popularne tematy: oprogramowanie

Wkurza Cię odświeżony widok Facebooka? Mnie też, więc używam rozszerzeń do przeglądarki!

Ostatnio naczytałem się wielu komentarzy wychodzących od zbulwersowanych użytkowników jednego z największych serwisów społecznościowych świata. Oczywiście tyczą się one "Fejsbuczka" i jego śmiałej zmiany wizualnej ku nowoczesności i gładkości niczym pupci niemowlęcia. Spędziłem na tym portalu wiele czasu, zaznajamiając się z lokalizacją wielu opcji i przycisków i szczerze nie wyobrażam sobie ponownej nauki ...

Serious Sam 4: Planet Badass - porywający, dynamiczny, śmieszny ale i nudny [recenzja]

Mało kto spodziewałby się, że seria będąca przeciwwagą dla kosmicznego księcia Duke'a stanie się aż tak, nad wyraz popularna. Sięgająca prawie 20 lat historia, skutecznie kreowana przez studio Croteam, wydała na świat ponad 13 pełnoprawnych tytułów i użyczyła praw autorskich do nieco mniejszych projektów z Samem Stone na czele. Ostatnią z gier, z jaką miałem do czynienia był Bogus Detour

Control - psychoza akcji wyjęta niczym z Lśnienia [luźna publicystyka przy dobrym whisky]

Zapewne wielu prawdziwych graczy a nie - niedzielnych wyjadaczy strzelanek, kojarzy świetny thriller akcji - grę Alan Wake. Studio, które pokusiło się za produkcję tej gry to fenomenalne Remedy Entertainment, znane choćby z pierwszego i drugiego Max Payne oraz nie tak dawno wydanego Quantum Break. W grze wcielaliśmy się w pisarza, który pogrążając się w mroku swej twórczości, borykał się z szeroko pojętymi rozterkami. To doprowadzało go do różnorakich, przerażających wizji, w których mrok z łatwością mógł przejąć nad nim całkowitą kontrolę.

Wasteland 3 - mroźne Kolorado kolebką post-apo RPG [rzut okiem]

Mimo iż miałem możliwość rozegrania, pierwszej odsłony gry Wasteland z 1988 roku, to po prostu odrzuciła mnie jej uboga oprawa graficzna i dość toporne sterowanie. Gdy ukazały się pierwsze wzmianki o drugiej odsłonie, z wielką chęcią zacząłem zacierać rączki z ochotą wyczekując kolejnego post-apo, po ciepło przyjętej serii Falloutów. Byłem wtedy gotowy na dynamiczny rozwój wypadków i poprowadzenie w sposób dorosły, różnorodnej grupy towarzyszy. Udało mi się ją przejść, odkryć wielkie połacie pustkowi Arizony, wgniatając wrogów w przesączony krwią piach.

Iron Harvest - zmechanizowana Republika Polanii, zmienia oblicze wojny [recenzja + KONKURS]

Gry Iron Harvest chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To strategiczny tytuł, stworzony na dobrze przyjętych schematach taktycznych i rozgrywający się w czasie rzeczywistym. Studio KING Art Games stworzyło unikalny, dieselpunkowy klimat przełomu lat XIX/XX, w którym potężne machiny wojenne wspierają swą siłą ognia, pomniejsze jednostki piechoty.

Dying Light: Hellraid - nowy tryb gry, który podzielił społeczność fanów. Choć i tak gra się zacnie! [KONKURS]

Myślę, że zdecydowana większość graczy, miło wspomina polską produkcję ze stycznia 2015 roku. Dying Light był nieformalną kontynuacją tematyki zombie, ukazaną w pierwszej dużej grze studia - Dead Island (2011). Studio Techland ponownie pokazało, że "Polacy nie gęsi ..." i gry potrafią robić. Co więcej, polskie studio nakreśliło normy, w jakich powinno się wspierać rodzime produkcje.

Destroy All Humans! - jakże udany remake!

Chyba mało kto słyszał, a jeszcze mniej osób miało szansę zagrać w oryginał z 2005 roku. Stało się tak zapewne, gdyż albo oficjalna premiera została przez nas niezauważona z okazji premier lepszych jakościowo gier AAA lub prościej - nie była na tyle wybitna w tamtych czasach, by przebić się z nurtu "jako-takich" gier komputerowych. Jedno jest jasne - twórcy postanowili odświeżyć pierwszą część serii i po 15 latach nareszcie się im to udało!

Destroy All Humans! to prosta gra akcji o nieco rozbudowanym podłożu mechanicznym.

Carrion — polskie "The Thing" ucieka z tajnej placówki badawczej. Na taką platformówkę czekałem!

Pierwsze wzmianki o Carrion, polskiej produkcji zespołu Phobia Game Studio odpowiedzialnego choćby za ciepło przyjęty Butcher (2016), ukazały się dobre kilka lat temu. Ukazywały one zwierzęcą naturę nieokreślonego bytu, który przetrzymywany był w kazamatach tajnej placówki badawczej. Od początku wiedziałem, że gra będzie skazana na sukces, gdyż świetnie mieszała gatunki horroru z klasyczną platformówką.

DevLife — polski IT Tycoon już za niecały miesiąc we wczesnym dostępie [+KONKURSOWE KLUCZYKI]

Zapewne kilkoro z was skojarzy polskiego wydawcę gier niezależnych Mesote Games. Raptem rok temu miałem okazję testować na łamach bloga grę EarthX, która bardzo szybko zebrała w internecie, całkiem przychylne recenzje. Tym razem przedstawiają oni grę, w którą zaangażowało się Roman Studio, szykując się na premierę rozbudowanego menadżera IT. 

DevLife ma być czymś na kształt Game Dev Tycoon i