Apple chce stać się wirtualnym operatorem telefonii komórkowej (Aktualizacja) Strona główna Aktualności04.08.2015 10:23 Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Jakie są realne konsekwencje prac nad zastąpieniem w iPhone'ach kart SIM ich wirtualnym odpowiednikiem? Być może odpowiedź na to pytanie dają ujawnione przez serwis Business Insider informacje o strategicznych planach Apple w dziedzinie telekomunikacji. Firma z Cupertino stara się o uruchomienie usługi, która poważnie zmieni sytuację na rynku, i dla klientów, i dla operatorów telekomunikacyjnych. Bliskie Apple, lecz pragnące zachować anonimowość źródła informują, że firma ta prowadzi rozmowy w Stanach Zjednoczonych dotyczące uruchomienia usługi wirtualnego operatora telefonii komórkowej (MVNO). Co więcej, położyła już grunt pod takie rozmowy w krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu nabywcy iPhone'ów już w ogóle nie musieliby się przejmować kwestiami taryf i abonamentów, wszystko to załatwiłoby za nich Apple. Status mobilnego operatora rozwiązuje w ten sposób wszystkie problemy z roamingiem. Amerykański użytkownik iPhone'a mógłby po wylądowaniu na europejskim lotnisku zostać przez Apple niezauważalnie dla niego przełączony do któregoś z lokalnych operatorów, z którymi firma z Cupertino podpisała umowy. Można sądzić, że ze względu na skalę działania Apple, telekomy będą się licytowały, oferując jak najkorzystniejsze warunki dla firmy, która w swoich rękach trzyma bazę najlepszych klientów usług telekomunikacyjnych, jakich można sobie wyobrazić. Powiązane z telekomami źródła twierdzą, że nie ma jednak gwarancji, czy usługa Apple w ogóle wyjdzie poza fazę testów, może minąć co najmniej pięć lat, zanim zaś zostanie uruchomiona. Podobno plany te są tajemnicą poliszynela w branży, Apple z telekomami dyskutuje o nich od kilku lat. Co najdziwniejsze, to że w 2006 roku Apple w USA zdołało opatentować taką usługę, pozwalającą na płynne przełączanie się urządzeń między sieciami poszczególnych telekomów. Patent znalazł zastosowanie w rozwiązaniu Apple SIM, montowanym w iPadzie Air 2 i iPadzie Mini 3, ale zapewne w przyszłości możliwym do wykorzystania także w smartfonach z Jabłkiem. Zanim jednak Apple uruchomi swoją usługę wirtualnego operatora, chce zrobić porządek z pocztą głosową. Od wczoraj trwają testy usługi iCloud Voicemail, która ma automatycznie dokonywać transkrypcji powiadomień przez pocztę głosową przez cyfrową asystentkę Siri. W ten sposób Apple, które w praktyce odebrało już dostawcom komunikację SMS-ową dzięki iMessage, odbierze im teraz pocztę głosową. Cel jest jasny: całkowite odizolowanie użytkowników iPhone'ów od telekomów – żadnych biur obsługi klienta, żadnego kłopotu, tylko jednolity standard usług na całym świecie. Kto wie, może nawet w przyszłości posiadacze najnowszych iPhone'ów w ogóle nie będą płacić żadnych abonamentów? Aktualizacja Rzeczniczka Apple oficjalnie zapewniła, że jej firma nie zamierza pomijać telekomów i bezpośrednio dostarczać użytkownikom iPhone'ów usług telefonicznych. Telekomy najwyraźniej odetchnęły z ulgą. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także iPhone 9 opóźniony? Apple podobno odwołał marcową imprezę produktową 11 mar 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 19 iPhone jako filmowy rekwizyt? Bardzo proszę, ale Apple musi zaakceptować profil postaci 26 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Biznes 26 Apple: nowa funkcja w iOS pozwoli odblokować samochód iPhone'em 6 lut 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie SmartDom TechMoto 25 iPhone. Amerykańscy konsumenci domagają się 0,5 mld dol. za celowe postarzanie sprzętu 3 mar 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 45
Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Jakie są realne konsekwencje prac nad zastąpieniem w iPhone'ach kart SIM ich wirtualnym odpowiednikiem? Być może odpowiedź na to pytanie dają ujawnione przez serwis Business Insider informacje o strategicznych planach Apple w dziedzinie telekomunikacji. Firma z Cupertino stara się o uruchomienie usługi, która poważnie zmieni sytuację na rynku, i dla klientów, i dla operatorów telekomunikacyjnych. Bliskie Apple, lecz pragnące zachować anonimowość źródła informują, że firma ta prowadzi rozmowy w Stanach Zjednoczonych dotyczące uruchomienia usługi wirtualnego operatora telefonii komórkowej (MVNO). Co więcej, położyła już grunt pod takie rozmowy w krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu nabywcy iPhone'ów już w ogóle nie musieliby się przejmować kwestiami taryf i abonamentów, wszystko to załatwiłoby za nich Apple. Status mobilnego operatora rozwiązuje w ten sposób wszystkie problemy z roamingiem. Amerykański użytkownik iPhone'a mógłby po wylądowaniu na europejskim lotnisku zostać przez Apple niezauważalnie dla niego przełączony do któregoś z lokalnych operatorów, z którymi firma z Cupertino podpisała umowy. Można sądzić, że ze względu na skalę działania Apple, telekomy będą się licytowały, oferując jak najkorzystniejsze warunki dla firmy, która w swoich rękach trzyma bazę najlepszych klientów usług telekomunikacyjnych, jakich można sobie wyobrazić. Powiązane z telekomami źródła twierdzą, że nie ma jednak gwarancji, czy usługa Apple w ogóle wyjdzie poza fazę testów, może minąć co najmniej pięć lat, zanim zaś zostanie uruchomiona. Podobno plany te są tajemnicą poliszynela w branży, Apple z telekomami dyskutuje o nich od kilku lat. Co najdziwniejsze, to że w 2006 roku Apple w USA zdołało opatentować taką usługę, pozwalającą na płynne przełączanie się urządzeń między sieciami poszczególnych telekomów. Patent znalazł zastosowanie w rozwiązaniu Apple SIM, montowanym w iPadzie Air 2 i iPadzie Mini 3, ale zapewne w przyszłości możliwym do wykorzystania także w smartfonach z Jabłkiem. Zanim jednak Apple uruchomi swoją usługę wirtualnego operatora, chce zrobić porządek z pocztą głosową. Od wczoraj trwają testy usługi iCloud Voicemail, która ma automatycznie dokonywać transkrypcji powiadomień przez pocztę głosową przez cyfrową asystentkę Siri. W ten sposób Apple, które w praktyce odebrało już dostawcom komunikację SMS-ową dzięki iMessage, odbierze im teraz pocztę głosową. Cel jest jasny: całkowite odizolowanie użytkowników iPhone'ów od telekomów – żadnych biur obsługi klienta, żadnego kłopotu, tylko jednolity standard usług na całym świecie. Kto wie, może nawet w przyszłości posiadacze najnowszych iPhone'ów w ogóle nie będą płacić żadnych abonamentów? Aktualizacja Rzeczniczka Apple oficjalnie zapewniła, że jej firma nie zamierza pomijać telekomów i bezpośrednio dostarczać użytkownikom iPhone'ów usług telefonicznych. Telekomy najwyraźniej odetchnęły z ulgą. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji