Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Robocode - Roboty uczą Javy

Witam.

Przed pierwszą recenzją i zmianami w wyglądzie bloga chcę przybliżyć wam "grę" Robocode

Robocode - Roboty uczą Javy

r   e   k   l   a   m   a

Robocode jest wspaniałym open-sourcowym projektem dzięki któremu możemy się zabawić w czołgistę i jednocześnie ucząc się Javy.

Gra została stworzona przez Mathewa Nelsona. Obecnie rozwijana jest głównie przez Flemminga N. Larsena oraz Pavla Šavarę. Głównym celem tej gry była pomoc w nauce Javy wkrótce projekt doczekał się swoich odmian które teraz pomagają innym osobą w nauce Ruby (Rubots) lub Pythona (pyRobocode).

W samej rozgrywce nie ma żadnych fajerwerków , naszym celem jest rozwalenie robota/czołu przeciwnikowi - za to sposoby na dokonanie tego są nieograniczone.

Przykładowy kod:

 
package pl.alson;
import robocode.*;

public class Alson extends Robot
{

	public void run() {
		//  Inicjalizacja  robota 

		// Robot main loop
		while(true) {
       		 ahead(100); // do przodu
       		 turnGunRight(360); // obróć działko
       		 back(100); // do tyłu
       		 turnGunRight(360); // obróć działko
		}
	}

	/**
	 * onScannedRobot: Co ma zrobić robot kiedy zobaczy rywala
	 */
	public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) {
		fire(1); // Strzał ! :D
	}

	/**
	 * onHitByBullet: Zachowanie robota po "oberwaniu"
	 */
	public void onHitByBullet(HitByBulletEvent e) {
		back(10);
	}
	
	/**
	 * onHitWall: Zachowanie robota po uderzeniu w sciane
	 */
	public void onHitWall(HitWallEvent e) {
		back(20); 
	}	
}

Autorzy gry udostępnili obszerną dokumentacja , projekt zawiera także swoje "Robowiki" i dość obszerne forum.

Główny ekran gry

Przykładowa bitwa

Podsumowanie bitwy

Strona domowa projektu: Robocode Home
Dokumentacja: API
Wiki: RoboWiki  

Komentarze