Blender 2.75 zrobi dobry użytek z Radeonów Strona główna Aktualności03.07.2015 10:36 Udostępnij: O autorze Anna Rymsza @Xyrcon Prace nad Blenderem 2.75 zostały już ukończone i można pobrać stabilną wersję programu. Jego twórcy z dumą twierdzą, że jest to jedno z większych wydań darmowego programu do modelowania 3D i wielu innych zadań. Po Blendera 2.75 powinni sięgnąć przede wszystkim ci, którzy mają karty graficzne firmy AMD. Nowy Blender, a w zasadzie jego renderer Cycles, wykorzysta OpenCL na kartach graficznych AMD do renderowania obrazu. Obsługa tych układów jest jeszcze we wstępnym stadium rozwoju, niemniej jednak warto śledzić postępy. Ponadto poprawione zostało próbkowanie światła otoczenia przy renderowaniu dzięki nowym portalom (Light Portals), a przy generowaniu panoramy można skorzystać z projekcji na „lustrzaną kulę”. Nie mogło zabraknąć poprawek wydajności i ulepszeń w zarządzaniu pamięcią. Marco G. Marco G. Przy renderowaniu filmów przeznaczonych do oglądania w trzech wymiarach można skorzystać z powielonego widoku i widoku stereoskopowego, także renderowanego w czasie rzeczywistym i precyzyjnymi ustawieniami stereoskopowych kamer. Ponadto podgląd stereogrficzny i powielanie widoku zostały zintegrowane z narzędziami do montażu filmów (Compositorem i Video Sequencerem), dzięki czemu w Blenderze można przeprowadzić cały proces tworzenia trójwymiarowych ruchomych obrazków. Podgląd sceny ma możliwość renderowania głębi ostrości w wysokiej jakości. Ponadto Blender doczekał się tego, na co czekało wielu artystów malujących modele – w widoku 3D można wykorzystać malowanie symetryczne, co będzie szczególnie przydatne przy tworzeniu postaci. Z innych ciekawostek warto wspomnieć o podglądzie fontów na miniaturach w przeglądarce plików, co znacznie ułatwia przeszukiwanie dostępnych materiałów. Przy modelowaniu można skorzystać z nowego modyfikatora (Corrective Smooth), który wygładza powierzchnie modeli po operacjach zmieniających kształt. Poprawiony został także modyfikator dziesiątkujący (Decimate), pędzel zgniatania, który tworzy ciaśniejsze plisy, oraz operacje podpodziału. Rozmiar miniatur można oczywiście zmienić. Blender zyskał także bardzo pomysłowy i szybki sposób zamykania wielu paneli na raz – wystarczy przeciągnąć po nich kursorem w odpowiednim kierunku. Blendera 2.75 można pobrać z naszej bazy programów dla Windowsa, Linuksa i OS X. Więcej o zmianach można dowiedzieć się z wiki projektu. Warto obejrzeć także pozostałe filmy, które prezentują nowości w tej wersji. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Blender 2.91 Modelowanie 3D 515 GeForce RTX 3060 Ti w testach producenta. Zapowiada się hit w rozsądnej cenie 17 lis 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Gaming 30 Komputer Huawei z procesorem Kunpeng 920 przetestowany. Ale wyniki są kiepskie 6 lip 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt 54 MacBook Air M1 – test. Odpowiadamy na pytania czytelników 27 lis 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt 87
Udostępnij: O autorze Anna Rymsza @Xyrcon Prace nad Blenderem 2.75 zostały już ukończone i można pobrać stabilną wersję programu. Jego twórcy z dumą twierdzą, że jest to jedno z większych wydań darmowego programu do modelowania 3D i wielu innych zadań. Po Blendera 2.75 powinni sięgnąć przede wszystkim ci, którzy mają karty graficzne firmy AMD. Nowy Blender, a w zasadzie jego renderer Cycles, wykorzysta OpenCL na kartach graficznych AMD do renderowania obrazu. Obsługa tych układów jest jeszcze we wstępnym stadium rozwoju, niemniej jednak warto śledzić postępy. Ponadto poprawione zostało próbkowanie światła otoczenia przy renderowaniu dzięki nowym portalom (Light Portals), a przy generowaniu panoramy można skorzystać z projekcji na „lustrzaną kulę”. Nie mogło zabraknąć poprawek wydajności i ulepszeń w zarządzaniu pamięcią. Marco G. Marco G. Przy renderowaniu filmów przeznaczonych do oglądania w trzech wymiarach można skorzystać z powielonego widoku i widoku stereoskopowego, także renderowanego w czasie rzeczywistym i precyzyjnymi ustawieniami stereoskopowych kamer. Ponadto podgląd stereogrficzny i powielanie widoku zostały zintegrowane z narzędziami do montażu filmów (Compositorem i Video Sequencerem), dzięki czemu w Blenderze można przeprowadzić cały proces tworzenia trójwymiarowych ruchomych obrazków. Podgląd sceny ma możliwość renderowania głębi ostrości w wysokiej jakości. Ponadto Blender doczekał się tego, na co czekało wielu artystów malujących modele – w widoku 3D można wykorzystać malowanie symetryczne, co będzie szczególnie przydatne przy tworzeniu postaci. Z innych ciekawostek warto wspomnieć o podglądzie fontów na miniaturach w przeglądarce plików, co znacznie ułatwia przeszukiwanie dostępnych materiałów. Przy modelowaniu można skorzystać z nowego modyfikatora (Corrective Smooth), który wygładza powierzchnie modeli po operacjach zmieniających kształt. Poprawiony został także modyfikator dziesiątkujący (Decimate), pędzel zgniatania, który tworzy ciaśniejsze plisy, oraz operacje podpodziału. Rozmiar miniatur można oczywiście zmienić. Blender zyskał także bardzo pomysłowy i szybki sposób zamykania wielu paneli na raz – wystarczy przeciągnąć po nich kursorem w odpowiednim kierunku. Blendera 2.75 można pobrać z naszej bazy programów dla Windowsa, Linuksa i OS X. Więcej o zmianach można dowiedzieć się z wiki projektu. Warto obejrzeć także pozostałe filmy, które prezentują nowości w tej wersji. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji