popularne tematy: inne

Dwa AiO, jedna obudowa. Montuję PeCeta na bogato

Poprzednio pisałem o gotowcu marki Optimus. Dziś wracam do swoich korzeni, czyli montuję komputer całkowicie od zera korzystając z podzespołów NZXT, Inno3D, Hyperx oraz WD. Wszystkie komponenty powędrowały ostatecznie do jeszcze pachnącej fabryką obudowy NZXT H710i. W dzisiejszym materiale chciałbym przede wszystkim odpowiedzieć na kluczowe pytanie, mianowicie czy inwestycja w dwa chłodzenia typu All in One w jednej obudowie to dobry pomysł? Jednym słowem zarówno procesor jak i karta graficzna otrzymają własne chłodzenie wodą. Zapowiada się ciekawy eksperyment.

Podsumowanie miesiąca na blogu DP - lipiec 2020

Witam w kolejnym podsumowaniu miesiąca na stronie głównej bloga DP. Z dzisiejszego wpisu standardowo dowiemy się ile tekstów trafiło na główną, jak dużo komentarzy udało im się zgromadzić oraz którzy spośród blogerów okazali się najbardziej płodni w ubiegłym miesiąc. 

A teraz nie przedłużając już zapoznajmy się z danymi za lipiec pozyskanymi za pomocą wtyczki 

MacMag — pierwsze polskie pismo dla użytkowników komputerów Apple. Wspomnienie okresu działania

Czy warto poświęcać artykuł pismu, które było zaledwie efemerydą na polskim rynku wydawniczym? W tym przypadku niewątpliwie tak, ponieważ MacMag był najstarszym polskim magazynem dla pasjonatów komputerów z logiem nadgryzionego jabłka. Ale to nie wszystko, albowiem jak na tamtejsze czasy pismo reprezentowało wysoki poziom merytoryczny i w zawartych w nim artykułach dało się wyczuć wielką pasję i siłę przekazu. Więc jak sami widzicie, nie chodzi tutaj o jakiś podrzędny mag-zin, tylko konkretny magazyn dla Apple maniaków.

Paryż - Miasto Świateł, czyli Tetris na planszy

Paryż - Miasto Świateł to dwuosobowa gra planszowa będziemy starali się oczarować paryżan grą świateł elektrycznych latarni odbijających się od ścian wznoszonych budynków. Co ciekawe, budynki te bliźniaczo podobne są do dobrze wszystkim znanych tetrisowych klocków.

Inspiracje grami wideo to w świecie planszówek żadna nowość. Często są to pełne konwersje cyfrowych tytułów – mamy więc zarówno planszowego Dooma, planszowe This War of Mine, jak i planszową Cywilizację

Anonimowość – niebezpieczna fikcja

Zmieniałem tapety w pokoju. Coś poszło nie tak, bo pionowe brzegi tapet, na jakieś 2-3mm, nie chciały się nijak przykleić. Przetestowałem cztery różne kleje i nic to nie dało. Ze swoich „przygód” zwierzyłem się trojgu krewnym w wiadomościach WhatsApp

Kilka godzin później, w serwisie czytelniczym Lubimy Czytać, zobaczyłem reklamę niemieckich klejów do tapet.

Koleżanka szykuje się do zmiany telefonu. Produkty Apple jej się nie podobają, a że nie ma w zasadzie większych ograniczeń cenowych, to pytała, czego ma szukać, w czym wybierać. E-mailem

Joysticki MATT — produkt z tradycją

Komputery retro mają do dziś wielu fanów, a rynek sprzętu i gier retro trzyma się całkiem dobrze, choć ciężko o nim powiedzieć, że to zdrowy rynek. Grasuje na nim wielu "Januszy biznesu", który są pewni, że ich zdemolowane, lekko podpicowane (przy pomocy "specjalnego środka do konserwacji plastiku") Atari 65XE to prawdziwy unikat, więc niżej niż za 1000 zł nie puszczą.

Nie inaczej jest z akcesoriami do komputerów 8/16-bitowych. Każdy miłośnik tych ma pragnie na nich zagrać, a prawie wszystkie gry wymagają Joysticka.

Scenowe starocie - Sequential by Andromeda

Dziś w serii scenowe starocie gościmy "Sequential" grupy Andromeda. Ostatnie demo tej ekipy na Amigi ze starymi kościami graficznymi OCS/ECS. Oczywiście w żaden sposób nie świadczy to o jego słabości! Dla mnie osobiście to bez wątpienia jedna z najlepszych produkcji na Amigi z tzw. "starymi gnatami"!

Za kod w tym demie odpowiedzialny był HeadX, ścieżką dźwiękową zajął się nie kto inny jak Mr.Man a kwestiami graficznymi podzielili się do spółki Archmage, Fairfax, Quest i View (grafika 3D).

Pracownia Snów - oniryczne klimaty w grach planszowych

Na mój kanał trafiła właśnie pierwsza przedpremierowa recenzja gry planszowej. Pracownia Snów to ciekawa logiczna układanka od wydawnictwa Lacerta, w której staramy się uzyskać kontrolę nad naszymi snami i zapewnić sobie zasłużony, spokojny odpoczynek. Gra przyciąga uwagę nie tylko niebanalną tematyką, ale też świetnym wykonaniem.

Kontynuując rozważania, które rozpocząłem przy okazji poprzedniego wpisu.

Mikro przegląd (nie)praktycznych języków programowania

Kod częściej się czyta, niż pisze. Dlatego ważne jest, żeby pisać kod przejrzyście i czytelnie.

Jednak trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Czytanie ładnego kodu nie jest zajęciem szczególnie pasjonującym. Jeśli kod wszędzie jest ładny i nie ma na co specjalnie narzekać, to zajęcie takie staje się zwyczajnie nudne! A przecież być tak nie musi!

Programowanie to również zabawa i jeśli nie robisz tego dla pieniędzy, to śmiało możesz marnować swój czas na naukę czegoś „NAPRAWDĘ ciekawego”.