reklama

Apple chce opatentować „przewijanie” reklam w radiu

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Apple stara się o kolejny ciekawy patent, który odpowiednio wykorzystany może zagrozić innym. Tym razem, podczas gdy Sony zastanawia się, jak by tu widza jeszcze bardziej w reklamę zaangażować, Apple opracował metodę przełączania się między transmisją multimedialną — na przykład radiową — a materiałami z lokalnej biblioteki multimediów.

Potrzebę takiego działania Apple argumentuje tym, że słuchającemu może nie podobać się utwór, który akurat jest emitowany. Zmiana stacji nie da pożądanego efektu, gdyż nie ma możliwości sprawdzenia czy nielubiany utwór już się skończył i czy już można bezpiecznie wrócić do audycji. Metoda przewiduje ponadto, że jeśli materiał zastępczy będzie dłuższy od fragmentu nadawanego w radiu, urządzenie zacznie audycję buforować, abyśmy nie stracili ani sekundy wartościowego słuchania. Przełączanie się między źródłami miałoby być zupełnie niezauważalne dla użytkownika.

Na papierze wszystko wygląda świetnie — możliwość zastępowania rzeczy których nie lubimy rzeczami które lubimy jest zawsze w cenie i niejedna osoba znudzona 15-piosenkową listą odtwarzania w dobrej pod innymi względami stacji radiowej byłaby zachwycona. Dodatkowo, już nigdy nie usłyszymy reklam w radiu… chyba, że Apple zdecyduje inaczej. Bez naszej wiedzy (bo tego nie zauważymy) i przede wszystkim bez wiedzy nadawcy można w ten sposób zastępować każdą 20-sekundową reklamę telefonu 30-sekundową opowieścią o doskonałości iPhone'a.

Ta metoda mogłaby być zastosowana również w programach telewizyjnych, ale w opisać widać wyraźnie, że Apple ma na myśli radio. Wynalazek kierowany jest prawdopodobnie do osób słuchających radia AM/FM lub internetowego na telefonach lub w samochodach z dockiem na telefon.

Należy tu zaznaczyć, że nie jest to nowy pomysł. Wycinanie reklam z audycji radiowych oferuje od dawna Absolute Radio (technologia Adswizz). Taką metodę usuwania reklam opisał już w 1995 roku specjalista w dziedzinie cyfrowego nadawania Quentin Howard.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama