Bezdomność w SimCity to element rozgrywki czy po prostu błąd? Strona główna Aktualności15.01.2015 12:37 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Fani gry SimCity, której premiera miała miejsce na początku marca 2013 roku, od dłuższego czasu borykają się z problemem, który skutecznie zmniejsza satysfakcję płynącą z gry. Mimo tego, że gracze prześcigają się na forach i portalach społecznościowych w tworzeniu nowych metod rozwiązania kłopotliwej kwestii, pojawiły się opinie, że utrudnienia są wynikiem błędu w grze. Bezdomność w SimCity, bo o niej mowa, zwróciła uwagę Matteo Bittantiego, wykładowcy na Libera Universita di Lingue e Comunicazione IULM i California College of the Arts, którego zainteresowania dotyczą między innymi porównań w zakresie sztuk wizualnych i gier komputerowych. Ponadto Bittanti uważa serię SimCity, a w szczególność SimCity 4 za najlepsze gry wszech czasów. Przeanalizował on dostępne w Internecie wypowiedzi na temat problemu bezdomności w SimCity i stworzył 600-stronicowy raport zawierający proponowane rozwiązania. Duże znaczenie ma także fakt, że podczas pracy w San Franisco Bittanti dokumentował życie bezdomnych. Wśród proponowanych przez graczy metod zmniejszenia bezdomności można znaleźć oczekiwanie na klęski żywiołowe, które uśmiercą bezdomnych, likwidację parków, w których żyją lub pogorszenie infrastruktury części miasta, w której żyją bezdomni do tego stopnia, aby opuścili oni aglomerację. Dyskusję utrzymywaną w takim tonie Bittanti uznał za ciekawszą, niż samą grę, natomiast wypowiedzi, które można by roboczo nazwać ostatecznym rozwiązaniem kwestii bezdomności w SimCity ocenił jako co najmniej nietypowe. Najbardziej interesującą kwestią w całej sprawie, jest pytanie czy taki stan rzeczy jest zamierzony przez autorów gry, czy też pojawia się w wyniku błędu. Wiadomo przecież, że SimCity długo po premierze spotykało się z falą krytyki wynikającą z konieczności łączenia się podczas gry z serwerami, które były przepełnione. Uzasadnione wydają się zatem podejrzenia, że bezdomność na masową skalę wynika nie ze starannie zaprojektowanego przez twórców wyzwania dla graczy, a jest po prostu błędem, który znacznie zmniejsza grywalność SimCity. Bittanti ma inną opinię na ten temat. Według niego masowa bezdomność odzwierciedla rzeczywiste bolączki dzisiejszych miast, w których bezdomność jest problemem nie posiadającym jak dotąd skutecznego rozwiązania. Książka How to get Rid of Homeless jest dostępna na amazon.com w astronomicznej cenie 220 dolarów za oba tomy. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Facebook wprowadza nowe bug bounty. Hacker Plus będzie polegać na rywalizacji 13 paź 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 1 Znajdź lukę w PlayStation 4 albo PSN. Sony wypłaci nawet 50 tysięcy dolarów 26 cze 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Biznes Bezpieczeństwo 23 Apple załatał krytyczną lukę w systemie logowania. Wypłacono 100 tys. dolarów nagrody 2 cze 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Bezpieczeństwo 11 Xbox Bounty już działa. Microsoft zapłaci za wykrytą lukę do 20 tys. dolarów 31 sty 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Gaming Biznes Bezpieczeństwo 10
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Fani gry SimCity, której premiera miała miejsce na początku marca 2013 roku, od dłuższego czasu borykają się z problemem, który skutecznie zmniejsza satysfakcję płynącą z gry. Mimo tego, że gracze prześcigają się na forach i portalach społecznościowych w tworzeniu nowych metod rozwiązania kłopotliwej kwestii, pojawiły się opinie, że utrudnienia są wynikiem błędu w grze. Bezdomność w SimCity, bo o niej mowa, zwróciła uwagę Matteo Bittantiego, wykładowcy na Libera Universita di Lingue e Comunicazione IULM i California College of the Arts, którego zainteresowania dotyczą między innymi porównań w zakresie sztuk wizualnych i gier komputerowych. Ponadto Bittanti uważa serię SimCity, a w szczególność SimCity 4 za najlepsze gry wszech czasów. Przeanalizował on dostępne w Internecie wypowiedzi na temat problemu bezdomności w SimCity i stworzył 600-stronicowy raport zawierający proponowane rozwiązania. Duże znaczenie ma także fakt, że podczas pracy w San Franisco Bittanti dokumentował życie bezdomnych. Wśród proponowanych przez graczy metod zmniejszenia bezdomności można znaleźć oczekiwanie na klęski żywiołowe, które uśmiercą bezdomnych, likwidację parków, w których żyją lub pogorszenie infrastruktury części miasta, w której żyją bezdomni do tego stopnia, aby opuścili oni aglomerację. Dyskusję utrzymywaną w takim tonie Bittanti uznał za ciekawszą, niż samą grę, natomiast wypowiedzi, które można by roboczo nazwać ostatecznym rozwiązaniem kwestii bezdomności w SimCity ocenił jako co najmniej nietypowe. Najbardziej interesującą kwestią w całej sprawie, jest pytanie czy taki stan rzeczy jest zamierzony przez autorów gry, czy też pojawia się w wyniku błędu. Wiadomo przecież, że SimCity długo po premierze spotykało się z falą krytyki wynikającą z konieczności łączenia się podczas gry z serwerami, które były przepełnione. Uzasadnione wydają się zatem podejrzenia, że bezdomność na masową skalę wynika nie ze starannie zaprojektowanego przez twórców wyzwania dla graczy, a jest po prostu błędem, który znacznie zmniejsza grywalność SimCity. Bittanti ma inną opinię na ten temat. Według niego masowa bezdomność odzwierciedla rzeczywiste bolączki dzisiejszych miast, w których bezdomność jest problemem nie posiadającym jak dotąd skutecznego rozwiązania. Książka How to get Rid of Homeless jest dostępna na amazon.com w astronomicznej cenie 220 dolarów za oba tomy. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji