reklama

Amazon dołączy do bitwy o mapy?

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Wygląda na to, że na rynku map cyfrowych pojawi się kolejny spory gracz — Amazon. Firma ma ogromne zaplecze technologiczne i możliwości, może więc zaprezentować coś naprawdę ciekawego.

Amazon kupił młodą, bo istniejącą zaledwie od 2007 roku firmę UpNext, która opracowała technologię tworzenia map 3D. Startup oferuje na razie mapy Stanów Zjednoczonych dla iPhone'a, iPada oraz Androida. Mapy UpNext wyróżniają nie tylko trójwymiarowe modele budynków, ale również możliwość sprawdzenia, co się w danym budynku znajduje, nawigacja piesza i samochodowa, wbudowane rozkłady jazdy oraz integracja z serwisami społecznościowymi.

Nasuwa się pytanie: skoro Amazon sprzedaje czytniki książek, to po co mu mapy? Tu należy przypomnieć, że amerykański gigant wszedł niedawno na rynek tabletów, na którym zresztą porządnie porządnie namieszał. Kindle Fire — kosztujący 199 dolarów tablet multimedialny — od premiery sprzedawał się doskonale i wzbudził ogromne zainteresowanie. Za pośrednictwem aplikacji innego producenta lub przeglądarki można na nim oczywiście korzystać z map... tylko że Fire nie ma odbiornika GPS.

GigaOm spekuluje, że kolejne wersje Kindle Fire będą wyposażone w GPS i kupno UpNext pomoże Amazonowi zbudować tablet z własnymi, atrakcyjnymi mapami. Z drugiej strony, w powietrzu wciąż wisi plotka o smartfonie, nad którym rzekomo pracuje Amazon, i który miałby zostać zaprezentowany pod koniec tego roku. Pozostaje czekać na rozwój sytuacji.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama