"Dlaczego niby "średnia obsługa plików MSO" ma być wadą? Czy MSO jest jakimś urzędowym standardem?"
De facto jest... możemy się czarować, ale większość osób korzysta z OOXML, więc wypadałoby go dobrze ogarniać.
"Między firmami - zapis do PDF i najczęściej problemu nie ma."
Pod warunkiem, że nie zależy nam na tym, by mogli edytować pliki...
"Prowadzę od ponad roku firmę, mam jeszcze aktywną subskrypcję O365 a mimo to pakietu MS nie używam, bo LO starcza w zupełności."
To jak powiedzieć "po co komu samochód jak rowerem też dojedziesz?" :P
"Jeśli ktoś sam się przywiązał do niego i założył sobie kajdanki (mowa o MS Office) to jest to problem globalny, czy tylko jego?"
Biorąc pod uwagę, że nie jedna osoba założyła sobie "kajdany", ale znaczna większość społeczeństwa...
"Jedyne co wolałbym mieć w LO z MSO to interfejs, bo wstążka jakoś bardziej mi leży."
Niby wprowadzają ją w LibO (co jest zabawne, bo za czasów OO był straszny ból zada o ten ficzer), ale wygląda to nijak...

Łukasz Tkacz   6 #102 09.05.2017 10:35

@Waka: Nie można było tak od razu? ;) Teraz jest spoko i w pełni rozumiem Twoją niechęć do LO (albo raczej nie tyle niechęć, co trzymanie się MSO). Jeśli nie możesz inaczej... ok. Niemniej nie ma co przekreślać LO jako takiego, bo niektórym w zupełnie wystarczy, a też nie ma co napełniać kabzy korpo "bo tak".

Autor edytował komentarz w dniu: 09.05.2017 10:35
Waka   10 #103 09.05.2017 11:11

@Łukasz Tkacz: Wiesz... sam kibicuję projektom takim jak LibO czy WPS, ale na chwilę obecną ciężko mi przesiąść się na nie. Swoją drogą ciężko o rzetelne porównanie w necie, bo chciałem na potrzeby tego odpisu coś podlinkować, ale wszystko było robione przez wolnościowców, którzy trochę na siłę chcą udowodnić swoją tezę ;(

paaszczaktaxi   4 #104 18.05.2017 12:50

Przyzwyczajenia robią swoje, ja tam wole offica niż coś innego, mam już od dawna licencje na 2007.

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.