r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Alior Bank offline 24-27.03. Potem będzie „cyfrowym buntownikiem”

Strona główna AktualnościBIZNES

Klienci Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe i niektórych kont Banku BPH nie powinni zostawiać sobie przelewów na końcówkę marca. Od od wieczora 24 marca (piątek) do rana 27 marca (poniedziałek) Alior Bank wyłączy niektóre usługi, w tym bankowość internetową.

Przerwa została zaplanowana na czas od 23:00 24 marca do 6:00 do 27 marca tego roku. W tym czasie zakończone zostanie łączenie wydzielonej części Banku BPH i Alior Banku. Klientów czeka przerwa w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek dla klientów Alior Banku (w tym klientów Biura Maklerskiego i Kantoru Walutowego), T-Mobile Usługi Bankowe i przejętych z Banku BPH. Wcześniej, bo o 14:30, wyłączony zostanie system BusinessNet dla klientów biznesowych, o godz. 17:10 system Sez@m dla klientów indywidualnych i Biura Maklerskiego przejętego z Banku BPH. Nie będzie można realizować przelewów, płatności internetowych, szybkich płatności „Płacę z Alior Bankiem” i „Przelew z BPH” w sklepach internetowych ani korzystać z BLIK-a. W tym czasie bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów i sprzedaży ratalnej, więc jeśli planujecie większe zakupy, lepiej załatwić je w innym terminie.

Oddziały Banku BPH będą otwarte krócej w piątek, zaś otwarte zwykle w weekend placówki Alior Banku będą nieczynne. Nie będzie też możliwe realizowanie transakcji przez infolinię od godziny 17:00 w piątek. Przez cały czas będą działać karty płatnicze MasterCard i Visa, a także karty Kantoru Walutowego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Dyspozycje związane z zastrzeganiem kart będą realizowane bez zmian, całodobowo.

r   e   k   l   a   m   a

Po ponownym uruchomieniu usług klienci Banku BPH, których konta zostały przejęte, będą logować się do systemów bankowości internetowej Alior Banku. Obsługę tych klientów przejmą placówki z logo Alior Banku oraz infolinia (19502).

W dalszej perspektywie Alior Bank chce zmienić swoje oblicze – zdejmie melonik i zostanie cyfrowym buntownikiem. W planie jest redukcja sieci oddziałów, rozwój biometrii i podział klientów według ich zachowań. Plan będzie realizowany do 2020 roku. Wygląda na to, że Alior zamierza zbliżyć się do branży zwanej fintech (pogranicze „nowych technologii” i sektora finansowego), z którą ma zamiar blisko współpracować. W końcu też zobaczymy nową aplikację mobilną i serwis internetowy – prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami. W planach jest logowanie odciskiem palca, powiadomienia push, płatności mobilne HCE i przelewy peer-to-peer przez BLIK.

Alior odpuści sobie walkę o klientów korporacyjnych. Odbiorcami usług będą klienci indywidualni i małe firmy. Oferta zostanie uproszczona i zniknie około połowy produktów. Będzie na przykład tylko jeden rachunek rozliczeniowy dla osób prywatnych, ewentualnie z różnymi usługami dla różnych potrzeb. Co ciekawe, klienci nie będą dzieleni według wieku czy dochodów, jak w innych bankach, ale według stylu życia i sposobu korzystania z usług bankowych.

Czy rzeczywiście ta strategia jest tak innowacyjna? Na polskim rynku nieszczególnie. W naszym kraju chyba nie ma już banku, który nie stawia na aplikację mobilną, cyfryzację procesów wewnątrz banku czy uproszczoną ofertę, banki chętnie eksperymentują z wygodnymi płatnościami i biometrią. Miejmy nadzieję, że Alior nie powtórzy błędów poprzedników – choćby mBanku, którego migracja do nowego serwisu internetowego (2014-2015) była bardzo długa i bolesna.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.