popularne tematy: gry

Niskoprofilowa klawiatura SK630 od Cooler Master

Na tegorocznych targach CES zaprezentowano wiele nowości, od składanych smartfonów po czekoladowy druk 3D. Oczywiście expo w Las Vegas to także czas premier akcesoriów komputerowych.

Cooler Master także dorzucił coś od siebie. Poza prezentacją nowych obudów i zasilaczy znalazła się myszka z ekranem OLED i klawiatury serii SK z przełącznikami Cherry MX Low Profile.

Standardowo dla marki model SK dostępny jest w trzech wariantach: z klawiaturą numeryczną (SK650), bez (SK630) i totalnie kompaktowy (SK621).

Czy można jeszcze więcej wycisnąć z PC? Test pamięci iChill 16GB 3600MHz RGB

Inno3D to producent naprawdę udanych kart graficznych. A czy wiedzieliście, że dostarcza na rynek również moduły RAM? Uzbrojeni w nową wiedzę sprawdzimy, jak w praktyce wypada zestaw kości Dual Channel o pojemności 16 GB w parze z procesorem i7-8700.

Nie będzie to tradycyjny test, bo takich publikacji można znaleźć na pęczki w Sieci. Zamiast tego zastanowimy się nad konkretnym problemem.

PlayStation Classic obiektem nędzy i rozpaczy?

Pierwsze PlayStation było zasłużenie przedmiotem kultowym. Nie każdego było stać na PC, bo były one drogie i nieprzystępne, natomiast sam akcelerator do karty graficznej na tamte czasy potrafił luźno kosztować tyle, co przeciętna konsola. Dlatego po obniżkach cen PlayStation w drugiej połowie lat 90-tych nastąpił szał. I nie tylko ze względu na ceny sprzętu, a przede wszystkim ze względu na gry i oficjalną dystrybucję.

Test kart graficznych RTX 2070 i RTX 2080

Seria kart graficznych RTX od Nvidii była długo oczekiwaną premierą, która ostatecznie wzbudziła sporo kontrowersji. Gdy popremierowy kurz opadł a sytuacja na rynku uległa znacznej poprawie – szczególnie, jeśli idzie o dostępność nowych GPU – warto przyjrzeć się, co potrafią RTX’y. Pod lupę weźmiemy Inno3D RTX 2070 X2 OC oraz RTX 2080 X2 OC.

W przeszłości popełniłem dość dziwny test, mianowicie sprawdziłem, jak sprawuje się mocarny RTX 2080 z leciwym procesorem i5.

Krótka recenzja Thora 100 RGB – pierwszego keypada, którego jestem skłonny polecić

W miniony weekend miałem okazję pobawić się nowym produktem Genesisa – klawiaturą typu keypad, Thor 100 RGB. W związku z czym, chciałbym wam opisać, czy w ogóle warto się interesować tym sprzętem, czy też może jest on zwykłym przykładem przerostu formy nad treścią. Opowiem pokrótce jak wygląda, sprawdza się w użytkowaniu oraz moje subiektywne wrażenia. 

 Opakowanie 

Thora 100 RGB otrzymujemy w dwóch kartonowych pudełkach.

Pierwsze wrażenia z użytkowania AVerMedia Live Gamer Mini — entry level do streamingu

YouTube, Twitch i inne serwisy udostępniające treść w postaci filmików rosną w oczach. Dzieje się tak głównie za sprawą dużego zainteresowania tematyką esportu wśród internautów. Oczywiście nie jest to jednak jedyny powód. Niemniej nowi twórcy pojawiają się każdego dnia i potrzebują sprzętu, który w sposób prosty wprowadzi ich do świata social media. Odpowiedzią na to zawołanie ma być AVerMedia Live Gamer Mini (GC311).

Kanały technologiczne oraz wideo z gier, pod postacią nagrań i strumieniowania na żywo, to obecnie spory kawałek Internetu.

Tworzenie gier w Godot Engine — omówienie wyglądu i podstawowych elementów silnika

Z racji tego, że poprzedni wpis o premierze i nowościach cieszył się całkiem dużym zainteresowaniem, to postanowiłem teraz opisać i przybliżyć nieco wygląd i podstawowe elementy Godota 3.1.

Dla tych co nie czytali TEGO WPISU przypomnę, że Godot Engine jest silnikiem do tworzenia gier, udostępnionym na licencji MIT umożliwiającej na używanie silnika bez żadnych opłat i obostrzeń.

Czekania nadszedł kres, oto nadchodzi Godot Engine 3.1

Dzisiaj ma miejsce premiera darmowego i otwartoźródłowego silnika do tworzenia gier Godot Engine. Ten niewymagający instalacji silnik, ważący po rozpakowaniu nieco ponad 60MB, oferuje wypełnione funkcjami środowisko do tworzenia różnorakich programów. Pośród swoich braci o otwartym kodzie źródłowym wyróżnia się m.in. tym, że posiada graficzny interfejs użytkownika oraz ogromną społeczność dzięki czemu ostatnio stał się trzecim najszybciej rozwijającym się otwartoźródłowym projektem na Githubie. Co ważne, działa on natywnie na Linuxie, Windowsie i macOS.

Piractwo, a po co to komu? — dogrywka: gry na PC

Witam w moim dzisiejszym wpisie, którego tematem przewodnim będą po raz kolejny gry na PC. Jednak zanim przejdziemy do właściwej części kilka uwag organizacyjnych.

Zgodnie z obietnicą złożoną Wam w tekście Piractwo, a po co to komu? - ostatni koncert w mieście moja seria dotycząca legalnych sposobów na dostęp do kultury za pośrednictwem Internetu wcale się nie zakończyła i do czeka się aż trzech typów spin-offów.