reklama

BlackBerry pod parasolem Trend Micro

Strona główna Aktualności

O autorze

Z wykształcenia dziennikarz prasowy, prywatnie miłośnik nowych technologii, które mają ułatwiać codzienne życie. Jako niereformowalny fan rozrywki komputerowej, zaangażowany w społeczność gier Valve.

W świetle doniesień o szkodliwych aplikacjach, które potrafią równocześnie atakować platformy mobilne i stacjonarne, nikogo chyba nie zdziwi zwiększona determinacja do zwalczania tego typu zjawisk. BlackBerry ogłosiło, że o bezpieczeństwo jego sklepu z aplikacjami zadba producent oprogramowania antywirusowego Trend Micro. Działająca w chmurze usługa Mobile App Reputation będzie na bieżąco skanować zarówno wszystkie 70 tysięcy obecnych w BlackBerry World aplikacji, jak i te, które dopiero pojawią się w dystrybucji. Nowy mechanizm nie zastąpi stosowanych obecnie metod weryfikacji, będzie natomiast służyć jako dodatkowa warstwa ochronna.

Trend Micro podaje, że w ciągu niecałego roku od debiutu usługa Mobile App Reputation przebadała ponad dwa miliony aplikacji pod kątem szkodliwości kodu i możliwości przechwycenia prywatnych danych użytkownika. Mechanizm ma także możliwość sprawdzania reputacji programistów i ich aplikacji, jak również wskazywania potencjalnych źródeł zwiększonego zużycia energii akumulatora czy zasobów systemowych. Niewykluczone, że w przyszłości BlackBerry wykorzysta Mobile App Reputation do sprawdzania odnośników, e-maili i plików w poszukiwaniu zagrożeń.

BlackBerry skupia się nie tylko na bezpieczeństwie swoich klientów, ale także na zaoferowaniu im rozrywki. Firma wraz z twórcami silnika Unity pracuje nad przeniesieniem go do środowiska BlackBerry 10. Dzięki temu nowe smartfony oraz tablety z serii PlayBook (po aktualizacji systemu) będą mogły bez problemu uruchomić gry wykorzystujące tę technologię. Jednym z czynników decydujących o sukcesie platformy mobilnej jest bogaty katalog oferowanych gier. Klienci BlackBerry są nimi zainteresowani, co widać po rosnącej popularności tej kategorii w BlackBerry World — zapewnia Alec Saunders z BlackBerry.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama