reklama

Brazylijczycy najwierniejszymi fanami piłki nożnej według Google

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej już za nami - z analiz Google wynika, że to wielkie piłkarskie święto skutecznie oderwało internautów od surfowania po Sieci.

Najwierniejsi swojej narodowej reprezentacji piłkarskiej okazali się Brazylijczycy. Już w czasie pierwszego meczu z Koreą Północną rozegranego 15 czerwca w Brazylii drastycznie spadła ilość zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google. Na udostępnionym wykresie wyraźnie widać, jak aktywność internetów spada przed meczem, nieznacznie rośnie w przerwie między pierwszą i drugą połową, znów spada, by po zakończeniu spotkania powoli wracać do standardowego poziomu. Podobna sytuacja miała miejsce także w meczu Hiszpania - Chile rozgrywanym 25 czerwca. Google na podstawie danych o spadającej liczbie zapytań dla wyszukiwarki sporządził zestawienie krajów, które najbardziej angażują się w kibicowanie swoim narodowym drużynom. Na szczycie listy znalazły się poza Brazylią także Niemcy i Holandia. Kolejne miejsca zajęły takie kraje jak Korea Południowa, Urugwaj, Hiszpania i Argentyna. Google przeanalizował także globalny wpływ poszczególnych meczy na zachowania użytkowników Sieci. Najskuteczniej odciągnęło internautów od komputerów finałowe spotkanie Holandia - Hiszpania. Ponadto sporo osób zrezygnowało z surfowania po Sieci by obejrzeć mecz Niemcy - Anglia, Argentyna - Niemcy i Holandia - Brazylia.

Polska z opublikowanym zestawieniu niestety się nie znalazła - nasza drużyna nie brała bowiem udziału w tegorocznych mistrzostwach.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić