popularne tematy: gry

Roccat Horde AIMO: nowe podejście do membran

Bez dwóch zdań Roccat w tym roku skupił się, aby wszystkie jego nowe produkty wprowadzane na sklepowe półki zostały wyposażone w oświetlenie RGB z autorską opatentowaną technologią AIMO, o której wspominałem przy recenzji myszki Kone.

Tak też się stało z klawiaturą Roccat Horde, która doczekała się odświeżonej wersji z ów świetlną technologią. Pod innymi względami Horde nie przeżyło rewolucji. Pozostała część specyfikacyjna pozostała bez zmian.

Pillars of Eternity II: Deadfire — niech żyje król elektronicznych gier fabularnych!

Premiera najnowszej gry studia Obsidian Entertainment miała miejsce 8 maja. Zaledwie miesiąc przed tym terminem miałem możliwość zagrania w wersję przedpremierową, która nakreślała nową mechanikę oraz była technologicznym wstępem do oryginalnej rozgrywki. Pillars of Eternity II: Deadfire - kontynuuje dobrze znaną nam historię z poprzedniej części dodając rozbudowany wątek fabularny, odświeżoną grafikę oraz bardziej zaawansowaną mechanikę.

reklama

Genesis Radon 720 — stylowe słuchawki dla graczy obsługujące standard 7.1

Marka Genesis co chwilę raczy nas coraz to ciekawszymi premierami swoich urządzeń. Kilka miesięcy temu miałem na warsztacie słuchawki Radon 600 które okazały się strzałem w dziesiątkę dzięki klasycznej stylistyce, dobrej jakości dźwięku oraz niskiej cenie. Tym razem jest podobnie, gdyż marka zdecydowała się odświeżyć serię i wydać następny model - Genesis Radon 720

Wizard of Legend — recenzja premierowego Indyka

Zapewne mało kto skojarzy nazwę amerykańskiego studia Contingent99. Ta niewielka grupa złożona raptem z dwóch osób, wystartowała w 2016 roku w serwisie Kickstarter ze swoją grą - Wizard of Legends. Wpadli oni na pomysł stworzenia niskobudżetowej gry akcji opartej na walce bezpośredniej, dodatkowo wspieranej za pomocą magicznych kart. Twórcom bez problemu udało się zebrać zadeklarowaną kwotę $50.000 i dokończyć swój projekt.

Powiew pegasusowych emocji (część I)

W dzisiejszym wpisie chciałbym napisać nieco o chyba najpopularniejszej swego czasu konsoli telewizyjnej w naszym kraju, znanej najbardziej pod nazwą Pegasus, która dla wielu (w tym dla mnie) była pierwszą konsolą i wprowadziła pod strzechy ten rodzaj rozrywki. Pegasus był nielicencjonowaną kopią konsoli znanej jako Famicon lub NES stworzonej przez Nintendo. Pod koniec lat 90., gdy w mniejszych miejscowościach, gdzie pecety nie były jeszcze tak rozpowszechnione, a internet był dostępny w zasadzie jedynie w szkołach, chyba każdy z rówieśników miał w domu Pegasusa.

reklama

Titan Quest — recenzja gry której niedługo stuknie 12 lat od premiery, a wciąż jest bardzo grywalna!

Czy wy też tak czasami macie że ciągnie was do gry sprzed kilku a nawet kilkunastu lat? W moim przypadku taki wybór padł niedawno na sławne Titan Quest. Pamiętam jak te kilkanaście lat temu po raz pierwszy uruchomiłem tę grę i wsiąkłem na długie godziny. Choć moi domownicy klęli wniebogłosy że gram za długo, ja na spokojnie przez kilka kolejnych dni robiłem kampanię fabularną, odpowiednio rozbudowując swego herosa.

STRAFE — fenomenalny przykład na to jak zrobić rozpikselowaną grę akcji bez krzty zaangażowania!

Rynek elektronicznej rozrywki zapełniony jest wysokobudżetowymi tytułami z gatunku gier akcji, strzelanek. Mimo wielu premier, zdaje się zaobserwować coraz częstszy wysyp gier niskobudżetowych, typu "Indie". Tak też to miało miejsce 9 maja zeszłego roku, gdy maleńkie studio Pixel Titans stworzyło swoją nową grę. STRAFE miało być kolejną odpowiedzią na niezmordowany rynek rozrywki wirtualnej, a konkretnie pierwszoosobową strzelankę.

The Final Station — rewelacyjny przykład gry posiadającej krótką ale mocno wciągającą fabułę

Niezależna gra komputerowa The Final Station miała swoją premierę pod koniec 2016 roku a za jej premierę odpowiada niewielkie studio Do My Best. Tytuł należy do gier typu rougelike charakteryzującymi się prostotą wykonania ale mającymi zazwyczaj ukryte przesłanie. Tak jest też w przypadku tej produkcji. 

Zwiastun tragedii

Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w której wcielamy się w pewnego, niczym nie wyróżniającego się maszynistę.

reklama

Najważniejsze gadżety elektroniczne lat 90. od A do Z

Lata dziewięćdziesiąte tak naprawdę to pierwsza dekada gdzie dzieci i młodzież miały dostęp do gadżetów elektronicznych. Były one w tym czasie bardzo ważne nie tylko pod względem poznania nowych technologii, ale też akceptacji przez rówieśników. Ten, kto żył w tamtych czasach, wie o tym najlepiej, jak duże znaczenie dla pozytywnego odbioru klasowego miało posiadanie elektronika, konsolki lub walkmana.