r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Android Experiments: Google wyróżnia najbardziej nowatorskie aplikacje

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Coraz bliżej tegoroczna konferencja I/O, Google prezentuje zatem najciekawsze, innowacyjne i nietuzinkowe aplikacje na Androida, czyli ogłasza wyniki konkursu Android Experiments. O wygraną walczyło kilkadziesiąt aplikacji, tymczasem jako najlepsze wyłoniono łącznie 6 projektów: trzy zwycięzkie oraz trzy dodatkowe.

Jak zawsze, oceniono tu przede wszystkim nowatorskie pomysły, jednak przy okazji tej edycji, szczególną uwagę zwracano między innymi na zastosowanie coraz popularniejszego ostatnio uczenia maszynowego.

Objectifier - Spatial Programming

W tym projekcie pokazano, jak nauczyć maszynę reagować na zmiany w otoczeniu. Koncepcja działania jest prosta: kamera obserwuje świat i zgodnie z potrzebami użytkownika, włącza lub wyłącza dopływ prądu do podłączonego do niej urządzenia. Całość opiera się o inteligentne rozpoznawanie obiektów.

r   e   k   l   a   m   a

W ten sposób można na przykład nauczyć urządzenie włączać światło, gdy wstaniemy z łóżka lub uruchamiać czajnik, kiedy pojawimy się przed nim z kubkiem na herbatę. Zanim maszyna zdolna będzie do samodzielnej pracy, konieczny jest natomiast proces uczenia, który momentami może być zabawny:

Camarada

Co zrobić, kiedy chcemy nagrać film odpowiedni dla gogli wirtualnej rzeczywistości, ale nie dysponujemy właściwą kamerą? Można wykorzystać dwa smartfony, których zsynchronizowane aparaty poradzą sobie z właściwym zarejestrowaniem obrazu:

Home Screen Arcade

Jeśli klasyczna tapeta pulpitu, nawet w wersji animowanej to wciąż za mało, ten projekt powinien być właściwym rozwiązaniem. Dzięki niemu, proste gry zręcznościowe zawitają na ekran domowy i będzie z nich można korzystać w dowolnym momencie.

Animal Detection IoT Device

Projekty nie muszą dotyczyć wyłącznie rozrywki. W tym przypadku do czynienia mamy z tajemniczym urządzeniem, które wykorzystuje sieci neuronowe, a sprzętowo kamery oraz inne czujniki, aby rozpoznawać zwierzęta znajdujące się w zasięgu pola widzenia. Sprzęt ma być przydatny podczas przeprowadzania różnego rodzaju badań, bądź tworzenia statystyk.

ShortStories

Ta aplikacja to kolejna gra wśród zwycięskich projektów. Nie trudno ulec wrażeniu, że twórca mógł inspirować się zeszłorocznym HungerMoji, które wykorzystywało podobną formę. ShortStories to natomiast gra tekstowa, bazująca na opowieściach. Cechą szczególną jest obsługa przy pomocy klasycznych elementów interfejsu Androida: dłuższe treści wyświetlane są w formie powiadomień, zaś interakcje odczytywane na przykład z poziomu menu skrótów aplikacji w najnowszej wersji systemu.

Taskzy

Ten projekt najprościej porównać do dobrze znanego Taskera. Różnica polega jednak na tym, że Tasker sam wykonuje za użytkownika zaprogramowane czynności, a Taskzy jedynie je sugeruje, wykorzystując do tego powiadomienia. Jako wyzwalacze wykorzystać można niemal dowolne czynniki zewnętrzne. Można więc na przykład wyświetlać powiadomienie sugerujące włączenie odtwarzacza muzyki, po podłączeniu do telefonu słuchawek, o ile rozpoczęliśmy właśnie jogging.

Szukających starszych ciekawostek, odsyłamy do wyników zeszłorocznego konkursu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.