Apple w Polsce się rozkręca…

Apple w Polsce się rozkręca…

10.09.2012 15:59, aktualizacja: 10.09.2012 16:10

I niestety nie chodzi tu o wprowadzenie na polski rynek kolejnych usług, no chyba że ktoś uważa za zaszczyt bycie pozwanym przez giganta. Apple zwrócił się do polskiego Urzędu Patentowego z wnioskiem o unieważnienie znaku towarowego, z którego do niedawna korzystały delikatesy internetowe należący do Bomi — A.pl.

Obraz

Domena należy obecnie do firmy Internet S.A. i można tam znaleźć działające w kilku największych miastach naszego kraju delikatesy z dostawą do domu, czyli nic, o co Apple mógłby mieć pretensje (jeśli nie liczyć sprzedaży jabłek). Sprawą zajmuje się obecnie Kolegium ds. Spornych Urzędu Patentowego, w którym zasiadają niezależni eksperci. Pierwsze posiedzenie kolegium miało miejsce 29 sierpnia.

Argumenty obu stron zostaną przeanalizowane pod kątem podobieństwa towarów, znaków towarowych, oznaczeń i ewentualnego ryzyka wprowadzenia w błąd potencjalnego klienta. Apple będzie również musiał udowodnić, że zdobył na rynku pewną renomę i że delikatesy korzystając z tej renomy mogą czerpać korzyści lub Apple'owi bezpośrednio zaszkodzić.

Postępowanie może zakończyć się unieważnieniem wniosku Apple'a lub wyjęciem spod ochrony znaku towarowego A.pl. Konkretne argumenty firmy z Cupertino nie są znane, ale łatwo się domyślić, że specjaliści z Kalifornii uważają, że znak towarowy A.pl jest zbyt podobny do znaku Apple'a i może wprowadzać klientów w błąd. O ile jeszcze w przypadku kawiarni Apfelkind z Bonn, z którą Apple toczył podobny bój, jeszcze jestem w stanie znaleźć jakieś podobieństwo jeśli się nad tym dobrze zastanowię i przymknę jedno oko, o tyle w przypadku A.pl… po prostu nie wiem, czym mogli się kierować pomysłodawcy tego wniosku. Sprawy by przecież nie było, gdyby Polska miała inne domeny…

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (88)