reklama

Apple wprowadza subskrypcję do App Store

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

W sklepie z mobilnymi aplikacjami dla urządzeń Apple wprowadzono nowy model dystrybucji oprogramowania pozwalający na sprzedawanie produktów na określony czas i zautomatyzowane odnawianie kończącej się subskrypcji.

Poczynając od dzisiaj twórcy będą mogli oferować użytkownikom dostęp do czasowo ograniczonych treści, usług i produktów bezpośrednio w sklepie Apple, bez potrzeby korzystania z zewnętrznego systemu rozliczeniowego. Dzięki wprowadzonym zmianom operacje takie jak prenumerata gazety będzie mogła być w pełni kontrolowana z poziomu panelu administracyjnego App Store. Twórcy będą mogli wybrać, jakie warianty subskrypcji chcą zaoferować użytkownikom. Dostępne opcje obejmują wykupienie abonamentu na tydzień, miesiąc, dwa miesiące, kwartał i pół roku. Użytkownicy będą mogli w prosty sposób określić, czy wykupiona na dany produkt subskrypcja ma być odnawiana automatycznie czy też dopiero po potwierdzeniu. Oczywiście wprowadzenie subskrypcji do App Store sprawia, że twórcy i dostawcy treści będą musieli podzielić się swoimi zyskami z Apple. Firma Jobsa od każdego wykupionego przez użytkowników abonamentu weźmie dla siebie 30% jego wartości.

Przy okazji wprowadzenia subskrypcji do App Store ujawniono także dane o bazie aplikacji zgromadzonych w sklepie Apple. Obecnie App Store składa się z ponad 350 tysięcy aplikacji, z czego 60 tysięcy to programy przeznaczone specjalnie dla tabletów iPad.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama