popularne tematy: hobby

Krew, pot i piksele, czyli branża gier crunchem stoi. Recenzja książki Schreiera Jasona

Branża gier już od dłuższego czasu przynosi znacznie większe zyski niż przemysł filmowy i muzyczny razem wzięty. Przypomnę tylko, że nowy Spider-Man, wydany tylko na konsole PS4, w weekend otwarcia zarobił prawie dwa razy tyle co film Spider-Man: Homecoming...

Co ważne, zarabiają tu nie tylko tuzy gamedevu jak EA, Blizzard czy Activision, ale również jednoosobowe firemki, które swoim produktem trafiły w serca graczy.

Szybki i łatwy dostęp do potencjalnych klientów m.in. dzięki Steamowi czy innym platformom cyfrowym, powoduje olbrzymi wysyp gier.

DobryBackupBloga — aplikacja do szybkiej archiwizacji wpisów blogowych

Nowy blog zbliża się wielkimi krokami. Zapewne w październiku będziemy cieszyli się zarówno nowymi blogami, jaki i aplikacją mobilną, a może również odświeżeniem portalu.

Z tego co zapowiada Lisek blog przejdzie gruntowny remont, łączenie z nowym formatem wpisów blogowych (zniknie bbcode). Może to właśnie dobry moment, aby każdy bloger zbackupował własne wpisy z bloga. Oczywiście ręczne kopiowanie wpisów i pojedynczych grafik nie ma sensu (ja mam ich 200!). Stąd też na potrzebę tego zadania napisałem aplikację do backupowania wpisów blogowych i tak powstał...

Daj Się Poznać 2017 — kolejna edycja konkursu rozpoczęta

Przyszedł marzec, a wraz z nim kolejna edycja programistycznego konkursu Daj Się Poznać 2017. Każdy kto koduje i chce podjąć wyzwanie, powinien jak najszybciej zgłosić się do omawianego współzawodnictwa wśród deweloperskiej braci :)

Daj Się Poznać 2017

Czym jest ów konkurs? To nie lada wyzwania dla każdego programisty. W przeciągu trzech miesięcy, od początku marca do końca maja, tworzysz projekt i opisujesz zmagania z nim na swoim blogu (lub na YouTube).

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych — książka, której nie wypada nie kupić [recenzja]

Wspomnień czar. Czyli dawno, dawno temu...

Moja przygoda z grami zaczęła się na poważnie od Amigii 500. W zestawie wraz z komputerem dostałem Lemingi i Powermonger, w pudełkach z taniej serii od IPSu, plus kartonowe wydanie Tokiego z Wielkiej Brytanii. Oczywiście w komplecie były również potężny zestaw dyskietek z ogromną ilością oprogramowania. Każdy nośnik był ręcznie podpisany i wskazywał jawnie na nielegalne źródło pochodzenia, aczkolwiek przed rokiem 1994, czyli przed wejściem ustawy "antypirackiej"

Polskie Pismo Amigowe - Amiga wiecznie żywa [#11]

Pisma Amigowe były w moim domu od młodzieńczych lat, kiedy to na początku podstawówki dostałem Amigę 500. Wówczas pamiętam zakupione pierwsze numery Commodore & Amiga, czy Magazyn Amiga, a nawet Świat Gier Komputerowych, gdy jeszcze publikował recenzje gier na Przyjaciółkę. Nie mogę zapomnieć oczywiście tutaj o moim ukochanym Amiga Computer Studio, które kupowałem niemalże do ostatniego numeru. Czas leciał, a Amiga niestety odeszła na bok. Pomimo, że nie posiadam już Amigi (a szkoda! przyznaje, że zakup gołej

Słownik Szaradzisty - niezbędnik szaradzisty na Windows Phone

Rozwiązywanie krzyżówek czy ich układanie, było swego czasu dość popularne w okresie przed plagą zwaną internetem ;) Oczywiście krzyżówki nadal się sprzedają, ale nie tak dobrze jak kiedyś (szczególnie widać to na przykładzie krzyżówek dla młodzieży). Jeśli ktoś układał krzyżówki zapewne pamięta dwutomowy Słownik Szaradzisty:

Był to zbiór słów posortowanych alfabetycznie. Pierwszy tom to standardowy zestaw A-Z, drugi był zbiorem słów posortowanych wg Z-A, czyli zaczynając od końcowych liter wyrazów.

Lag - nowy magazyn o grach w dobie kryzysu

O problemach papierowej branży gier w Polsce zapewne słyszał już każdy. Znikające magazyny, problemy z płynnością sprzedaży. W tym okresie wypromować chce się zupełnie nowy magazyn o grach, w formie jakiej jeszcze u nas nie było. Czy ma szansę na sukces?

Karta z historii

Jak pamiętacie, lata 90te to szybki rozwój rynku gier w Polsce. PC stają się coraz bardziej popularne, a co za tym idzie i rozrywka związana z nimi. W tym czasie powstaje wiele magazynów o tematyce gier.

DIODA 2012 - 28 dni później

Dioda się zakończyła. Wreszcie. Nie oszukujmy się, pięć tygodni ciężko byłoby wytrwać z wzmożoną czujnością. Cztery tygodnie to optymalny czas trwania tego typu konkursu, chociaż końcówka była już lekko męcząca. Nie był to jednak bardzo wytężony okres, określiłbym go raczej, jako czas podwyższonej czujności. Dzięki kilku pomocom, można było praktycznie w spokoju spędzić te 28 dni z diodą, bez żmudnego oczekiwania na zapalenie się "słoneczka". Oto kilka moich uwag jak poradziłem sobie w te cztery, zakręcone tygodnie. Zapraszam do lektury.

PC powraca jako znacząca platforma do gier

Od dawna mówi się, że rynek gier na PC umiera. Zmierzch ery PC, co także wiąże się z końcem rynku rozrywkowego na przysłowiowych blaszakach, ogłaszany jest już od kilku lat. Czy jednak takie stwierdzenia, nie są zbyt wcześnie? Wygląda na to, iż może być wręcz odwrotnie. Otóż gry na PC odżyły i mają się coraz lepiej, co zauważyli producenci (niechętnie i po cichu!). W kilku punktach postaram się przedstawić subiektywną, wizję odrodzenia przemysłu rozrywkowego (gier) na komputerach osobistych.

Od czego zacząć, hmm, a zatem ktoś powiedział, że...