Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X
popularne tematy: urządzenia mobilne

Dobry Konkurs — śledzimy diodę na Windows 10 i Windows 10 Mobile

Od kilku dni trwa konkurs z diodą na dobrychprogramach. Ponownie śledzić będziemy pojawienie się lampki LED w dzień i w nocy. Obserwować diodę można klasycznie, przez stronę www, a także z poziomu aplikacji na Androida i iOS. Co jednak z użytkownikami Windows?

Dioda nie dla wszystkich?

Dioda 2017 w obecnej wersji jest zdecydowanie nastawiona na głosowanie przez aplikacje mobilne. Pomimo, że udzielenie odpowiedzi przez www jest zalecane przez Redakcję, to obecnie nie pozwala ono na szybkie wysłanie odpowiedzi na pytanie. Wiele osób skarży się na męczącą captche od Google, która zmusza do klikania po obrazkach.

Minusem jest również to, że strona konkursowa jest zupełnie nieprzystosowana do głosowania przez urządzenia przenośne. Dodatkowo śledzenie diody przez www wymaga odświeżania strony.

Z tych też powodów dużo łatwiej jest obserwować diodę i udzielać odpowiedzi przez dedykowane aplikacje mobilne. Szkoda tylko, że Redakcja zadbała jedynie o użytkowników Androida i iOS.

Chemia w żywności, czyli odżywiaj się zdrowo z Androidem

Ponad dwa lata temu ukazał się wpis na blogu odnośnie stworzonej aplikacji na mobilnego Windowsa: Chemia w żywności. Przez ten czas aplikacja stała się całkiem popularna i dość wysoko oceniana w markecie Windows. Po tak długim okresie przyszedł czas na stworzenie wersji na Androida. Lepiej późno niż w cale :)

Czym jest Chemia w żywności?

Podobnie jak wersja na mobilnego Windowsa, Chemia w żywności jest zbiorem ponad 370 numerów E jakie mogą znaleźć się w produktach spożywczych. Każdy z dodatków posiada unikatowy numer E, nazwę, przydział do grupy, informacje o szkodliwości, a także obszerny opis, który pomoże w dogłębnym przeanalizowaniu składnika. Będąc w sklepie szybko sprawdzimy skład na etykiecie i dowiemy się, czy dany element jest bezpieczny czy nie i może lepiej wybrać inny produkt z półki.

Aplikacja została wyposażona w szybkie wyszukiwanie, dzięki czemu odnajdziemy poszukiwany dodatek E po numerze, nazwie czy opisie.

Xamarin.Forms Tips — WCF, Intellisense, PCL Profile, build i inne bolączki

Rozpoczynając przygodę z Xamarin.Forms można natknąć się czasami na sytuacje, które mogą przyprawić o ból głowy. Postanowiłem zebrać kilka często spotykanych problemów i przedstawić ich rozwiązania.

Reaktywacja Intellisense w Xamarin.Forms XAML

Największą bolączką w przypadku pracy z Xamarin.Forms bywa... brak Intellisense w dokumentach XAML Xamarin.Forms w Visual Studio.

Problem nie występuje zawsze i nie pojawia się na samym początku pracy z XAML pod Xamarin.Forms. W moim przypadku po kilku godzinach nagle Intellisense przestał działać bez żądnego powodu. Co jeszcze dziwniejsze, na innym komputerze ze świeżym Visual Studio, podpowiedzi działają wyśmienicie.

Jeśli zatem coś zacznie szwankować w Intellisense warto sprawdzić następujące rozwiązania:

  • zamiast otwierać plik xaml dwuklikiem, klikam prawym przyciskiem myszy na dokumencie i wybieramy Open With.... W otwartym oknie z menu wybieramy Source Code (Text) Editor (zaznaczając przy okazji opcję Set as Default)
  • alternatywą może być instalacja dodatku

Android Wear 2.0 — przegląd nowości i zmian w najnowszej wersji systemu na smartwatche

W ostatnim wpisie z testów Lenovo pokazałem, jak można skonfigurować emulator Android Wear w Visual Studio wraz z uruchomieniem własnej aplikacji napisanej w Xamarinie. Prz okazji okazało się, że można w ten sposób pobawić się z Android Wear w wersji 2.0. Jest to szczególnie ciekawa opcja, gdyż testowana Motorola Moto 360 2 miała zainstalowany system z gałęzi 1.x. Nowa wersja nie jest dostępna w wydaniu finalnym i można ją zainstalować (z trudnościami) tylko na LG Watch Urbane Second Edition LTE i Huawei Watch.

Warto zatem przyjrzeć się, co oferować będzie kolejna generacja Android Wear z numerkiem 2.0.

Android Wear — emulator w Visual Studio i pierwsza aplikacja w Xamarinie (C#)

Testy Motoroli Moto 360 2 w akcji Lenovo pokazały spory potencjał w aplikacjach na Android Wear. Zupełnym przypadkiem od jakiegoś już czasu grzebię się w Xamarinie, czyli platformie skierowanej do programistów .NET (C#) do tworzenia multiplatformowych aplikacji (nie tylko mobilnych). Z czystej ciekawości postanowiłem sprawdzić, jak wygląda pisanie oprogramowania na Android Wear od strony dewelopera .NET. W pierwszej kolejności potrzebny będzie nam...

Emulator

Prace nad przygotowaniem wpisu i aplikacji zacząłem jeszcze na fizycznym zegarku (więcej o testowanym Moto 360 2), ale niestety czas szybko zleciał i trzeba było oddać smartwatch. Na szczęście z pomocą przychodzą emulatory.

