popularne tematy: gry

Powstać niczym feniks z popiołów, czyli historia serii gier Assassin's Creed

Assassin's Creed to marka - nikt chyba temu nie zaprzeczy. A co ciekawe, całkiem młoda. Zaczęło się od niepozornej gry, która wyglądała jak klon Prince of Persia z otwartym światem. Była to już era DirectX 10, dokładnie - rok 2007, tak więc nawet młodsi gracze mogą pamiętać te czasy. Jednak na pewno nie znają początków równie popularnych serii, ale jednak wiele starszych - Call of Duty, Battlefield, Grand Theft Auto, Need for Speed, Tomb Raider, Diablo...długo można wymieniać. Ubisoft, przez intensywny rozwój tej marki, nieco przesadził.

World War 3 — solidny konkurent dla serii Battlefield, już we wczesnym dostępie!

W czasach kiedy liczą się wyniki finansowe a sprzedaż znanego tytułu jest wielokrotnie ważniejsza niż jej premierowa jakość, dochodzi do dziwnych sytuacji w których najbardziej poszkodowani są gracze. Mam na myśli ewidentne odcinanie kuponów przez m.in kolejne części serii Call of Duty wciąż bazujące na tym samym silniku, a także wchodzący w podobny model biznesowy - Battlefield. Od czasu wydania w 2015 roku kolejnej odsłony zatytułowanej Hardline, ewidentnie coś pękło w szeregach DICE. Spółka zaczęła stawiać na proste rozwiązania i w pewnym sensie kopiować pomysły z innych gier.

Cyfrowy wawrzyn

Dla większości ludzi, ponoć tej normalniejszej części populacji, gry są ubogim krewnym książek i filmów. Czymś nieskomplikowanym, kojarzonym z rozrywką dla dzieci, a w każdym razie z czymś niepoważnym. Chwilową odskocznią od dnia codziennego i nowoczesną formą telewizji. Wielu by powiedziało, że tymczasową fanaberią młodszego pokolenia – żadną tam sztuką – a już na pewno marnowaniem czasu. Mało tego, jeszcze nie tak dawno, również grzybnią zła i fabryką psychopatów.

Wbrew pozorom, nie mam zamiaru ani ubolewać nad ludzką ignorancją, ani szarżować na Rosynancie.

Test Drive Unlimited — jazda testowa po latach

Ciężko uwierzyć w fakt, że od premiery Test Drive Unlimited minęło już ponad jedenaście lat. W branży gier komputerowych to naprawdę długi okres, w którym mogą nastąpić niebagatelne zmiany całego świata gier. Idealnym przykładem będzie gra wyprodukowana w Kraju nad Wisłą. W 2007 roku rodzime studio CD Projekt wypuściło świetną produkcję o nazwie „Wiedźmin”, którą kojarzyły osoby zaznajomione z twórczością mistrza pióra - Andrzeja Sapkowskiego.

Project Warlock — kwintesencja staroszkolnego FPS powraca!

To że rynek gier typu Indie zalewa ostatnio wzmożona fala premier, nie jest już tak dziwne jak to miało miejsce kilka lat wstecz. To zasługa m.in prostego stworzenia i łatwego wydania takowej produkcji na rynek. A na tym ukazują się sentymentalne wersje, dobrze znanych tytułów z przeszłości. Co prawda niekiedy wychodzi z nich niedopracowany produkt typu Ion Maiden

Genesis Thor 200 RGB — klawiatura hybrydowa dla gracza

Dawno na blogu nie było recenzji klawiatury dla graczy, a tak się złożyło iż od pewnego czasu takową użytkuję. Na warsztacie jakiś czas temu znalazł się nowy model marki Genesis - Thor 200 z podświetleniem RGB którego charakteryzuje fakt iż jest to model stricte hybrydowy. Oznacza to że łączy w sobie możliwości klawiatury membranowej z mechaniczną, co w praktyce oznacza szybką reakcję oraz trwałość, przy cichym kliku. Klawiaturę testowałem przez dość długi okres i przyszedł czas na pewne wnioski - zapraszam do recenzji.

Genesis Carbon 500 Maxi Flash — podkładka dla wymagających graczy z dużym biurkiem!

Chyba każdy użytkownik komputera jest zdania że wydajna praca oraz udana rozgrywka musi wiązać się z pewnymi udogodnieniami. Jednym akcesorium z którym w dzisiejszych czasach trudno się obejść, jest podkładka pod myszkę. W czasach gdy używaliśmy gryzoni na kulkę, skala problemu nie była tak bardzo widoczna ale gdy wprowadzono laserowe czujniki trzeba było jakoś zaradzić problemowi. Przez moje biurko przetoczyło się wiele podkładek - twarde, miękkie oraz klasyczne - gumowe.

10 lat minęło... a GOG świętuje swoje urodziny z mocnym przytupem!

Wraz z nadejściem 10-lecia istnienia sklepu GOG na rynku, serwis przygotował dla swoich użytkowników masę promocji oraz darmowych gier do zgarnięcia. Przedtem należałoby jednak sprawdzić w praktyce jak to się wszystko zaczęło. 

Od piractwa po FCK DRM

Wielu z nas dobrze pamięta czasy gdy na pobliskich bazarach rządzili sklepikarze, wystawiający się ze spiraconymi wersjami znanych gier komputerowych oraz konsolowych.