popularne tematy: programowanie

Arduino — wykrywamy dotyk z modułem MPR121

Od dłuższego czasu tworzę przeróżne projekty z wykorzystaniem układów Atmega, Attiny gotowych płytek Arduino oraz popularnych Raspberry Pi czy Banana PRO nie tylko hobbistycznie ale również komercyjnie. Tworzyłem dla klientów sterowniki węzłów ciepłowniczych z wykorzystaniem Raspberry Pi z komunikacją RS485 jak również inteligentne słupy oświetleniowe. Ostatni projekt dla muzeum wymagał zrobienia dotykowych paneli po dotknięciu których miały reagować i wykonywać pewne rzeczy.

Raspberry Pi od Zera do 2 — sterujemy GPIO z linii poleceń

Być może niektórzy z Was mają już od dłuższego czasu malinę, ale używają ją do prostych multimedialnych rzeczy typu odtwarzacz muzyki, czy filmów. Zastanawiałeś się może jak by tu zacząć sterować pinami GPIO w prosty sposób aby posterować jakimiś urządzeniami? Jest przecież tyle bibliotek i możliwości ale nie masz czasu uczyć się zawiłych funkcji bibliotek lub nie jesteś orłem w programowaniu.

LN HUB32IO — moduł z aktywnym hubem USB i 32 pinami IO dla Banana PRO

Kolejny drugi moduł dla Banana PRO, który opiszę i przetestuję to LN HUB-32IO posiadający aż 32 piny GPIO oraz aktywny hub USB. Moduł posiada dwa układy mcp23017 komunikujące się poprzez interfejs i2c. Również jak ostatnio do sterowania modułem użyjemy biblioteki WiringBP.

Moduł posiada 32 złącza cyfrowych pinów GPIO, każdy pin ma podłączoną diodę. Obok złącz IO wyprowadzone jest też 3,3V oraz GND łącznie 4 (po 2 na każdy układ).

LN Digital — klon modułu PiFace dla Banana PRO

Chciał bym dziś zaprezentować i pokazać sterowanie modułem LN Digital dedykowanym dla Banana PRO, którego przedstawiałem krótko we wpisie o dedykowanych modułach dla Banana PRO. Do sterowanie pinami GPIO użyjemy biblioteki WiringBP dla Banana , która została przeportowana z biblioteki WiringPi dla Raspberry Pi.

Moduł posiada układ MCP23S17 na SPI oraz UNL2803A. Na płytce znajduje się 8 wejść oraz 8 wyjść ( z użyciem UNL2803A).

Zaprogramuj sobie AVR – programowanie ATtiny cz.1

Spora ilość ludzi z którymi mam styczność nie do końca zdaje sobie sprawę co to jest Arduino i z czego jest zbudowane. Kupujemy gotową płytkę, którą podłączamy przez USB do komputera i programujemy i nie przejmujemy się co za układ się na niej znajduje. W większości płyt Arduino jest to jeden z modeli ATmega. A gdybyśmy chcieli kupić sobie sam mikrokontroler i go zaprogramować? Nie, nie musimy uczyć się języka C dla AVR :) Możemy spokojnie wgrać sobie bootloader Arduino i programować układ tak samo jak płytkę Arduino, czyli w prosty sposób.

Intel Edison — piszemy kod pod Arduino

W Intel Edison tak samo jak w Intel Galileo możemy programować Edisona za pomocą Arduino IDE. W tym celu użyję wersji Standard, która ma już wyprowadzone złącza GPIO podobnie jak w Arduino UNO. W tym wpisie pokażę jak radzi sobie Edison ze sterowaniem wyświetlaczem LCD, sterowaniem silników za pomocą PWM, sterowaniem serwami oraz świeceniem diodami.

Przygotowanie środowiska programistycznego

Arduino IDE w wersji dla Edisona możemy pobrać z działu

SPiBot - projektowanie i prototypowanie nadwozia z pomocą drukarki 3D

Minęło sporo czasu odkąd przedstawiłem swojego robota SPibot. Ze względu na brak czasu nie miałem kiedy zająć się jego dalszym rozwojem. Na szczęście inne projekty i prace się już skończyły albo mają się ku końcowi, więc czasu trochę przybywa, aby zająć się dalszym rozwojem robota.

Nadwozie

Od samego początku zastanawiałem się nad samym nadwoziem dla robota. Czy ma być to nadwozie zamknięte i schludne czy po prosu ma być to typowy prototyp ze zwykłą sklejką i elektroniką na zewnątrz.

intel Galileo - programowanie i obsługa GPIO na systemie Linux

Z poziomu systemu Linux zainstalowanym na intel Galileo możemy programować np. w językach programowania C/C++, Python czy Bash, ale Galileo może bardziej przypaść do gustu programistom właśnie Pythona dając im możliwość programowania i sterowania pinami GPIO za pomocą ich ulubionego języka a wszystko dzięki dostępnej biblioteki pyGalileo.

Python

Dla języka Python społeczność przygotowała bibliotekę pyGalileo