Bing zyskuje czy traci?

Bing zyskuje czy traci?

Wojciech Cybulski
17.01.2010 17:21, aktualizacja: 17.01.2010 17:40

Zestawienia opisujące udział wyszukiwarek internetowych w USA wskazują, że Bing w grudniu wzmacniał lub osłabiał swoją pozycję - w zależności od badania.

Analiza danych udostępnionych przez Hitwise i Nielsen wskazuje, że w ostatnim miesiącu minionego roku popularność Yahoo! i Binga w USA nieznacznie spadła, a Google wyszło minimalnie na plus. Jednak z najnowszego zestawienia opublikowanego przez ComScore wynika, że wyszukiwarka Microsoftu posiadała w grudniu 10,7% amerykańskiego rynku, co stanowi wzrost wobec 10,4% w listopadzie. W tym samym czasie Yahoo odnotowało spadek swojego udziału z 17,5% do 17,3% zaś Google urosło z 65,5% do 65,7%.

Rozbieżności w wynikach Binga wynikają prawdopodobnie z metodologii badań poszczególnych firm i strategii przyjętej przez autorów wyszukiwarki. Łatwo zauważyć, że o ile Google odpowiadając na zapytania użytkowników kieruje ich od razu na strony zawierające potencjalne odpowiedzi, to Bing stara się, by Internauta uzyskał komplet informacji o interesującym go zagadnieniu już na stronie z wynikami i nie miał potrzeby przeglądać źródeł. Część mechanizmów zliczających popularność wyszukiwarek może nie pasować do takiego modelu biznesowego i stąd różnice w wynikach poszczególnych badań.

Trzeba także zaznaczyć, że Microsoft stara się koncentrować swoje wysiłki na tych sektorach rynku wyszukiwarek, które są dla niego najbardziej dochodowe. Intensywne rozwijanie Binga w kierunku zapytań dotyczących zdrowia, podróży, zakupów czy informacji lokalnych sprawia, że wzrost zysków z reklam jest niewspółmiernie większy od wzrostu ogólnego udziału w rynku. Taka polityka jest wynikiem chłodnych kalkulacji, z których wynika, że odebranie wyszukiwarce Google pozycji lidera rynku jest w najbliższym czasie niemal niewykonalne.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)