Microsoft udostępnił świetny dodatek Visual Studio Emulator for Android

Motorola Moto 360 2 generacji — recenzja na sportowo

Moto 360 jest ciekawym smartwatchem, który będzie kupowany jako "przedłużenie" smartfonu. Otrzymywanie SMSów, powiadomień, szybsza i łatwiejsza komunikacja z zewnętrznymi usługami. To i wiele więcej otrzymamy wraz z przygarnięciem zegarka od Motoroli.

Przekonajmy się jednak, jak Moto 360 sprawdzi się w roli zegarka sportowego. Jeśli wydajemy na sprzęt na nadgarstek prawie 1.5 tyś zł byłoby miło, jakby mógł on spełniać także rolę zegarka sportowego. Zapewne wielu nabywców z chęcią będzie monitorować swoje codziennie aktywności fizyczne wprost z nadgarstka.

Wyniki uzyskane w testowanym smartwatchu porównałem z Garminem 630 (zegarkiem sportowym, który również ma funkcje smartwatcha), aby mieć punkt odniesienia, a także dane wynikowe, które mógłbym później porównać i ocenić.

Co zatem otrzyma osoba, która będzie chciała czasem pobiegać, przejść się lub policzyć kalorie spalone w ciągu dnia? Sprawdźmy!

Konfigurujemy Unit Test w Universal Windows Platform

Do każdego projektu w Universal Windows Platform możemy dodać test jednostkowy, niezbędny do dewelopingu nowych rzeczy, czy naprawy błędów.

Taki test zapewne w wielu przypadkach będzie wymagał dodania konfiguracji, aby nie hardcodować na sztywno parametrów niezbędnych do działania (np. danych do logowania). W tym celu można podać potrzebne parametry (klucz -wartość) w pliku, z którego będą zaczytywane niezbędne informacje podczas uruchomienia Unit Testu.

Taki plik jest niezależny od kodu, a zatem nie musi być dorzucany do otwartego repozytorium. Dzięki temu poufne dane, jak np. login i hasło do konta na dobrychprogramach, które pozwalają na testowanie DePeszy, nie będą udostępniane na zewnątrz. Zatem do dzieła!

Plik z parametrami w XML - konfiguracja

Plik z parametrami klucz - wartość jest następującym w formacie XML :

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RunSettings> <!-- Parameters used by tests at runtime --> <TestRunParameters> <Parameter name="dpTestLogin" value="LOGIN" /> <Parameter name="dpTestPassword" value="HASŁO" /> </TestRunParameters> </RunSettings>

Uniwersalna wersja Windows DevCenter, czyli śledzimy naszą aplikację w markecie

Microsoft w ostatnich miesiącach mocno pracował nad stworzeniem nowej platformy dla deweloperów do zarządzania aplikacjami. Już w tamtym roku obiecał nam, iż użytkownicy Windows 10 i Windows 10 Mobile otrzymają dedykowany program (Universal Windows Platform) do śledzenie jak nasze dziecko radzi sobie w markecie Windows. Jak po kilku aktualizacjach sprawdza się DevCenter?

Na pierwszą wersję w sklepie musieliśmy czekać dobrych kilka miesięcy. W tym czasie Microsoft zaktualizował DevCenter przez www, która miała służyć jako alternatywa, przy braku dedykowanej aplikacji. Na szczęście finalna wersja ujrzała światło dzienne jakiś czas temu, a także doczekała się kilku poprawek.

Zaznaczmy to jednak na samym początku, nie jest to aplikacja, która może być zamiennikiem wersji www, a jedynie ograniczoną funkcjonalnie wersją podglądową. Niestety ona małe braki, które mogą przeszkadzać w używaniu jej na szerszą skalę.

Daj Się Poznać 2016 — podsumowanie prac nad DePeszą

Konkurs Daj Się Poznać 2016, organizowany przez Macieja Aniserowicza, można już uznać za zakończony. Jego celem było promowanie ciekawych pomysłów, blogów i ludzi związanych z programowaniem. O szczegóły odsyłam do pierwszego wpisu z marca.

W ramach konkursu, w którym udział wzięło niemalże 300 osób (!!!), postanowiłem stworzyć aplikację dla użytkowników portalu dobreprogramy.pl. Już od jakiegoś czasu krążył po mojej głowie pomysł, aby przenieść system powiadomień ze strony www do aplikacji, która w tle sama sprawdzałaby nowe notyfikacje. Była ona adresowana do wąskiej grupy odbiorców, czyli do najbardziej aktywnych użytkowników portalu (oczywiście zwrot wąska grupa proszę nie brać dosłownie :P ). Od początku wiedziałem, co chce osiągnąć, dzięki czemu finalny stan na koniec akcji blogowej jest bardzo satysfakcjonujący.

Nowa DePesza — statystyki z bloga i odświeżony interfejs

W niedawnym wpisie odnośnie pierwszej aktualizacji dostałem bardzo dużo ciekawych uwag i pomysłów, jak ulepszyć kilka elementów w DePeszy. Przyznaję, że wiele z nich było bardzo twórczych i skłoniło mnie do poświecenia kilku wieczorów na doszlifowanie aplikacji. Ciesze się, że DePesza zyskała spore grono zainteresowanych osób chętnych do testów i dzielenia się pomysłami. Obecne wydanie jest już stabilnym i przyjemnym dla oka programem. Dziękuję również wszystkim za wnikliwe testy i podesłane uwagi (mordzio, PAMPKIN, AntyHaker, Berion, tylko_prawda).

Od kilkudziesięciu godzin w markecie dostępna jest druga aktualizacja do DePeszy.