reklama

Apple już nie powie, ile nowych iPhone'ów sprzedało. Czego się wstydzi Tim Cook?

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Źle się dzieje w Cupertino? To co kiedyś było powodem do dumy, dziś jest „niemiarodajne”. Chodzi o wyniki sprzedażowe nowego iPhone’a w ciągu pierwszego weekendu po premierze. Jak donosi Reuters, Apple zmieniło swoją politykę informacyjną i nie będzie już tych danych ujawniało.

Jeszcze w zeszłym roku wyniki były świetne, było się czym chwalić. Apple chętnie podkreślało, że w pierwsze trzy dni po rozpoczęciu sprzedaży na wybranych rynkach, do rąk klientów trafiło ponad 13 mln sztuk iPhone’a 6S/6S Plus. Wtedy to Tim Cook zapewniał, że to najlepszy wynik w historii firmy, bijący rekord z roku 2014, kiedy to w ciągu pierwszych trzech dni sprzedano ponad 10 mln sztuk iPhone’a 6/6 Plus.

Dzisiaj jednak te przechwałki uznano za pozbawione znaczenia. Kristin Huguet, rzeczniczka Apple, poinformowała, że wyniki jakie podawane dotąd podawano dotyczyły jedynie możliwości dostarczenia na rynek określonej liczby iPhone’ów i nie miały nic wspólnego z faktycznym zainteresowaniem użytkowników. Z tego też powodu Apple nie będzie już więcej ujawniać wyników sprzedaży, ponieważ nic nie wnoszą dla inwestorów i partnerów firmy.

Apple może sobie wymyślać dowolne uzasadnienia swojej decyzji, ale Internet i tak wie swoje. iPhone 7/7 Plus po prostu wypaść mają gorzej, niż poprzednie generacje, nie odmienią utrzymującej się w ostatnich kwartałach tendencji spadkowej na rynku smartfonów. Takiego zdania są zarówno redaktorzy serwisów branżowych jak i internauci. Analitycy jeszcze się nie wypowiedzieli, ale możemy się już niebawem spodziewać prognoz IDC i Gartnera – które raczej dla Apple korzystne nie będą.

Inwestorzy i partnerzy będą więc wnioski musieli wyciągnąć sami. Czy Apple na pewno jest warte tyle, na ile wycenia je giełda, tj. ponad 568 mld dolarów? Póki co informacja Reutersa nie pomogła zatrzymać spadku wartości akcji, którą obserwujemy od premiery nowego iPhone’a 7 września. Rozczarowanie jest coraz bliżej.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieKosztuje prawie milion złotych rocznie. Aplikacja mObywatel oferuje bardzo mało