CD Projekt o przesunięciu Wiedźmina 3 oraz nowej grze multiplatformowej
Przesunięcie premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon z końca tego roku na luty przyszłego mogło zmartwić nie tylko fanów CD Projektu, lecz również inwestorów, nic dziwnego więc, że zorganizowano tak zwaną konferencję wynikową. Przez moment każdy mógł zapoznać się z zarobkami firmy w ostatnich latach i jej planami. Potem dostęp odcięto. Dla graczy najważniejsza z tego będzie garść informacji o nadchodzących tytułach.
Opóźnienie premiery najbardziej wyczekiwanej polskiej gry to nie była łatwa decyzja, ale postanowiono sobie dać jeszcze czas z kilku ważnych względów. Przede wszystkim na dopracowanie zadań drugoplanowych, zakończenie nagrań do różnorakich wersji językowych gry oraz upewnienie się, że wszystko brzmi dobrze, a także zapewnienie nam wciągającej przygody. Projektowi przygląda się sztab ludzi pod kątem jak najlepszej tzw. grywalności, poza tym graficy na bieżąco poprawiają obiekty i tekstury występujące w Wiedźminie 3, programiści zaś optymalizują autorską technologię REDengine.
Inna sprawa to zatłoczenie rynku. Dziki Gon teoretycznie traci, bo omija gorący okres gwiazdkowego szału kupowania prezentów, twórcy jednak są przekonani, że premiera w lutym da im jednak więcej sprzedanych sztuk gry. Nie trafia do mnie argument, że kierują produkt do doświadczonych, świadomych graczy i nawet nie chcieli przypadkiem znaleźć się u kogoś pod choinką. Za decyzją bardziej przemawia perspektywa większej ilości konsol nowej generacji w domach (a przy okazji lepszych komputerów po świętach), a co za tym idzie szerszego grona odbiorców tytułu, zwłaszcza jeżeli Xbox One wejdzie do Polski. Poza tym Wiedźmin 3 trafić ma do worka Mikołaja, ale w 2015...
Marka Wiedźmin rozciągnięta zostanie na komiksy (Dark Horse wydaje serię w USA), grę planszową na stoły oraz tablety, ale do tego dochodzi jeszcze jeden multiplatformowy projekt, na razie pozostający w całkowitej tajemnicy. Premiera na urządzeniach przenośnych w tym niemniej jeszcze roku i to dzieło otworzyć ma CD Projektowi drzwi do zaznaczenia swojej pozycji również na tym rynku, z dnia na dzień popularniejszym. Produkt powstaje we współpracy z nieujawnionym zewnętrznym studiem od przeszło roku, równolegle z Dzikim Gonem i Cyberpunk 2077. Niebawem ruszą testy beta.