reklama

Apple zdobył prawa do znaku towarowego iPad w Chinach

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Sprawa znaku towarowego, który w reszcie świata stał się synonimem tabletu, w Azji była dyskusyjna. Na początku tego roku informowaliśmy, że posiadaczem nazwy była tajwańska firma Proview International. Nazwa została sprzedana w 2006 roku firmie związanej z Apple'em, ale transakcja nie objęła korzystania ze znaku w Chińskiej Republice Ludowej. Na tej podstawie Proview domagał się wycofania iPada ze sprzedaży w Chinach.

The Big Story poinformował, że Apple uzyskał prawa do nazwy iPad. Firma spod znaku jabłka zgodziła się zapłacić 60 milionów dolarów tajwańskiej firmie w ramach ugody. Proview Shenzen, który otrzyma pieniądze, nie ma się jednak zbyt dobrze. Firma ma ogromne długi, a kredytodawcy udali się do sądu z wnioskiem o ogłoszenie jej upadłości. W sumie Proview ma ponad 400 milionów długu w ośmiu bankach.

Apple zyskał prawo do sprzedaży iPada na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Sprzedaż iPada została wstrzymana w Chinach w lutym tego roku w dość spektakularny sposób — w wielu miastach policja konfiskowała urządzenia ze sklepów. Już wtedy iPad zgarnął 70% rynku tabletów w najludniejszym państwie świata i drugim pod względem wagi dla Apple'a rynku na świecie. Apple czerpie z Chin około 20% swoich przychodów.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama