popularne tematy: hobby

Wszystkie rzeczy, których... nie zawdzięczamy Apple cz III czyli Think different

W dwóch poprzednich odcinkach mogliście przeczytać o sporej liczbie rzeczy, których Apple nie wymyśliło. Dziś w ostatniej części cyklu przedstawię wam kilka pozostałych.

Smartphone

Dwa lata po śmierci Jobsa dziennikarz magazynu Wired Fred Vogelstein opublikował w NewYork Times wspomnienia starszego inżyniera Apple pracującego nad projektem iPhone - Andego Grigno.

Tak naprawdę jednak iPhone doprowadził do zmian nie tylko w aspekcie ekonomicznym. Nie można zapominać o zmianach jakie zaszły w interakcji człowieka z maszyną.

Wszystkie rzeczy, których... nie zawdzięczamy Apple cz. II czyli parę lat za konkurencją

W poprzednim odcinku dowiedzieliście się, że Apple nie wynalazło komputera osobistego, graficznego interface'u użytkownika, okienek, myszki, ikonek ani wszystkich bardziej znanych złącz, które im przypisywano. Dysku twardego także nie wynalazło. Ponieważ poprzedni odcinek wam się spodobał postanowiłam napisać kolejny. Ilość mitów związanych z Apple jest niezliczona.

Wszystkie rzeczy, których... nie zawdzięczamy Apple cz I

Czasami zdarzy mi się przeczytać coś od czego normalnie szczypią oczy. W sieci i w ogóle w przekonaniu wielu ludzi gości fałszywe przekonanie o tym, jakoby firma Apple coś wymyśliła. Szczególnie chętnie raczy nas takimi wpisami kolega Macminik. Otóż firmie Apple tak naprawdę nie zawdzięczamy zupełnie nic.

Komputer osobisty

Autentyczny cytat komentarza pod jednym z moich wpisów:

Historia Aplle to historia firmy, która tworzyła podstawy informatyki. Kiedy powstał 1 Mac, nie było jeszcze Windowsa

Programy, których nie znacie cz. IV - Goat Tracker i krótka historia SIDa

W poprzednich częściach cyklu przedstawiłam wam kilka programów - trackerów - udających brzmienia typu chip. Większość z nich miała udawać SIDa - najlepszy układ dźwiękowy w komputerach 8 bitowych. Tak naprawdę były to jedynie namiastki tego co można osiągnąć na tym układzie.

Historia układu MOS Technology 6581/8580 SID (Sound Interface Device) zaczyna się w 1981 roku. Komputery stawały się coraz powszechniejsze, najpierw Atari 800 potem ZX Spectrum. Commodore zaprezentowało PETa. To jednak było za mało.

Dożynki w CDProjekt, Wiesiek2 za dychę! I 300 innych rzeczy!

Pewnie ucieszy was wiadomość, że przedłużono promocję na ponad 300 produktów ze strony CDProject.

Macie jeszcze około 3h 45 minut aby pobrać Wiedźmina 2 z wszystkimi dodatkami za niecałe 10 złotych. Wiem, że wpis bardzo krótki, ale trzeba się śpieszyć. W nagrodę dostaniecie nie tylko tapety i muzykę, ale także sesję Triss dla Playboya ;) Tu bezpośredni link

I chociaż mam tą wersję, to kupiłam wersję rozszerzoną.

ps.

Czy publiczna telewizja i radio są nam potrzebne?

Do tego wpisu zainspirował mnie @Krogulec wspomnieniem o Sondzie. Co prawda wspomnienia dotyczą programu sprzed 25 lat, ale ja także widziałam powtórki i program bardzo mi się podobał wiele lat później, a więc jak ciekawy był w czasach gdy powstawał łatwo sobie wyobrazić.

Jeszcze za moich czasów w telewizji publicznej można było obejrzeć masę ciekawych programów naukowych i technicznych.

Trackery cz. I - Wstęp i historia trackerów

Chciałabym wam dziś przybliżyć jedne z najpopularniejszych programów muzycznych lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia w amatorskiej, profesjonalnej i scenicznej muzyce komputerowej. Dlaczego? Bo istnieje cała masa pięknej muzyki, które najprawdopodobniej nigdy nie słyszeliście a powstała ona właśnie na trackerach.

Programy, których nie znacie. Hivelytracker.

Chciałabym zacząć krótki cykl o programach, głównie muzycznych, o których przeciętny użytkownik komputera, a nawet profesjonalny muzyk nigdy nie słyszał. Są to programy, które służyły głownie muzykom scenowym na różnych platformach sprzętowych.

Czym jest scena? Scena użytkownicy, którzy poświęcili się danej dziedzinie (kodowanie, grafika, muzyka, animacja, tworzenie modeli, fontów, efektów) poznając ją dogłębnie, często bez odpowiedniego przygotowania edukacyjnego w danym kierunku.