Back Stage od Luminous Productions. Pokaz możliwości silnika z ray tracingiem

Strona główna Aktualności
Back Stage od Luminous Productions (foto. Nvidia)
Back Stage od Luminous Productions (foto. Nvidia)

O autorze

Luminous Engine autorstwa Luminous Productions od lat jest rozwijany. Silnik został wykorzystany np. do FINAL FANTASY XV, czy w 2015 roku w demie WITCH CHAPTER 0 [cry]. Nowa iteracja technologii wykorzystująca ray tracing zyskała swój pokaz wideo.

Należąca do Square Enix spółka Luminous Productions przedstawiła możliwości najnowszej edycji swojego silnika. Demo Black Stage jest renderowane prawie wyłącznie ze śledzeniem ścieżek promieni światła. To coś podobnego do technologii zastosowanej w Quake II RTX czy usprawnieniu Minecrafta. Path tracing pozwala na tworzenie w czasie rzeczywistym klatek obrazu z realistycznym oświetleniem, cieniami, odbiciami okluzją czy rozproszeniem światła.

Nowy silnik, nowe gry, nowe możliwości

Do stworzenia wideo wykorzystano komputer z jedną sztuką karty graficznej GeForce RTX 2080 Ti. Generowana przez PC scena ma o wiele lepszy poziom szczegółowości niż chociażby wspominane FINAL FANTASY XV. Luminous Productions i Nvidia pokazują tym samym spore możliwości, jakie tkwią w technologii ray tracingu. Kolejny twórca wchodzi do grona deweloperów z technologią umożliwiającą tworzenie gier ze śledzeniem promieni, co na pewno odbije się pozytywnie na przyszłych grach.

Takeshi Aramaki, który jest szefem studia Luminous Productions, tak wypowiedział się o projekcie:

"Back Stage to prezentacja naszej pracy, która ma odpowiedzieć na pytanie: "Jak korzystać z ray tracingu w grze nowej generacji?" Karty graficzne GeForce RTX mają moc przekraczającą naszą wyobraźnię, a dzięki technologii NVIDIA nawet śledzenie ścieżek w czasie rzeczywistym stało się rzeczywistością. Razem z Luminous Engine i technologią RTX zrobiliśmy kolejny krok w kierunku pięknej i realistycznej gry, którą staramy się stworzyć."

Źródło: Nvidia

© dobreprogramy